Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
KimD schreef:Niet als je de hoogste bieder bent met de verkeerde intenties, want die 6500,- voor Wico is behoorlijk opvallend. En die intenties worden bepaald door BVA, als hun vinden dat jij de verkeerde intenties hebt wordt jou het paard niet gegund.
Ibonn schreef:Er staat niet in de omschrijving dat Wico niet meer bereden mag worden en als gasmaaier verkocht moet worden dus is het aan mij als koper (ben ik niet) om te bepalen wat ik met een door mij gekocht en betaald goed wil doen. Dan zou daar niet zo'n steletje moeials mee moeten komen zeuren wat wel of niet mag, dit had dan vooraf kenbaar gemaakt moeten worden.
Wat mij betreft heeft er niemand iets mee te maken wat de hoogste bieder met het paard doet, al laten ze het beest opzetten. In de veiling gekocht, blijft gekocht, zonder verder gedoe.
palousa_boy schreef:8nnemiek schreef:Bij Cranenbroek heb je ze voor minder dan 100 euro liggen, die kruiwagens met 2 wielen
Ik vind het wel eng dat jij de prijzen van de cranenbroek uit je hoofd weet
KimD schreef:Meer dan dit is het niet, ik heb gevraagd of ik een naam mocht noemen maar dat nog liever niet.
Wel las ik op FB dat SPIN vanmiddag nog mee gaat bieden op de therapiepaarden, Frits, Doortje & Guus zodat die zeker weten goed terecht komen.
Annemiek80 schreef:KimD schreef:Meer dan dit is het niet, ik heb gevraagd of ik een naam mocht noemen maar dat nog liever niet.
Wel las ik op FB dat SPIN vanmiddag nog mee gaat bieden op de therapiepaarden, Frits, Doortje & Guus zodat die zeker weten goed terecht komen.
Dit 'snap' ik dan weer niet, spin zou volgens eigen zeggen (aan het begin van hun actie) alleen bieden om te voorkomen dat ze bij de slacht terecht zouden komen want met die lage openingsboden was die kans er... volgens hun.
Nu zijn de verschillende biedingen ruim boven de slachtprijs, kans op slacht is er dus niet meer, voor echte handelaren zijn bovenstaande paarden niet interessant dus je kunt er vanuit gaan dat de 3 bovenstaande paarden niet in het handelscircuit terecht zouden komen.
Dan ga ik misschien van het goede in de mens uit, maar iemand die op deze paarden bied wil ze een goed huis bieden (zeker betreffende de prijs van doortje en guus).
Maar nu wil spin toch gaan bieden omdat er dan zekerheid is dat ze goed terechtkomen?
In mijn ogen doen ze dit 'alleen' omdat ze toch met minimaal 1 paard 'uit de strijd' moeten komen om niet hun gezicht te verliezen tegenover hun donateurs
De dierenbescherming limburg zou toch samenwerken met de curator, ik neem aan dat dit de partij is waar Kim op doelt, maar dat is puur giswerk, andere partijen zijn nl in mijn ogen partijdig
mayday schreef:Wij hadden ook ooit het hoogste bod, maar werd ook niet gegund. Misschien dat ze dat doen als de algehele prijs te laag ligt? Heb geen idee.
Maar het lijkt mij dat bij een executie verkoop het altijd nog om de centen draait, al dan niet over de rug van die paarden, want dat zal hun een rotzorg zijn.....
Annemiek80 schreef:KimD schreef:Meer dan dit is het niet, ik heb gevraagd of ik een naam mocht noemen maar dat nog liever niet.
Dit 'snap' ik dan weer niet, spin zou volgens eigen zeggen (aan het begin van hun actie) alleen bieden om te voorkomen dat ze bij de slacht terecht zouden komen want met die lage openingsboden was die kans er... volgens hun.
Nu zijn de verschillende biedingen ruim boven de slachtprijs, kans op slacht is er dus niet meer, voor echte handelaren zijn bovenstaande paarden niet interessant dus je kunt er vanuit gaan dat de 3 bovenstaande paarden niet in het handelscircuit terecht zouden komen.
Dan ga ik misschien van het goede in de mens uit, maar iemand die op deze paarden bied wil ze een goed huis bieden (zeker betreffende de prijs van doortje en guus).
Maar nu wil spin toch gaan bieden omdat er dan zekerheid is dat ze goed terechtkomen?
In mijn ogen doen ze dit 'alleen' omdat ze toch met minimaal 1 paard 'uit de strijd' moeten komen om niet hun gezicht te verliezen tegenover hun donateurs
De dierenbescherming limburg zou toch samenwerken met de curator, ik neem aan dat dit de partij is waar Kim op doelt, maar dat is puur giswerk, andere partijen zijn nl in mijn ogen partijdig
KimD schreef:Ibonn, er staan wel meer verborgen gebreken in. Doortje heeft ZE en Faye een hartruis, staat ook niet vermeld.
KimD schreef:Annemiek80 schreef:
Dit dacht ik dus ook, lijkt mij dat iemand die zoveel voor het paard overheeft het er goed mee voor heeft. Doortje staat bijvoorbeeld op €1350,- !
RianneH schreef:Precies mijn gedachte. Je slaat natuurlijk een flater als je zo veel geld krijgt, maar niet met een paard aan komt. Ongeact of er plaats is of dat het paard al naar een goed huis gaat.
Ik vond de SPIN al niet zo bijzonder (hooguit idealistisch), maar ze slaan wel steeds meer een flater zeg.
mayday schreef:Wij hadden ook ooit het hoogste bod, maar werd ook niet gegund. Misschien dat ze dat doen als de algehele prijs te laag ligt? Heb geen idee.
Maar het lijkt mij dat bij een executie verkoop het altijd nog om de centen draait, al dan niet over de rug van die paarden, want dat zal hun een rotzorg zijn.....
Annemiek80 schreef:Dit 'snap' ik dan weer niet, spin zou volgens eigen zeggen (aan het begin van hun actie) alleen bieden om te voorkomen dat ze bij de slacht terecht zouden komen want met die lage openingsboden was die kans er... volgens hun.