Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Rianneke schreef:Zijn er geen bokkers daar in de buurt die de siuatie kennen?
magic_lover schreef:ik ben eigenlijk wel benieuwd welke dierenarts dat geweest is, iemand die dat weet?
Inge_83 schreef:Ik denk dat een petitie in deze zaak weinig meer gaat uitmaken.
Een wetsverandering is er niet binnen een paar dagen/weken.
Ik denk dat er voor gezorgd moet worden dat in de nabije toekomst zulke zaken harder aangepakt mogen worden.
Kijk maar naar de VS.
juudje84 schreef:maar ja..... of t nut heeft......
juudje84 schreef:ik zou nu beginnen om een petitie te starten tegen t feit dat er een paard 2 weken heeft gelegen, in de zelfde wei weer een dood paard in korte tijd en dat er geen ene instantie iets aan wil doen.
om een petitie tegen markten en verhandelen van ziek vee op te starten is denk ik punt 2.
dit hele is begonnen door de dode paarden in nietap ik denk ook dat dat nu prio nr 1 is
Ninx schreef:Jij zegt dus; richt de petitie TEGEN de instanties die moeten ingrijpen?

Inge_83 schreef:Tegen die handel kun je weinig beginnen denk ik.
Wanneer is een paard te oud/ziek om te verkopen?
Waar ligt de grens, en wie bepaalt dat?
Mijn paardje had veel last van chronische bronchitis toen ik haar verkocht.
Gelukkig is ze goed terecht gekomen, is nog steeds van dezelfde eigenaar, en heeft ze doordat ze vrijwel altijd buiten staat weinig last meer van de bronchitis.
Voor ons beiden was dit de beste oplossing, maar had ik haar dan niet mogen verkopen omdat ze ziek was?
Ik denk dat in het geval van deze handel de verkopende mensen zich bewust moeten worden van deze handel, en er alles aan moeten doen om te voorkomen dat hun oude/zieke paard in de handel terecht komt.
En wat met paarden die ziek worden bij de handelaar door ondervoeding, slechte verzorging, etc?
Ik denk dat je het toch bij het houden van paarden moet houden ipv bij de handel.
Als je een paard houdt moet je er voor zorgen, eten geven, en medische hulp.
Als je dat niet goed genoeg doet, dan moet er gestraft worden.
Daarmee mag nederland best een voorbeeld nemen aan de VS, daar is het verwaarlozen van dieren een misdrijf en wordt zwaar gestraft.
Deze handelaar heeft al een paard keer de aid op bezoek gehad, en er verandert niets, dus dan is de enige optie in mijn ogen; paarden in beslag nemen en eigenaar voor de rechter halen.
Amy77; dat bedoelde ik dus ook, dat Nietap als voorbeeld dient voor wat er mis is en gaat.
En toevallig is het nu Nietap, maar zulke dingen gebeuren vaker in NL.
Alleen nu is het in de open lucht, zien mensen het en komt het in de media, en op andere plaatsen is het in een schuurtje/hok/stal waar niemand het direct ziet.
Tobila schreef:Een petitie tegen de wetgeving, die over de bescherming van dieren gaat met als voorbeeld Nietap, lijkt mij ook het beste