Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

.... Laat de mensen die willen tekenen voor de petitie lekker tekenen (heb ik ook gedaan
) en de rest tekent de petitie gewoon niet. En dan zien we wel of er iets mee gebeurt of niet.....

Sundancer schreef:Laatst heeft een 34 jarige man nog vuurwerk door een brievenbus gegooit bij een 80 jarige man. Hele gang was beschadigd. Het had je opa kunnen zijn...
Mystica schreef:Leuk ook voor die mensen om om 12 uur te moeten werken en niet bij hun familie te mogen zijn
Marjoow schreef:Mystica schreef:Leuk ook voor die mensen om om 12 uur te moeten werken en niet bij hun familie te mogen zijn
wat dacht je van mensen die in de zorg werken? Ambulancebroeders? Deze moeten soms met kerst én oud en nieuw werken.
Twiggy2008 schreef:In de zorg werk je volgens mij OF met Kerst OF met Oud & Nieuw. Nooit beiden. Dacht ik.......
Dat is tenminste wat ik van vriendinnen die in de zorg werken, hoor, maar ook bijvoorbeeld van bevriende politiemensen, stewardessen, piloten e.d.
_rosita_ schreef:1 dagje in Ijsselstein? Ik geloof er geen bal van
horseyfries schreef:[
Die hebben opeens een stuk minder werk als er geen vuurwerk meer afgestoken wordt.....![]()
Ben het helemaal met de petitie eens! Afschaffen deze onzinnige traditie die elk jaar weer mensen- en dierenlevens kost en nergens goed voor is!
Ga maar een keer naar een brandwondencentrum na oud en nieuw om te zien hoe "mooi" vuurwerk is!
In wat vroeger het "wilde westen" van Amerika was mogen ze toch ook niet in de naam van traditie nog één keer per jaar met pistolen al schietend in de rondte rennen? Dat zouden we complete waanzin vinden, maar kinderen met buskruit in hun handen vinden we doodnormaal?? Hou toch op zeg!
royke_b schreef:ik vind dat vuurwerk er bij hoort en dat de paarden dan wel een nacht op stal kunnen

silfie35 schreef:Zeker niet afschaffen.... Vuurwerk is een oude traditie, en ik geniet er elk jaar weer van. En ik denk ook dat ze het niet eens voor mekaar zouden krijgen. laat die paarden maar een dagje op stal, en met een week is al het vuurwerk weg.