FEI Europese Kampioenschappen Aken 2015

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 19:17

Het interview met het Duitse team gezien op de ARD: super sportief en eerlijk over hun eigen rijden of falen. Daar kunnen normaal gesproken de Nederlanders een puntje aan zuigen. Ondanks dat Mar misschien zuur kijkt bij de prijsuitreiking. Ook de bondscoach en de commentator waren super eerlijk en super sportief in hun commentaar.
Maar goed, wat fantastisch dat we goud hebben. Dat van Happie en Edward zou ik ook wel willen zien. :j
Laatst bijgewerkt door vur op 13-08-15 19:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Silkwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 19:18

Sizzle schreef:
Wow, dat is gewoon een handicap te noemen. Moet je eens proberen voor de grap, dat rijdt echt eng.
Respect _/-\o_

Inderdaad en dan nog zo'n score neerzetten! Diep respect voor haar! _/-\o_

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 19:18

Sizzle schreef:
Wat een hoop flauw doenerij hier zeg.
Ben blij dat de ruiters elkaar wel gewoon respecteren.

Nou, precies dat ja. Het zijn nondeju ook maar gewoon mensen, die notabene bij zo'n evenement flink onder druk staan. Allemaal :)

Wat knap van die dame met dat ooglapje!

*edit: zeiden ze trouwens nou iets van dat Anna Kasprczak met een scheurtje in haar borstbeen heeft gereden? :oo Ik vond haar wat tegenvallen vandaag vergeleken bij anders, maar in dat geval...bikkel om dit nog zo te doen _/-\o_
Of heb ik dat verkeerd opgevangen?

fleurtjeuh

Re: FEI Europese Kampioenschappen Aken 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 19:23

Klopt, ze had een trap van dr paard gehad tijdens de vet check

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 19:24

Heb een deel vd huldiging en ook dat shot gefilmd! Komt er zo aan!

Alleen is mn telefoon even van slag erdoor geloof ik hahah even herstarten en hopelijk dan iploaden

Juliette_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 19:25

Petje af voor de 4 nederlandse mannen stuk voor stuk boven verwachting gepresenteerd! Alle 4 gave combinaties om naar te kijken! Is het al weeekend?
Laatst bijgewerkt door Juliette_88 op 13-08-15 19:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Silkwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 19:26

fleurtjeuh schreef:

Dat was toch iemand anders? Deze had toch een ander ongeluk gehad of niet?

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 19:26

Herstel... telefoon heeft t niet opgeslagen. Dus ik ga opnieuw filmen. Duurt alleen even iets langer dus.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 19:27

gabixcoen schreef:
fleurtjeuh schreef:

Laurens had het opgezocht tijdens de proef van iemand anders, omdat hij nieuwschierig was.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 19:29

vur schreef:
Het interview met het Duitse team gezien op de ARD: super sportief en eerlijk over hun eigen rijden of falen. Daar kunnen normaal gesproken de Nederlanders een puntje aan zuigen. Ondanks dat Mar misschien zuur kijkt bij de prijsuitreiking. Ook de bondscoach en de commentator waren super eerlijk en super sportief in hun commentaar.
Maar goed, wat fantastisch dat we goud hebben. Dat van Happie en Edward zou ik ook wel willen zien. :j

Het Nederlandse team vind ik nooit zo onsportief, tenminste dat is mij nooit zo opgevallen.
Rath keek inderdaad niet blij, maar ik weet niet hoe hij normaal kijkt. Het moment dat hij en Edward elkaar de hand schudde heb ik dan weer gemist.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 19:31

Die trap was inderdaad anna, maar dat moet wel een flink hoog vreugdebokje zijn geweest dan he :x zal ook wel een mooi hoefafdrukje op dr borstkas staan :j

Wel respect dat ze gewoon gereden heeft

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 19:33

Scheur in borstbeen is erg pijnlijk, maar de echte pijn komt pas na 3 weken...

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 19:36

mbkaatje schreef:
vur schreef:

Het Nederlandse team vind ik nooit zo onsportief, tenminste dat is mij nooit zo opgevallen.
Rath keek inderdaad niet blij, maar ik weet niet hoe hij normaal kijkt. Het moment dat hij en Edward elkaar de hand schudde heb ik dan weer gemist.

Ik weet dat Nederlandese (top)ruiters zich regelmatig onsportief uitlaten tegen juryleden en lees ook regelmatig onsportieve commentaren in de pers van hen. Als het tegenvalt, ligt het vaak aan van alles en nog wat, maar nooit aan hen of aan bijvoorbeeld domme pech. Dat valt op in contrast van wat ik nu hoorde op de Duitse tv. Vandaar mijn opmerking. Maar dit geldt natuurlijk niet altijd en niet voor iedereen. Maar het viel mij op. Bovendien wilde ik dit kwijt als tegengewicht van het zure gezicht dat Mar kennelijk trok.

Silkwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 19:37

fleurtjeuh schreef:
gabixcoen schreef:

Laurens had het opgezocht tijdens de proef van iemand anders, omdat hij nieuwschierig was.

Ja dat weet ik, maar dacht dat het iemand anders was, klopt dus niet haha!

Michelle77 schreef:
Herstel... telefoon heeft t niet opgeslagen. Dus ik ga opnieuw filmen. Duurt alleen even iets langer dus.

-O-

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 19:38

Telefoon is ad praat, even minuutje opladen en filmen!

Dallista

Was leuk, en een geweldig resultaat. Zin in het weekend, dan heb ik hopelijk wel tijd om meer live te kijken.

Silkwood

Michelle77 schreef:
Telefoon is ad praat, even minuutje opladen en filmen!

*\o/* <3

Janine1990

FriesWytske schreef:
Las hier dat iemand zei dat er 2 afstreepresultaten waren. Volgens mij klopt dat niet en tellen alle 7 resultaten gewoon mee. Staan ook gewoon alle punten van alle 7 juryleden bij de uitslagen.

Dat was ik inderdaad, hoorde dat later ook...

Imaginaerum schreef:
Vond Terhi Stegars ook lichtelijk ondergewaardeerd. Ik ben misschien wel lichtelijk bevooroordeeld, Axis TSF is al tijden mijn favoriete paard. :+:

Vond ik ook!!

eenitraM schreef:
Het enige wat me opvalt is de losse voorpluk :=

Communistisch vlechten :P :P

bigone schreef:
Anna zal dit paard wel niet meer meenemen naar Rio(als ze zich kwalificeren) maar ja, ze zal nog wel wat achter de hand hebben. Met inderdaad steenrijke ouders, goed voor 2,9 biljoen dollar!!!!!!!!!!!!!
Wist niet dat je door schoenen zo rijk kon worden.

En wat voor schoenen.... FOEILELIJK :')
Ben wel benieuwd wat voor paard ze voor 1 januari nog heeft dan... Mocht ze wat willen kopen...

Michelle77 schreef:
Vind MAR wel erg ontevreden kijken zeg.

Ik vond hem (maar heb ik de prijsuitreiking niet gezien) juist menselijker gaan lijken sinds het begin dat hij Totilas reed. Hij leek destijds maar een automaat die al die druk verschrikkelijk vond. Alsof hij eindelijk wat vertrouwen krijgt in zichzelf. Maarja, Laurens omschreef het al goed: Hij kan knap rijden, maar Totilas is wel een Ferrari naast de BMWs die MAR reed.

Sizzle schreef:
Wat een hoop flauw doenerij hier zeg.
Ben blij dat de ruiters elkaar wel gewoon respecteren.

Valt mij ook altijd op zeg! Zoveel geoordeel er altijd is over de ruiters als persoon ten opzichte van elkaar. Terwijl ze elkaar op die concoursen gewoon opzoeken. Ik heb altijd het idee dat wedstrijden op dat topniveau veel gezelliger zijn dan de basis- en subtopwedstrijden waar ik kom. :')

Silkwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 19:39

Dallista schreef:
Was leuk, en een geweldig resultaat. Zin in het weekend, dan heb ik hopelijk wel tijd om meer live te kijken.

Wat is er eigenlijk in het weekend?

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 19:40

gabixcoen schreef:
Dallista schreef:

De individuele dressuur wedstrijden

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 19:40

vur schreef:
Als het tegenvalt, ligt het vaak aan van alles en nog wat, maar nooit aan hen of aan bijvoorbeeld domme pech. Dat valt op in contrast van wat ik nu hoorde op de Duitse tv.

Duits commentaar was er anders wel duidelijk over dat dit resultaat heel anders zou zijn geweest als Isabell Werth met Bella Rose had meegereden, dus toch ergens wel een excuus aangekaart. Wel een terechte opmerking, daar niet van hoor. :D

Silkwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 19:41

StonedRomy schreef:
gabixcoen schreef:

Ah okee, dat ga ik ook kijken dan haha!

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 19:42

StonedRomy schreef:

Citaat:

Jup, en morgen is de cross country, ik ging er eigenlijk vanuit dat dat ook wel uitgezonden zou gaan worden, maar kan eigenlijk alleen maar een samenvatting op de Duitse TV vinden zo snel. FEI TV zendt het niet uit, want de eventing is geen onderdeel van het EK. :(

Silkwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 19:43

Dallista schreef:
StonedRomy schreef:

Citaat:

Jup, en morgen is de cross country, ik ging er eigenlijk vanuit dat dat ook wel uitgezonden zou gaan worden, maar kan eigenlijk alleen maar een samenvatting op de Duitse TV vinden zo snel. FEI TV zendt het niet uit, want de eventing is geen onderdeel van het EK. :(

Ohw dat is jammer, dat vind ik ook wel leuk om te kijken, maar ben meer een dressuurmuts en springen op ek of wk met allemaal bekende mensen vind ik wel gaaf!

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 19:44

Dallista schreef:
vur schreef:
Als het tegenvalt, ligt het vaak aan van alles en nog wat, maar nooit aan hen of aan bijvoorbeeld domme pech. Dat valt op in contrast van wat ik nu hoorde op de Duitse tv.

Duits commentaar was er anders wel duidelijk over dat dit resultaat heel anders zou zijn geweest als Isabell Werth met Bella Rose had meegereden, dus toch ergens wel een excuus aangekaart. Wel een terechte opmerking, daar niet van hoor. :D

Ze zeiden ook,dat ze Helen en Damon Hill niet meer hadden...dat had ook nogal wat uitgemaakt.
En tegelijkertijd de opmerking dat bijvoorbeeld Carl Hester met Uthopia waarschijnlijk ook veel hoger had kunnen scoren.