Undercover in Nederland mag beelden handelaar toch uitzenden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 13:11

quarterH schreef:
eindelijk begelezen.

1. het hele abc verhaal vind ik kolder. als een vrouw verkracht wordt zeg je toch ook niet 'tja er zouden geen verkrachters zijn als er geen vrouwen waren dus de vrouwen moeten maar oppassen'????

2. ik vond sommige dingen in de uitzendig wel wat overtrokken hoor. het schelden op he tpaard...tja niet netjes maar komop he..laten we het niet overdrijven he... ik noem mn paard ook wel eens kutknol ofzo... of liefkozend wrattengezicht haha merkt ie niks van. en die tik, het hoofd van he tpaard is niet in beeld. het zou dus goed kunnen dat hij misschien wilde bijten ofzo dan krijgt ie bij mij ook een tik. dit vond ik niet zo schokkend allemaal

3. dit mens is gek. niet normaal. papieren vervalsen, dopen voor keuringen, een vos veulen die misschien nog palomino wordt (palomino's worden palomino geboren..), niet rijbare paarden als rijbaar verkopen.....idd paarden afnemen en zorgen dat ze er nooit meer kan bezitten en in de gaten houden....

4. laat die moeder toch eens met rust, ze vertrouwde die vrouw en dan maak je fouten. het is allemaal erg genoeg voor haar zonder dat jullie nog gaan lopen miepen over 'had je maar moeten keuren (wat ze zelfs nog gedaan hebben....)

5. respect voor roelie, goed gedaan meid!

En hier zeg ik AMEN tegen!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 13:11

Anoniem schreef:
Gentlegiant schreef:
LL en als je er geen geld voor hebt?
Want het is niet goedkoop

Daarbij is in dit verhaal ook de slager fout want je mag NIET via het achterdeurtje verkopen dit gebeurt helaas nog tevaak

Daarom als er bij ons paarden naar de slacht gaan blijven we erbij tot ze dood zijn

Dan moet je geen paard kopen. Als je dit soort dingen niet kunt betalen

Meer heb ik hier niet aan toe te voegen...het leed weegt mi niet op tegen de kosten van een keuring!

Paardensport is zowiezo een dure hobby, aanschaf, stalling en onderhoud...
Kosten klin kost bij mijn veearts € 150 en 18 foto's € 250,- (aan huis),
dit is dus niet de grootste kostenpost en voorkomt toch een hoop leed ;-)
Daarbij blijft een keuring een momentopname en echt garantie heb je dus nooit :Y)

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 13:12

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 13:12

Gentlegiant schreef:
Anoniem schreef:

Dan moet je geen paard kopen. Als je dit soort dingen niet kunt betalen

Als je een gezond paard hebt hoef je het daarom niet te laten hoor
Een spat beslag kan hoog in de kosten oplopen!

Wij gaan ook altijd naar Slager Beerens in Best Hier mogen we erbij blijven en dat doen we ook never dat onze paarden via het achterdeurtje verkocht worden!

Je hebt een pot voor onverwachtse kosten maar als je elke maand daar weer het geld van spatbeslag af moet halen houd je niet meer vele over

Ik geloof goed dat dat duur kan worden. Maargoed als hij té slecht word. Zou ik er dus ook persoonlijk voor kiezen om hem te laten te slachten.

En ik weet niet wat spat beslag kost in vergelijking met normaal beslag. Maargoed dat zijn nou eenmaal kosten die paarden met zich mee brengen. Mijn paard kan bijv. niet zonder (normale) ijzers. En dat wist ik van te voren ook niet. Tsja het is een risco en iets waar je rekening mee moet houden

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 13:13

Waves schreef:
Gentlegiant schreef:
Daarbij is in dit verhaal ook de slager fout want je mag NIET via het achterdeurtje verkopen dit gebeurt helaas nog tevaak

Daarom als er bij ons paarden naar de slacht gaan blijven we erbij tot ze dood zijn

Is het in dit verhaal niet zo dat het paard niet letterlijk bij de slacht vandaan kwam maar van mensen die het dier gratis weg geven voor "een goede oude dag"?
Voor de slacht weg gekocht is wat anders dan van de slacht gekocht.

Net zoals in het topic dat nu geopend is van die persoon die zijn paard zoekt? Ze deed zich blijkbaar geregeld voor als een soort rusthuis voor oude paarden.

Ow dat klopt maar je gaat mij niet wijs maken dat zij niets vanaf de slacht koopt

Want ook particulieren zijn er die dit doen en zei vast ook wel zou me niets verbazen

En nee ik zeg niet dat ze het doet maar het zou me niets verbazen

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 13:14

frangelica schreef:
dus je bent niet verplicht dit te melden als verkoper ???
tjee.....

Je bent het verplicht als je het weet, maar bewijs maar eens dat verkoper het weet....een rechter kijkt naar bewijs en juridische feiten ;-)

karinsd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 13:15

Waves

Gentlegiant schreef:
Ow dat klopt maar je gaat mij niet wijs maken dat zij niets vanaf de slacht koopt

Want ook particulieren zijn er die dit doen en zei vast ook wel zou me niets verbazen

En nee ik zeg niet dat ze het doet maar het zou me niets verbazen

Niets zou mij verbazen van deze dame na deze uitzending dus het zou inderdaad welkunnen ja. Zij is iemand met 2 gezichten. :\

Gentlegiant

Anoniem schreef:
Gentlegiant schreef:

Als je een gezond paard hebt hoef je het daarom niet te laten hoor
Een spat beslag kan hoog in de kosten oplopen!

Wij gaan ook altijd naar Slager Beerens in Best Hier mogen we erbij blijven en dat doen we ook never dat onze paarden via het achterdeurtje verkocht worden!

Je hebt een pot voor onverwachtse kosten maar als je elke maand daar weer het geld van spatbeslag af moet halen houd je niet meer vele over

Ik geloof goed dat dat duur kan worden. Maargoed als hij té slecht word. Zou ik er dus ook persoonlijk voor kiezen om hem te laten te slachten.

En ik weet niet wat spat beslag kost in vergelijking met normaal beslag. Maargoed dat zijn nou eenmaal kosten die paarden met zich mee brengen. Mijn paard kan bijv. niet zonder (normale) ijzers. En dat wist ik van te voren ook niet. Tsja het is een risco en iets waar je rekening mee moet houden

Wij hebben wel wat paarden ik weet niet wat ik zou doen als er na de koop blijkt te zijn dat het diertje spat heeft
Ja terug naar de oude eigenaar maargoed dat was hier niet
Ik zou als ik gewoon particulier was ook geen geld hebben voor spat beslag denk ik

Bewijzen dat het dier geen spat had kan ze niet want ze had toch ''keurings'papier waar hij gezond werd verklaart
Pech voor haar want spat komt niet op de een of andere dag

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 13:16

listiglistje schreef:
frangelica schreef:
tjee.....

Je bent het verplicht als je het weet, maar bewijs maar eens dat verkoper het weet....een rechter kijkt naar bewijs en juridische feiten ;-)

Juist, daarom denk ik ook dat zij geen poot hebben om op te staan!
Overigens ik vind die vrouw oo walgelijk, dus ik verdedig haar niet...! Maar, ookal zijn de kopers beginners laat het een les zijn voor iedere beginnende paardenhouder dat je onderzoek doet, contracten maakt en goed oplet!!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 13:16

Tja, dat ze kopers zo oplicht is één ding, maar hier op bokt had ze ook een hele schare mensen om zich heen die haar vertrouwden. Dus blijkbaar is ze echt iemand met 2 gezichten. Ik zou de kopers om die reden dan ook niet te hard willen veroordelen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 13:17

In de uitzending werd inderdaad gezegd dat ze ze ook van de slacht kocht.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 13:17

Spatbeslag is niet overdreven duur, scheelde bij mij niet heel vl met gwoon 4 kant op ijzrs zetten
De glucosamine en tildren(400 euro voor een infuusj!) maken het veel duurder maarja t was mn 1e pony en ik wilde dr nog niet kwijt dus ik spaarde mn vakantiegeld altijd op voor haar...

Die van mij was trouwens ook gekocht als sportpony om mijn droom van wedstrijd rijden waar te maken en was 100% goed bij aankoop incl rontgen en tsja toch bleek ze 1,5 jaar later van binnen gruwelijk stuk te zijn wat door de jaren heen alsmaar erger werd...

Dus ja tis natuurlijk wel verstandig om te keuren incl foto's maarja het is zelfs dan geen garantie, alleen weet je dan dat ze op t moment van aankoop 100% zijn.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 13:17

listiglistje schreef:
frangelica schreef:
tjee.....

precies, dus dat is heel lastig
echter de bestaande keuring in belgie , als de verkoper die heeft, en heeft gezien, en er staat niet op spat in sprong
dan zal het juridisch lastig aan te tonen zijn.

kheb hier keuringen gehad, klinisch, paard werd goedgekeurd.
toen ik zelf verder keek (die test deden ze niet eens) kwam ik erachter dat het paard slappe kniebanden had. met klinisch kijken ze daar niet eens naar.
maar goed, ik vind keuringen zowiezo een wassen neus
is meer voor verzekeren van je paard denk ik.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 13:18

Cayenne schreef:

alleen is het lastige, met dit soort mensen
dat ze zoveel liegt, dat er eigenlijk niet meer te achterhalen is, wat nou de waarheid is (ook niet voor haarzelf)

Stippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 13:19

Gentlegiant schreef:
quarterH schreef:
eindelijk begelezen.

1. het hele abc verhaal vind ik kolder. als een vrouw verkracht wordt zeg je toch ook niet 'tja er zouden geen verkrachters zijn als er geen vrouwen waren dus de vrouwen moeten maar oppassen'????

2. ik vond sommige dingen in de uitzendig wel wat overtrokken hoor. het schelden op he tpaard...tja niet netjes maar komop he..laten we het niet overdrijven he... ik noem mn paard ook wel eens poedersuiker ofzo... of liefkozend wrattengezicht haha merkt ie niks van. en die tik, het hoofd van he tpaard is niet in beeld. het zou dus goed kunnen dat hij misschien wilde bijten ofzo dan krijgt ie bij mij ook een tik. dit vond ik niet zo schokkend allemaal

3. dit mens is gek. niet normaal. papieren vervalsen, dopen voor keuringen, een vos veulen die misschien nog palomino wordt (palomino's worden palomino geboren..), niet rijbare paarden als rijbaar verkopen.....idd paarden afnemen en zorgen dat ze er nooit meer kan bezitten en in de gaten houden....

4. laat die moeder toch eens met rust, ze vertrouwde die vrouw en dan maak je fouten. het is allemaal erg genoeg voor haar zonder dat jullie nog gaan lopen miepen over 'had je maar moeten keuren (wat ze zelfs nog gedaan hebben....)

5. respect voor roelie, goed gedaan meid!

En hier zeg ik AMEN tegen!

Dit vind ik ook zeker een AMEN waard!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 13:20

Gentlegiant schreef:
Anoniem schreef:

Wij hebben wel wat paarden ik weet niet wat ik zou doen als er na de koop blijkt te zijn dat het diertje spat heeft
Ik zou als ik gewoon particulier was ook geen geld hebben voor spat beslag denk ik

Bewijzen dat het dier geen spat had kan ze niet want ze had toch ''keurings'papier waar hij gezond werd verklaart

Nouja als je 6000 euro neerlegt voor een pony, Zul je vast niet heel krap bij kas zitten. Aangezien een pony van 2000 net zo goed kan voldoen, Alleen kost het iets meer moeite.

Zelf ben ik dus iemand die er alles aan zou doen om het paard pijnvrij te laten lopen/leven(en dat is imo ook een "contract" dat je maakt wanneer je een paard koopt) Dus ja ik zou voor spat beslag gaan. En als er niets meer helpt het dier uit zijn leiden verlossen

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 13:20

nombrado schreef:
Cayenne schreef:

dat ze zoveel liegt, dat er eigenlijk niet meer te achterhalen is, wat nou de waarheid is (ook niet voor haarzelf)

Ach dat heeft ze toch gedaan dat geloof ik wel!

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 13:22

KiWiKo schreef:
als die ponie alleen klinisch gekeurd is kan die heel goed, goedgekeurd worden.........

foto's zeggen pas wat!

dus als die gerennomeerde DAP het paard alleen klinisch gekeurd heeft en het dier liep goed genoeg....... dan is er helemaal geen sprake van omkoping of fraude!!!

Tenzij deze omgekocht is.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 13:24

Anoniem schreef:
Gentlegiant schreef:

Nouja als je 6000 euro neerlegt voor een pony, Zul je vast niet heel krap bij kas zitten. Aangezien een pony van 2000 net zo goed kan voldoen, Alleen kost het iets meer moeite.

Zelf ben ik dus iemand die er alles aan zou doen om het paard pijnvrij te laten lopen/leven(en dat is imo ook een "contract" dat je maakt wanneer je een paard koopt) Dus ja ik zou voor spat beslag gaan. En als er niets meer helpt het dier uit zijn leiden verlossen

Er zijn ook mensen die jaaaaren sparen voor een ''goed sportpaard''
En dus 6000 euro neer kunnen leggen en verder niet veel te makken hebben
En die een potje hebben en daar maandelijks 300 euro indoen bijwijze van en dan daar de DA van betalen en als daar ook nog maandelijks een flink bedrag voor het beslag af moet heb je bijna niets meer over
En als het paard dan weet ik wat krijgt wat in de 1000 den euro's oploopt heb je niets achter de hand

Paarden sport is duur deze mensen hebben gespaard voor een paard en gaan er vanuit dat een paard gezond is want het waren tenslotte ''vrienden'' en niet dat je ook nog maandelijks heel wat 10 tjes moet ophoesten voor beslag

Maar ik snap jullie reactie ook wel dan geen paard
Maar kijk het ook door de ogen van een ander

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 13:25

nombrado schreef:
Cayenne schreef:

Misschien kan ze het nog op "niet toerekeningsvatbaar" gooien tijdens de rechtszaak ;)

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 13:26

Waves schreef:
Misschien kan ze het nog op "niet toerekeningsvatbaar" gooien tijdens de rechtszaak ;)

breng dr niet op ideeën he :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 13:27

Waves schreef:

Dat lijkt me sterk :)
Ze wist heel goed wat ze aan het doen was. Dat bleek wel toen ze eerst de zogenaamde kopers voorloog, en daarna aan Roelie toegaf dat het veulen ziek was e.d.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 13:27

Dit soort dingen gebeuren inderdaad heel veel, wat anderen hier ook al zeggen.
Ik kocht als 2e paard een draver als zijnde een KWPN x ?? zonder papieren. Later bleek het een draver te zijn en had ik dus teveel betaald eigenlijk. Als die man had verteld dat het een draver was, dan had ik haar voor dezelfde prijs gekocht, wist toen nog niet zoveel van dravers.
Als hij dat had verteld was het eerlijke handel geweest, maar hij heeft gelogen over het ras.
Ik zelf heb de draver in een jaar beleerd en echt goed dressuurmatig gereden, verkeersmak gemaakt. Het was een top beestje die ik verkocht heb aan eem eisje wat goed kon rijden als eerste paard voor vrij veel geld voor een draver, maar ik heb erbij verteld dat het een draver was, het zelfs in het inentingsboekje geschreven. Jaren later werd ik gebeld door een mevrouw die haar welsh K zat was en in het inentingsboekje stond mijn naam als vorige eigenaar, of ik haar niet terug wilde. Dat bleek dus de draver te zijn en ze hadden er even met wat kunst en vliegwerk welsh neergezet waar ik eerst netjes draver had geschreven bij 'ras'... Zo zit de wereld dus in elkaar, helaas....

Ik verkoop ook regelmatig een paard. Ik fok, dus dan moet je soms wel. Ik ben soms misschien wel eens wat tè eerlijk en dat wordt dan weer tegen mij gebruikt.

Had ik een paard gekocht, bleek ontzettend bang met opstappen, bokte mij er elke keer af. Ik kon er alleen met een slof eraan opstappen. Toen ik het op een gegeven moment zonder probeerde, omdat het met de slof erom al een tijdje goed ging (ik houd helemaal niet van slofteugels), toen gooide ze me er weer af met gekneusde ribben als gevolg. Ik paard verkocht voor weinig geld met het verhaal dat ik alleen met een slof op kon stappen. Staat er bij die koper op de website: 'Ze werd bij vorige eigenaar altijd op de slof gereden en vind het dus moeilijk om op eigen benen te lopen'... Dit soort dingen erger ik me echt ka-pot aan, dus mensen als je een paard koopt met een verhaaltje met een 'dubbeltje op de eerste rang mentaliteit'; blijf dan eerlijk en ga dan zo'n verkoper niet zwart maken. Misschien een hele andere discussie, maar dit zorgt er denk ik wel voor dat mensen voortaan niet meer eerlijk zijn.
Ik vertel nog steeds alles erbij als ik een paard verkoop, maar eerlijkheid wordt niet altijd beloond is mijn ervaring...

Hiermee wil ik overigens het gedrag niet goedpraten van de handelaarster waar het hier om gaat, die heeft geen slechte ervaringen op dat gebied, die is gewoon gewetenloos bezig zoveel mogelijk geld binnen te halen over de rug van onschuldige dieren en mensen.
Laatst bijgewerkt door Lante op 24-05-10 13:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 13:28

Gentlegiant schreef:
Anoniem schreef:

Er zijn ook mensen die jaaaaren sparen voor een ''goed sportpaard''
En dus 6000 euro neer kunnen leggen en verder niet veel te makken hebben
En die een potje hebben en daar maandelijks 300 euro indoen bijwijze van en dan daar de DA van betalen en als daar ook nog maandelijks een flink bedrag voor het beslag af moet heb je bijna niets meer over
En als het paard dan weet ik wat krijgt wat in de 1000 den euro's oploopt heb je niets achter de hand

Paarden sport is duur deze mensen hebben gespaard voor een paard en gaan er vanuit dat een paard gezond is want het waren tenslotte ''vrienden'' en niet dat je ook nog maandelijks heel wat 10 tjes moet ophoesten voor beslag

Maar ik snap jullie reactie ook wel dan geen paard
Maar kijk het ook door de ogen van een ander

Ik snap het wel hoor, En je gaat er natuurlijk vanuit dat je een gezond paard neemt.
Maar het meisje wilde de sport in dus had ze zoiezo ijzers nodig (springen op gras zonder ijzers is bijna geen doen). Dus die kosten zou dan op de voorhand al moeten "berekend" zijn in het kostenplaatje. Verder komt daar dan nog een startkaart coupons inschrijf geld en alles bij. Dat hoeft nu niet betaalt te worden. Dus zo doende lijkt mij dat dit dan ook te betalen zou moeten zijn.

Al geloof ik zeker dat als ik die moeder(weet bokt naam ff niet meer) hoor, Ze zeker het beste met het paardje voorhebben :(:)