'Door LID in beslag genomen paarden worden verwaarloosd'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joury15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 04:41

Netje schreef:
Henktennapel: bent u betrokken bij die stichting dan? Als dat zo is: stop dan met tendensieuze berichtgeving en het plaatsen écht heel suffe pennyverhalen.... Dat zal de stichting geen goed doen.

Wat niet weg neemt dat een stichting voor dit soort doeleinden een nobel streven is, maar om dan maar zo'n stuk te plaatsen terwijl de oorspronkelijke schuldige in dit verhaal (de ons bekende dame) helaas weer vrijuit gaat.... Wie wordt daar dan mee geholpen: de dieren in kwestie in ieder geval niet als ze teruggeven worden. Zolang niet kan worden bewezen wie dit heeft aangebracht bij deze dieren is zij in ieder geval minimaal net zo verdacht als de instantie die ze heeft teruggebracht. Ben ik toch geneigd om meer waarde te hechten aan de instantie als aan deze dame :o

Joury: wie is Daphne dan in jouw visie: Frisiangirl, Annemieke, Henktennapel?? Ik denk niet dat Annemieke Daphne is (maar misschien soms wel ;)'; volgens mij is het iemand anders)

geen idee hoor
ja ja ik heb me er wel helemaal in verdiept
en ga echt alles na
ik heb haar ook de belofte gedaan dat ik haar het handwerk zou leggen
maar dan wel op de legale manier
met dingen die niet door de beugel kunnen begin ik niet aan
want ik verlaag me niet naar haan nivo
daar voel ik me te goed voor
henk ten apel is die man waar ze het paard in het verleden hebben dood gestoken
de beul van twente was dat toen
heel erg sneu hoor
en Frisiangirl, ken ik via een andere site zij is het niet
zij weet heel veel
ik dacht dat zij het was
maar kreeg een mailtje dat zij
wist wie ik was en nu weet ik wie zij dus is

groetjes joury
Laatst bijgewerkt door joury15 op 07-03-09 04:55, in het totaal 1 keer bewerkt

joury15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 04:51

hallo lieve mensen

laten we even een pas terug doen
en niet elkaar gaan aanvallen
we zijn hier allemaal met het zelfde doel ( bijna allemaal dan )
om dierenleed tegen te gaan
en steeds weer op welke site dan ook
kom je stal duin en daal tegen (stal puin en schandaal ) word het in deze streek genoemt

persoonlijk worden heeft geen zin
ja voor dapfne dan he
die lacht zich krom
dat is dus niet de bedoeling hoor
we willen haar het handwerk laten neer leggen
meer niet
wel netjes legaal en fatsoenlijk

dus zoek allemaal je eigen verhaal op schrijf dat op
we lezen van elkaar hoe we er over denken
en iedereen heeft recht op zijn of haar eigen menig
zo lang er niemand of dieren schade mee aan gedaan word

en respekt voor elkaar is zeer belangrijk
geen respekt voor je mede mens
dan kan je ook geen respekt voor dieren hebben

groetjes joury

henktennapel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 09:13

ik weet dat het erg moeilijk voor veel mensen lijkt dat de verwondingen door anderen dan D zijn toegebracht. de meeste personen die een verklaring op schrift hebben overhandigd waren na ongeveer 10 min ter plaatse. de dierenarts was er binnen 30 min. Als we deze verklaringen af moeten gaan zetten tegen de verklaring van de opslaghouder, blijft er voor ons niets anders over dan de verklaringen van diegene die aangegeven hebben dat de dieren in deze staat uit de trailer zijn gekomen. zwaarder te laten wegen.

We hebben ook vragen gesteld aan een onafhankelijke dierenarst hoe de verwondingen volgens hem zijn ontstaan, wij wachten hierover nog op een antwoord.
Ik heb ook alle verhalen gehoord over D helaas kunnen wij nu niets anders doen dan uit zoeken hoe de paarden aan de verwondingen zijn gekomen. Een ander belangrijk punt is hetgeen dat de paarden nu een goed leven moeten gaan krijgen. Hoe we dat aan gaan pakken moeten we nog nader op bestuderen.

Wil toch nog iets aan jullie meegegeven, hoop niet dat jullie het verkeerd opvatten het is zeker niet bedoeld als een verwijt :+ jullie kunnen je nog goed het verhaal herinneren van de dame uit Ulicoten zij werd een beetje vergruisd op dit forum dat zij een dierenbeul was.
Ook bij dit onderzoek naar de mishandelingen ben ik betrokken geweest. En achteraf is gebleken dat de enkele schrale paarden die in beslag zijn genomen, niet de juiste sporenelementen binnen kregen en dat ze daarom schraal werden ( dit is aangetoond na onderzoek van bloed opgestuurd naar Deventer). De paarden waren na inbeslagname te koop gezet op marktplaats door de overheid. :( de dieren kwamen van de regen in de drup.

Vaak zijn zaken anders dan dat ze eruitzien, ik heb nog een voorbeeld:

Er werd bij een boer geconstateerd dat er bij de koeien met een voorwerp in de vagina werd gestoken, na onderzoek bleek het de zoon van de boer te zijn die deze mishandelingen pleegde. De zoon had een minder verstandelijk vermogen, hij dacht dat de koeien het lekker vonden en dacht de koeien een plezier te doen. De zoon zag regelmatig de dierenarts met het rietje in de koe gaan om ze te insemineren.Moet nu deze zoon aangeklaagd worden voor dierenmishandeling en opgesloten worden?

Nog een klein voorbeeldje:

er is een dame zij heeft 4 konijnen, er zijn er twee ziek. Er is een dienst die de twee konijnen in beslag wil laten nemen, omdat deze dienst vind dat de twee zieken konijnen geen "kwaliteit" van leven hebben. de konijnen hebben een soort van verlamming en kunnen niet meer lopen. De eigenaresse heeft in de eerste twee maanden van dit jaar 400 euro aan kosten uitgegeven. Er zijn meerdere dierenartsen die verklaard hebben dat de konijnen wel een dierwaardig bestaan kunnen hebben ook al kunnen ze niet lopen. De betreffende dienst wil hoe dan ook de dieren in beslag nemen....
Is de mevrouw in kwestie nu een dierenbeul omdat zij de dieren alle nodige liefde en verzorging geeft ( je kunt natuurlijk de vraag stellen hoe lang moeten we een dier in leven houden, maar dat is een ander vraagstuk).

Ook ik ben hier op dit forum meerdere keren als iemand die slecht is voor dieren afgeschilderd. De eerste keer was door diegene die Wenga verzorgde en later omdat wij op paard en koets stonden. Dat is ook een van de redenen waarom ik mij normaal niet begeef op een forum, wat ik wel heel erg jammer vind. wil graag van mensen weten waar ze mee zitten als het over dierenleed gaat. Wil graag zo veel mogelijk dierenleed aanpakken. wil graag veel informatie van jullie over de zaken waar jullie mee zitten. zou graag waar mogelijk antwoord willen geven op vragen wat wel en niet mogelijk is in de wet. Ook wil ik deze wantoestanden aanpakken, maar meestal gaat het niet zo snel als dat de meeste mensen willen, geduld is een schone zaak, weet dat dat voor het welzijn van dieren een krasse uitspraak is maar dierenleed kun je niet in 1 dag veranderen, daar gaat tijd overheen, hoe spijtig het ook is voor de dieren die de betreffende hulp NU nodig hebben. Maar als je iets wilt veranderen moet je er de tijd voor nemen en gedegen onderzoek doen, anders kom je heel ongeloofwaardig over.

Het gaat mij en de stichting enkel om het leed dat dieren wordt aangedaan, maar ja helaas heb je dan ook met mensen te maken die de dieren in het bezit hebben. Wij kiezen dus geen kant van mensen en we helpen geen mensen, wij zijn er alleen maar voor de dieren. Helaas helaas hangen er aan de dieren ook mensen.

Wie de mensen leert kennen gaat van dieren houden :D

ik ga maar weer eens stoppen, ik ben alweer behoorlijk " off topic gegaan" als ik nu niet stop heb je straks een half uur nodig om het te lezen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 10:25

Bij Daphne zijn getuigen en gedupeerden genoeg geweest toen in Harbinkhoek Henk. Het jammere is, dat die toen niet samen stappen hebben ondernomen. En dat bezoek van de AID en/of LID bij dergelijke mensen vaak van te voren bekend is.

BarbaLala

Re: 'Door LID in beslag genomen paarden worden verwaarloosd'

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 13:06

Vooral dat laatste inderdaad, en dan heeft het weinig nut mijns inziens..

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 13:07

..en dan de angst van sommige mensen die in meeste gevallen geen aangifte durven te doen of melding maken van dergelijke zaken..

piecon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 17:39

Ik heb zelf veel transporten van paarden gezien en ook veel paarden die verwaarloosd en mishandeld waren. Op één transport ben ik zulke verwondingen nooit tegengekomen. Dat een paard verwond raakt kan altijd, maar vier tegelijk??? De wonden zijn zo te zien wel vers en gezien de paarden niet voor niets bij de eigenaar zijn weggehaald zet ik ook mijn vraagtekens bij het verhaal van de eigenaresse. Zij is er zeer bij gebaat dat de zwarte piet richting LID wordt gespeeld. Maar ja..het blijft wel zinloos geweld.

Bahoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 18:07

henktennapel schreef:
ik weet dat het erg moeilijk voor veel mensen lijkt dat de verwondingen door anderen dan D zijn toegebracht. de meeste personen die een verklaring op schrift hebben overhandigd waren na ongeveer 10 min ter plaatse. de dierenarts was er binnen 30 min. Als we deze verklaringen af moeten gaan zetten tegen de verklaring van de opslaghouder, blijft er voor ons niets anders over dan de verklaringen van diegene die aangegeven hebben dat de dieren in deze staat uit de trailer zijn gekomen. zwaarder te laten wegen.

Nee Henk,

Dat kun je niet zomaar zwaarder laten wegen.
Alle 'getuigen' zijn in de veronderstelling dat ze tien minuten later aanwezig waren. Ze getuigen datgene wat de dame in kwestie ze heeft verteld. De enige die weet hoeveel later ze er waren is de dame in kwestie zelf.

Het is dus niet het woord van de opslaghouder tegen dat van meerdere getuigen, maar het woord van de opslaghouder (én zijn tweede chauffeur) tegen dat van de dame in kwestie.
De verdere getuigenissen getuigen van 'horen zeggen'. en dat zou in geen enkele rechtszaak stand houden.

Een zeer bekwaam hoefsmid heeft ook naar de foto van de hoef gekeken.
Kan (hoe walgelijk ook) heel goed door iemand bewust zijn gedaan met juiste gereedschap. (Bijvoorbeeld dat van een smid) en ik meen toch begrepen te hebben dat de dame in kwestie zichzelf hoefsmid noemt en zelf haar paarden bekapt.....

joury15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 18:41

Bahoe schreef:
henktennapel schreef:

Nee Henk,

Alle 'getuigen' zijn in de veronderstelling dat ze tien minuten later aanwezig waren. Ze getuigen datgene wat de dame in kwestie ze heeft verteld. De enige die weet hoeveel later ze er waren is de dame in kwestie zelf.

Het is dus niet het woord van de opslaghouder tegen dat van meerdere getuigen, maar het woord van de opslaghouder (én zijn tweede chauffeur) tegen dat van de dame in kwestie.
De verdere getuigenissen getuigen van 'horen zeggen'. en dat zou in geen enkele rechtszaak stand houden.

Kan (hoe walgelijk ook) heel goed door iemand bewust zijn gedaan met juiste gereedschap. (Bijvoorbeeld dat van een smid) en ik meen toch begrepen te hebben dat de dame in kwestie zichzelf hoefsmid noemt en zelf haar paarden bekapt.....

ja het is altijd al zo geweest
dat ze mensen voor het karretjes wist te spannen
maar ik denk dat ze aan de lid een hele kluif gaat krijgen
die hebben wel advokaten die alles gaan uitzoeken
tot op de bodem
dan komen ze ook haar prachtige praktijken te zien
en dat ze niet zo moooi zijn dat weten vele van ons
hoe dan ook het komt toch een keer boven water

groetjes joury15

bezelbub

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 19:13

Meschien beetje offtopic maar welkeDaphne gat het over toch niet de dapne die nu in duitsland zit en op hyves besproken word, is er iemand hier die me dit kan vertellen want dan kan ik namelijk ook nog een heel vreed boekje opendoen, god laat het niet over die vrouw gaan .

GossipSugar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 19:14

Logisch, kzou het precies zo aanpakken. Die paarden zijn het gewend slecht behandelt te worden!! Vind het alleen maar goed :j

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 19:37

Yep, het gaat wel om die Daphne Bezelbub....

bezelbub

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 19:44

Amy77 schreef:
Yep, het gaat wel om die Daphne Bezelbub....

Dat meen je niet???? dapne dit is eigenlijk niet te geloven, ik heb veel respect voor henk, of eerder had want als je je achter zon vrouw schaart, kom op zeg, heb je haar paarden wel eens gezien toen ze weggingen en deze vrouw wil de dierenbescherming aanklagen??????

Henk heb je gezien hope haar paarden er nu aan toe zijn?????
Waarschijnlijk niet, gods wat doet dit me pijn zeg, hoe kun je zon vrouw verdedigen, bah had ik dit forum maar nooit ondekt.

Voor al haar gedupeerde op hyves is een speciale dite hiervoor en ook www.vermistepaarden.hyves.nl besteed hier regelmatig een item aan, ik ben er vandoor sorry maar van deze vrouw krijg ik de kriebels

annemieke19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 21:55

annelies2468 schreef:
Naskapower ik denk er ook zo over. Die wond op de kont en die hoef dat lijken mij ook geen wonden die door transport komen.

Nee hoe dan???
Kan jij dat dan wel hoeven afslijpen, tot op het bot?????
Denk dat jij al dood geslagen wordt, voordat jij door de hoefzool bentßß
Walchelijk wat jij denkt, hebt überhaubt geen verstand van paarden als jij dat hier uit.

Bahoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 21:57

Bahoe schreef:
Bahoe schreef:
maar nogmaals mijn vraag, Annemieke. en ik zou het op prijs stellen als je die beantwoord. waarom ben jij zo strijdig tegen het bespreken van mogelijke redenen van de inbeslagname? de dame in kwestie heeft nogal ernstige aanklacht laten publiceren. mag de info eromheen dan niet meegenomen worden? dat is beetje raar.

Gisteren was Annemieke eerder weg, dus ik vraag nog maar een keer..
Laatst bijgewerkt door Bahoe op 07-03-09 21:58, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 21:57

die hoef is een typische hoef van eenpaard die een hardnekkige hoefzweer weggesneden heeft gekregen......

en dat is helemaal geen probleem om eerlijk te zijn.

ik heb wel ergere gevallen gezien van weggesneden hoefzweren.....

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 22:06

annemieke19 schreef:
annelies2468 schreef:
Naskapower ik denk er ook zo over. Die wond op de kont en die hoef dat lijken mij ook geen wonden die door transport komen.

Nee hoe dan???
Kan jij dat dan wel hoeven afslijpen, tot op het bot?????
Denk dat jij al dood geslagen wordt, voordat jij door de hoefzool bentßß
Walchelijk wat jij denkt, hebt überhaubt geen verstand van paarden als jij dat hier uit.

Duits toetsenbord soms?

annemieke19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 22:44

Bahoe schreef:
henktennapel schreef:

Nee Henk,

Weet je dat die hoefsmid voor mij een idioot is.
Hij weet net zo goed als iedere hoefsmid, wanneer jij op het leven komt, dat je het been van het paard helemaal niet vasthouden kan.
En jullie zijn werkelijk hier op dit forum, werkelijk idioten, sorry dat ik het zeg, Henk ten Napel schrijft het gaat om de paarden, en hij heeft de bewijzen.
En jullie drammen steeds maar door, tegen beter weten in, steeds weer tegen een persoon.
Snap het niet dat de modi´s niet ingrijpen, het wordt hier alleen persoonlijk.
Wie is hier op het forum in staat, een paard zijn hoef, te halverern???????????
Wie is in staat om dat te overleven????????????
Wie dat in staat is die meld zich.
Sorry mensen, maar als jullie nu werkeijk denken dat een hoefsmid dat gezegd heeft dan weet hij niet waarmee hij dagelijks bezig is.
Waarom deze onzin hier opschrijven??????????????
Dit is willens en wetens paarden en mensen kapot proberen te schrijven.
Dit is geouwehoer, en wanneer ze mij van bokt bannen dan weet de gehele paardenwereld, dat ze hier niet is staat zijn een forum te beheren.
Ik word nu werkelijk boos, want het gaat hier om de paarden, niet om de personen.
En hoe kan je in 10 minuten een paardenhoef halveren, alleen, helemaal alleen???????????
Wie dat zegt is voor mij zelf niet helemaal goed in zijn bovenkamer.
Forum Bokt, met al jullie modi´s, waarom laten jullie dit toe, dat er namen genoemd worden, prijzen van huizen, en dat er privé namen genoemd worden.
Wanneer jullie hier niks aan veranderen, dan noem ik de privé namen, die achter diverse accounts staan.
Want ik word doodziek, van het veroordeelen van mensen, en het niet houden aan regels van een forum.

B.V. De dame in kwestie, is dus minder dan een opslaghouder?????
Omdat er maar een paar mensen, het zijn er weinig, vaak met meerdere accounts het doen voorkomen dat ze met velen zijn, meer rechten hebben dan anderen???
Het onderwerp op dit forum is het transport.
Niet de bezitster van de paarden.
Waarom laat Bokt dit toe?????????
Wanneer Henk ten Napel optreed dan komen opeens reacties van de modi`s??????????
Maar wanneer er een privenaam door de modder gehaald wordt gebeurd er niets helemaal niets???
Forum Bokt waarom?????????

Vind dit verschrikkelijk, dat een handvol mensen, met verschillende accounts, steeds weer met een oud verhaal, dat mindestens vier jaar oud is, en geen nieuwe feiten aan het daglicht brengt, steeds weer een persoon probeert kapot te maken.

Sorry maar ik begin zo langsaam aan te kotsen, van die lui, zogenaamde dierenvrienden.

9 pagina´s leugens, en bedrog.
Proberen door luid te schreeuwen, eerst een zeer goede Stichting kapot te maken, tot dat de Voorzitter, hij kon niet anders, zich bekend gaf, iedereen schrok.

Dan wordt een andere Stichting, kapot gemaakt, waar niemand maar dan ook niemand begrijpt wat deze Stichting wil en doet.
Die van de Bleskolk, wat al helemaal niet meer bestaat, slimmerik(Karin) het heet anders, ga dat niet zeggen, want je weet zelf wel dat jij dit kapot gemaakt hebt voor de kinderen.
Dan met die Friese paarden, de Stichting heeft geen maar dan ook geen cent gehad voor deze paarden, het waren gewoon veronderstellingen, wat hier op Bokt stond.
Maar jullie willen 1 persoon kapot maken, maar vergeten, dat een Stichting nooit uit 1 persoon bestaan kan.
Jullie hebben voor vele paarden vele dingen kapot gemaakt,
en voor vele kinderen ook.
Jullie hebben willens en wetens kinderen in de goot getrapt.
Paarden en dieren, ook.
Jullie weten helemaal niet hoe de vork in steel steekt, hebben het over autistische kinderen enz........

Daar hebben wij helemaal niet mee gewerkt, en wij hebben geen cent voor die aktie voor de Friezen gehadt.

Zelf weet ik dat 100%, want wij hebben dat te verantwoorden aan de Fiscus.

En laat me ajb niet boos worden, en achter al jullie nicknamen de juiste namen noemen.

Het gaat niet hier om haatgevoelens, het gaat hier om een transport van de LID.
En wat Henk schreef, het is veel erger dan jullie denken.

Wie ik ben doet er niet toe, ik ben zeg maar een klein tandwieltje in een klok.

En de Politieman die bij de beslagname erbij was, weet ook meer, veel meer.
Dat zijn dochter dit verhaal verteld is mij een raadsel???

Denk toch aan de paarden, dat denkt naar mijn mening hier bijna niemand op dit forum.
En dat maakt mij razend.
Dat geouwe.... over ik heb dit en dat meegemaakt, had ik toen maar ingegrepen??????
Tja Carin/slimmerik jullie zijn toch voor de rechter geweest en??????????????

En frisiangirl, met je vele bewijzen??????????
Warum keine Anzeige????????
Erst von den verkehrte Pferde foto´s machen, jetzt deine zogenannte Freunde???????????

Het is een vies spel wat hier gespeeld wordt, en dat allemaal over de ruggen van de paarden.

Sorry Bokt, maar dit moest eruit, want ik walg, kots het uit, dat mensen zo verschrikkelijk kunnen zijn

Een paard blijft een paard ook zonder ruiter, maar een ruiter zonder paard is geen ruiter.............

Een dier blijft een dier, een mens is een dier, maar wordt vaak een beest............

Val nu allemaal maar over mij heen, ik kan het hebben, de paarden niet.

Bahoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 22:48

pfffff das te lang om te lezen.
Je bent wel heel erg bezig met het verdedigen van iemand die je niet kent.........

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 22:48

Neem je het nu voor Daphne op "Annemieke"??

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 22:49

:D

Bahoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 22:53

trouwens (en dit is bij gebrek aan bewijs natuurlijk volledig hypothetisch..) zo'n deel van een hoef afhakken kan helaas best zonder zelf doodgeslagen te worden. Helaas wel. als je maar snel bent heh. Nou ja beetje geoefende smid kan dat best redden. Hypothetisch dan heh.

annemieke19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 22:54

Bahoe schreef:
pfffff das te lang om te lezen.
Je bent wel heel erg bezig met het verdedigen van iemand die je niet kent.........

Tja lezen en willen lezen..............
Ik verdedig de paarden.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 22:54

Ja idd Bahoe, of je sedeert het paard voor je het doet..er zijn genoeg mogelijkheden mocht je het met opzet willen doen.

Bahoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 22:55

Bahoe schreef:
maar nogmaals mijn vraag, Annemieke. en ik zou het op prijs stellen als je die beantwoord. waarom ben jij zo strijdig tegen het bespreken van mogelijke redenen van de inbeslagname? de dame in kwestie heeft nogal ernstige aanklacht laten publiceren. mag de info eromheen dan niet meegenomen worden? dat is beetje raar.
[/quote]

Gisteren was Annemieke eerder weg, dus ik vraag nog maar een keer..[/quote]

Nog één keer dan... hierboven toch een heel normale vraag, Annemieke.