Paardenliefhebbers starten anti-vuurwerk-petitie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MISTRAL94

Re: Paardenliefhebbers starten anti-vuurwerk-petitie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 22:54

Ik vind het dus niet prima daarom heb ik de petitie getekend. Maar ik blijf erbij wanneer er georganisseerd vuurwerk afgestoken zou worden ik het wel leuk vind en denk dat het dan een stuk mooier ook zal zijn.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 23:02

Tjongejonge, wat een gezeur weer Rolleyes .... Laat de mensen die willen tekenen voor de petitie lekker tekenen (heb ik ook gedaan Tong uitsteken ) en de rest tekent de petitie gewoon niet. En dan zien we wel of er iets mee gebeurt of niet.....

Voor- en tegenstanders zullen het nooit eens worden. Het blijft een welles-nietes discussie en ik vind niet dat een ander voor mij kan EN mag bepalen wat voor redenen ik heb om wel te tekenen.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 23:48

Wat draven we weer lekker door hier in Nederland. Strengere regels en controle op het afsteken van vuurwerk zou ik ook wel willen. Maar om nou maar meteen met een vuurwerkverbod aan te komen. Mag er straks nog wel íets hier in dit land?

Ik pas mezelf wel even aan tijdens de periode dat er vuurwerk afgestoken wordt, paarden houden hun halsters aan en gaan wat minder lang op de wei. Voor die paar dagen maakt dat niks uit.
Er moet gewoon strenger gecontroleerd worden, hogere boetes e.d. want het zijn vooral de niet-nadenkende kinderen/pubers waardoor er ongelukken gebeuren met mensen en dieren.

Dus nee, ik teken niets. Wil niet zeggen dat een ander niet mag tekenen Knipoog

royke_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 12:57

ik vind het echt niet kunnen geen vuurwerk meer ik vind dat vuurwerk erbij hoort!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 13:46

Moderatoropmerking:
Ik heb een aantal oneliners en offtopic berichten gesplitst

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 14:40

Als het afgestoken word door de gemeente dan blijft vuurwerk er ook bij horen.
En wellicht nog veel mooier vuurwerk dan dat van jezelf of de buurman.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 15:11

Leuk ook voor die mensen om om 12 uur te moeten werken en niet bij hun familie te mogen zijn Sigaar

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 15:21

ja das ook weer zo maar ja daar kiezen ze dan zelf voor toch?
Dat geldt ook voor mensen die bij een 24uurs benzinestation werken.Ook die mensen moeten gewoon werken en kunnen dus ook niet bij familie en vrienden zijn

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 15:24

Allemaal ontslag nemen bij de gemeente dan maar *LOL*

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 15:46

Sundancer schreef:
Laatst heeft een 34 jarige man nog vuurwerk door een brievenbus gegooit bij een 80 jarige man. Hele gang was beschadigd. Het had je opa kunnen zijn...

Wow dat is toch geen puber/ jongere meer Bloos! Wow!

Dit bedoel ik dus een beetje; als de volwassenen nieteens een voorbeeld kunnen stellen hoe je ermee omgaat, met vuurwerk, wat moeten de kinderen van nu dan wel denken? Scheve mond

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 15:50

Mystica schreef:
Leuk ook voor die mensen om om 12 uur te moeten werken en niet bij hun familie te mogen zijn Sigaar

wat dacht je van mensen die in de zorg werken? Ambulancebroeders? Deze moeten soms met kerst én oud en nieuw werken.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 16:19

Die hebben oproepdienst, hoeven misschien niet eens weg, en hebben dit ook niet ieder jaar.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 17:23

In de zorg werk je volgens mij OF met Kerst OF met Oud & Nieuw. Nooit beiden. Dacht ik.......
Dat is tenminste wat ik van vriendinnen die in de zorg werken, hoor, maar ook bijvoorbeeld van bevriende politiemensen, stewardessen, piloten e.d.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 17:32

Marjoow schreef:
Mystica schreef:

wat dacht je van mensen die in de zorg werken? Ambulancebroeders? Deze moeten soms met kerst én oud en nieuw werken.

Die hebben opeens een stuk minder werk als er geen vuurwerk meer afgestoken wordt..... Pling

Ben het helemaal met de petitie eens! Afschaffen deze onzinnige traditie die elk jaar weer mensen- en dierenlevens kost en nergens goed voor is!
Ga maar een keer naar een brandwondencentrum na oud en nieuw om te zien hoe "mooi" vuurwerk is!
In wat vroeger het "wilde westen" van Amerika was mogen ze toch ook niet in de naam van traditie nog één keer per jaar met pistolen al schietend in de rondte rennen? Dat zouden we complete waanzin vinden, maar kinderen met buskruit in hun handen vinden we doodnormaal?? Hou toch op zeg!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 17:41

Twiggy2008 schreef:
In de zorg werk je volgens mij OF met Kerst OF met Oud & Nieuw. Nooit beiden. Dacht ik.......
Dat is tenminste wat ik van vriendinnen die in de zorg werken, hoor, maar ook bijvoorbeeld van bevriende politiemensen, stewardessen, piloten e.d.

bij mij werken ze OF met rammadan OF met kerst en oud en nieuw Lachen Lachen Lachen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 17:42

Hahaha, KiWiKo, dat kan natuurlijk ook tegenwoordig. Haha!

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 18:27

_rosita_ schreef:
1 dagje in Ijsselstein? Ik geloof er geen bal van Clown

Nou hij staat in lopik op de dijk ver van alle vuurwerk
nee in ijsselstein ziet het helemaal zwart van het vuurwerk !

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 19:09

horseyfries schreef:
[
Die hebben opeens een stuk minder werk als er geen vuurwerk meer afgestoken wordt..... Pling

Ben het helemaal met de petitie eens! Afschaffen deze onzinnige traditie die elk jaar weer mensen- en dierenlevens kost en nergens goed voor is!
Ga maar een keer naar een brandwondencentrum na oud en nieuw om te zien hoe "mooi" vuurwerk is!
In wat vroeger het "wilde westen" van Amerika was mogen ze toch ook niet in de naam van traditie nog één keer per jaar met pistolen al schietend in de rondte rennen? Dat zouden we complete waanzin vinden, maar kinderen met buskruit in hun handen vinden we doodnormaal?? Hou toch op zeg!

Dat is niet normaal, daarom is het ook verboden Clown

royke_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 20:48

ik vind dat vuurwerk er bij hoort en dat de paarden dan wel een nacht op stal kunnen

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 20:54

royke_b schreef:
ik vind dat vuurwerk er bij hoort en dat de paarden dan wel een nacht op stal kunnen

Als het om een nachtje ging had niemand problemen lijkt me. Maar plekken genoeg waar ze een maand van tevoren al beginnen.

Het incident met het veulen wat 3 benen heeft gebroken is ook een aantal dagen voor ouderjaarsdag gebeurd.
Als je hier in mijn buurt zoiets wil voorkomen moet je je paarden vanaf eind november al binnen houden want vanaf die tijd gaat het al stevig te keer met vuurwerk.

Strengere controles is niet te doen, dan zou de politie alleen hieraan al een dagtaak hebben.
Het is triest maar een groot deel van de bevolking kan blijkbaar niet normaal met vuurwerk omgaan en wil zich niet houden aan de regels die we met elkaar hebben gemaakt en dan moeten de goede onder de slechten lijden. Is helaas altijd zo.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 21:47

Weet je, ik ben echt niet tegen vuurwerk en wij hebben afgelopen jaar ook genoeg vuurwerk de lucht in laten gaan. Maar alleen op 31-12 om 00.00u.

Ze zijn hier in de buurt nu NOG STEEDS aan het knallen. Boos!
Ik word er helemaal link van. Dus laat de kamer er maar eens over praten. Ik denk dat dat helemaal niet erg is.

Misschien komen er dan betere tijden / regels / sancties.
Want hier word ik MOE van. Boos!

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 12:31

Zeker niet afschaffen.... Vuurwerk is een oude traditie, en ik geniet er elk jaar weer van. En ik denk ook dat ze het niet eens voor mekaar zouden krijgen. laat die paarden maar een dagje op stal, en met een week is al het vuurwerk weg.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 12:32

silfie35 schreef:
Zeker niet afschaffen.... Vuurwerk is een oude traditie, en ik geniet er elk jaar weer van. En ik denk ook dat ze het niet eens voor mekaar zouden krijgen. laat die paarden maar een dagje op stal, en met een week is al het vuurwerk weg.

Als je de petitie had gelezen had je terug kunnen zien dat het niet alleen om het welzijn van dieren gaat.
Overigens een week dat geknal? Mensen hier noemen dat het vanaf eind november al aan het knallen is, dat is toch echt geen week!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 13:19

ik denk dat dat een beetje overdreven is Ja

hier in de buurt hebben een paar dagen `last`van vuurwerk gehad.

waarom een traditie van eeuwen maar achterwege laten omdat een paar mensen er last van hebben?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 13:31

Als het wat last was was het tot daar aan toe. Mensen die niet meer naar buiten durven uit angst voor.. Vind ik niet meer wat last hebben....