. Graag meer inhoudelijk posten. Verder het verzoek om weer ontopic te gaan 
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
. Graag meer inhoudelijk posten. Verder het verzoek om weer ontopic te gaan 
Isabonny schreef:Pffff....na 5 pagina's gekat te hebben gelezen (met hier en daar een opbeurend woord), plaats ik ook maar even een reactie.
Waar ZEUREN jullie over?!
Ik lees niks anders dan: mijn paard galopeerd beter. Ik ken er die veel beter rijden dan haar. Paard is niet voorwaarts genoeg. Ze prikt continu met haar sporen. Zielig paard hier en daar.![]()
![]()
![]()
Als ze ECHT zo slecht was, haar Fjord ECHT niet voorwaarts genoeg, ze ECHT zo veel tijdens een proef met haar sporen zit te porren, dan zegt een jury daar ECHT wel wat van hoor! En als het zo bezwarend was, dan reed ze nu ECHT niet op zo'n hoog niveau!
Jullie zijn heel goed in het linken naar de proeven waar je inderdaad de slechtse punten van haar ziet, maar hebben jullie ook het filmpje gezien dat ze dat allemaal ook ZONDER zadel en hoofdstel kan (alleen een neckrope)?
Ook ZONDER sporen, alleen met spijkerbroek en gympen aan zie ik het paard wijken en zijn overige oefeningen uitvoeren. En dat alleen door met haar gymp tegen zijn buik te drukken. Ze stuurt hem op haar zit en benen. Waarschijnlijk ziet het dus allemaal veel erger uit op jullie fimpjes, dan dat het is. Ze zal wel niet zo hard tegen hem aan porren met haar sporen.
Ik vind het knap hoor wat ze doet! En een Fjord kennende: als die geen zin hebben, dan kunnen ze behoorlijk dwars worden. Dat laten ze je wel weten: genoeg is genoeg!

Da's het risico als je 500kg jouw wil op legt
Alles kost tijd. Als je dat er niet voor over hebt moet je niet gaan rijden. Als je ZZ licht rijd en je kan dan nog niet zonder zadel netjes in evenwicht zitten, het spijt me, maar dan heb je slechte lesgevers gehad. Netjes zitten zonder zadel is enkel en alleen balans hebben. En die zou je op dat niveau toch moeten hebben. 
: 

manie schreef:Ik denk het wel
In de ZZ-licht is de jury blijkbaar minder blind, want daar schijnt het nog niet echt te lukken.
Suzanne F. schreef:manie schreef:Ik denk het wel
In de ZZ-licht is de jury blijkbaar minder blind, want daar schijnt het nog niet echt te lukken.
Zo aan het filmpje te zien is dat ook niet echt heel gek.
Met hangen en wurgen wordt ie een proef doorgestuurd die ver boven zijn niveau ligt, domweg omdat hij er de capaciteiten niet voor heeft... 

manie schreef:Eigenlijk vind ik het raar dat zoveel mensen 'positief' zijn.
manie schreef:De mensen die hier kritisch (in wil het niet negatief noemen) zijn, zijn dat niet vanwege het feit dat ze op een fjord zit, maar omdat de beelden die van haar te vinden zijn op haar website nou niet de indruk wekken dat het rijkunstig nou allemaal zo goed voor elkaar is.
In tegendeel zelfs