Paard breekt 3 benen dankzij vuurwerk in Kampen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Romy18

Re: Paard breekt 3 benen dankzij vuurwerk in Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 00:05

Wat verschrikkelijk! Hoop dat ze die jongens nog vinden voor t paard opgehaald wordt mogen ze er nog even een uurtje bij gaan zitten van mij, zodat ze de komende jaren elke nacht nachtmerrie´s hebben over wat ze aangericht hebben!

Ik woon trouwens ook in mol (b) maar hoor ik ook nog genoeg klappers hoor!

cd_muis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 00:06

te erg gewoon!
sterkte voor de persoon/familie van wie het paard was Ach gut

lisaa92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 00:07

vreselijk.. sterkte voor de eigenaar! Ach gut

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 00:22

Wat vreselijk voor die eigenaar... je mag hopen dat die jongens gevonden worden en dat ze flink straf krijgen.
Heb al niks met vuurwerk en dat wordt er zo niet beter op. Ze moeten de regels eens wat strenger gaan naleven. Officieel mag je geen vuurwerk afsteken nog maar al die jongens doen het. Laten ze iedereen eens een boete geven die te stom is om niet te wachten tot oudejaarsavond!

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 00:33

het zal wel weer op zo'n lüllig HALT-strafje uitdraaien, mochten ze de daders uberhaupt vinden.....

Vuurwerk is echt vreselijk voor dieren, bovendien is het zo'n geldverspilling!
Helemaal verbieden die onzin!!

Ik ben absoluut tegen vergaande overheidbemoeienis, maar dit zou echt een zinnig verbod zijn.

edit:typo
Laatst bijgewerkt door manie op 30-12-08 00:50, in het totaal 2 keer bewerkt

Suz24

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 00:36

Vreslijk dit...heel veel sterkte voor de eigenaar.

Bij mijn pony hebben ze laatst ook al rotjes de wei in gegooid terwijl de ponies in de wei stonden. Was helaas zelf niet op stal, maar anders......
Gelukkig reageren ze er tot nu toe niet op, maar ik hou mijn hart elke keer weer vast.

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 00:38

Wat voor nut heeft het om dat dan te doen?!?!
Laatst zag ik ook een jongen die gooide vuurwerk voor een hondje neer. Hondje helemaal bang Ach gut

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 01:10

Het word eens tijd dat er heel streng gecontroleerd gaat worden op het afsteken van vuurwerk op een andere dag dan 31 december. Ik word er al jaren niet goed van. Kinderen die gewoon doorgaan met rotjes gooien terwijl je langs loopt (met een bange hond). Kinderen die brood aan rotjes binden en dan de eenden gaan voeren.... Het is momenteel gewoon een gedoogbeleid, ik zie dagelijks meerdere keren dat er al vuurwerk wordt afgestoken, als de politie een paar keer hard optreed, gewoon die kinderen/jongeren meeneemt en een paar uur (kinderen) nachtje (boven de 12) in een cel zet is het zo afgelopen met die ellende. Het zal je paard maar zijn....
Ik denk dat ik die van mij binnen hou met dat geknal en die bevroren grond op 31 december, al zijn tussen 7.30 en 10.00 (de tijd dat hij meestal buiten staat) de meeste vuurwerkafstekers nog niet actief.

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 01:16

Het wordt al sinds gisteren verkocht volgens mij dus ze knallen er vrolijk op los. Ik zou mijn paarden als ze op het land stonden deze week geneens buiten zetten.

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 01:23

Vreselijk, wat een k*tjong, bah, ik wordt hier enorm kwaad en ook enorm misselijk van Boos!

Veel sterkte voor de eigenaar van het paard..

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 01:29

Nouja paard moet paard kunnen zijn. Als ze gewend zijn iedere ochtend naar buiten te mogen gaan is een week binnen houden ook niet prettig. Ik heb dan nog een binnenbak en overdekte paddock, maar als je dat niet hebt, moet je dan je paard maar een week op stal laten staan? Is ook niet echt gezond.
Onze weides zijn best vlak, en de weides liggen niet echt langs de weg en sowieso in het buitengebied. De paarden weten wel dat ze nu niet gek moeten doen, met die bevroren grond en doet dat ook niet omdat ze iedere dag buiten komen. Alleen als er dan mensen vuurwerk in je wei gooien gaat het mis.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 01:33

Stom volk houdt je altijd. Dat het weiland zo hard is nu werkt ook niet mee.

Zo'n onverlaat heeft ook eens het lef gehad om een strijker naast mijn paard te gooien en vervolgens ging hij er hard vandoor. Ik denk niet dat hij ooit nog een rotje naar een paard gegooid heeft want ik heb hem in volle galop met zo'n dikke rubberen springzweep met fiets en al tegen de vlakte gemept. Als er geknalt moet worden kan ik dat ook... Whoosh!

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 01:36

Te vreselijk voor woorden.
Dit is geen periode om paarden in de wei te laten staan. Hoe erg ook, niemand hoort dit te doen, maar het gebeurt. Er lopen nou eenmaal mensen rond die geen idee hebben van wat voor ellende ze aanrichten. als je maar enigszins de mogelijkheid hebt, haal je paarden weg uit weides in openbaar gebied. Rond oudjaar moet er geen paard buiten zijn, helaas moeten we ze beschermen tegen dit soort wandaden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 01:42

Anne_GTI schreef:
Stom volk houdt je altijd. Dat het weiland zo hard is nu werkt ook niet mee.

Zo'n onverlaat heeft ook eens het lef gehad om een strijker naast mijn paard te gooien en vervolgens ging hij er hard vandoor. Ik denk niet dat hij ooit nog een rotje naar een paard gegooid heeft want ik heb hem in volle galop met zo'n dikke rubberen springzweep met fiets en al tegen de vlakte gemept. Als er geknalt moet worden kan ik dat ook... Whoosh!

oh god wat had ik dát graag willen zien *kan het zich al voorstellen*

Ik zie je echt helemaal gaan Nagelbijten / Gniffelen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 01:45

Ik heb werkelijk geen (nette) woorden voor die gasten die dit vreselijke drama op hun geweten hebben Stoom uit je oren . Ik zie elk jaar weer van die afschuwelijke rotjochies die met vuurwerk lopen te klieren, heel bewust om je paard te laten schrikken (maar ze doen het net zo goed als ik met mijn kleine dochtertje over straat wandel) Verward . Aso's zijn het Misselijk . Vandaag bij een ritje op de hei met mijn paard ook meegemaakt, dat groepjes jongens expres vuurwerk afsteken om je paard bang te maken...... En wat kun je er aan doen???? Ik rij zelf op een net ingereden, jong paard, dus in volle galop er achteraan is niet echt een optie.
De rest van de week ga ik in elk geval niet meer buiten rijden, dit was de allerlaatste dag dit jaar.

Arm paard, arme eigenaren Verdrietig . Het zal je maar gebeuren..... Ik hoop dat ze de daders alsnog vinden, hoewel ik vrees voor de extreem lage straffen voor dit soort nare gasten (als ze die gasten al vinden.....). Van mij mogen ze vuurwerk absoluut verbieden!!! Scheelt een hoop geld, een hoop vervuiling en een hoop angst en verwondingen of erger bij mens en dier.

Mijn paard staat wel buiten in de kudde, gelukkig niet in openbaar gebied. Lachen
En ze gaan ook bewust op een niet stuk gelopen land, wat we afsluiten, zodat ze niet op stukgelopen hard land kunnen gaan rennen, mochten ze toch schrikken van het vuurwerk boven het verderop gelegen dorp. Maar van dit soort volk hebben we daar gelukkig geen last, is onmogelijk.

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 01:47

Fleurtje100 schreef:
Nouja paard moet paard kunnen zijn. Als ze gewend zijn iedere ochtend naar buiten te mogen gaan is een week binnen houden ook niet prettig. Ik heb dan nog een binnenbak en overdekte paddock, maar als je dat niet hebt, moet je dan je paard maar een week op stal laten staan? Is ook niet echt gezond.
Onze weides zijn best vlak, en de weides liggen niet echt langs de weg en sowieso in het buitengebied. De paarden weten wel dat ze nu niet gek moeten doen, met die bevroren grond en doet dat ook niet omdat ze iedere dag buiten komen. Alleen als er dan mensen vuurwerk in je wei gooien gaat het mis.

Ben ik met je eens maar ten koste van wat? Alles is nu ook knetterhard bevroren dus echt lekker wegsprinten zit er voor de dieren ook niet in. Zet ze dan op een stuk waar overzicht is ofzo of als je paddocks heb in de paddock. Risico is deze tijd van het jaar te groot.
Er zullen altijd van die grapjassen zijn die dus vuurwerk naar onze paarden zullen blijven gooien. In het kader van "das nou leuk!".........

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 01:54

Afschuwelijk! Alleen is dit niets niews. 20 tot 30 jaar geleden gebeurde het helaas ook al.

Ik hoop ten zeerste dat er een ander vuurwerkbeleid komt, en dat de controle erop verscherpt wordt. Vuurwerk alleen op van te voren afgesproken plaatsen, zullen heel veel (huis) dieren enorm dankbaar voor zijn. En binnen de gestelde tijden.

Ik begrijp alleen niet zo goed waarom het zo vaak gebeurt dat kinderen vrolijk met rotjes/ strijkers/ andere onzin de straat op kunnen ver voordat het toegestaan is. Zijn er dan geen ouders meer die het vuurwerk bewaren?

Ik hoop van harte voor de eigenaar dat de daders snel gevonden worden, vaak is in een buurt dondersgoed bekend wie diegenen zijn die vroegtijdig lopen te klieren. Vrijwel iedereen weet het, niemand durft er alleen wat van te zeggen voordat er slachtoffers vallen zoals nu dit paard. Hier is het gezegde "men dempt de put als het kalf verdronken is" op zijn plaats, helaas!

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 09:04

Ook ik liep te spelen met de gedachten om mijn quarter merries op de wei te zetten.
Deze wei ligt aan de rand van het dorp naast de ijsbaan.
Maar goed dat ik mij realiseerde dat er nu al veel met vuurwerk gegooid wordt.
Jammer voor de merries, maar ze blijven binnen.

Geriette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 09:18

Wat erg voor die paarden!!!!
Dit soort klootzakjes moeten ze streng aanpakken!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Boos!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 09:22

Ik ben hier echt stil van.
Ik hoop het nooit te zien want dan ben je je leven dus niet zeker als ik in de buurt ben..

En die gasten moeten ze ook beide benen breken.... zal het met liefde doen ....

Markkie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 09:33

Al dat gekloot met vuurwerk. Tis alleen maar troep waar sommige kleuters van dit soort dingen mee uithalen. Ik zou ze zelf haast de benen breken.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 09:46

Vreselijk ik snap sowieso heel dat vuurwerk gedoe niet. Het is gewoon gevaarlijk, gelukkig is het in belgie niet zo.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 09:53

mick75 schreef:
Ik begrijp alleen niet zo goed waarom het zo vaak gebeurt dat kinderen vrolijk met rotjes/ strijkers/ andere onzin de straat op kunnen ver voordat het toegestaan is. Zijn er dan geen ouders meer die het vuurwerk bewaren?

Mee eens, waar zijn pa en ma in dit soort verhalen? Het zouden mijn kinderen niet moeten zijn, die zouden meteen hun hele riedel aan Nintendo, Wii, computer, mp3speler,etc voor onbepaalde tijd in mogen leveren en daarnaast na school nog een poosje vrijwilligerswerk ergens gaan doen. Vuurwerk gooien naar dieren, kleine kinderen, ouderen (rotje onder de rollator), wat mij betreft mogen ze het streng aanpakken. Een nachtje de cel in zal niet gaan lukken vrees ik, want dan wordt het stapelen in de gevangenissen, maar iets beters dan een paar uurtjes taakstraf moet toch ook wel te bedenken zijn?

Sterkte voor de eigenaren van dit arme paard, ik kan me nauwelijks voorstellen hoe het moet zijn als je je beessie op zo'n onnodige manier verliest Scheve mond

__manon__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 10:15

Wat verschrikkelijk zeg!
En wat erg voor de eigenaren.

Die jongens moeten echt wel een zwaardere straf krijgen dan zo'n taakstraf...

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 10:21

Wat erg!! Dit is echt niet normaal.. Ziek gewoon die mensen!
Hoop dat de politie snel te pakken heeft..!