Komt een paard bij de kapper..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mariss19

Re: Komt een paard bij de kapper..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 22:10

wastie ook niet

Mariss19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 22:12

Slapen
Laatst bijgewerkt door Mariss19 op 21-12-08 22:27, in het totaal 1 keer bewerkt

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 22:17

en even voor de duidelijkheid NoGO en xsimone ik heb dit topic niet gestart
kwam hiervoor nooit op bokt maar hoorde dat er over mijn actie gediscuseerd werd
wou toch wel even weten hoe mensen erop reageerde

Oeps Bloos dat wist ik idd wel

JACKY_LOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 22:19

Ik vindt het wel iets hebben !
Ik vindt het ideaal als je een showpaard of dergelijke hebt die schuurt of eender wat om het wat mooier te maken en op te vullen !

ikkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 22:25

haha trieste mensen al 9 paginas aan het zeiken over die dingen.
gelukkig hebben jullie er niks mee te maken en is het jullie zorg enzo over veiligheid niet.ze weten heus wel wat ze doen dat jullie nou niet weten wat jullie moeten doen dan doo blijven zeiken over 1 onderwerp dat noem ik geen leven hebben

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 22:28

ik zou dan gelijk ook een permanentje laten zetten!

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 12:51

JACKY_LOVER schreef:
Ik vindt het wel iets hebben !
Ik vindt het ideaal als je een showpaard of dergelijke hebt die schuurt of eender wat om het wat mooier te maken en op te vullen !

ik ben ook absoluut neit tegen de extantions of hoe je het ook mag schrijven, ik ben tegen het feit dat het ponytje in de kapsalon werd gelaten, de extantions ken ik ook mensen die dat doen maar wel gewoon op stal of op een plek waar het niet zo gevaarlijk is Knipoog

En even terugkomen op reclame, ik weet ook wat reclame is dus je hoeft me niets te leren, wel weet ik niet of ik deze reclame wel POSITIEF, wat wel belangrijk is voor reclame, is. ik denk namelijk dat veel mensen deze reclame NEGATIEF zien Knipoog

En hoe oud ben je, gedraag je eens iets volwassener in plaats van zeggen dat je stopt en toch steeds terugkomt, van mij mag je best terugkomen hoe meer zielen hoe meer vreugd, maar zet dan niet van die belachelijke reacties maar onderbouw het Knipoog

Permanentje.. hmm lache ik denk dat ik mijn belg ook de kapsalon maar eens in laat stampen gezellige bedoeling en goede reclame voor de salon Lachen

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 14:59

ik zou dat paard me kapperszaak niet in willen hebben,
stel dat ie gaat poepen, wat goed mogelijk is, van angst.....

En zoiezo, denk even na, lijkt me niet echt een prettige situatie voor het paard,
dat kind is ook niet helemaal goed snik? Ik denk dat is iemand van 12 ofzo die eigenaresse, maar nee

babbii_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 17:54

ik vind het geweldig
zou het zelf dan nooit doen maar ik zie de humer er wel in
alleen hoe kom je op het idee marriss19

LaUrOssssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 17:19

Ik vind het wel cool Haha!
zeg heb je nog foto's van ons?
goed idee van je bazin en als je je pony door en door kent en de risico's geminimaliseerd zijn vind ik het best kunnen!
Maar ben echt benieuwd naar foto's!!!!!!

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 17:27

Ik vind het ook heel erg leuk staan! Haha! Knipoog

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 17:47

verbaasd natuurlijk toen ik dit topic zag, toch even het filmpje gezien. En ja, ook na 9 paginas vind ik dat ik ook mijn mening nog even mag geven=) Oke, het eerste wat in me op komt is: waarom? Paard schudt meteen wild zijn hoofd, en lijkt er niet super blij mee.. (goh, voor wie is het toch ook? het baasje, juist ja) Goed verder leuk en aardig, en als je perse zoiets wilt doen met je paard oke.. we prutsen er tegenwoordig toch al veel mee:) Maar om het nou IN een kapsalon te doen? Nee, ik vind niet dat de eigenaresse hier een goede reden voor kan geven, dat is gewoonweg dom. Hoe mak, braaf etc wel niet, en of er nou wel of geen paarden bij haar op stal ook zomaar hun hoofd hebben gestoten, dat heeft er niets mee te maken.. Domme actie, zo in een kapperszaak.. gewoon om het lolletje van de eigenaar:) Leuk dat het zo is afgelopen, maar het had ook heel anders gekund.. omdat mevrouw graag paarze manen wil.. Nee, ik krijg hier beetje kriebels van.

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 18:38

Ben het helemaal met je eens pinuts

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 18:42

stiekem vond ik het best wel leuk staan Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 18:44

Ik ga ook met Pinuts mee. En dan die reacties van Maris, belachelijk. Hoe oud is de meid, net 7/8? Lachen Lachen

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 18:46

Ik vind het echt vet, en nog mooi ook. ROFL Zou ik de mogelijkheid en een bomproof paard hebben, zou ik er wel over na denken. Al dan wel gewoon in stal eenmalig voor een speciale gelegenheid, anders vind ik het toch iets teveel gefrut en gestress voor het paard.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 11:06

misschien leuk voor als je gaat trouwen ofzo, en je doet je paarden voor de koets zoiets:) Maar dan alsnog.. niet in een kapperszaak ( maar dat lijkt me toch vrij logisch, als je je paardje wat heel wilt houden;) )

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 12:58

Hahahahahahahaha! ROFL

Ik zag toevallig dit topic en heb vol verbazing naar het filmpje gekeken.
Ook nog alle reacties gelezen en me daar kostelijk mee vermaakt! Huilen van het lachen

Mijn 1e reactie was ook, DAT DOE JE TOCH NIET?! Frusty
Maar ik kan de humor er wel van in zien, ook al was het niet het helemaal verantwoordelijk om het daar in de kapsalon te laten doen, is het allemaal goed gegaan.
Bovendien weet de eigenaar zelf wel hoe haar pony op bepaalde dingen zal reageren.
Nu is het ook een reclame-STUNT, waar in mijn ogen niet helemaal goed over nagedacht is, omdat je nu andere mensen een beetje op ideeën brengt.
Dat is geen commentaar verder hoor, want je moet zelf weten wat je met je pony doet en als jij dat leuk vindt om te doen, who cares?!
Ook al is het voor kinderen een erg leuk idee om na te gaan doen, hoop ik dat die ouders hebben die verstandig kunnen nadenken dat hun pony daar niet geschikt voor is.

Iedereen doet wel eens van die stunten, ik ging vroeger ook altijd door de mcdrive bij de mac, ging met de pony over en onder viaducten door, langs de provinciale weg rijden waar het fietspad direct aan lag en met je pony daar lopen en vrachtwagens met 80km per uur langs je laten racen.
Een foto/dia reportage gaan maken voor school, 'beertje gaat uit paard rijden' en de meest grote beer meegenomen, waar de pony zo hard van schrok dat hij over de kop vloog met hek en al waar hij aan vast stond.
Door het water rijden, pony struikelt en we vliegen beide koppie onder, pony rent weg en loopt los langs de weg.
Meedoen aan een kerst-rit en je pony helemaal versieren met lichtjes, bellen en guirlandes en dan andere paarden de stuipen op het lijf jagen, omdat je er vreemd uitziet en rinkelt, die lopen vervolgens een mens omver die foto's staat te maken en komt er gelukkig met een aantal blauwe plekken vanaf.
En verzin het nog meer wat ik allemaal heb meegemaakt, meer dan genoeg en het had misschien voorkomen kunnen worden, maar daar wordt je ook niet wijzer van, ondervinding is de beste leermeester!

Een ongeluk kan altijd gebeuren en is niet te voorkomen hoe voorzichtig je ook doet, want het blijft altijd een dier waar je mee bezig bent, maar 9 van de 10 x gaat het gewoon goed.
Zolang je zelf relaxed en rustig blijft en net doet of het de normaalste zaak van de wereld is, zal je pony ook zo blijven staan.
Iedereen is erg goed in staat om zelf keuzes te maken en gelukkig zijn we niet allemaal gelijk en doen we het allemaal op onze eigen manier.
Er is namelijk niet 1 juiste manier, want daar zijn we allemaal te verschillend voor.
Daarom vind ik sommige opmerkingen beneden peil, beetje meer respect voor elkaar zou geen overbodige luxe zijn!

Dus ik vind het klasse om zo'n actie te ondernemen! OK dan!
Of ik het echt mooi vind is ten 2e, het is niet mijn pony, maar ik vind het wel erg grappig! Ja
Ieder zijn ding!
Toch?!
Zo heb ik een idioot klein groen autootje met roze wieldoppen en roze interieur! Tong uitsteken (zie profiel)
Waar ik ook genoeg commentaar op heb gehad dat ik niet spoorde en dat het zonde van mijn geld was etc. Verward
Ook al vind je het niet mooi of verstandig, kun je best positiever reageren en het bij jezelf houden, dat komt heel anders over, lijkt me.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 13:13

miska, een auto is wat anders dan een paard, maargoed dat terzijde. Stoer verhaal heb je.. Ik kon niet lachen toen mijn paard een keer een drukke weg op rende, en zo onder een vrachtwagen kon komen. Ik vind jouwn stunts dan werkelijk nog veel dommer dan deze actie.. Maargoed dat is waarschijnlijk ook je punt die je wilt maken. " ik heb veel erger gedaan, lees maar" of je daar trots op moet zijn laat ik aan jou, ik hou ook wel van een grapje, en ja als ik verhuis zou ik ook zo een muur roze verven.. Niets mis mee. Maar jouwn verhaal van " een ongeluk kan altijd gebeuren" vind ik erg naief.. voor het zelfde geld was jouwn paardje zwaar geblesseerd door jouwn "grappige" acties en moest je m zelf afvoeren naar de slager. ( Misschien is het ook wel omdat ik weet hoe het is om een paard naar de slager te doen.. en weet om een paard kwijt te raken.. dat ik daarom NOG zuiniger ermee ben.. mjah) Goed, dit is niet jouwn topic.. dus ga ik er verder maar niet opin.. ik kan nog veel meer zeggen over dat je meer mensen in gevaar hebt gebracht en blabla, maargoed. Ts is hopelijk wat slimmer, en zoals ik al zei: Leuk kleurtje, was iets slimmer om het buiten kapsalon te doen:)

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 13:46

Alles wat er zou kunnen gebeuren, doordat je zelf keuzes hebt gemaakt blijft altijd je eigen verantwoording.
En als er inderdaad iets ernstigers was gebeurd is het niet grappig en kun je erg van jezelf balen, maar zelfs dan nog moet je het kunnen loslaten, want je verandert de situatie niet meer.
Degene die erbij betrokken waren, hebben er zelf voor gekozen om daar te willen zijn en zijn zich misschien niet bewust van het feit wat er allemaal had kunnen gebeuren, maar juist daardoor ging het goed.
Mensen doen domme dingen, maar geheel foutloos kun je niet zijn en moet je ook niet willen nastreven, want hoe meer tegen reactie, hoe meer iemand geneigd is om het toch te doen.
Het kan misschien naïef zijn, maar ik kan nu zeggen dat ik veel ervaring heb opgedaan en geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om dezelfde acties te ondernemen zoals ik vroeger deed.

Ik wilde er alleen maar mee aangeven, dat iedereen acties onderneemt waar hij later over terug denkt, had ik dat maar iets anders aangepakt, maar zolang er niks ernstigs gebeurt zul je vaak hetzelfde blijven handelen.
En dat is maar goed ook, want het leven moet jezelf leuk maken!
Maar jezelf ervan weerhouden om dingen te ondernemen die je graag wilt ervaren door het negatieve commentaar erop, vind ik vervolgens erg dom.
Dan kun je beter meteen dood gaan, want het is met alles vallen en opstaan.
Je kunt een ander namelijk niet behoeden voor ongelukken etc.
Elke situatie en elk geval is anders.

Iedereen verkiest zijn eigen manier, maar commentaar geven wat er allemaal had kunnen gebeuren etc. terwijl er niks gebeurd is, zijn in mijn ogen loze opmerkingen.
Gun iemand ook zijn plezier erom, ook al vind je het niet verstandig, dat mag je gewoon vinden, maar het is de manier waarop het wordt gebracht.
Zie de lol ervan in en maak je niet naar om een ander, kies je eigen plan!
De splinter in andermans oog is altijd groter dan die van jezelf...

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 13:51

Miska: zolang het om je eigen veiligheid gaat maakt het niets uit. Zolang het om de veiligheid van je paard gaat is t al iets erger, maar zoals jouwn verhalen, de veiligheid van andere bestuurders etc in gevaar brengen vind ik toch wel iets waarop gewezen mag worden. Toch was dat een ander verhaal dan dit. Maar ook dit verhaal hoeft niet helemaal toegejuight te worden.Lachen

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 14:08

Wanneer is het je eigen veiligheid, hoe vaak ben je helemaal alleen in de wereld?!
Je mag er uiteraard best op gewezen worden, alleen hoef je nog niks met die informatie te doen als je daar geen behoefte aan hebt.
Zoals ik al eerder zei, meestal werkt commentaar averechts op het gewenste doel waarvoor je het geeft.
Bovendien kun je dingen gewoonweg niet voor zijn.

Ik vind het klasse om zo'n stunt te ondernemen, al heb ik mijn bedenkingen er voor mezelf wel bij, maar vind het wel erg gaaf dat iemand zoiets gewoon doet. Ja
Mijn pony's zijn ook wel in voor dit soort acties, alleen heb ik er geen behoefte aan om het met ze te doen.
En wat de beweegredenen etc. van de eigenaar zijn, is mij om het even, dat boeit mij verder helemaal niet.
Leven en laten leven! Haha!

Ik ben dus geen voorstander van het hele verhaal, maar ook zeker geen tegenstander.