RTL 4 Pro Deo over paarden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 12:43

Ania schreef:
Mioux schreef:
Moet een verkoper ook melden als hij eerder hoefbevangen is geweest?

Dat denk ik wel. Wel zo eerlijk.

Het hoeft wettelijk niet, althans als het paard volledig hersteld is.

Mioux

Ach negeer het bir, ik ben hier niet voor haar maar omdat ik het topic interessant vind en ik er meer over wil weten hoe het zit :) Dat zij hier tijd aan besteedt is haar probleem :)

Er staat dat hij elke keer hoefbevangen is geweest, heeft meneer van den berg ook ergens gezegd of de dierenarts dat dit al eerder is voorgekomen bij het paardje ? Als in vóór de verkoop ?

_Wodka_

jaime_andrea schreef:
Laten we voor vd Berg geld inzamelen zodat ook hij een topadvocaat ;) kan permiteren...alleen ZO hebben ze een eerlijk proces..want tot nu toe zijn beide partijen grote verliezers...emotioneel,financieel....

Ik doe mee!

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 12:44

Jammer dat het topic dalijk misschien op slot gaat omdat sommige kinderjufje op een forum moeten spelen {:)-:

Die reacite van vd Berg vind ik erg sneu, als er geld zal worden ingezameld zou ik zo storten.. maar volgens mij mag dit hier ook niet besproken worden.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 12:45

_Wodka_ schreef:
jaime_andrea schreef:
Laten we voor vd Berg geld inzamelen zodat ook hij een topadvocaat ;) kan permiteren...alleen ZO hebben ze een eerlijk proces..want tot nu toe zijn beide partijen grote verliezers...emotioneel,financieel....

Ik doe mee!

Dan doe ik ook absoluut mee. Kan niet veel kwijt als arme student, hahaa, maar ik wil zeker een bijdrage leveren. Als is het maar een kleine.

Mioux

Re: RTL 4 Pro Deo over paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 12:46

Ik zou ook zeker mee doen, ook al zou ieder 5 euro geven dan nog is het altijd meegenomen en extra's. Maar volgens mij mogen we dat inderdaad hier niet bespreken :). Maar ik gun beide partijen zeker weten een eerlijke strijd, en niet zoals het nu gaat.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 12:48

Brainless schreef:
Ania schreef:

Dat denk ik wel. Wel zo eerlijk.

Het hoeft wettelijk niet, althans als het paard volledig hersteld is.

Is het niet zo dat als het paard dat al eens geweest is dat hij er dan gevoeliger voor blijft? Mij zou zoiets dan wel het vermelden waard zijn. Maar we weten niet of hij al eerder hoefbevangen was natuurlijk.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 12:49

Geld inzamelen gaat me dan weer net te ver.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 12:50

Overigens denk ik dat dit topic eerder gesloten wordt omdat men nu een inzameling aan het organiseren/voorstellen is dan dat hij gesloten wordt omdat men elkaar corrigeert.

Maar dat terzijde.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 12:51

Nee daarom kan ik ook nergens vinden dat hij al eerder hoef bevangen was, en dat hij ervoor behandeld is of dergelijke. Zoiets is natuurlijk wel fijn om te weten als koper, maar t heeft nog geen garantie dat t terug komt en t kan natuurlijk wel helemaal over zijn. Dus begrijp ook de verkoper wel dat hij denkt het is over, het is behandeld en omdat het geen garantie is dat t terug komt meld ik dit niet.

Ania jij vind zowiezo dat dit topic gesloten moet worden en volgens mij probeer je ook alles te doen of te zoeken om dit te laten gebeuren.

Ing__

Ania schreef:
Overigens denk ik dat dit topic eerder gesloten wordt omdat men nu een inzameling aan het organiseren/voorstellen is dan dat hij gesloten wordt omdat men elkaar corrigeert.

Maar dat terzijde.

Dat zou zonde zijn, kunnen we niet gewoon on topic blijven?

lady62

ik denk dat er hier alleen maar verliezers zijn

ik vel geen oordeel over niemand want ik ken alle fijten niet

daarom kan ik alleen afgaan op het consumenten recht
voor de wet is een paard nog steeds gelijk aan een fiets helaas
dus zonder emotie alles is zwart wit
ik hoop dan ook niet dat de heer van de berg hierdoor beschadigd raakt want hij komt op mij over als een integer man
maar hij is wel een bedrijf en daar zijn regels voor niet gevoelsmatig maar vast in de wet
de rechter zal hierover moeten oordelen

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 12:52

Eh mensen ..
Geld inzamelen mag idd niet op bokt.
En eh zou de heer van den berg geen rechtsbijstand hebben gezien hij een bedrijf heeft (dan kost het hem ook geen drol).

Hij is geen domme man (tenminste zo vind ik hem niet overkomen).

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 12:54

Inderdaad rommulus komt vast ook wel goed! (kwa advocaat zoeken enzo)
ik denk en hoop ook niet dat meneer van den berg schade krijgt hierdoor of een slechte naam, zoals ik al eerder keek kon ik ook verder niet bepaald negatieve informatie vinden over zijn verkochte paarden.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 12:54

Mioux schreef:
Nee daarom kan ik ook nergens vinden dat hij al eerder hoef bevangen was, en dat hij ervoor behandeld is of dergelijke. Zoiets is natuurlijk wel fijn om te weten als koper, maar t heeft nog geen garantie dat t terug komt en t kan natuurlijk wel helemaal over zijn. Dus begrijp ook de verkoper wel dat hij denkt het is over, het is behandeld en omdat het geen garantie is dat t terug komt meld ik dit niet.

Ania jij vind zowiezo dat dit topic gesloten moet worden en volgens mij probeer je ook alles te doen of te zoeken om dit te laten gebeuren.

Prachtig hoe jij dingen kunt insueren.

Dat is het enige wat ik met mijn dwarsigheid ook probeer te bereiken. Laten zien hoe makkelijk jullie dingen roepen die niet waar zijn vanuit jullie eigen interpretatie.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 12:56

Je kan je beter bezig houden met ontopic blijven :)

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 12:57

Het zou prima zijn als hier een slotje op komt. Ongevraagd foto's plaatsen, mensen die pretenderen rechter, advocaat en dierenarts te zijn. Hoe kom je nu nog verder in dit topic? Het is en blijft een zaak met allemaal verliezers en ik vind het echt een beetje eng dat mensen zo geobsedeerd gaan lopen graven en zoeken naar bewijzen om het meisje aan de schandpaal te nagelen. En ik vind dat de fokker nergens door het slijk wordt gehaald. Dan zouden ze geroepen hebben dat de man slecht bekend staat en een oplichter is en dat is nergens gebeurd.

En verder geld inzamelen om een advocaat in te huren? :') Hij lijkt het onschuldige naakte Kindeke Jezus wel in een kribje, hoe hij hier wordt opgehemeld! Ik wil wedden dat de helft van de kijkende Bokkers hem niet eens kon verstaan :+ Die man heeft een bedrijf notabene, er zijn dan gewoon risico's dat klanten niet tevreden zijn over hun aankoop en dan kán het gebeuren dat er een conflict komt wat uitdraait op een rechtszaak. Geld inzamelen, echt kappen nou....

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 12:58

Misschien moet meneer van de B. eens bij "de Rijdende Rechter" aankloppen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 12:58

Gulpje schreef:
Het zou prima zijn als hier een slotje op komt. Ongevraagd foto's plaatsen, mensen die pretenderen rechter, advocaat en dierenarts te zijn. Hoe kom je nu nog verder in dit topic? Het is en blijft een zaak met allemaal verliezers en ik vind het echt een beetje eng dat mensen zo geobsedeerd gaan lopen graven en zoeken naar bewijzen om het meisje aan de schandpaal te nagelen. En ik vind dat de fokker nergens door het slijk wordt gehaald. Dan zouden ze geroepen hebben dat de man slecht bekend staat en een oplichter is en dat is nergens gebeurd.

En verder geld inzamelen om een advocaat in te huren? :') Hij lijkt het onschuldige naakte Kindeke Jezus wel in een kribje, hoe hij hier wordt opgehemeld! Ik wil wedden dat de helft van de kijkende Bokkers hem niet eens kon verstaan :+ Die man heeft een bedrijf notabene, er zijn dan gewoon risico's dat klanten niet tevreden zijn over hun aankoop en dan kán het gebeuren dat er een conflict komt wat uitdraait op een rechtszaak. Geld inzamelen, echt kappen nou....

Ongevraagd fotos plaatsen? Er was onduidelijkheid over de staat waarin Rubis verkocht werd ;) Aan de hand daarvan heb ik de foto geplaatst, om te laten zien dat Rubis gewoon gezond eruitzag toen hij verkocht werd ;)

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 13:00

Gulpje prima verwoord

alleen jammer dat dit over de tv moet worden uitgevochten niet netjes

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 13:01

Snap het probleem van die foto ook niet zo. Ze heeft er zelf notabene topics over gemaakt, ook toen 'ie net bij haar was..

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 13:02

Ik denk of je nou fotos kopieert van Mw Kip haar posts, of zegt als je dat en dat op zoekt het zelfde is. Het gaat tenslotte om de zaak zelf waar we het over hebben, hoe het paard eruit zag en verkocht werd op die dag/dagen. Omdat er vraag was of het klopt dat hij zo mager was bij de verkoop. Dat is niks negatiefs, dat is alleen het laten zien hoe hij er werkelijk uitzag.

Ik vind ook met dit soort tv programma's dat je altijd gedoe hebt. Wij weten niet het hele verhaal 100%, dat weten alleen de koper en verkoper van t paardje. Tv programma's zoeken ook vaak naar kijkcijfers, dus een beetje drama toevoegen of drama scene's uitzenden en de rest niet, is natuurlijk ook zeer mogelijk.

Ik ben wel benieuwd hoe alles loopt, en of wij nog nieuws krijgen, eventueel via het programma of hier op bokt of dergelijke.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 13:03

Gulpje schreef:

En dat zegt iemand die twee foto's in haar profiel hebt om andere belachelijk te maken, heb je daar wel toestemming voor :+ ?

En niemand is op zoek naar bewijzen om haar aan de schandpaal te nagelen, er worden wat topics bijgehaald. No big deal.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 13:06

Foto's plaatsen en vervolgens Mod-opmerkingen negeren gaat mij ook te ver :o. Geld inzamelen voor een advocaat voor de verkoper vind ik ook een rare actie maar dat is mijn bescheiden mening :o. Ik krijg een beetje een project X gevoel van een getriggerde mensenmassa die aangemoedigd door een gevoel van (al dan niet terecht) onrecht raar gaat reageren.

Jammer want ik vind de discussie wel ontzettend interessant en ben ook erg benieuwd hoe het afloopt. Beide partijen zijn hoe dan ook gedupeerd al vind ik het voor de reputatie van de verkoper toch wel een vervelende kwestie dat dit middels TV openbaar is gemaakt.

Ik denk dat de verkoper beter kan aankloppen bij een gerenommeerde advocaat dan bij de rijdende rechter.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 13:10

Ik heb het programma gezien op de dag dat het uitgezonden werd en dit topic vanaf het begin af aan gevolgd. Ik heb alleen nog niet eerder gereageerd.

Vanaf het begin van het programma hebben ze het over laten komen alsof koper vol in haar recht stond en opgelicht is. Zoals eerder vermeld is, ze waren zeker niet onpartijdig. Later in het programma ging ik mijn bedenkingen krijgen.

Koper heeft altijd hengsten gereden van anderen.... Dat wil niet zeggen dat ze genoeg kennis heeft voor de gehele verzorging van een paard. En of dat nou wel of niet zo is, daar kunnen wij niet over oordelen.

Waar ik mij ontzettend aan stoor is het feit dat ze zegt dat het paard bij aankoop al hoestte en erg mager was. Daar moeten bellen gaan rinkelen. En of dat nou wel of niet zo is, daar kunnen wij niet over oordelen.

Verder begreep ik dat koper voor langere tijd erg blij met het paard was. Of i.i.g. aan de buitenwereld heeft laten doen voorkomen.

In het topic heb ik veel dingen voorbij zien komen. Ook veel dingen die niet kloppen of gewoon verzonnen of verdraaid zijn. Ik begreep uit het programma dat koper het paard voor € 3000,- heeft gekocht. In het topic zie ik al € 5000,- voorbij komen.
Maargoed. € 3000,-. Wie legt er € 3000,- neer voor een Fjord als deze als hij al niet gezond zou zijn bij aankoop?

Over verkoper heb ik altijd goede dingen gehoord en gelezen. En eerlijk gezegd denk ik ook niet dat (als het waar is wat koper beweerd) het paard het al mankeerde bij de koop.
Op dit moment heb ik erg medelijden met verkoper. Al dat gedoe.... Koper krijgt een prodeo advocaat toegewezen en verkoper niet.
Ik blijf volgen.
Laatst bijgewerkt door HorseTopShop op 14-12-12 13:22, in het totaal 1 keer bewerkt