Anky van Grunsven is niet bang voor de allerlaatste rit

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Oakland1990

Re: Anky van Grunsven is niet bang voor de allerlaatste rit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 19:59

Forum is sowieso lastiger, je kunt geen klemtonen leggen, maar fantastisch toch dat we ook zo kunnen discussieren? Je horizon verruimen heet dat :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 20:07

Oakland1990 schreef:
[
Volgens Anky hoef je geen talent te hebben, als je er dan maar genoeg geld in pompt lukt het wel. En dat ze hier in NL geen goede opvolger vindt? Koop eentje met de kwaliteit die het nog moet waarmaken, maar dan moet ze zakken qua niveau en daar wringt het schoentje denk ik? Of om met een ander paard niet weer de beste kunnen worden?

Anky en Sjef scouten altijd voor jong talent, want ze leiden hun paarden zelf op. Echter kan ze geen opvolger vinden, ook niet bij de jongere paarden. Daar wringt de schoen, niet bij het zelf opleiden van een jong talentvol paard. Dat doen ze de hele dag en ook voor klanten.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 20:10

Het gaat er dus idd om dat ze met dat paard misschien niet weer de top kan halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 20:12

Oakland1990 schreef:
Het gaat er dus idd om dat ze met dat paard misschien niet weer de top kan halen.

Nee het gaat erom dat er te weinig paarden zijn met dusdanig talent dat Anky er tijd in wil stoppen omdat ze gelooft dat deze Salinero kan opvolgen.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 20:13

O jongens dit is wel weer typisch Nederlands hè.. Als iemand ooit één keertje een opmerking maakt zoals Anky die in dit geval heeft gemaakt, is diegene meteen arrogant... Ten eerste vind ik dat ze het recht heeft om zo'n opmerking te maken, want het is gewoon de waarheid. Ten tweede kwam ze in ál haar vorige stukjes sympathiek over en ten derde heeft de journalist volgens mij in dit geval nogal veel in te brengen gehad in dit stuk. Opmerkingen over Adelinde (Ned, kampioen, 'want' Anky was d'r niet) heeft Anky echt niet zelf gemaakt hoor, dat zijn gewoon ietwat verdraaide feitjes die zo'n journalist er zelf in gepleurd heeft.
Normaal gesproken schrijft zij volgens mij haar stuk zelf (Telegraaf), in dit geval heeft ze vragen beantwoord van een journalist (Volkskrant).
Laatst bijgewerkt door Hoipiepeloii op 24-01-09 20:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 20:13

Pipo schreef:
Oakland1990 schreef:

Nee het gaat erom dat er te weinig paarden zijn met dusdanig talent dat Anky er tijd in wil stoppen omdat ze gelooft dat deze Salinero kan opvolgen.

:+ Dùùs ze is bang dat ze met de nieuwe niet terug de top kan halen omdat het geen Salinero zal zijn.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 20:15

Oakland1990; één van de kenmerken van een toptalent is dat diegene kan inschatten of een paard de moeite waard is om tijd, energie en geld (!!) in te steken. Ik ga er vanuit dat Anky dit ook zo bedoelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 20:15

En mbt het stuk dat er weinig ruiters zijn die met meerdere paarden in de top kunnen blijven presteren heeft ze natuurlijk absoluut gelijk in. Het is heel moeilijk om altijd maar jong spul te hebben staan, welke kunnen opvolgen. Dat zal straks inderdaad het probleem zijn van Adelinde, mocht ze geen andere paarden hebben staan. Maar volgens mij is Adelinde daar wel actief mee bezig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 20:16

Oakland1990 schreef:
[
:+ Dùùs ze is bang dat ze met de nieuwe niet terug de top kan halen omdat het geen Salinero zal zijn.

Goeiedag zeg, ben je zo stom of kom je alleen zo dom over?

Ze is helemaal niet bang, wat een onzin!!!

Ze heeft Painted Black, Nelson en nog wat paarden. Ze zijn alleen niet goed genoeg!!!!!!!!!

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 20:17

Maar een nieuwe toekomstige topamazone hoeft daarom Anky toch niet te evenaren? Ze mag dan toch al blij zijn dat ze de top is, al rijkt ze mss nog niet eens tot Anky haar enkels? De top is ook relatief, hangt er maar vanaf wie je concurrentie is.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 20:18

Pipo schreef:
Oakland1990 schreef:
[

Ze heeft Painted Black, Nelson en nog wat paarden. Ze zijn alleen niet goed genoeg!!!!!!!!!

Bedankt voor je beleefdheid, wat een uiting van respect tov medebokkers...

Ayasha
Blogger

Pipo schreef:
Oakland1990 schreef:
[

ai dat vind ik ook weer een beetje hard uit de hoek komen.

Ik denk overigens dat PB nog best een goed dier zou kunnen zijn..... := Waarom ziet ze daar niets in?

Oakland1990

Pipo mag dit best vinden, maar daarom zeg je het nog niet, daarom draait heel dit topic, maar ze lijkt de essentie niet te begrijpen, wie is dan de dommerik??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 20:19

Ja komt ook hard over, maar werd een beetje spuugzat van die nare manier van insinueren wat Oakland doet. Vervelend afgunstig ondertoontje zit er in haar berichten.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 20:19

Oakland1990 schreef:
Maar een nieuwe toekomstige topamazone hoeft daarom Anky toch niet te evenaren? Ze mag dan toch al blij zijn dat ze de top is, al rijkt ze mss nog niet eens tot Anky haar enkels? De top is ook relatief, hangt er maar vanaf wie je concurrentie is.

Sorry ik begrijp dit niet helemaal.. Kan wellicht komen doordat ik niet alle 9 voorgaande pagina's heb gelezen... :o

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 20:20

Ja hoor, ik ben vol afgunst omdat ik Anky niet kan overtreffen _O-

Anoniem

pharagirlke schreef:
[
Ik denk overigens dat PB nog best een goed dier zou kunnen zijn..... := Waarom ziet ze daar niets in?

Blijkbaar niet goed genoeg, anders zou ze niet vragen om een opvolger ;)

Ayasha
Blogger

Tja dan nog, een beetje respect en beleefdheid mag je wel behouden ook al moet je alles vier keer uit leggen. Adil heeft mij net ook vier keer moeten duidelijk maken wat ze precies bedoelde en die heeft me ook niet uitgescholden :') (waarvoor dank :D ben beetje hardleers soms :') )

Pipo als je het mij vraagt ben jij frustraties van andere dingen in dit topic aan het uitwerken ;) doe dat via PB. Ik vraag ook waarom ze er niets in ziet?
Nu ben ik natuurlijk ook een heel ander type paarden gewend en is PB voor mij een werelddier... Kan me voorstellen als je Sali op stal hebt dat veel paarden daarbij verbleken.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 20:21

sjaantje schreef:
Oakland1990 schreef:

Sorry ik begrijp dit niet helemaal.. Kan wellicht komen doordat ik niet alle 9 voorgaande pagina's heb gelezen... :o

Stel Anky kapt er mee en Adelinde (stel allemaal hè) dan wordt Parzival niet gelijk Salinero² hè, maar dat hoeft daarom toch ook helemaal niet?

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 20:22

Pipo schreef:
pharagirlke schreef:
[

Blijkbaar niet goed genoeg, anders zou ze niet vragen om een opvolger ;)

Ze vraagt ook helemaal niet om een opvolger, ze zoekt er ook helemaal geen...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 20:22

Dat is het ook helemaal niet. Parzival is een ander paard met andere eigenschappen die Salinero bv niet heeft, elk paard heeft goede en slechte kanten. Máár als Parzival eenmaal te oud word, wie komt dan?

Ik denk dat het Anky daar vnl om draait.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 20:23

pharagirlke schreef:

Ik denk wel dat Anky inmiddels (en vooral Sjef ;) ) kan inschatten of een paard de potentie heeft om de top te bereiken. Is overigens niet vervelend naar jou toe bedoeld hoor. Daarnaast kan het ook zijn dat ze er gewoon geen zin meer in heeft. PB heeft een behoorlijk kop d'r op en ze heeft kids die ze (naar mijn idee) op dit moment belangrijker vindt. Ik geef d'r groot gelijk.

Anoniem

pharagirlke schreef:
Tja dan nog, een beetje respect en beleefdheid mag je wel behouden ook al moet je alles vier keer uit leggen. Adil heeft mij net ook vier keer moeten duidelijk maken wat ze precies bedoelde en die heeft me ook niet uitgescholden :') (waarvoor dank :D ben beetje hardleers soms :') )

Pipo als je het mij vraagt ben jij frustraties van andere dingen in dit topic aan het uitwerken ;) doe dat via PB. Ik vraag ook waarom ze er niets in ziet?
Nu ben ik natuurlijk ook een heel ander type paarden gewend en is PB voor mij een werelddier... Kan me voorstellen als je Sali op stal hebt dat veel paarden daarbij verbleken.

:? :?
Kan je mij eerst even pben, welke frustraties is zou moeten hebben nav andere dingen in het topic?

Waarom ze er niets in ziet weet ik ook niet, zal je haar moeten vragen. Kan wel wat suggereren, maar dat lijkt mij niet gepast.

Oakland1990

Dan zullen we genoegen moeten nemen met een toppaardje dat niet kan tippen aan Parzival of PB of Salinero...

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 20:24

Totilas wordt sowieso de nieuwe topper :+ Als het dan geen ruiter is dan is het wel een paard :')