Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
pol013 schreef:bruintje123 schreef:Nergens, maar dan nergens is er in Nederland zoveel leed als hier.
Dat is niet helemaal waar. Dit gebeurt iedere zoveel jaar met de muizen, konijnen, hazen, reeën etc hier in het bos. Iedere keer als het een strenge winter is. Alleen zijn die te klein om het te zien of niet knuffelig genoeg.
En wij zijn altijd blij als de dazen populatie sterk afneemt in een jaar na een strenge winter.
MarjanB schreef:Ik hoop dat er snel een oplossing komt en er een evenwichtige "natuur" komt waarbij wordt gekeken naar de mogelijkheden van het gebied en de maximale belasting van grote grazers. Dan kunnen de weidevogels er ook weer broeden en is er geen groot leed zodra het weer winter is.
MarjanB schreef:Ik vind het bizar dat er mensen in het topic zijn die het vervelend vinden dat mensen zo begaan zijn met de dieren in de ovp en vinden dat deze mensen open moeten staan voor een andere mening. Dit terwijl ze constant hun eigen mening blijven verkondigen als de waarheid.
pol013 schreef:bruintje123 schreef:Nergens, maar dan nergens is er in Nederland zoveel leed als hier.
Citaat:b. wie zijn wij om zo arrogant te zijn om in te grijpen in volkomen natuurlijke processen en het 'beter te weten'.
bruintje123 schreef:Weet jij hoe dat afslachten van dat bont gaat?
Nou ik wel en daar is niets zieligs aan kan ik je vertellen.
Maar mensen zeiken daarover omdat het zo'n aaibaar diertje lijkt.
Die dieren zitten nergens beter dan als in nederland.
Maar die sufkoppen die zogenaamd voor dieren opkomen maar niet verder kijken dan hun neus hebben het voor elkaar dat in 2024 alle bedrijven gestopt moeten zijn.
Nu verplaatst het dus naar het buitenland, waar weinig of geen welzijnsregels zijn.
Dus nu gaan de dieren wel slechter zitten. Goed gedaan joh!!
Zo kortzichtig zijn die domoren van activisten en groenlinks en Partij voor de dieren sukkels.
Maar opkomen voor de honderdood doen ze niet. Dan ben je echt geen dierenvriend.
pol013 schreef:randalin pony: waarom ga je daar nu zo zwaar op in? Ik geef juist aan dat het voor mij niet a of b is.
Probeer je mij ondanks mijn nuance te laten kiezen voor 'jouw kant'?
Juist je regel over de kat geeft de 2 ledigheid weer goed weer. Dat is ook een mooie verknipte vorm van natuurlijk/onnatuurlijk.
Maar ik houd mijn katten niet binnen om onnodig muizenleed te voorkomen. Sterker nog, ik stuur ze de schuur in waar mijn paardenvoer ligt.
bruintje123 schreef:Weet jij hoe dat afslachten van dat bont gaat?
Maar die sufkoppen die zogenaamd voor dieren opkomen maar niet verder kijken dan hun neus hebben het voor elkaar dat in 2024 alle bedrijven gestopt moeten zijn.
Nu verplaatst het dus naar het buitenland, waar weinig of geen welzijnsregels zijn.
Zo kortzichtig zijn die domoren van activisten en groenlinks en Partij voor de dieren sukkels.
Maar opkomen voor de honderdood doen ze niet. Dan ben je echt geen dierenvriend.
Ninx schreef:bruintje123 schreef:Weet jij hoe dat afslachten van dat bont gaat?
Vrijwel al het bont dat nederlanders aan hun Tokkie-jassen hebben hangen komt uit China of Canada. Ik hoef je denk ik niet te vertellen dat je kotsmisselijk wordt van die praktijken.
Bovendien is bont een product wat GEEN enkel doel dient, opzouten met die hele industrie dus.
Ik vraag me echt af of je wel iets weet van de intensieve veehouderij en bontindustrie. As we speak wordt er WEER preventief geruimd, en hoeveel dieren zijn er alweer verbrand dit jaar?
Dat zijn tig keer zoveel dooien als in de OVP. Maar laten we vooral onderscheid blijven maken tussen dierenleed & dierenleed, en huilend over de OVP piepen met een dooie wasbeerhond aan onze jas terwijl we een plofkip naar binnen duwen
Ninx schreef:Vrijwel al het bont dat nederlanders aan hun Tokkie-jassen hebben hangen komt uit China of Canada. Ik hoef je denk ik niet te vertellen dat je kotsmisselijk wordt van die praktijken.
Bovendien is bont een product wat GEEN enkel doel dient, opzouten met die hele industrie dus.
Ninx schreef:Ik vraag me echt af of je wel iets weet van de intensieve veehouderij en bontindustrie. As we speak wordt er WEER preventief geruimd, en hoeveel dieren zijn er alweer verbrand dit jaar?
Dat zijn tig keer zoveel dooien als in de OVP. Maar laten we vooral onderscheid blijven maken tussen dierenleed & dierenleed, en huilend over de OVP piepen met een dooie wasbeerhond aan onze jas terwijl we een plofkip naar binnen duwen
bruintje123 schreef:Precies.
Zoals ik al zei, ik draag ook geen bont. Want hier is het niet zo koud dat ik me er mee warm moet houden.
In rusland is het anders, want bont is duur in aanschaf maar gaat 20 jaar mee. Dus zelfs armere mensen kopen het daar omdat het voor hun beter is dan de synthetische jassen.
En mooi vind ik het ook niet. Dus aan mij verdienen ze geen cent.
Maar ik kijk ook verder en weet dat door het verbod hier geen 1 dier gered word maar ze juist een minder goed leven gaan krijgen, heel wat minder goed. Daarom ben ik dus tegen het verbod.
Maar dat kunnen velen niet, verder kijken dan hun neus lang is. Als het hier weg is bestaat het ineensniet meer of zo.
Maar als we het dan over het doel hebben. Wat hebben de dieren in de OVP dan voor doel?
Nog veel minder.
Niet voor het leer, niet voor het vlees, helemaal niets, alleen maar een niet humane dood, dat is hun lot.
Een lijdensweg voor wat popie jpies die denken dat dit natuur is.
Nikass schreef:Ik heb even getemd, want ik wist niet dat ik tot een groep behoor die immens leed veroorzaakt. Nogal een aanval op de persoon, vindt je zelf ook niet?