Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Renske_ schreef:En met spat kan je niet aktief de sport in, is iig niet aan te raden ook niet in een goede periode want spat kan steeds weer opnieuw aktief worden.
Liezel1 schreef:faye... heeft de gemiddelde beginnende ruiter in het manegeklasje ooit gehoord van een combinatienr? Nee....
De mensen die dit allemaal weten worden niet opgelicht. Die weten met 1 zoekactie dat er geen bal van kan kloppen.
Het gaat om de beginners, die wél braaf een keuring uitvoeren (en dan kom je er vervolgens achter dat de DAP niet echt netjes heeft gehandeld) en niet verder kijken dan dat...
Nessah schreef:mijn post was niet specifiek bedoeld op die pony Lucky, maar paarden met spat in het algemeen@listiglistje: Als je leest zie je dat de pony in kwestie vaak 3 weken achter elkaar kreupel is. Met zo'n pony kan je de sport niet in.
Tivoli schreef:liess1 schreef:denk ook wel dat mensen makkelijk denken dat hun oude of afgekeurde paard bij een ander een goed tehuis krijgt..en dan niet doorverkocht wordt,nou het blijkt dus wel dat niet iedereen zo aardig en eerlijk is in de wereld.Als je paard artrose heeft o.i.d. en niet meer bereden kan worden en je wilt hem als gezelschapspaard verkopen dan moet je dat zelf enorm goed in de gaten houden want voor je het weet is hij ingespoten,doorverkocht en weet je niet meer waar hij gebleven is..dat heb ik al over zoveel paarden gehoord.zeker als ze Z of hoger niveau kunnen lopen.Dan kan je nog beter je paard een spuitje laten geven of naar de slager brengen. Dan komt hij niet in die louche handel terrecht. Op die manier blijven zulke foute handelaren hun praktijken gewoon doen. Ze krijgen de paarden nl.bijna gratis aangeboden..nou wat wil je nog meer..
De paarden zijn ook grotendeels bij de slager vandaan gehaald,dus ook dat is geen garantie.
faye1995 schreef:Maar, technisch gezien is het paard Z2 dressuur. Als jij een paard of pony koopt die naar zeggen Z heeft gelopen, dan vraag je toch om een knhs combinatienummer zodat je de klasse kan nakijken? Sorry, maar hier ben je zelf gewoon ook nalatig als je zo handelt.
Mensen, met degelijke contracten en onderzoeken bespaar je jezelf zo'n hoop ellende... Het kost geld, maare dat is nog altijd beter dan een paard kopen dat niet aan je verwachtingen voldoet!!!
listiglistje schreef:Paard uit mijn post liep ook regelmatig kreupel, na het spatbeslag niet meer......
Ik zeg alleen dat een goed (spat)beslag ooit wonderen verricht!
magda_90 schreef:En dat is zo verschrikkelijk jammer, dat je niet meer van het goede vertrouwen uit kan gaan, waar gaat het naar toe.
Gentlegiant schreef:LL en als je er geen geld voor hebt?
Want het is niet goedkoop
Daarbij is in dit verhaal ook de slager fout want je mag NIET via het achterdeurtje verkopen dit gebeurt helaas nog tevaak
Daarom als er bij ons paarden naar de slacht gaan blijven we erbij tot ze dood zijn
frangelica schreef:dat een paard van de slacht komt...deze is gratis verkregen en voor veel geld verkopen mag wel.
kom op zeg moet je toch een zaak van kunnen maken of ben ik gek.....ik snap nl echt niet.
listiglistje schreef:Nessah schreef:mijn post was niet specifiek bedoeld op die pony Lucky, maar paarden met spat in het algemeen@listiglistje: Als je leest zie je dat de pony in kwestie vaak 3 weken achter elkaar kreupel is. Met zo'n pony kan je de sport niet in.
Paard uit mijn post liep ook regelmatig kreupel, na het spatbeslag niet meer......
Ik zeg alleen dat een goed (spat)beslag ooit wonderen verricht!
listiglistje schreef:frangelica schreef:dat een paard van de slacht komt...deze is gratis verkregen en voor veel geld verkopen mag wel.
kom op zeg moet je toch een zaak van kunnen maken of ben ik gek.....ik snap nl echt niet.
Je kunt er een zaak van maken, maar kopers hebben ook onderzoeksplicht
en daar hebben de kopers in de betreffende uitzending niet (volledig) aan voldaan.
Juridisch gezien sta je dus niet sterk als koper.....een rechter gaat af op feiten niet op emoties
Anoniem schreef:Gentlegiant schreef:LL en als je er geen geld voor hebt?
Want het is niet goedkoop
Daarbij is in dit verhaal ook de slager fout want je mag NIET via het achterdeurtje verkopen dit gebeurt helaas nog tevaak
Daarom als er bij ons paarden naar de slacht gaan blijven we erbij tot ze dood zijn
Dan moet je geen paard kopen. Als je dit soort dingen niet kunt betalen
Renske_ schreef:Erbij blijven!! Of zodra ze op de grond liggen even om t hoekje kijken of jouw paard daar echt dood ligt.
Slager Beerens in Best laat dat toe, daar gaat binnenkort dus weer een paard van mij naartoe...moet alleen nog iemand hebben die meekijkt want ik wil dat niet meer!
Maar no way dat ik mijn paard meegeef aan verzekering/handelaar die zegt hem naar de slacht te doen, of bij een slager t touwtje in zijn handen te geven en dan mn geld vangen en naar huis gaan, dat doe ik ook niet want je weet dus nooit of jouw paard misschien via de achterdeur weer weggaat...
Gentlegiant schreef:Daarbij is in dit verhaal ook de slager fout want je mag NIET via het achterdeurtje verkopen dit gebeurt helaas nog tevaak
listiglistje schreef:Renske_ schreef:En met spat kan je niet aktief de sport in, is iig niet aan te raden ook niet in een goede periode want spat kan steeds weer opnieuw aktief worden.
Jawel hoor...fatsoenlijk spatbeslag doet ooit wonderen, ik ken er een die had op
vroege leeftijd spat maar liep op hoge leeftijd nog jaren succesvol in het Z