Paard raakt met hoofd vast in boom *foto's*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Re: Paard raakt met hoofd vast in boom *foto's*

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 15:17

Oh, als we het zo gaan draaien: ik heb ook 'recht' op mijn eigen mening. Ik ben alleen niet zo van het generaliseren. Knipoog

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 16:02

Hey meiden, toe-
Houd eens op met dat emotionele Pennygedoe!
Deze stakker heeft vastgezeten
Maar misschien heeft ze dingen gezien waar wij niks van weten! Knipoog

Jammer dat ze niet ongeschonden gebleven is Ach gut
Maar dat ze er zo goed afkwam is niet mis!
Ook ik schoot in de lach- reincarnatie van Pooh!
Moeten jullie nooit lachen om onnozel paardengedoe? Clown

Wie weet komt het helemaal goed
En weet het dier dat ze uit bomen blijven moet!
Lachen is heel gezond
'k Weet ook nie hoe ik zou reageren
Als ik mijn dier zo vond Bloos

Een ieder vind het vast wel sneu Ach gut
Maar wees mekaar niet zo vlug beu
Steek anders zelf je kopje in een stam
Scheelt hier een hoop rambam!
Slapen

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 16:28

Cheyenne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 16:30

Het ziet er idd een beetje vreemd uit, maar goed dat het goed is afgelopen!!

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 16:38

SusanW schreef:
Ja wat moet je hier nog op zeggen? Scheve mond Ik vind het werkelijk niet te geloven dat mensen in een deuk liggen om een bericht als dit. Álles, maar dan ook alles wordt tegenwoordig zielig gevonden, maar dan is er eens iets écht zielig en dan wordt er zo gereageerd? Onbegrijpelijk!
In mijn ogen verteld het meer over het gebrek aan inzicht van deze mensen, in hoe een dier denkt, doet, voelt en begrijpt.
Dat een dier, en in dit geval het paard, uit nieuwsgierigheid zijn hoofd in een holle boom steekt om te zien wat daar zoal te zien is, zijn hoofd er weer uit wil halen, maar daar waarschijnlijk te laag voor zit, vervolgens in paniek trekt, daardoor het zijn achterhand 'verliest' en vervolgens nooit meer overeind komt (ja na het gebruik van een kettingzaag!) De sporen op de boom zeggen wel genoeg van het gevecht dat het dier geleverd heeft om zichzelf te bevrijden!
Hoe denk je dat een prooidier zich voelt, in zo'n positie? Compleet in onmacht, ook nog eens in het duister van een boom? Afschuwelijk! Wie weet hoe lang dat paard al zo gevochten heeft? Zeer traumatisch!
En er niets aan over gehouden? Ik vind de verwondingen helemaal niet meevallen, ookal zijn ze (vooralsnog) alleen aan het hoofd.

En ja, ook ik lach vaak om mijn vele dieren, die ook rare capriolen uithalen, maar ik lach nooit, maar dan ook nooit om een dier wat zo in onmacht zit! Ook niet achteraf als alles goed is afgelopen. Ik ben dan alleen maar zeer dankbaar dát het goed is afgelopen. Dieren kunnen niet logisch denken over oorzaak en gevolg, zoals wij mensen. Door heel veel herhalen zullen zij bepaaalde dingen kunnen linken. Maar zulke dingen gaat hun pet te boven en dát is niet dom, het zijn de mensen die ervoor zijn om ze te beschermen en ze zoveel mogelijk te behoeden voor zulke dingen en dat niet doen en er vervolgens om gaan lachen, díe zijn dom!

Noem mij maar een watje, maar ik ben blij dat mijn dieren op me kunnen rekenen, mocht er zoiets gebeuren en dan ook zonder dat ik erbij ga staan lachen.

Ik hoop van harte dat dit paard gezond blijft en volledig hersteld van haar uiterst traumatische ervaring!

OK dan! Geweldig omschreven!
Je kan natuurlijk allerlei gebeurtenissen aan blijven voeren die óf nog erger zijn, öf minder erg. Feit blijft dat degene die hierom zo smakelijk moesten lachen in mijn ogen niet die dierenvrienden zijn die ze zeggen te zijn. Misselijk

bagage

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 19:46

Laika schreef:
SusanW schreef:
Ja wat moet je hier nog op zeggen? Scheve mond Ik vind het werkelijk niet te geloven dat mensen in een deuk liggen om een bericht als dit. Álles, maar dan ook alles wordt tegenwoordig zielig gevonden, maar dan is er eens iets écht zielig en dan wordt er zo gereageerd? Onbegrijpelijk!
In mijn ogen verteld het meer over het gebrek aan inzicht van deze mensen, in hoe een dier denkt, doet, voelt en begrijpt.
Dat een dier, en in dit geval het paard, uit nieuwsgierigheid zijn hoofd in een holle boom steekt om te zien wat daar zoal te zien is, zijn hoofd er weer uit wil halen, maar daar waarschijnlijk te laag voor zit, vervolgens in paniek trekt, daardoor het zijn achterhand 'verliest' en vervolgens nooit meer overeind komt (ja na het gebruik van een kettingzaag!) De sporen op de boom zeggen wel genoeg van het gevecht dat het dier geleverd heeft om zichzelf te bevrijden!
Hoe denk je dat een prooidier zich voelt, in zo'n positie? Compleet in onmacht, ook nog eens in het duister van een boom? Afschuwelijk! Wie weet hoe lang dat paard al zo gevochten heeft? Zeer traumatisch!
En er niets aan over gehouden? Ik vind de verwondingen helemaal niet meevallen, ookal zijn ze (vooralsnog) alleen aan het hoofd.

En ja, ook ik lach vaak om mijn vele dieren, die ook rare capriolen uithalen, maar ik lach nooit, maar dan ook nooit om een dier wat zo in onmacht zit! Ook niet achteraf als alles goed is afgelopen. Ik ben dan alleen maar zeer dankbaar dát het goed is afgelopen. Dieren kunnen niet logisch denken over oorzaak en gevolg, zoals wij mensen. Door heel veel herhalen zullen zij bepaaalde dingen kunnen linken. Maar zulke dingen gaat hun pet te boven en dát is niet dom, het zijn de mensen die ervoor zijn om ze te beschermen en ze zoveel mogelijk te behoeden voor zulke dingen en dat niet doen en er vervolgens om gaan lachen, díe zijn dom!

Noem mij maar een watje, maar ik ben blij dat mijn dieren op me kunnen rekenen, mocht er zoiets gebeuren en dan ook zonder dat ik erbij ga staan lachen.

Ik hoop van harte dat dit paard gezond blijft en volledig hersteld van haar uiterst traumatische ervaring!

OK dan! Geweldig omschreven!
Je kan natuurlijk allerlei gebeurtenissen aan blijven voeren die óf nog erger zijn, öf minder erg. Feit blijft dat degene die hierom zo smakelijk moesten lachen in mijn ogen niet die dierenvrienden zijn die ze zeggen te zijn. Misselijk

Kan me hier volledig bij aansluiten!!!! Mooi gezegd.

Farolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 19:47

Jeetje, dat ziet er raar uit .. Sigaar

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 19:51

Hoe krijgt ze het in vredesnaam voor me kaar..vind het wel een knappe prestatie moet ik zeggen.
Maar wel sneu...t dier zal zich wel niet fijn gevoelt hebben...doodsbang natuurlijk. Gelukkig is het goed afgelopen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 20:02

Moderatoropmerking:
Ik heb wederom een aantal posts verwijderd. Verder een verzoek om respectvol te discussiëren over of het nou dieronvriendelijk is of niet om grapjes te maken over dit paard. Lachen

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 20:11

SusanW schreef:

Ik heb ook niet gelachen toen ik het bericht las, sterker nog: Ik schrok met kapot. En dat zou ik ook doen als mijn pony dit voor elkaar zou hebben gekregen. Ik denk ook dat dit geld voor een heleboel andere bokkers. In het bericht staat ook dat het dier het overleefd heeft, misschien dan wel met een ontwrichte kaak en wat verwondingen, maar het had nog veel erger kunnen zijn. Toen ik voor het eerst naar de foto's keek lag ik ook niet meteen helemaal dubbel hoor. Maar ik vind het toch wel een grappig gezicht. En ik ben niet de enige hier. Ik weet ook voor 100% zeker dat als ik mijn pony zo zou vinden, ik nooit in lachen zou uitbarsten. Beter gezegd, ik zou nog eerder huilen. Dus ik vind het niet op z'n plaats dat jij zegt dat ik dom ben. Of dat andere bokkers dom zijn. Ik vind dat mensen die mij niet kennen, niet kunnen zeggen dat ik dom ben. Dat zou ik ook niet over iemand anders hier op bokt zeggen.

edit: typfout
Laatst bijgewerkt door Mette op 21-10-08 20:34, in het totaal 1 keer bewerkt

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 20:33

Nou ik vond het een hilarisch gezicht.... Gelukkig is hij er goed vanaf gekomen maar ik lag helemaal dubbel! Vind de reacties wel een beetje zielig van sommige mensen! Je moet de humor van sommige dingen gewoon inzien!

juul23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 20:47

aaaagh wat zielig, gelukkig konden ze haar tijdig uitzagen!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 20:51

ach toen ik het verhaal las vond ik het ook vreselijk............ toen ik de foto's zag moest ik echt, echt wel even lachen Knipoog

juul23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 21:06

ja ik moest ook wel lachen Knipoog

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 21:10

KiWiKo schreef:
toen ik de foto's zag moest ik echt, echt wel even lachen Knipoog

Dat is misschien ook wel het misverstand wat hier ontstaan is, denk ik. Ik moest ook lachen om het plaatje, niet zozeer om dat er een paard zich in een onmogelijke positie had gemanouvreerd (alhoewel dat soms wel grappig is, als het dier er rustig bij blijft staan kijken met zo'n lodderige blik ála 'uh...okay, euh...help?'), niet om de eigenaar die zijn/haar paard zo aantreft of wat diegene moet hebben gevoelt op dat moment en al helemaal niet om wat het paard van binnen gevoelt moest hebben op het moment dat ze het met een kettingzaag losmaakten.
Voor mij zijn het plaatje en de daadwerkelijke situatie twee aparte dingen. Dat de eigenaar en paard er een vette schrik van hebben gehad, dat het vreselijke momenten zijn geweest, geloof ik direct en daar lach ik ook niet om. Zou ik zo iets in het echt tegenkomen dan ga ik ook niet staan schuddebuiken van het lachen, maar proberen dat paard uit zijn benarde positie te krijgen, zelf of met de hulp van anderen door snel telefoontjes te plegen oid. (mmm...misschien dan 's avonds, als is gebleken dat het dier er nog redelijk vanaf is gekomen en weer veilig op stal staat en na een borrel tegen de schrik toch wel even giechelen, dat dan weer wel, sorry, ben toch een onmenselijk monster)
Maar om het plaatje moest ik wel even gniffelen, ondanks hoe zielig dat paard wel niet moet zijn geweest, het plaatje zo op internet te zien had imo beslist iets komisch, alleen al omdat een dergelijk plaatje meer iets is voor een stripboek dan voor reallife...

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 21:11

Ik heb er toch wel mijn twijfels bij. Vooral omdat het paard zit :/ beetje gek. Vind het allemaal maar vreemd.

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 21:18

Pluizebolpum schreef:
KiWiKo schreef:
toen ik de foto's zag moest ik echt, echt wel even lachen Knipoog

Dat is misschien ook wel het misverstand wat hier ontstaan is, denk ik. Ik moest ook lachen om het plaatje, niet zozeer om dat er een paard zich in een onmogelijke positie had gemanouvreerd (alhoewel dat soms wel grappig is, als het dier er rustig bij blijft staan kijken met zo'n lodderige blik ála 'uh...okay, euh...help?'), niet om de eigenaar die zijn/haar paard zo aantreft of wat diegene moet hebben gevoelt op dat moment en al helemaal niet om wat het paard van binnen gevoelt moest hebben op het moment dat ze het met een kettingzaag losmaakten.
Voor mij zijn het plaatje en de daadwerkelijke situatie twee aparte dingen. Dat de eigenaar en paard er een vette schrik van hebben gehad, dat het vreselijke momenten zijn geweest, geloof ik direct en daar lach ik ook niet om. Zou ik zo iets in het echt tegenkomen dan ga ik ook niet staan schuddebuiken van het lachen, maar proberen dat paard uit zijn benarde positie te krijgen, zelf of met de hulp van anderen door snel telefoontjes te plegen oid. (mmm...misschien dan 's avonds, als is gebleken dat het dier er nog redelijk vanaf is gekomen en weer veilig op stal staat en na een borrel tegen de schrik toch wel even giechelen, dat dan weer wel, sorry, ben toch een onmenselijk monster)
Maar om het plaatje moest ik wel even gniffelen, ondanks hoe zielig dat paard wel niet moet zijn geweest, het plaatje zo op internet te zien had imo beslist iets komisch, alleen al omdat een dergelijk plaatje meer iets is voor een stripboek dan voor reallife...

Dat bedoel ik! Ik heb het alleen een beetje raar omschreven...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 10:55

Pluizebolpum schreef:
Voor mij zijn het plaatje en de daadwerkelijke situatie twee aparte dingen.

Sinds gistermiddag niet meer op internet geweest dus ik heb de rest van de discussie ff moeten missen. Voor mij geldt ook het bovenstaande. En bij de rest van de tekst van Pluizebolpum sluit ik mij volledig aan, dat is ook de manier waarop ik het zie.

Het is ook heel goed mogelijk dat het dier er zo kalm bij zit omdat-ie al een behoorlijke strijd heeft geleverd om los te komen. Noem het misschien wel apatisch. Niet leuk nee, zeker niet. Verre van leuk om je paard zo aan te treffen. Maar in een stripverhaal of tekenfilm mag er wel om gegniffeld worden, want dan is het niet echt. Tja, ik moet toch toegeven dat deze foto's mij ook deden gniffelen. Denk je erover na wat eraan vooraf is gegaan en wat er nog kan volgen, dan is het idd allemaal minder grappig. En nadenken... ja, dat heb ik zeker wel gedaan, hoe raar het misschien ook lijkt als je mijn reacties in dit topic leest. Mensen die mij kennen weten wel dat ik niet zo dom ben als ik lijk. En och, geen man overboord als men dat niet gelooft - als ik zelf maar weet hoe het zit. Knipoog

wonderlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 11:19

ahh ziet er zielig uit maar goed dat het paard er praktisch niets aan over heeft gehouden

Michelliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 17:00

Het ziet er wel raar uit! Hoe een paard met het hoofd in een boom zou kunnen vastzitten is voor mij echt een raadsel.