'Paardenrennen zijn veel erger dan stierengevechten'

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 16:30

Alles hangt ervan af hoe je je paard behandelt ... ieder paard dan ook ongeacht het ras !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 16:31

Fried air noemen ze dat, Knooopje!!!
Het leuke van de vergelijking vind ik, dat een draver na de baan nog jaren mee kan als rijpaard, menpaard of waar je hem maar voor wilt gebruiken. Menige uitgekoerste draver haalt de 20 jaar.
De carriere van de stier is die van de eendagsvlieg, éénmaal in de arena, een misselijkmakend langzame dood en dat is het dan.... je ziet een stier inderdaad niet meer terug na een potje stierenvechten...

Chantalll

Re: 'Paardenrennen zijn veel erger dan stierengevechten'

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 16:33

Maar Binky : Ik heb geen antwoord op mijn vraag .... waar baseer jeje mening op ? welk onderzoek ? ik wil dat wel zien ...

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 16:34

knooopje schreef:
Binckydenice schreef:
Heb je mij dat horen zeggen?
Denk niet zo zwart-wit, ik ben tegen iedere soort van dierenmishandeling met of zonder dravers.....

Alleen gaat het er in de draverswereld vaak niet erg lief aan toe....

ene...en waar bazeer jij dat op????
weer een hoopje lucht?
ik durf te zeggen dat menig draver en volbloed een mooier leven hebben dan een rijpaard!

Ik heb menig draver uit de drafsport zien komen die niet geschikt voor recreatie zouden wezen. Dit doordat er te veel mee gek+t is in de drafsport. Dravers zijn juist ontzetten intelligente dieren, vaak snel om te scholen naar rijpaard. Alleen worden er een hoop niet op de juiste wijze behandeld.

Ik zeg niet dat dit niet het geval is in de dressuur, maar dit topic gaat over dravers....

En Knooopje... ik kan beter geen discussie met jou aan gaan, je staat al erg bekend op bokt vanwege je bord voor de kop....

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 16:35

Een jong springpaard die leert springen krijgt een tik tegen de voorbenen zodat hij hoger springt.
Dit paard zal bang zijn om te springen

Een jong renpaard die leert rennen word opgejaagd en krijgt stroomstoten als hij niet hard genoeg rent
Dit paard zal bang zijn om te rennen

Een jong dressuurpaard die leert dressuurrijden, krijgt sporen in zijn buik en krijgt 2 dikke bitten in zijn mond en word in de krul getrokken.
Dit paard zal bang zijn om te dressuren

--------------------------------------------------------------

Een jong springpaard word ingereden met cavaletti en gaat elke les een stapje hoger, deze word beloond wanneer hij goed springt en wanneer hij het goed doet stopt de ruiter.
Dit paard zal veel plezier in zijn werk hebben.

Een jong renpaard word op de renbaan gezet, word goed ingereden en mag gaan rennen, steeds proberen ze de tijd te verbeteren en na 3 keer rennen word deze lekker op stal gezet.
Dit paard zal het leuk vinden om op de renbaan te staan

Een jong dressuurpaard word goed ingereden en mag steeds een stapje verder met leren, hij word beloond als hij een oefening goed doet en ze stoppen wanneer hij het goed gedaan heeft.
Dit paard zal genieten van het applaus na een proefje.
--------------------------------------------------------------

Wat ik hiermee wil zeggen is dat in iedere tak van de paardensport rotte appels zitten, overal zitten mensen die het verkeerd aanpakken. Maar waarom kijken we alleen naar deze mensen? Juist, omdat we die kunnen afzeiken.

Laten we eens met zijn allen kijken naar de eigenaren van de laatste 3 paarden. Niet? Waarom niet? Dan kunnen we niet zeuren. :\

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 16:36

Binky dat doet er niet toe of dit nu wel of niet over dravers gaat ...
Je laat het overkomen dat wij als dravereigenaren niet goed voor onze paarden zouden zijn ... Dus nogmaals waar is dat onderzoek dan ??? Uitslagen en dergelijk vergeleken met de andere takten ?

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 16:36

Een jong renpaard wat stroomstoten krijgt??? Waar? Ik ga er maar vanuit dat die jockey heel goed betaald krijgt! 8-)
Zal lastig zitten zijn! :D

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 16:37

Binckydenice schreef:
Er zijn een hoop JONGE dravers met beenslijtage, meer dan bij andere rassen durf ik zeker wel te zeggen....

Ik zeg niet dat er iets mis is met dravers, het zijn vaak intelligente dieren en voor een hoop inzetbaar, het is alleen jammer dat dit een paardenras is waar vaan misbruik van gemaakt wordt in de topsport en hoe ze aan hun einde komen is niet eerlijk na een kort leventje hart te hebben gewerkt....

Hoe komen ze hier dan veel al aan hun einde?

Persoonlijk ken ik op een bestand van heel veel dravers van jong tot oud zeker niet meer paarden met slijtage dan bij willekeurig ander ras.

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 16:38

detour schreef:
Een jong renpaard wat stroomstoten krijgt??? Waar? Ik ga er maar vanuit dat die jockey heel goed betaald krijgt! 8-)
Zal lastig zitten zijn! :D

grapje tussendoor moet kunnen haha ik zie mezelf al rennen om een stroomstoot te verkopen ...

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 16:39

Binckydenice schreef:
Ik zeg niet dat dit niet het geval is in de dressuur, maar dit topic gaat over dravers....

Feitelijk gaat dit topic over de uitlatingen van een manager van een dierentuin die stelt dat stierengevechten minder erg zijn dan paardenrennen. ;)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 16:40

We kunnen nu een discussie starten over het welzijn van paardenrennen, maar daar schiet je niets mee op.

Steeplechases, Suicide Runs, Calf Roping. Dat zijn erge vormen van paardensport.

En waarom zijn er rennen? Dit is het prototype van een WEDstrijd! We wedden hierop, het levert geld op en het paardje kan even lekker uit zijn dak gaan.

En ik kan er toch niet achter komen, dat een eigenaar van een miljoenenpaard, op deze manier zijn paard zou trainen.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 16:40

Chantalll schreef:
Binky dat doet er niet toe of dit nu wel of niet over dravers gaat ...
Je laat het overkomen dat wij als dravereigenaren niet goed voor onze paarden zouden zijn ... Dus nogmaals waar is dat onderzoek dan ??? Uitslagen en dergelijk vergeleken met de andere takten ?

Nee, ik zeg alleen dat er wel een hoop dingen fout gaan in de sport die verbeterd zouden kunnen worden...

Maar dat is inderdaad over vele sporten te zeggen alleen gaat het hier over dravers...

Chantalll

Re: 'Paardenrennen zijn veel erger dan stierengevechten'

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 16:41

Je hebt niet eens FEITEN Binky ? beetje jammer ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 16:42

Citaat:
Ik heb menig draver uit de drafsport zien komen die niet geschikt voor recreatie zouden wezen. Dit doordat er te veel mee gek+t is in de drafsport. Dravers zijn juist ontzetten intelligente dieren, vaak snel om te scholen naar rijpaard. Alleen worden er een hoop niet op de juiste wijze behandeld.

En Knooopje... ik kan beter geen discussie met jou aan gaan, je staat al erg bekend op bokt vanwege je bord voor de kop....

Kan kloppen, een draver kan in handen van ondeskundige mensen een gevaarlijk paard zijn. Niet iedereen kan een draver handlen. Dat ligt niet aan de paarden, niet aan het feit dat ze in de sport zijn gereden maar aan het feit dat er veel mensen met een behoorlijke dosis ONKUNDE denken dat ze een draver wel aankunnen. Een draver ís geen paard voor beginners namelijk, een draver ís geen paard voor iemand die niet met bloedpaarden om kan gaan.
Verder gaat dit topic niet over de drafsport Binkydenice, maar de vergelijking tussen stierenvechten en de RENSPORT wat weer een andere tak van sport is dan de DRAFSPORT. En wil je een draver op juiste en correcte wijze omscholen tot rijpaard dan zul je echt een poepie moeten kunnen rijden.

Knooopje een bord voor de kop, Binkydenice??? Ik vind dat Knooopje wel vaak met posts komt die getuigen van kennis van zaken en onderbouwd zijn, dus niet maar wat in het wilde weg geroep dat er in de drafsport wordt geklööt zonder verder enige onderbouwing en berustend puur op suggesties.

Binckydenice

fransje23 schreef:
Binckydenice schreef:
Er zijn een hoop JONGE dravers met beenslijtage, meer dan bij andere rassen durf ik zeker wel te zeggen....

Ik zeg niet dat er iets mis is met dravers, het zijn vaak intelligente dieren en voor een hoop inzetbaar, het is alleen jammer dat dit een paardenras is waar vaan misbruik van gemaakt wordt in de topsport en hoe ze aan hun einde komen is niet eerlijk na een kort leventje hart te hebben gewerkt....

Persoonlijk ken ik op een bestand van heel veel dravers van jong tot oud zeker niet meer paarden met slijtage dan bij willekeurig ander ras.

Tja, dit kan een eindeloze discussie gaan worden... Een hoop dravers gaan de recreatie niet meer in maar gaan direct door naar de slager....

detour

Marjoow schreef:
We kunnen nu een discussie starten over het welzijn van paardenrennen, maar daar schiet je niets mee op.

Steeplechases, Suicide Runs, Calf Roping. Dat zijn erge vormen van paardensport.

En waarom zijn er rennen? Dit is het prototype van een WEDstrijd! We wedden hierop, het levert geld op en het paardje kan even lekker uit zijn dak gaan.

En ik kan er toch niet achter komen, dat een eigenaar van een miljoenenpaard, op deze manier zijn paard zou trainen.

Hoe beter jij een miljoenenpaard verzorgt, traint en behandelt, hoe meer het geld op zal brengen! :)*

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 16:43

Chantalll schreef:
Maar Binky : Ik heb geen antwoord op mijn vraag .... waar baseer jeje mening op ? welk onderzoek ? ik wil dat wel zien ...

Er was enige tijd geleden een artikel in een maandblad, ik zal het thuis een proberen op te zoeken... Dan weet je de sourche...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 16:44

Citaat:
Nee, ik zeg alleen dat er wel een hoop dingen fout gaan in de sport die verbeterd zouden kunnen worden...

Maar dat is inderdaad over vele sporten te zeggen alleen gaat het hier over dravers...

Nee joh, het ging in eerste instantie niet over dravers maar over PAARDENRENNEN. Een draver wordt ingezet in de drafsport en niet in de rensport :D
En wat wil je verbeteren? Geef eens voorbeelden!

Edit: een klein aantal dravers gaan het vlees in, een groter aantal de fokkerij in en een aantal wordt rijpaard, BinkyDenice.
Verder worden er ook jaarlijks veel tuigpaarden opgegeten en rijpaarden.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 16:44

detour schreef:
MelanieB schreef:
Dressuur is anders ook niet erg diervriendelijk... hoe het daar soms aan toe gaat, springen ook niet, en af en toe cross ook niet.

Aan elke discipline zitten wel (zoals chantalll zegt) rotte appels!

Hangt dat niet af van hoe je paardensport uberhaupt verricht? *D

Ik heb het niet over iedereen, maar er zijn mensen die het niet echt diervriendelijk doen, dan heb ik het over de training. ;)

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 16:45

Binckydenice schreef:

Citaat:

Citaat:
Tja, dit kan een eindeloze discussie gaan worden... Een hoop dravers gaan de recreatie niet meer in maar gaan direct door naar de slager....

Ik denk dat jij degene bent met eeen ontzettend grote plaat voor haar hoofd ... ik krijg niet eens antwoord op waar jij je mening op baseert ... Feiten krijg ik niet eens ... met vergelijking tot andere takten ....
Laatst bijgewerkt door Chantalll op 06-03-09 16:45, in het totaal 1 keer bewerkt

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 16:45

ene...en waar bazeer jij dat op????
weer een hoopje lucht?
ik durf te zeggen dat menig draver en volbloed een mooier leven hebben dan een rijpaard![/quote]

En Knooopje... ik kan beter geen discussie met jou aan gaan, je staat al erg bekend op bokt vanwege je bord voor de kop....[/quote]

ow wist niet dat ik bekend was op bokt??
ene ik geloof dat ik wel wat meer dravers heb gezien als jij!
en dat ze niet geschikt zouden zijn voor rijpaard???
dat maak jij er van,door die domme verhalen die je rondbazuint,dat ze kapot zouden zijn,en alla penny mishandelt.
jij bent zo iemand die de naam van een draver verpest!

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 16:47

suleilitha schreef:
Citaat:

Nee joh, het ging in eerste instantie niet over dravers maar over PAARDENRENNEN. Een draver wordt ingezet in de drafsport en niet in de rensport :D
En wat wil je verbeteren? Geef eens voorbeelden!

Edit: een klein aantal dravers gaan het vlees in, een groter aantal de fokkerij in en een aantal wordt rijpaard, BinkyDenice.
Verder worden er ook jaarlijks veel tuigpaarden opgegeten en rijpaarden.

Er gaat in heel nederland een hoop mis met betrekking tot het houden van paarden.

Alleen dat er een klein aantal naar de slager gaat ben ik het niet helemaal mee eens... Er gaan er een hoop...

Natuurlijk heb je goede en slechte mensen met dravers, maar dat is in iedere sport...

Alleen denkt heel harddravend bokt dat het over hun persoonlijk gaat :=

Adriana

OMG ik heb net alle 9 pagina's gelezen... Ik ken dan ook een paar van die uitzonderingen dat dravers wel oud worden.

Iedereen heeft een eigen beeld bij paardensport, maar als men alles zou moeten geloven wat in dit topic staat dan is paardrijden onmogelijk.

Ik ben beter thuis in de Eventing en daar is ook al een hoop gedoe van geweest. Ik ken verschillende topruiters en Eventing paarden en die beesten vinden het schitterend!
Ja er gebeuren ongelukken, maar dat gebeurd over, een merrie gaat met veulen de vrachtauto op en het veulen is dwars steigert en valt achterover en breekt daarbij de nek.

Wat ik wil zeggen is overal kan er wat gebeuren.

Als rensport zo'n hel was dan heeft niemand er toch plezier aan? Wat heeft een pikeur of jockey nou voor lol om z'n paard vooruit te slaan?

fransje23

Binckydenice schreef:

Mijn ervaring is hier ook anders. Een heel groot deel van de paarden in Nederland gaan na een koerscarriere wel degelijk de recreatie in. Vaak omdat de eigenaren toch een goede tweede carriere willen voor hun dier maar soms ook omdat ze op die manier meer opbrengen dan de slachtprijs.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 16:48

Ho hoooooo, knoopje, draaf je niet een beetje door? :(:)
*haha, erg leuk, Detour. :+

BD, sta je ook open voor mensen die wat meer ervaring hebben in de draverij? *D