Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marein schreef:Het bieden is deze namiddag gedaan. Ik ben eigenlijk heel benieuwd of we ooit zullen weten of de paarden nu effectief naar de hoogste bieder gaan of om wat voor reden dan ook toch ingehouden zullen worden...
Speedster schreef:Marein schreef:Het bieden is deze namiddag gedaan. Ik ben eigenlijk heel benieuwd of we ooit zullen weten of de paarden nu effectief naar de hoogste bieder gaan of om wat voor reden dan ook toch ingehouden zullen worden...
Als ze bepaalde paarden niet gunnen, omdat ze de bieder niet goed genoeg vinden, zullen we dat vast op fb van SPIN e.d. teruglezen, want die kunnen zichzelf daarmee natuurlijk lekker op de borst kloppen.
Marein schreef:Ow, en ik blijf bij mijn gevoel, dat we over enkele maanden een aantal van deze paarden (misschien onder een andere naam) op Marktplaats of Kapaza zullen zien verschijnen
Speedster schreef:Als ze bepaalde paarden niet gunnen, omdat ze de bieder niet goed genoeg vinden, zullen we dat vast op fb van SPIN e.d. teruglezen, want die kunnen zichzelf daarmee natuurlijk lekker op de borst kloppen.
Marein schreef:Ow, en ik blijf bij mijn gevoel, dat we over enkele maanden een aantal van deze paarden (misschien onder een andere naam) op Marktplaats of Kapaza zullen zien verschijnen
Iris82 schreef:Marein schreef:Ow, en ik blijf bij mijn gevoel, dat we over enkele maanden een aantal van deze paarden (misschien onder een andere naam) op Marktplaats of Kapaza zullen zien verschijnen
Tuurlijk maar is dat erg? Waarom zouden deze paarden niet opgelapt en doorverkocht mogen worden?
Er zitten misschien een paar sneue gevallen bij, maar er zit ook nog genoeg verkoopbaars bij.
Citaat:Bent u een consument?
Dan zijn er een drietal voorwaarden van toepassing:
Allereerst de overeenkomst met de verkoper (onze opdrachtgever): algemene verkoopvoorwaarden voor consumenten.
Daarnaast de overeenkomt met BVA: algemene veilingvoorwaarden voor consumenten.
En tot slot de onderstaande voorwaarden van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie.
Citaat:Artikel 6 - Herroepingsrecht bij levering van diensten
Bij levering van diensten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende ten minste veertien dagen, ingaande op de dag van het aangaan van de overeenkomst.
Om gebruik te maken van zijn herroepingsrecht, zal de consument zich richten naar de door de ondernemer bij het aanbod en/of uiterlijk bij de levering ter zake verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
Speedster schreef:Ik vind dit trouwens best interessant: https://www.bva-auctions.com/content/terms
Daar staat toch duidelijk:Citaat:Bent u een consument?
Dan zijn er een drietal voorwaarden van toepassing:
Allereerst de overeenkomst met de verkoper (onze opdrachtgever): algemene verkoopvoorwaarden voor consumenten.
Daarnaast de overeenkomt met BVA: algemene veilingvoorwaarden voor consumenten.
En tot slot de onderstaande voorwaarden van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie.
Waarin staat:Citaat:Artikel 6 - Herroepingsrecht bij levering van diensten
Bij levering van diensten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende ten minste veertien dagen, ingaande op de dag van het aangaan van de overeenkomst.
Om gebruik te maken van zijn herroepingsrecht, zal de consument zich richten naar de door de ondernemer bij het aanbod en/of uiterlijk bij de levering ter zake verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
Wat betekent dit in deze? Dat je je wel degelijk mag bedenken en het gekochte kavel kunt retourneren?
Er staat nl. ook dat het herroepingsrecht uitgesloten kan worden, maar dat vind ik nergens dat dat ook gedaan is.
Citaat:Artikel 8 - Uitsluiting herroepingsrecht
De ondernemer kan het herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor zover voorzien in lid 2. De uitsluiting van het herroepingsrecht geldt slechts indien de ondernemer dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.
Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor diensten:
betreffende logies, vervoer, restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding te verrichten op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode;
waarvan de levering met uitdrukkelijke instemming van de consument is begonnen voordat de bedenktijd is verstreken;
betreffende veilingen, weddenschappen en loterijen.
Annemiek80 schreef:MandyIndah schreef:en als hoogste bieder te eindigen.
En dit sturen ze aan alle 'hogere' bieders op Frits?
Lol dan zijn ze leuk de prijzen aan het opdrijven, maar ok in dit geval is verkopen ook een taak van de BVA dus niet heel vreemd
Speedster schreef:Ja, het herroepingsrecht KAN uitgesloten worden voor veilingen, maar dan zou het duidelijk in het aanbod vermeld moeten worden. En dat heeft BVA niet gedaan, tenminste, ik kan nergens zoiets vinden.Citaat:Artikel 8 - Uitsluiting herroepingsrecht
De ondernemer kan het herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor zover voorzien in lid 2. De uitsluiting van het herroepingsrecht geldt slechts indien de ondernemer dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.
Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor diensten:
betreffende logies, vervoer, restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding te verrichten op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode;
waarvan de levering met uitdrukkelijke instemming van de consument is begonnen voordat de bedenktijd is verstreken;
betreffende veilingen, weddenschappen en loterijen.
Annemiek80 schreef:jenn0dv schreef:Wat een zooitje bende staat er toch tussen. Wie gaat er in godsnaam naar Limburg rijden om 2 stomme lampjes op te halen voor een
Wist je dat er ook mensen in limburg wonen?