Paardenhandelaar uit Nietap verzorgt zijn paarden wel goed

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zeeuwtje68

Re: Paardenhandelaar uit Nietap verzorgt zijn paarden wel goed

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 16:14

Ach je leest het overal nu, paarden in de bagger verwaarloosd mishandeld enz....
Ik word er moedeloos van. Huilen
Daarom hou ik mijn paarden hier tot aan hun dood. Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om ze weg te doen.
Je doet je kind bv toch ook niet weg, als ze iets gaan mankeren??
Kan hier zo slecht tegen. De handel moet gestopt worden en juist hoe? Door je paard zelf een goed eind te geven!! Mocht dat nodig zijn. En niet als grasmaaier en weet ik het wat goedkoop te verkopen. Dan had je dit soort problemen ook niet gehad. Mensen zorg voor je eigen paard!! Een dier is geen wegwerpartikel!!! Boos!

Ninx

Re: Paardenhandelaar uit Nietap verzorgt zijn paarden wel go

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 16:53

Zeeuwtje68 schreef:
De handel moet gestopt worden en juist hoe? Door je paard zelf een goed eind te geven!! Mocht dat nodig zijn. En niet als grasmaaier en weet ik het wat goedkoop te verkopen. Dan had je dit soort problemen ook niet gehad. Mensen zorg voor je eigen paard!! Een dier is geen wegwerpartikel!!! Boos!

AMEN!!!!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 18:13

Precies................ helemaal mee eens!

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 23:57

suleilitha schreef:
Dat is vaak wel het soort dat er steengoed in is om de boel in de publiciteit te gooien, dit soort mensen is ook vaak nogal mediageil Haha!

Uit de andere topic:
Citaat:
suleilitha schreef:
Ik ben voor een petitie, en verder lijkt mij de enige optie om de landelijke media er bij te slepen.

Verward Clown

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 21:04

Ik heb de paarden gezien, er schijnen nu een aantal weg te zijn, gelukkig of niet natuurlijk weet niet wat ermee gebeurd is.
Dieren hebben natuurlijk meer nodig dan plukje hooi omdat iedereen klaagt, er staan dieren bij die nog nooit een wormenkuur gezien hebben, ziek zijn, zwak en alle medische verzorging ontbreekt.
Dat de opkoper nu ook door sommige nog als een goedheilig man afgeschilderd word, walgelijk gewoon.
Kan mij niet schelen waar ze vandaan komen en wie ze verkocht heeft, op het moment dt jij ze koopt ben je verantwoordelijk, dan deze dieren medische zorgen te ontzeggen dat kan niet, er staan klenie shetjes bij die gewoon op de dood staan te wachten, hoe kun je als paardengek hier op bokt dit goed praten, dat begrijp ik niet.
Natuurlijk kan een paard best de winter door buiten maar geef hem de kans te wennen, deze dieren hebben geen keus, ze kunnen niet wennen ze moeten.
Het zijn geen slachtpaarden maar een miskoop van de eigenaar die een koper had die het af liet wetn waarvan zij nu de dupe zijn.
Veel erger dan Romke vind ik de mensen hier die de paarden niet eens gezien hebben maar zo onverschillig reageren en commentaar hebben op ieder die anders denkt, waarom?
Ga eens kijken net als ik gedaan heb, jammer dat ik geen bokkers mee krijg die net als ik iets willen doen, ik ga evengoed door, ik heb zelfs de partij van de dieren wakker geschud, jippie kajee, en nee dit verzin ik niet en wil me ook niet bewijzen maar wil deze dieren helpen maar ik had van de bokkers hier meer verwacht zeg ik jullie eerlijk ipv een bak s.... had ik begrip en actie verwacht, jammer echt jammer.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 21:19

Waar in de vrede baseer jij het er nou op dat dieren nog nooit een wormenkuur gezien hebben en alle medische verzorging ontbreekt?
Omdat ze misschien vies zijn, ruige vacht hebben?

by the way, ben je helemaal uit belgie komen kijken? Of heb je het over de televisiebeelden? Nou, die vond ik helemaal niet schokkend (op dat aangevreten kadaver na dan).
Dat is geen onverschilligheid, dat is een ander oordeel met wat minder penny-gehalte en wat meer realisme.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 21:37

Ik wil hier Berpie wel even verdedigen. Haar posten komen rij verward over, omdat zij er zo emotioneel bij is betrokken. Zij kent romke persoonlijk en is daar op zijn terrein zelf geweest, meerdere malen.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 17:28

beantsje schreef:
Waar in de vrede baseer jij het er nou op dat dieren nog nooit een wormenkuur gezien hebben en alle medische verzorging ontbreekt?
Omdat ze misschien vies zijn, ruige vacht hebben?

by the way, ben je helemaal uit belgie komen kijken? Of heb je het over de televisiebeelden? Nou, die vond ik helemaal niet schokkend (op dat aangevreten kadaver na dan).
Dat is geen onverschilligheid, dat is een ander oordeel met wat minder penny-gehalte en wat meer realisme
.

Een ietwat volwassener reactie zou je niet misstaan.
Jij weet niet exact wat er speelt, net zomin als vele anderen hier, je kunt je dus niet op deze manier uitspreken.....

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 18:39

Pardon? Ik vraag gewoon of zij uit belgie is komen rijden, of dat ze zich baseert op de televisiebeelden.
Lijkt me een heel reële vraag waarmee ik erachter wil komen in hoeverre zij zich úberhaupt een oordeel heeft kunnen vormen. Dat heeft dus niets met onvolwassen reageren te maken.

Waar ik mij wel aan stoor is dat mensen (al of niet life) een paard van afstand bekijken en zonder enig verhaal of nader onderzoek precies menen te weten dat een dier geen behandeling krijgt en nooit een wormkuur heeft gehad, in tegenspraak tot wat een DA (mét nader onderzoek e.d) constateert. Zoiets noem ik vooroordeel.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 18:51

Ninx schreef:
je kunt je dus niet op deze manier uitspreken.....

Je kunt al helemaal niet zeggen dat medische zorg onthouden wordt als je niet 24 uur per dag ter plaatse bent en op een afstandje staat te kijken. Dat is pure speculatie en stemmingmakerij.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 18:54

maar als deze heer zelf heeft aangegeven de dieren niet na heeft laten kijken, persoonlijk dat heeft laten weten, dan blijft een krantenartikel belangrijker dan de vermelding van deze meneer? Pak de telefoon zou ik zo zeggen en vraag het de meneer zelf, dat het hem boven het hoofd gegroeid is en liever ook anders had gezien geeft hij zelf al aan.
Het ging in Berpie haar geval niet om op een afstandje staan, zij kent deze meneer persoonlijk.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 19:04

Amy77 schreef:
maar als deze heer zelf heeft aangegeven de dieren niet na heeft laten kijken, persoonlijk dat heeft laten weten, dan blijft een krantenartikel belangrijker dan de vermelding van deze meneer? Pak de telefoon zou ik zo zeggen en vraag het de meneer zelf, dat het hem boven het hoofd gegroeid is en liever ook anders had gezien geeft hij zelf al aan.
Het ging in Berpie haar geval niet om op een afstandje staan, zij kent deze meneer persoonlijk.

Dan nog is ze daar niet 24 uur per dag.
De AID en de onafhankelijke dierenarts controleert daadwerkelijk of de dieren onder behandeling van een dierenarts zijn. Dat is niet zo moeilijk en o.a. aan te tonen door middel van rekeningen.

Als je zo emotioneel ergens bij betrokken bent kun je het geheel niet nuchter meer bekijken, daarom is er ook sprake van een onafhankelijke dierenarts en het AID.
Die vermeldingen vind ik geloofwaardiger dan iemand die blijkbaar zo emotioneel betrokken is dat ze zichzelf niet meer duidelijk kan maken.

Bovendien zien wij alleen maar foto's en filmpjes waarop niet veel bijzonders te zien zijn en hoor ik alleen maar verhalen (o.a. via pb) over paarden die mager zijn.
Die paarden komen van de markt en zijn de paarden die daar aan het einde van de dag zijn blijven staan.
Kan me best voorstellen dat zoiets boven je hoofd kan groeien, je weet nooit wat voor ellende je meemaakt.

Hier is weer een paard wat het risico loopt om op de paardenmarkt te eindigen omdat iemand niet zelf de verantwoording wil nemen en denkt dat een contract rechtsgeldig is:
Laatst bijgewerkt door Winged op 08-12-08 22:46, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: link weggehaald

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 19:32

Goed dat je die link aanhaalt ThePast03, die petirtie moet gauw af zijn en online komen...heb de link doorgelezen en wordt hier dieptriest van!

Klopt dat als je zo emotioneel bij betrokken bent, je soms de dingen niet meer kunt onderscheiden..maar moet wel eerlijk zeggen, dat als die handelaar zegt de dieren niet te hebben na laten kijken, ik dat heel eerlijk van hem vind te zeggen..ik geloof dat meteen, omdat hij anders die zwakke dieren al veel eerder bij de slager had afgeleverd (inlaten slapen lijkt me in dit geval niet van toepassing)..
Prettig is in ieder geval te weten dat ze zieke zwakkere dieren weggehaald zijn, die staan nu ergens anders..hoe het ze daar verder vergaat weet niemand, maar de AID zal ongetwijfeld de boel in de gaten houden.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 22:47

Moderatoropmerking:
Ik heb de link verwijderd. Dit omdat het niet nodig is advertenties van een ander hier te gaan bespreken. Lachen