Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 09:32

En ze hebben paddocks. Wissel de paarden die je al hebt dan daar af, goede deken op en een weekendje overleven ze het wel. Zijn wel kleine paddocks zonder schuilmogelijkheden, maar als noodoplossing te doen. Shetjes even niet in een stal maar 's nachts in gangpad bijvoorbeeld.

Lijkt me juist dat je als zo'n stichting ervoor zorgt dat je dus paarden kan opvangen die het nodig hebben. Een wachtlijst voor paarden die door eigenaren gebracht worden vind ik heel normaal. En dat je dus altijd x aantal stallen leeg houdt voor noodopvang.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 10:09

Is er al een update wbt het onderzoek? Of instanties die dit gaan onderzoeken? Ik kan het niet aanzien. Zelf ervaring met HKO gehad en nu voor de tweede keer een nieuw bericht over het paard met HKO. Wat een achterlijke lui. Sorry. Het maakt me gewoon verdrietig en kwaad, omdat ik gewoon van dichtbij heb gezien hoe progressief hko kan zijn. En er is echt wel iets aan te doen, maar als ik de voorveeldfotos als zie hoe het dier gereden wordt verwacht ik het ergste ervan.

Annemiekev

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 12:30

Denk dat ze zich nu nog meer gesteund gaan voelen nu jill en feline op stal zijn daar.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 15:18

Annemiekev schreef:
Denk dat ze zich nu nog meer gesteund gaan voelen nu jill en feline op stal zijn daar.

Feline ook?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 15:19

Volgensmij helpt Feline mee leest de proeven voor.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 15:51

Juist felinehoi en Jill zouden zich beter moeten verdiepen in waar ze eigenlijk mee samenwerken. Gemiste kans wel.

Annemiekev

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 16:26

Elin_ schreef:
Annemiekev schreef:

Feline ook?!

Ja die leest de proefjes voor.

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 16:29

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldoet aan de Boktregels

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 16:32

Ik snap de redenering van Feline eigenlijk wel.
Ze is gevraagd door Jill, dus ja indirect niets met pzb te maken buiten het feit dat het op de locatie van pzb is.

Maar over haar story snap ik jou ook wel. Maar nu weet ik ook niet hoeveel Feline zich in alles omtrent pzb heeft verdiept of mee bezig is geweest.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 19:58

xLoki schreef:
Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd

Ik vind het eigenlijk niet kunnen dat je iemand op die manier aanspreekt. Ik ken Feline niet, maar van mij zou je echt een pissig mailtje terug krijgen. Doe jij nooit iets 'fouts'? Vliegvakanties, vlees eten, kiloknallers kopen, plastic verpakkingen gebruiken ...
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 27-03-25 23:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Zie moderatoropmerking

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 20:17

Dat is wel weer een dooddoener Lieser als dat de reactie is. dit zijn publieke figuren met duizenden volgers. Alles wat ze posten komt meteen terecht bij die groep. Als je zoveel volgers hebt in de penny leeftijd is het belangrijk dat je even stil staat bij wat je precies promoot, wat er verder achter zit etc.

Dat is iets heel anders dan als individu een kiloknaller in je winkelmandje gooien.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 21:34

Lieser schreef:
xLoki schreef:
Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd

Ik vind het eigenlijk niet kunnen dat je iemand op die manier aanspreekt. Ik ken Feline niet, maar van mij zou je echt een pissig mailtje terug krijgen. Doe jij nooit iets 'fouts'? Vliegvakanties, vlees eten, kiloknallers kopen, plastic verpakkingen gebruiken ...

En dat is misschien wel de kracht van felinehoi.

Die wordt niet boos.
Nee...
Die beantwoord de vragen gewoon netjes.

En ik denk dat dat wel een reden is, van de zovele volgers die ze heeft.

Dat jij er "boos" om wordt, is prima. Maar ik vind daarin feline toch wel een topper, dat ze de moeite neemt om eerlijk te antwoorden. *\o/*
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 27-03-25 23:20, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Zie moderatoropmerking

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 22:57

Lieser, niemand is perfect, dat heb ik ook nooit gezegd. Echter heeft zij met meer dan 100.000 volgers een behoorlijke voorbeeldfunctie. Mars verwoordt het goed, als zij iets ‘fouts’ promoot is dat vele malen schadelijker dan als een individu bijv doneert aan PZB. En idd fijn dat ze (snel!) reageert op priveberichtjes. Ik heb wel eens vaker met haar ergens over gepraat via DM en dat gaat helemaal niet op de aanvallende wijze die jij nu van mij schetst hoor :)

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 23:31

Ik vind het goed dat je aam haar vragen stelt, ze mogen best op de hoogte gebracht worden van de handelswijze van pzb .

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 03:58

maralyn schreef:

Die wordt niet boos.
Nee...

Dat jij er "boos" om wordt, is prima. Maar ik vind daarin feline toch wel een topper, dat ze de moeite neemt om eerlijk te antwoorden. *\o/*

Mwah, die vind ik nou ook niet echt het toonbeeld van volwassen reageren hoor :=

PZB heeft op FB een update geplaatst over de nieuwe paarden die zijn gebracht.
Er is er eentje naar een oude verzorgster gegaan. Dat vind ik dan wel weer netjes.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 06:27

Cayenne schreef:
maralyn schreef:

Die wordt niet boos.
Nee...

Mwah, die vind ik nou ook niet echt het toonbeeld van volwassen reageren hoor :=

Er is er eentje naar een oude verzorgster gegaan. Dat vind ik dan wel weer netjes.

De reactie van lieser is nog minder volwassenen... Vind ik.

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 08:44

Dat ze nieuwe paarden hebben opgevangen die in beslag zijn genomen is alleen maar mooi, dit is uiteindelijk waar ze de stichting voor in het leven geroepen hebben. Alleen die adoptiebedragen zijn te bizar voor woorden en ook dat het geld niet naar de stichting gaat, maar naar een BV. Als ze daar eens wat aan gaan doen en ook transparant worden met de financiën, dan kunnen ze dit prima voortzetten. Op de manier waarop ze het nu doen, gaat het hoe dan ook een keer mis.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 09:04

Cayenne schreef:

Voor welke prijs? :=
Ik vraag me echt af of ze dat uit liefde hebben gedaan of dat daar meteen al met een contract gezwaaid werd...

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 11:30

Moderatoropmerking:

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 12:17

Muurp schreef:
Cayenne schreef:

Voor welke prijs? :=
Ik vraag me echt af of ze dat uit liefde hebben gedaan of dat daar meteen al met een contract gezwaaid werd...

Ik ben benieuwd naar het verhaal van de verzorgster toch leuk om te delen/lezen. Maar vraag me af in hoeverre het waar is

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 21:31

Moderatoropmerking:

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 21:34

Moderatoropmerking:
Quote van eerder verwijderd bericht weggehaald

Ik ben dan ergens wel heel nieuwsgierig, hoe... Dat gebroken been was. Waar precies, wat voor impact dat heeft en had op het lichaam.

Negen van de tien paarden die een gebroken been hebben, worden naar de groene weides geholpen

SincereQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 21:39

maralyn schreef:
Moderatoropmerking:

Ik ben dan ergens wel heel nieuwsgierig, hoe... Dat gebroken been was. Waar precies, wat voor impact dat heeft en had op het lichaam.

Negen van de tien paarden die een gebroken been hebben, worden naar de groene weides geholpen

Gebroken griffelbeen.
Dus wel een gebroken been, maar geen been-been :+

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 21:43

maralyn schreef:
Moderatoropmerking:

Gebroken griffelbeen.
Dus wel een gebroken been, maar geen been-been :+[/quote]

Maar dan nog kunnen ze het vermelden.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 08:34

Beter als het verhaal van Valentijn/Valley
De persoon die het volgende geschreven heeft ken ik zelf van op internationale wedstrijden.
En die gaan hun naam niet zwart maken voor leugens…

“ Valley noemt valentin is in bezit geweest van ons na paar maand blokkeerde hij totaal wat niet paste bij zijn gouden karakter ondrrzoek en bleek kissing spines te zijn terug nr de verkoper heb dit alles gemeld aan pzb als ik em dr zag verschijnen, nooit iets van vermeld gezien mr als ze zijn originele naam ingeven komen ze wel bij mij uit want zoon is er tweemaal mee op wedstrijd gestart bikzonder jammer vind ik dit want is een gouden dier, mr in rijden zal hij vroeg of laat zijn issues in de rug tonen hij wnas goedgekeurde deense dekhengst en is super jong ingereden”