Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
)Vudress schreef:Er zijn in het verleden wel eens houdingsexperts met Edward bezig geweest maar die 'betere' houding ging ten koste van zijn rijderij.
En volgens mij kun je beter je paard voor een 10 voorstellen en er zelf voor een 8 opzitten....
Zie niet in waarom je geen commentaar zou mogen geven. Wat ik wel interessant zou vinden is om de gegeven punten te zien, maar dat heb ik wel bij meer proeven/ onderdelen (hh van Salinero bijv
)
Kev schreef:Vudress schreef:Er zijn in het verleden wel eens houdingsexperts met Edward bezig geweest maar die 'betere' houding ging ten koste van zijn rijderij.
En volgens mij kun je beter je paard voor een 10 voorstellen en er zelf voor een 8 opzitten....
Een 8?![]()
Wat is er een boeiende discussie ontwikkeld de afgelopen dagen... Blijf het eens met dingen genoemd over de uitgestrekte draf, maar zal er niet teveel woorden meer aan 'vuil' makenZie niet in waarom je geen commentaar zou mogen geven. Wat ik wel interessant zou vinden is om de gegeven punten te zien, maar dat heb ik wel bij meer proeven/ onderdelen (hh van Salinero bijv
)
jasmijn78 schreef:die laten OOK heel veel mooie dingen zien. Misschien moet je het ook eens proberen?
Ashley__ schreef:jirina, dat filmpje is verre van een geschikt voorbeeld. Paard is onzettend strak in zijn rug, waardoor je echt héél duidelijk ziet dat de ruiter letterlijk stuitert in het zadel. De uitgestrekte draf zit vol met tactfouten.
Misschien heb je een ander voorbeeld??
Paard strak in zin rug, ruiter wat aan alle kanten gespannen zit dus als een stuiterbal op dat paard zit.
Pipo schreef:Kip of het eiverhaal. Of dat paard is zo strak geworden, omdat die kerel zo catastrofaal slecht zit. Sjonge gezeik over Ed zijn houding, maar deze kerel kan niet eens meekomen met de beweging!!!!
Je ziet dus meteen heel goed het verschil met iemand die misschien niet volgens het boekje erop zit maar zijn paard geen moment in de weg zit en wel goed en functioneel kan blijven rijden. Ashley__ schreef:Vond deze foto's op digishots.nl, type rechtsboven Totilas in en je krijgt 130 foto's
Zien jullie hetzelfde verschil als ik zie? Oké, misschien is de onderste niet een maximale uitgestrekte draf, maar zie liever dat dan de bovenste. Ook een mooie, maar die ah....