Totilas verkocht aan Schockemöhle *update 5*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 13:19

horseyfries schreef:
Dus jij vind het sportief dat iemand die niet het trainingswerk en de opleiding gedaan heeft, straks wel de gouden medaille rond zijn nek krijgt?
Tsja, dan hebben we een ander idee van "sportief".....

Hm nee is niet sportief maar zo zit de dressuursport in elkaar. Bij de jeugd rijden ook veel meiden die hun succes voornamelijk te danken hebben aan het goede paard/paarden.

Zonder paard geen combi. Iemand die heel goed kan rijden is zonder paard gewoon ridder te voet. En ook met een minder talentvol paard zal het er nooit uitkomen.

Succes is in de paardensport te koop, jammer maar zo is het.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 13:19

merel_gomez schreef:
Ik snap niet waarom ze niet gewacht hebben tot na 2012.
Dan had toot ook nog wel tonnen opgeleverd..

Als jij moest kiezen tussen tonnen of 10 miljoen... wat zou je zelf doen? :D

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 13:20

hestejente schreef:
horseyfries schreef:
Heeft niets te maken met "het licht niet in de ogen gunnen", maar juist met de juiste persoon het licht gunnen, degene die het werk heeft gedaan mag toch ook de vruchten plukken?

Ehm, die man krijgt gewoon een salaris? Niet genoeg om het paard te kopen denk ik... dus heeft hij pech, want iemand anders kan het paard wel betalen. En het is nou eenmaal zo, in onze markteconomie, dat wie de waar kan betalen ze mag hebben ;)

Dus als Sven Kramers schaatssnelheid verkocht kon worden, vond jij het ook doodnormaal dat iemand die helemaal niet zo snel kon schaatsen met de gouden medaille om zijn nek op de Olympische Spelen stond "want hij wordt er nu éénmaal voor betaald"???

Het gaat hier om SPORT, niet om de verkoop van een pak koekjes!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 13:21

horseyfries schreef:
Waar wordt hij afgebrand?
Ik noem alleen een feit: hij heeft nog geen paard zelf tot dat niveau gebracht. Dat kun je dus geen afbranden noemen, omdat het simpelweg de waarheid is.
Om ruitergevoel te ontwikkelen is het zelf opleiden van paarden in mijn ogen de enige manier en als je dat dus niet gedaan hebt, mis je een stuk ruitergevoel om in te spelen op het paard. Immers, als je het paard van jongs af aan opleidt ken je het paard door en door omdat je zijn achtergrond kent in elke oefening.

Dus jij vind het sportief dat iemand die niet het trainingswerk en de opleiding gedaan heeft, straks wel de gouden medaille rond zijn nek krijgt?
Tsja, dan hebben we een ander idee van "sportief".....

Het is zeker dat Toot met zijn nieuwe ruiter de gouden medaille wint? :)

Er zijn zoveel mensen die goede en al opgeleide paarden kopen om daarmee zelf te gaan rijden. Waarom is het opeens 'verwerpelijk' als Mathias het doet? (Wat nog niet eens zeker is).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 13:22

prizzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 13:22

Pfff, straks Totilas met zo'n lelijke Duitse frontriem!!!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 13:23

Er ligt nogal een verschil tusen sven kramer en totilas.. :P

Neem aan dat ik de benen van Sven Kramer niet kan kopen, deze zijn namelijk zijn eigendom, daar ze aan zijn lijf vast zitten.

Even heel cru gezegd, als je als ruiter je paard niet kwijt wilt raken, moet je zorgen dat deze een deel van je word. Ofwel: Jezelf inkopen..

Doe je dat niet, dan loop jhe het risico dat hij onder je gat vandaan word gekocht, dit is nml het goed recht van de eigenaar van het dier.

Zuur? Ja! Logisch? Ook! :j

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 13:23

Ik lees met verbazing de reacties over Mathias. Blijkbaar kent niemand hem maar kan wel iedereen zeggen dat hij geen paard op niveau kan rijden. Laat het duidelijk zijn dat er in Dld veeeeeeeeel meer grand-prix ruiters zijn en dat Mathias al enige jaren het team trekt dus ik denk dat we kunnen stellen dat deze jongeman wel kan rijden. Daarnaast reed de moeder van Ann Kathrin al op OS en ook Ann Kathrin heeft heel lang in het A-kader en meerdere teams gereden. Ik denk niet dat we ons af moeten vragen of deze jongen het KAN maar of Totilas een leuk leven krijgt en ik denk dat hij dat bij deze familie wel krijgt.

Misschien nog een mooie bijkomstigheid...... de paarden van Ann Kathrin lopen voor Unicef zou het niet mooi zijn dat een deel van het door Totilas gewonnen geld naar zo'n goed doel gaat

Vionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 13:25

prizzz schreef:

Dat is grappig om te lezen.

Ik vind het zonde dat Totilas verkocht is maarja, ik kan het de eigenaren van Totilas ook niet kwalijk nemen.
Trouwens wel netzoals in de site hierboven word beschreven dat natuurlijk een van de beste dressuur paarden ter wereld net verkocht moet worden naar duitsland.
(totilas haalt zelfs het meest besproken onderwerp van de laatste 24u op hyves; http://i56.tinypic.com/rcjadd.png )

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 13:27

_San87_ schreef:
Totilasnr1 schreef:
Jammer hoor! Denk dat de overname al een tijdje speelde want de koper, Schockemohle, had gisteren al een Totilas site live staan: http://www.totilas.info

We zullen Totilas missen

Zo'n site is in een paar uur geregeld, dus dat hoeft niet zo te zijn :)

Volgens mij ging het gerucht in Kentucky al, maar toen werd het ontkend, echter niet door Visser. Gezien het handelskarakter van Schockemohle's stallen, zou ie heel goed kunnen worden door verhandeld naar de VS.

FuGeLiCu

Ergens in het begin van dit topic was er nog sprake van dat Edward Totilias miss zou blijven rijden of voor de helft eigenaar zou worden. Weet iemand daar inmiddels meer van?

prizzz

Unicef is goed, die Duitse frontriem niet :P

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 13:28

horseyfries schreef:
Wat vind je onsportief? Dat we het niet eerlijk vinden dat iemand anders met het werk van Edward gaat lopen?
Ik vind het onsportief dat iemand dat doet, net zoals Isabell Werth ook aangeeft.
Heeft niets te maken met "het licht niet in de ogen gunnen", maar juist met de juiste persoon het licht gunnen, degene die het werk heeft gedaan mag toch ook de vruchten plukken?

Gal plukt nu wel gouden vruchten( +/-10 % commissie ) ..en als hij die nu slim gebruikt heeft ie over een jaar of 4 mischien terug een topper en dan van zichzelf en kan ie zelf beslissen verkopen of houden

Anoniem

FuGeLiCu schreef:
Ergens in het begin van dit topic was er nog sprake van dat Edward Totilias miss zou blijven rijden of voor de helft eigenaar zou worden. Weet iemand daar inmiddels meer van?

Yup, we zitten Joop te pushen om zich in te kopen en dan edward weer laten rijden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Teddy321 schreef:
_San87_ schreef:

Zo'n site is in een paar uur geregeld, dus dat hoeft niet zo te zijn :)

Volgens mij ging het gerucht in Kentucky al, maar toen werd het ontkend, echter niet door Visser. Gezien het handelskarakter van Schockemohle's stallen, zou ie heel goed kunnen worden door verhandeld naar de VS.

Jij hebt duidelijk de laatste nieuwsberichten niet gelezen :) Ann-Katrin Linsenhof heeft de sportrechten van Totilas gekocht :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 13:30

Asyaa schreef:
Denk niet dat meneer visser zijn tijd verdoet met mailtjes lezen ;)
Die zit lekker op zn jacht met mevrouw visser nog eens een fles champagne.

Logisch. Ik zou precies hetzelfde doen.

Al denk ik dat meneer Visser gewoon zijn bedrijf leidt.

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 13:31

merel_gomez schreef:
2005 schreef:
Ik ken Matthias niet (nooit in verdiept, ga zo eens op youtube zoeken), als hij zelf niet in staat is een paard op niveau te rijden (dat maak ik op uit sommige berichten), dan zou het wel sneu zijn dat je dan Totilas daarvoor nodig hebt. Dat zelfde vind ik op Z-niveau ruiters met een goed voorgereden paard rijden, terwijl ze zelf amper weten wat ze doen.
Maar goed, vind het echt top van Isabell dat ze het niet wil doen. Ik zou het zelf ook niet willen doen als ik in haar schoenen stond. Je weet dat een collega hier jaren training in heeft gestoken, dingen bereikt die niemand bereikt heeft, en dan koop je ff onsportief het paard onder zijn kont vandaan omdat je de OS medaille binnen wilt halen. Ik zou het echt niet kunnen... Edward wilde zo graag naar die Olympische Spelen en de fam. Visser liet toch wel doorschemeren dat Toti niet wegging. Alsmaar geruchten ontkennen.
Kijk, als Edward had gezegd, ik vind het zo voldoende met drie keer goud op het WK, dan kan ik het begrijpen dat iemand anders er op gaat rijden. Maar zoals het nu gaat, nee...

Ben ik helemaal mee eens...

Die filmpjes van hart van nederland, hoe die met zoveel liefde over ''zijn toot'' sprak... ;( arme Edward..

Is hij bij Hart van Nederland geweest?

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 13:31

Oder spekulieren wir alle viel zu viel und Schockemöhle versteigert den schwarzen Knaller bei der PSI-Auktion Anfang Dezember an – die Araber??? Unwahrscheinlich, aber nichts ist unmöglich.

Als dit zou gebeuren dan zijn we onze zwarte knaller echt kwijt.......
Er zijn daar een hoop mensen in het midden oosten die niet moeilijk doen over 10-20 miljoen.

Het is niet anders hij is verkocht, wat de toekomst voor Totilas brengt kunnen slechts gissen hij zal in ieder geval het niet slecht krijgen.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 13:33

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 07-03-24 17:23, in het totaal 1 keer bewerkt

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 13:33

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 13:34

yarrah schreef:
Oder spekulieren wir alle viel zu viel und Schockemöhle versteigert den schwarzen Knaller bei der PSI-Auktion Anfang Dezember an – die Araber??? Unwahrscheinlich, aber nichts ist unmöglich.

Als dit zou gebeuren dan zijn we onze zwarte knaller echt kwijt.......
Er zijn daar een hoop mensen in het midden oosten die niet moeilijk doen over 10-20 miljoen.

Het is niet anders hij is verkocht, wat de toekomst voor Totilas brengt kunnen slechts gissen hij zal in ieder geval het niet slecht krijgen.

Ik zou er persoonlijk minder moeite mee hebben als hij naar het Midden Oosten zou gaan.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 13:37

horseyfries schreef:

RUSTIG :D

Het gaat om een artikel. Paard of pak koekjes maakt niet uit.

*pakt nog zo'n lekker chocoladekoekje :9 *

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 13:39

prizzz schreef:
Pfff, straks Totilas met zo'n lelijke Duitse frontriem!!!

_O-

Echt ik hoop voor edward dat hij hem nog mag rijden maar een groot gevoel zegt van niet, Helaass

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 13:46

hestejente schreef:
horseyfries schreef:

RUSTIG :D

Het gaat om een artikel. Paard of pak koekjes maakt niet uit.

*pakt nog zo'n lekker chocoladekoekje :9 *

Dat artikel is wel verbonden met de sport ;)
Kijk is naar de F1, daar word de roep om technische regels ook steeds groter. Mensen zeggen zelfs dat ze terug willen naar de versnellingspook, om de chauffeur weer de bepalende factor te maken, en niet het research budget van het team.

lovelyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 13:46

Ik hoop echtgruwelijk dat Ed in 2012 nog mag starten...
Maar dat zal wel niet..

Ben benieuwd wanneer totilas z'n debuut is....
Dat ga ik zeker bekijken....
"
Maar het zal altijd "onze" Totilas blijven... <3