Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Goudhaan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 19:45

Mijn reactie is ook verwijderd :') :') :')

Dreamboy

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 19:46

Mmm, volgens mij komt de Zuidlarense markt er weer aan. Hadden ze daar vorig jaar ook niet een "zielige" tinker gekocht?

Shani_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 19:47

Dreamboy schreef:
Mmm, volgens mij komt de Zuidlarense markt er weer aan. Hadden ze daar vorig jaar ook niet een "zielige" tinker gekocht?

Yup!! En jaren daarvoor die 2 shetlanders

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 20:43

Ik moest wel een beetje lachen om die post. Ik dacht echt, en wat doen jullie nu dan? :')

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 20:47

Ze zijn echt een "open boek" _O- _O-

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 06:15

Nouja, ik kan me wel voorstellen dat als je zielige paarden op wilt vangen.
Deze op wilt knappen en weer een fijn plekje er voor wilt zoeken.
Daar natuurlijk geld voor nodig hebt.
En wanneer er niet genoeg geld binnenkomt van donaties.

Dat je dan gaat zoeken naar andere manieren om geld binnen te halen.
Zoals het verhuren van je accommodatie. Wat ze al op verschillende manieren aanbieden.

En als dat ook nog niet genoeg oplevert, dat je dan verder gaat denken.
En paarden aankopen en verkopen dat kan natuurlijk geld opleveren.

Als je dan met geld van de stichting een paard koopt.
En de winst van de verkoop gaat ook weer naar de stichting, dan lijkt mij er op zich niet zoveel mee mis?

Maar ik snap het ook niet helemaal, krijgt de stichting nu te weinig paarden-ter-adoptie aangeboden dan...? Want een gratis verkregen paard. Waar dan ook nog eens stalgeld en een keuring voor betaald wordt door de oud-eigenaar als ik het goed begrijp? Die je vervolgens ter adoptie aan kan bieden voor een beste prijs, èn nog met de mogelijkheid dat je die adoptiekosten meer dan eens per paard ontvangt.

Dat lijkt me altijd een heel stuk lucratiever dan wanneer je moet gaan betalen voor aankoop van paarden.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 07:44

In de reactie's las ik een bericht dat de wachtlijst vol was, maar blijkbaar ook alles te duur werd voor pzb.
Dus aan aanbod zal het niet liggen.
Nu valt het wel natuurlijk op dat er paarden zijn die nu al langere periode ter adoptie aangeboden worden. En dat is niet zo gek natuurlijk. In deze tijd zullen mensen minder snel een paard aanschaffen, vooral als het ook nog eens om een weidemaatje gaat.
Ik zie alleen niet hoe het kopen en verkopen van paarden de financiele probleem gaat oplossen. Ze hebben het over verwaarloosde paarden, uit eindelijk zou dit meer geld gaan kosten dan dat het zal opbrengen lijkt me.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 08:38

Veel handelaren kopen ook al verwaarloosde of onbeleerde paarden op, beleren, goede basis geven en verkopen. Dat is gewoon handel en uit de handel zal het dan ook met de winst betaald moeten worden.

Pessoa lijkt gelukkig een jong paard die (niets) mankeert hopelijk, dus dan was het gewoon een ongelukkig ongeval.

Voor mij zit er wel een groot gebied tussen handel en adoptie.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 08:46

AmyJamess schreef:
In de reactie's las ik een bericht dat de wachtlijst vol was, maar blijkbaar ook alles te duur werd voor pzb.
Dus aan aanbod zal het niet liggen.
Nu valt het wel natuurlijk op dat er paarden zijn die nu al langere periode ter adoptie aangeboden worden. En dat is niet zo gek natuurlijk. In deze tijd zullen mensen minder snel een paard aanschaffen, vooral als het ook nog eens om een weidemaatje gaat.
Ik zie alleen niet hoe het kopen en verkopen van paarden de financiele probleem gaat oplossen. Ze hebben het over verwaarloosde paarden, uit eindelijk zou dit meer geld gaan kosten dan dat het zal opbrengen lijkt me.

Niet voor de adoptiebedragen die zij vragen :\.

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 08:49

Ik blijf er bij dat ze best goed werk doen, ook als ze verwaarloosde paarden op zouden kopen en weer verkopen.
Ook is het leuk voor de paardenmeisjes om te kunnen helpen op een soort Penny stal. Beter dat dan hangen bij de Mac Donalds.

Maar… als je om donaties vraagt voor verwaarloosde paarden dan moet dat geld ook naar verwaarloosde paarden. En die hebben ze niet of nauwelijks.
De meeste weidemaatjes zijn niet verwaarloosd, de meeste rijpaarden ook niet. Ze mankeren alleen allemaal wat. En mensen bieden die zelf aan aan pzb. Die vissen ze niet bij een boer uit de achtertuin.

Als je dan paarden gaat kopen, opknappen en verkopen prima, maar lijkt me niet nodig van donaties. Gewoon een handel opstarten, verdiend zichzelf wel weer terug.

Verwaarloosde paarden adopteren prima, die gun je al het beste van de wereld.
Al die kapotte/ paarden met ziektes van een ander gewoon lekker verkopen. Sorry ik vind het adopteren voor een godsvermogen waar je geen zeggenschap over hebt echt zo iets vreemds als je daarmee de
Troep van een ander opruimt.

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 09:15

Ze doen ook best goed werk voor verwaarloosde paarden, die knappen ze mooi op en krijgen weer een goed tehuis. Alleen voor gigantische bedragen die vervolgens niet naar de stichting gaan, maar naar een BV. Ze kunnen het beste de stichting aanhouden voor de weidemaatjes en echt slechte paarden en ook de geldstroom van die paarden bij de stichting houden. Dan zelf een BV runnen die paarden opkoopt en weer verkoopt en daar ook zelf hun salaris uithalen. Dan zijn ze van al het gezeur af.

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 09:31

Nouja dat echt verwaarloosde paarden veel geld kosten geloof ik best, ervan uitgaande dat je ze onder begeleiding van dierenartsen, hoefsmeden enz zo’n beestje opknapt. Dus dat je daar wat voor vraagt snap ik ook!

Alleen al die troep van een ander snap ik niet. Niet onder deze constructie.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 09:58

Alleen bij een handelaar wordt het paard wel van jou hier ook nog eens niet.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 10:09

Gwenvd schreef:
Nouja dat echt verwaarloosde paarden veel geld kosten geloof ik best, ervan uitgaande dat je ze onder begeleiding van dierenartsen, hoefsmeden enz zo’n beestje opknapt. Dus dat je daar wat voor vraagt snap ik ook!

Ik snap dat eerlijk gezegd niet. Een dierenasiel vraagt ook geen adoptiebedrag die volledig samenhangt met de dierenartskosten die voor de hond of kat gemaakt zijn.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 10:20

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldoet aan de Boktregels
Laatst bijgewerkt door Muiz op 26-02-23 00:46, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht verwijderd.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 11:30

_San87_ schreef:
Gwenvd schreef:

Ik snap dat eerlijk gezegd niet. Een dierenasiel vraagt ook geen adoptiebedrag die volledig samenhangt met de dierenartskosten die voor de hond of kat gemaakt zijn.

Een dierenasiel wordt gesubsidieerd door de overheid omdat deze de wettelijke verplichting heeft huisdieren te vervoeren op te vangen.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 11:37

Ik zat er ook een keer aan te denken om een paard bij hun te adopteren. Ben gelijk genezen toen ik de voorwaarden van de adoptie las.
Ik kan sowieso voor dat bedrag een eigen paard kopen, waarover ik zelf beslis . En dan dat je dat bedrag niet meer terugziet na "adoptie " maar wel je paard weer mag inleveren bij evt problemen. Beetje profiteren van goedheid van een ander terwijl het ern win/win situatie zou kunnen zijn!
Echt schandalig!!

Ik had verwacht een klein bedrag te geven , want daarna zijn de kosten voor jezelf.
Maar ik ben afgehaakt.
Laatst bijgewerkt door tylando op 30-09-22 11:38, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 11:37

Daihyo schreef:
_San87_ schreef:

Een dierenasiel wordt gesubsidieerd door de overheid omdat deze de wettelijke verplichting heeft huisdieren te vervoeren op te vangen.

Ja, en PZB krijgt aan alle kanten donaties. De bijdrage van de overheid is ook bepaald geen vetpot, trouwens. Het meeste geld komt via de dierenbescherming en stichting dierenlot bijv..

Ik vind het gewoon raar alle kosten die je maakt door te berekenen in de adoptieprijs, en zo op onrealistische bedragen voor adoptie te komen. Dat zou betekenen dat de paarden die ze opvangen ieder jaar met een percentage duurder worden. Koliekbehandeling? 150 euro erbij. Peesblessure? 500 erbij. Zo werkt dat natuurlijk niet :?.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 11:47

Tja en die passoa dan? Kliniek behandeling met alle toeters en bellen en revalidatie?
Omdat er een buitenrit mee gedaan is moet dat dan op de adoptant verhaald worden? Kan toch niet?!

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 11:56

Op de website staat blue. Geen leuk verleden.
6000 euro!!!!
Daar heb je toch een ander EIGEN paard voor zonder trauma en wat dan ook?
Denk ook dat je zelf ook nog flink aan de bak moet met dat paard om deze goed te krijgen.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 12:13

pmarena schreef:
Maar ik snap het ook niet helemaal, krijgt de stichting nu te weinig paarden-ter-adoptie aangeboden dan...? Want een gratis verkregen paard. Waar dan ook nog eens stalgeld en een keuring voor betaald wordt door de oud-eigenaar als ik het goed begrijp? Die je vervolgens ter adoptie aan kan bieden voor een beste prijs, èn nog met de mogelijkheid dat je die adoptiekosten meer dan eens per paard ontvangt.

Dat lijkt me altijd een heel stuk lucratiever dan wanneer je moet gaan betalen voor aankoop van paarden.

Nee, alleen als het een weideMaatje betreft blijft de oude eigenaar stalgeld betalen. Niet als het een rijpaard betreft. Verder moet iedereen die een paard afstaat een gezondheidheidsverklaring mee geven, maar dat is geen volledige klinische keuring.
En blijkbaar zijn er nog steeds veel mensen die hun paard aan PZB af willen staan, maar die kosten natuurlijk wel geld tijdens de periode dat ze ter adoptie staan aan voer enzo.

Ik vind ook nog steeds het feit dat ze donaties vragen niet raar, maar wel de hele ondoorzichtigheid in de boekhouding en dat er dus veel gefinancierd is vanuit stichting zinloos geweld voor dieren in het verleden. Nu gaat dat dus blijkbaar meer naar PZB ook ivm de anbi status die ze sinds kort hebben. Ik ben dan ook wel benieuwd naar hoe de nieuwe contracten eruit zullen zien als je een paard adopteert.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 12:17

candalisa schreef:
Tja en die passoa dan? Kliniek behandeling met alle toeters en bellen en revalidatie?
Omdat er een buitenrit mee gedaan is moet dat dan op de adoptant verhaald worden? Kan toch niet?!

waarom niet?

Ik ga er vanuit dat dit paard ter adoptie stond?
Een adoptant zal vast graag willen weten of een paard braaf buiten is?
Ook wel willen dat hij redelijk in conditie is dus gereden word.
Helaas is een ongeluk iets wat kan gebeuren.
Voor een paard dat ter adoptie staat, dus geen prive paard, hoeft het natuurlijk ook niet van de prive rekening af.
Of dit moet een van hun eigen paarden zijn, nee dan mag er geen geld gebruikt worden wat voor de adoptie paarden bedoeld is.

Maar dat de prijzen absurd zijn voor een paard dat nooit je eigen word, ja dat vind ik ook.

Ik heb 2 paarden staan, beide gezond en kunnen gereden worden.
Ik kan dat niet.
1 van de 2 had ik van de week kunnen verkopen aan een super super huisje.
Maar dat kan niet, dan staat de ander alleen.
Een oplossing zou zijn een paard erbij die wat mankeert, niet gereden hoeft te worden.
Maar daar ga ik toch geen duizenden euro's voor neer tellen?!
Dus begrijp wel dat veel adaptie paarden lang aangeboden worden.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 12:22

candalisa schreef:

Passoa was volgens mij diegene die in de sloot was beland met een stagiaire? En stond misschien nog niet ter adoptie, dat weet ik niet. In beide gevallen, zijn de kosten voor de stichting zolang er geen adoptant is.

Heb je een paard geadopteerd en gebeurt er dan iets met jou omdat het paard bijv struikelt en een gebrek blijkt te hebben wat verzwegen is… dan wordt het miss wel een ander verhaal, maar denk dat je juridisch niet sterk staat.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 12:50

[/quote]

En blijkbaar zijn er nog steeds veel mensen die hun paard aan PZB af willen staan, maar die kosten natuurlijk wel geld tijdens de periode dat ze ter adoptie staan aan voer enzo.
[/quote]

Dit valt ook nog wel mee. Ik weet toevallig dat die pony met hoefkatrol er hooguit twee weken heeft gestaan. Hebben ze toen wel 3500 euro voor gevangen. Nu staat ze weer ter adoptie voor 1650 euro. Dat is heel veel geld als je het bij elkaar optelt, voor een pony met slechte voeten. Natuurlijk zullen erbij zijn die langer blijven staan. Vooral de laatste tijd is dit het geval. En dat is ook niet zo raar want voorheen vroegen ze nog een beetje normale prijzen maar sinds corona zijn ze, net als de rest van de paardenhandel, fantasieprijzen gaan vragen. En wees eerlijk, als je 6000 euro aan een paard gaat uitgeven dan wil je dat het van jezelf is en je er fatsoenlijk mee kunt rijden.

Afanaisa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 13:04

darkadia schreef:
Heb je een paard geadopteerd en gebeurt er dan iets met jou omdat het paard bijv struikelt en een gebrek blijkt te hebben wat verzwegen is… dan wordt het miss wel een ander verhaal, maar denk dat je juridisch niet sterk staat.

Hmm je zet me aan het denken. Er is toch ook een hoop gebakkelei om de aansprakelijkheid van de eigenaar van een paard als die (al dan niet op afstand) schade veroorzaakt?
Is PZB dmv die adoptieconstructie juist niet heel kwetsbaar daardoor? Stel dat ik een paard adopteer, die struikelt en ik val, en ik heb daardoor blijvend letsel. Zou een schadeclaim dan gerechtvaardigd bij hen op het bordje kunnen komen te liggen? Want ze blijven feitelijk van al die paarden eigenaar.