Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
knooopje schreef:Binckydenice schreef:Heb je mij dat horen zeggen?
Denk niet zo zwart-wit, ik ben tegen iedere soort van dierenmishandeling met of zonder dravers.....
Alleen gaat het er in de draverswereld vaak niet erg lief aan toe....
ene...en waar bazeer jij dat op????
weer een hoopje lucht?
ik durf te zeggen dat menig draver en volbloed een mooier leven hebben dan een rijpaard!
Binckydenice schreef:Er zijn een hoop JONGE dravers met beenslijtage, meer dan bij andere rassen durf ik zeker wel te zeggen....
Ik zeg niet dat er iets mis is met dravers, het zijn vaak intelligente dieren en voor een hoop inzetbaar, het is alleen jammer dat dit een paardenras is waar vaan misbruik van gemaakt wordt in de topsport en hoe ze aan hun einde komen is niet eerlijk na een kort leventje hart te hebben gewerkt....
Chantalll schreef:Binky dat doet er niet toe of dit nu wel of niet over dravers gaat ...
Je laat het overkomen dat wij als dravereigenaren niet goed voor onze paarden zouden zijn ... Dus nogmaals waar is dat onderzoek dan ??? Uitslagen en dergelijk vergeleken met de andere takten ?
Citaat:Ik heb menig draver uit de drafsport zien komen die niet geschikt voor recreatie zouden wezen. Dit doordat er te veel mee gek+t is in de drafsport. Dravers zijn juist ontzetten intelligente dieren, vaak snel om te scholen naar rijpaard. Alleen worden er een hoop niet op de juiste wijze behandeld.
Ik zeg niet dat dit niet het geval is in de dressuur, maar dit topic gaat over dravers....
En Knooopje... ik kan beter geen discussie met jou aan gaan, je staat al erg bekend op bokt vanwege je bord voor de kop....
fransje23 schreef:Binckydenice schreef:Er zijn een hoop JONGE dravers met beenslijtage, meer dan bij andere rassen durf ik zeker wel te zeggen....
Ik zeg niet dat er iets mis is met dravers, het zijn vaak intelligente dieren en voor een hoop inzetbaar, het is alleen jammer dat dit een paardenras is waar vaan misbruik van gemaakt wordt in de topsport en hoe ze aan hun einde komen is niet eerlijk na een kort leventje hart te hebben gewerkt....
Hoe komen ze hier dan veel al aan hun einde?
Persoonlijk ken ik op een bestand van heel veel dravers van jong tot oud zeker niet meer paarden met slijtage dan bij willekeurig ander ras.
Marjoow schreef:We kunnen nu een discussie starten over het welzijn van paardenrennen, maar daar schiet je niets mee op.
Steeplechases, Suicide Runs, Calf Roping. Dat zijn erge vormen van paardensport.
En waarom zijn er rennen? Dit is het prototype van een WEDstrijd! We wedden hierop, het levert geld op en het paardje kan even lekker uit zijn dak gaan.
En ik kan er toch niet achter komen, dat een eigenaar van een miljoenenpaard, op deze manier zijn paard zou trainen.
Citaat:Nee, ik zeg alleen dat er wel een hoop dingen fout gaan in de sport die verbeterd zouden kunnen worden...
Maar dat is inderdaad over vele sporten te zeggen alleen gaat het hier over dravers...

detour schreef:MelanieB schreef:Dressuur is anders ook niet erg diervriendelijk... hoe het daar soms aan toe gaat, springen ook niet, en af en toe cross ook niet.
Aan elke discipline zitten wel (zoals chantalll zegt) rotte appels!
Hangt dat niet af van hoe je paardensport uberhaupt verricht?
Binckydenice schreef:Er zijn een hoop JONGE dravers met beenslijtage, meer dan bij andere rassen durf ik zeker wel te zeggen....
Citaat:Persoonlijk ken ik op een bestand van heel veel dravers van jong tot oud zeker niet meer paarden met slijtage dan bij willekeurig ander ras.
Citaat:Tja, dit kan een eindeloze discussie gaan worden... Een hoop dravers gaan de recreatie niet meer in maar gaan direct door naar de slager....
suleilitha schreef:Citaat:Nee, ik zeg alleen dat er wel een hoop dingen fout gaan in de sport die verbeterd zouden kunnen worden...
Maar dat is inderdaad over vele sporten te zeggen alleen gaat het hier over dravers...
Nee joh, het ging in eerste instantie niet over dravers maar over PAARDENRENNEN. Een draver wordt ingezet in de drafsport en niet in de rensport
En wat wil je verbeteren? Geef eens voorbeelden!
Edit: een klein aantal dravers gaan het vlees in, een groter aantal de fokkerij in en een aantal wordt rijpaard, BinkyDenice.
Verder worden er ook jaarlijks veel tuigpaarden opgegeten en rijpaarden.
Binckydenice schreef:Tja, dit kan een eindeloze discussie gaan worden... Een hoop dravers gaan de recreatie niet meer in maar gaan direct door naar de slager....