sterregoud schreef:Het paard sterft wel degelijk van de honger, heeft maanden een tergende lijdensweg moeten ondergaan, en krijgt voor de vorm nog even een kogel. Die kogel helpt hem niet. (om in jullie jargon te blijven).
Ik stop met dit onderwerp, in ieder geval voor nu, en een paar dagen, want ik slaap dus al zo'n 2 weken slecht door het immense leed wat jullie veroorzaken, en nog steeds!! goedpraten.
P.S. ik eet alleen biologisch verantwoord vlees 1 keer per week. Wat een onzin om telkens over ander dierenleed te praten, dat maakt de OVP echt geen millimeter beter hoor.
Mizora schreef:Het is niet het sterven bij de hongersdood dat hongersdood zo naar maakt, maar de weg er naartoe. En die weg is maandenlang (de eerste dieren werden al in december geschoten, dus waarschijnlijk was er in november al vrijwel tot geen voedsel meer). December t/m april is 5 maanden, dat betekent dus 5 maanden per jaar verhongeren.
Het zwijn is wild en SBB-gerelateerd, en dus relevant. Het is een dier waar we door individuele keuzes eigenlijk geen invloed op hebben.
Het gaat om welzijn: en blijkbaar is het feit dat dieren op veel ruimte leven voldoende welzijnsbevorderend om 5 maanden verhongeren goed te praten. Welzijn is inderdaad niet synoniem aan gelukkig zijn, maar het strookt er wel tegenaan.
De spaarstand blijkt een beetje tegen te vallen. Overigens wordt er in hun eigen afschotprotocol ook gesproken over permanent op zoek naar voedsel met SBB-conditiescore 3. Klinkt niet echt als geen honger hebben, of wel? Alleen wanneer ze instabiel op de benen worden en vertraagd of niet met de groep mee gaan (SBB BCS-1 of 2) stoppen ze met voedsel zoeken. Dat is eerder een teken van te verzwakt zijn, het letterlijk opgeven, dan als een spaarstand en geen honger meer hebben.
Popstra schreef:Nikkas jou vergelijkingen met ander leed slaan wal nog kant!
Het gaat hier over de OVP!!
Oeverloos gediscussieer over kilo knallers, kippen die geruimd worden en boeren bedrijven zus en zo Moet je lekker elders gaan voeren. ,,Wakker Dier,,heeft daar een leuke FB pagina voor. Veel plezier.
Zo enorm met jullie eens
Een half jaar honger.
Pijn in het lijf, stram in de spieren, koud, gewoon algemeen ellendig van de honger.
Om 2 dagen voordat ze zelf dood gaan een kogel te krijgen onder het mom kijk ons eens geweldig bezig zijn.
Nergens, maar dan nergens is er in Nederland zoveel leed als hier.
Geen enkele boerderij, echt geen enkele.
Als een boer de helft van zijn dieren laat verhongeren krijgt hij boetes en zou uiteindelijk stop gelegd worden omdat de regels van het welzijn dus vele malen strenger zijn dan in de wilderniks.
Verschrikkelijk en het moet nu na zoveel jaar eindelijk eens stoppen.
En wie dat goed praat...geen woorden voor, tem maar zoveel als je wilt. Daar heb ik weer graag een ban voor over.
Boeren zwart praten is namelijk net zo persoonlijk, want ik ben van boeren komaf.
Dus staan we quitte zullen we maar zeggen.
Maar ik als van vroeger uit opgegroeid op een boerderij heb nog nooit zulk leed gezien, nooit. Want dat doen de boeren zelf al niet, maar anders houden de regels het wel tegen.
Laatst bijgewerkt door bruintje123 op 14-03-18 19:47, in het totaal 1 keer bewerkt