Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

2512sarah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 08:52

Ik denk dat sommige mensen tog geen rare bevinden maken hoor. Hoeveel mensen kopen er paarden met mega stamboek aan bijna 25000€ en komen er mee thuis laten checken door eigen dierenarts en blijkt een andere chip te zijn en dus niet dat paard.. En je kan wel zeggen de aftekeningen in het passpoort,.. Ik heb iemand geweten en die aftekeningen waren krak dezelfde, zelfde leeftijd, keuringsrapporten rx er net bij. Dus je denkt dat je save zit niet dus.. Net hetzelfde met dieren of veeartsen. Hebben een hond gehad wordt ziek gaat naar erkende dierenarts die met de fokker samenwerkt, na een week tip top gezond verklaart ( en wij vielen bijna uit onze garantie met hem qua aangeboren afwijkingen maar zij had alles gecheckt). 2 maanden later hond op 2 min in coma blijkbaar gesprongen leverader die er niet moest lopen.. Volgens de dierenkliniek bij ons iets gemakkelijk dat ze gewoon met echo had kunnen zijn.. Je kan rond dit verhaal inderdaad heuse praktijken rond bedenken al zullen we nooit weten dewelke het geweest zou zijn al staat vast dat er zeker iets niet helemaal normaal is

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 09:03

Ik hoop dat de bieders zich realiseren dat het gelijk afrekenen is, en het volledige bedrag. EN dat als jouw bod het hoogste is, dat je dan verplicht bent af te nemen. EN dat dit niet valt onder de normale wetten van consumentenkoop.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 09:09

Mee, volgende week terugbrengen ivm een verborgen gebrek is er niet bij! :P

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 09:32

En allemaal maar grappig doen over de grasmaaier terwijl de enige echte kneus gewoon totaal genegeerd wordt. Fraai is dat...

Rex_Rolfo

Re: Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 09:52

So Sielug -O-

Wel fijn dat JoyCiej007 dat grasmaaier grapje zo sportief opnam :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 10:04

Weet iemand hier heel toevallig of die scootmobiel nog werkt? Die van 35 euro? :Y)
Mijn opa kwam er gister achter dat hij zo'n ding eigenlijk best wilde hebben.. natuurlijk net een dag te laat, heb ik t ding niet meer kunnen bekijken en testen..

faramunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 10:24

Vanita heeft weer n bod erbij zie ik. Die en de jongere paarden had ik wel hoger ingeschat in verhouding met de paarden diewat mankeren. Maar deze zijn natuurlijk niet in de media geweest en hebben geen ZZ gelopen

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 10:25

faramunda schreef:
Vanita heeft weer n bod erbij zie ik. Die en de jongere paarden had ik wel hoger ingeschat in verhouding met de paarden diewat mankeren. Maar deze zijn natuurlijk niet in de media geweest en hebben geen ZZ gelopen

Ik denk dat die op het laatst juist hard gaan. Dat zijn de paarden waar de handelaren op zitten te azen.
Maar die gaan niet als malle Pietje bieden 3 dagen voor de veiling sluit.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 10:41

Esmeej333 schreef:
:+ Wtf, zoveel geld voor een kruiwagen?!

Het is een dubbelwiels en die zijn een stukje duurder dan de enkelwiels.
Dit is trouwens wel de goedkopere uitvoering (160E), maar de goede zijn 250E.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 10:46

Bij Cranenbroek heb je ze voor minder dan 100 euro liggen, die kruiwagens met 2 wielen :Y)

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 10:55

8nnemiek schreef:
Bij Cranenbroek heb je ze voor minder dan 100 euro liggen, die kruiwagens met 2 wielen :Y)

Ik vind het wel eng dat jij de prijzen van de cranenbroek uit je hoofd weet :P

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 11:11

Je bent een Cranenbroek fan of je bent het niet, ik ken de prijzen ook redelijk uit mijn hoofd. :')

Overigens heb ik net inside info gekregen, Wico gaat niet zomaar naar de hoogste bieder. Doortje, Frits en Guus overigens ook niet. ;)

Dus veiling gewonnen betekent niet dat je hem krijgt, sowieso Wico niet. Want niet bij ons alleen zijn de alarmbellen gaan rinkelen.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 11:11

Volgens mij zijn de bij de cranenbroek rond de 50 euro, volgens mij waren die met 2 wielen echt niet veel duurder. Ik weet dat ook uit mijn hoofd omdat wij er eentje willen kopen :Y)

mayday

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 11:22

KimD schreef:
Je bent een Cranenbroek fan of je bent het niet, ik ken de prijzen ook redelijk uit mijn hoofd. :')

Overigens heb ik net inside info gekregen, Wico gaat niet zomaar naar de hoogste bieder. Doortje, Frits en Guus overigens ook niet. ;)

Dus veiling gewonnen betekent niet dat je hem krijgt, sowieso Wico niet. Want niet bij ons alleen zijn de alarmbellen gaan rinkelen.

Dat moet ik nog zien.....

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 11:22

KimD schreef:

Komt dat dan bij bva vandaan of bij piep /andere instantie zonder verstand?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 11:24

Geen van beiden! :)

lisantjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 11:25

Laten we het hopen zeg!

mayday

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 11:25

Dan hadden ze ze ook niet hoeven veilen lijkt mij als het zo werkt....

theedoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 11:28

Ik ben ook erg benieuwd wat daarvan waar is. Dit verhaal zal nog wel een staartje gaan krijgen denk ik :)

KimD ben je ook nog steeds op Doortje aan het bieden? Of hoop je dat ze jou 'gegund' wordt? :)

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 11:29

Hoe gaan ze dat controleren vraag ik me af, want wij hebben ook op 1 geboden en kennen de eigenaars niet.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 11:33

Ik ben niet meer aan het bieden, want deze prijzen zijn te gek. Enige manier voor mij om haar nog te krijgen is als vanmiddag SPIN nog gaat meebieden en haar zou krijgen.

Zo werkt het gunnen helaas niet.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 11:33

hoe kan dat nou? Je kunt toch niet met je volle verstand bieden op een paard, helemaal blij dat je de hoogste bieder bent, alles al geregeld en dan: sorry, maar je krijgt hem toch niet?

Dat kan toch niet??
Laatst bijgewerkt door Amaris op 28-01-14 11:39, in het totaal 1 keer bewerkt

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 11:34

Ehm.. misschien gek, maar als ik nou geboden heb en het hoogste bod heb uitgebracht, lijkt het me toch niet zo normaal dat een ander dan met zon paard gaat lopen....? Die minder heeft uitgebracht?

Ken geen veilingregels want ben toch niet van plan te bieden. Sowieso niet, en als ik een defecte grasmaaier wil, kan ik ze op Marktplaats in stapels van 10 wel vinden....

Dit hele verhaal wordt steeds absurder.

Maar heeft degene met het hoogste bod ook geen rechten?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 11:35

Niet als je de hoogste bieder bent met de verkeerde intenties, want die 6500,- voor Wico is behoorlijk opvallend. En die intenties worden bepaald door BVA, als hun vinden dat jij de verkeerde intenties hebt wordt jou het paard niet gegund.
Laatst bijgewerkt door KimD op 28-01-14 11:36, in het totaal 1 keer bewerkt

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 11:35

Sorry dat ik het zeg Kim, maar ik vind "inside info" dan nogal speculerend klinken.
Daarbij heeft het een enorm vaag karakter.

Als je geen namen wilt noemen, dat snap ik helemaal, maar als je niet meer kan zeggen dat dit...