RTL 4 Pro Deo over paarden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 12:16

maar dit zou toch wel aantonen dat hij toen niet ziek was'?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 12:18

Mioux schreef:

Precies, en daarom post ik het dus ook.

Plus, alles wat je op internet zet is openbaar ;)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 12:19

Mioux schreef:

nee want lyme is een sluimerziekte. Die is ook niet meteen in het bloed te zien als je het oploopt en kan jaren sluimeren voor je ook maar enige symptomen ziet. Verder speelde er nog meer dingen aan de gezondheid.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 12:19

chevax schreef:
Marjoow, je gaat nu gewoon erg ver en waar ik zelf vond dat het topic goed liep, wordt het nu een soort van heksenjacht.

Vind je? Ik vind van niet. En ik vind dat iedereen mag weten hoe Rubis erbij stond. En ja, ik ben gaan zoeken naar reacties van esmir, om meer te weten te komen over het onderwerp. Interesse heet dat ;)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 12:20

Marjoow schreef:
Mioux schreef:

dus ik mag in feite nu alle foto's van jou zomaar over het internet verspreiden met een negatieve ondertoon onder het moto "alles wat je op internet zet is openbaar" en dat vind je dan normaal?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 12:20

Paard: bij minder dan 10% van de geïnfecteerde paarden zullen er symptomen optreden.
Diagnose:

De diagnostiek van de ziekte van Lyme bij paarden is moeilijk om twee redenen. Ten eerste kunnen de kreupelheden die bij Lyme op de voorgrond treden vele oorzaken hebben. Ten tweede is de test om de diagnose te stellen gebaseerd op het aantonen van antilichamen. Maar aangezien veel paarden subklinisch geïnfecteerd zijn, wil het nog niet zeggen dat bij een positieve uitslag de kreupelheid veroorzaakt is door de ziekte van Lyme. Een positieve uitslag zegt alleen maar dat een paard geïnfecteerd is (geweest) met B. Burgdorferi. De diagnose is vaak gebaseerd op het feit dat een dier is blootgesteld aan teken. Ook is het van belang of een paard leeft in een gebied waar teken veel voorkomen. Verder wordt de diagnose gesteld door de uitsluiting van andere oorzaken voor de optredende symptomen en door positieve reactie op de ingestelde therapie.

Therocker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 12:21

Maar chevax, niet plaatsen zou toch tegenover de DA niet eerlijk zijn, die word in het programma namelijk neergezet als onkundig! Word niet gezegt dat koper de verkeerde foto's heeft aangeleverd, dat zou ook wel erg dom zijn aangezien ze hier open en blood staan!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 12:21

lifaya schreef:
Marjoow schreef:

dus ik mag in feite nu alle foto's van jou zomaar over het internet verspreiden met een negatieve ondertoon onder het moto "alles wat je op internet zet is openbaar" en dat vind je dan normaal?

Wat voor negatieve ondertoon zit hierbij? Ik post een foto, waarop te bewijzen is dat Rubis niet te mager was bij aankoop ;)

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 12:22

Mioux schreef:
ik zag het inderdaad ja aan de datum :)

Waarom zet je het er dan neer? Dit is gewoon opruien. {:)-:

catootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 12:24

Sorry hoor, maar vind het belachelijk dat zij nu een gratis top-advocaat krijgt en dat meneer vd Berg overal zelf voor op mag draaien. Hij heeft hier niet om gevraagd, laten ze bij RTL hem ook een gratis advocaat geven.

_Wodka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 12:25

Bedankt Cindy voor de tekst van de heer van den Berg. Misschien is er iemand die hem ook een top advocaat kan aanbieden, vind het wel sneu voor de man.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 12:25

Omdat ik t later zag, en ik ook wil opzoeken hoe t nou zit, aangezien beide partijen hier negativiteit krijgen. En is niks opruien, das rare opmerking zeg.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 12:26

Citaat:
Er is 1 ding wat me geweldig stoord, en wat niet in beeld is gebracht, is dat 4 maand na aankoop 24 juni, Rubis ernstig hoefbevangen was en behandeld is
en en dat dit later steeds weer terug is gekomen en cronisch is geworden .

Moet ik dan het nu zo begrjpen dat het paard ernstig hoefbevangen raakte en dat op grond daarvan Jytte Kipp de koopovereenkomst wilde ontbinden?

Mioux

Re: RTL 4 Pro Deo over paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 12:27

In t programma vond ik t meer dat ze t paard terug wilde verkopen en dergelijke vanwege de ziekte van lyme? Zo kwam t althans over

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 12:28

Mioux schreef:
Omdat ik t later zag, en ik ook wil opzoeken hoe t nou zit, aangezien beide partijen hier negativiteit krijgen. En is niks opruien, das rare opmerking zeg.

Je zet express verkeerde informatie neer. En past dit vervolgens ook niet aan. Dat noem ik opruien.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 12:29

Vind rare opmerking van je, ik kan die niet aanpassen anders had ik t erbij gezet, overigens slaat t ook nergens op wat je zegt met "express". Jij zet nu "express" neer dat ik "express" verkeerde info heb verstrekt, is ook onzin en noem ik opruien

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 12:31

Mioux schreef:
Vind rare opmerking van je, ik kan die niet aanpassen anders had ik t erbij gezet, overigens slaat t ook nergens op wat je zegt met "express". Jij zet nu "express" neer dat ik "express" verkeerde info heb verstrekt, is ook onzin en noem ik opruien

Is express een te moeilijk woord voor je?

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 12:32

Mioux ik vraag me af of ze dat toen al wist, want hij is volgens mij vlak na de bloeduitslagen al ingeslapen (toen hij dus iig 3 ziektes bleek te hebben)
dus ik denk in eerste instantie, omdat hij continue ziek was en maar ziek bleef (dikke voorknie/hoesten/kreupel/bevangen)
maargoed ik weet er het fijne ook niet van

ik denk overigens dat foto's plaatsen niet erg is, Jytte weet tenslotte zelf ook wel wanneer hij er hoe uit zag

marjoow, ik geloof dat die bevangheid ook voort kan zijn gekomen uit die ziektes, maar ook dat weet ik niet zeker

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 12:32

Ach besteed me tijd niet zo aan jouw ania :) ben hier in t topic niet voor jouw :D:D:D

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 12:35

Moet een verkoper ook melden als hij eerder hoefbevangen is geweest?

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 12:37

Mioux schreef:
Ach besteed me tijd niet zo aan jouw ania :) ben hier in t topic niet voor jouw :D:D:D

Je spelfouten doen me meer pijn dan je afwijzing. ;(

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 12:38

Mioux schreef:
Moet een verkoper ook melden als hij eerder hoefbevangen is geweest?

Dat denk ik wel. Wel zo eerlijk.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 12:38

Ania schreef:
Mioux schreef:

Doe dit anders even netjes als volwassenen via PB ipv dat er straks een slotje op het topic zit. Dat zou toch zonde zijn?

In ieder geval fijn dat Dhr van de Berg ook via internet mee leest.

bir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 12:39

Ania schreef:
Mioux schreef:

Spelfouten...???? We zijn hier niet op school en niet iedereen kan zo goed zijn als jij! Er zijn ook mensen met een achtergrond waarom ze spelfouten maken!

jaime_andrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 12:42

Laten we voor vd Berg geld inzamelen zodat ook hij een topadvocaat ;) kan permiteren...alleen ZO hebben ze een eerlijk proces..want tot nu toe zijn beide partijen grote verliezers...emotioneel,financieel....