Totilas verkocht aan Schockemöhle *update 5*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 12:44

Nikka schreef:
Ik vind het op zich wel zuur als je de kwaliteiten bij je directe concurrent gaat wegkopen om te kunnen winnen. Duitsland kwam de laatste tijd ook wel erg gefrustreerd in de media over. Maar dit haalt toch iets weg bij de sport. Begint dan op voetbal te lijken waarbij je de talenten die in eigen land zijn opgeleid wegkoopt. Isabelle Werth is wat mij betreft een wijf met ballen.

insgelijks :D

_Daniquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 12:44

Nu nog de vraag, of die er mee weg kan rijden. Het is een echte Gribaldi, dus geen lieverd.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 12:45

Het is iets heel anders om een paard alle Grand Prix oefeningen aan te leren dan een paard na te rijden. Een supergoede ruiter is in mijn ogen iemand die bewijst zélf een paard op te kunnen leiden, zoals ook Isabell aangeeft. Anders is het pronken met andermans veren.
Bovendien vind ik Mathias nu niet echt een voorbeeld van een fijne ruiter. Dan had ik Totilas liever onder Hubertus Schmidt gezien. Die heeft meer ruitergevoel in zijn pink dan Mathias in zijn hele lichaam.

Schangah

Het tegewoordig zo dat je met geld goud op de spelen kan kopen. Was het een Duits toppaard geweest dan had de staat hem gekocht.
Nederlanders zijn helaas niet zo.

_Kimmm

Welke pagina staat update 4?

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 12:46

Onassa schreef:
66996236 schreef:
hmm op de site van edward staat nog niets

Ik krijg de site niet eens geladen.

ik net toevallig wel. dit is de laatste nieuwspagina
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-AR8YCQLK.jpg

Edward met Voice en Interfloor Next One in Oslo
Oslo horseshow

Eergisteren zijn Voice en Interfloor Next One na een reis van maar liefst 18 uur, veilig aangekomen in Oslo. Beide paarden zijn superfit. Vanavond staat er een clinic met Voice op het programma en morgen rijdt Edward Grand Prix met Interfloor Next One.
Bron: Nw
De nieuwe vrachtwagen is er!!
Gisteren is onze nieuwe vrachtwagen gearriveerd. De medewerkers van Anemone Horsetrucks hebben samen met bouwer STX en MAN ervoor gezorgd dat de vrachtwagen helemaal naar onze wensen is gebouwd en ingericht, zodat wij en vooral onze paarden zo comfortabel en veilig mogelijk reizen. En hij is no... lees meer »

Sponsor, Interfloor wint prestigieuze prijs
Nederlands woninginrichters laten stem gelden
Interfloor, tapijt en vinyl uit Zwartsluis heeft deze week een prestigieuze eerste prijs in de wacht gesleept. Het vakblad voor de woninginrichter 'Gaaf Goed' organiseert jaarlijks via internet een enquête onder de Nederlandse woninginrichters. Bijna negenhonderd bedrijven reageerden, ... lees meer »

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 12:47

Meneer Rath is hier al Mathias geworden zie ik. Kennen jullie hem allemaal persoonlijk dan? :+ :Y)

Tallie1979

Re: Totilas verkocht aan Schockemöhle *update 4*

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 12:48

Wat kunnen mensen zich toch hysterisch gedragen als er een keer wat gebeurd in paardenland.. :))

Anoniem

hestejente schreef:
Meneer Rath is hier al Mathias geworden zie ik. Kennen jullie hem allemaal persoonlijk dan? :+ :Y)

Meneer Gal heet toch ook Edward, en ook Anky en Nicole komen voorbij ;) Isabell is ook op het feestje, en Paul kunnen we ook niet vergeten.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

horseyfries schreef:
Het is iets heel anders om een paard alle Grand Prix oefeningen aan te leren dan een paard na te rijden. Een supergoede ruiter is in mijn ogen iemand die bewijst zélf een paard op te kunnen leiden, zoals ook Isabell aangeeft. Anders is het pronken met andermans veren.
Bovendien vind ik Mathias nu niet echt een voorbeeld van een fijne ruiter. Dan had ik Totilas liever onder Hubertus Schmidt gezien. Die heeft meer ruitergevoel in zijn pink dan Mathias in zijn hele lichaam.

Hubertus Schmidt is inderdaad een betere ruiter +:)+ Hele aardige en sympathieke vent.

Dan nog is het voor Matthias een prachtige kans, mocht hij Totilas gaan rijden, wat nog niet zeker is :)

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 12:49

hestejente schreef:

Ach, we noemen Anky ook niet mevrouw van Grunsven, wat maakt het uit?

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 12:49

"Meneer Rath"? Een superjong ventje is nog altijd gewoon Mathias hoor, hij mag mevrouw tegen mij zeggen!

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 12:50

Super om te lezen Edward met Voice en Interfloor Next One in Oslo.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 12:51

Hij rijdt nu ook op 't paard van mams rond en redt het de laatste minuut ook niet om het paard aan het lopen te krijgen dus veel oefenen dat is de enige tip die ik hem kan meegeven mocht hij de nieuwe berijder worden.

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 12:52

hestejente schreef:

eeehhhh de halve wereld noemt Anky en Edward ook bij de voornaam kennen die hen ook allemaal persoonlijk dan???? :+

Wat betreft de hele discussie over Matthias het is in ieder geval een prettige ruiter en dat vind ik wel heel fijn voor Totilas. Iedereen heeft het maar over Edward en en Schockemöhle etc en natuurlijk vind ik het waardeloos voor Edward dit is zijn succes en zijn lieveling maar heeft er iemand aan Totilas gevraagd of hij het wil die wordt gewoon op een vrachtwagen gezet. Mathias ken ik niet persoonlijk maar Ann Kathrin heb ik wel persoonlijk meerdere malen meegemaakt op wedstrijd en ik geloof zeker dat zij hem een fijne plek zullen geven.

Anoniem

Re: Totilas verkocht aan Schockemöhle *update 4*

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 12:54

Hubertus Schmidt op Totilas, dat zou gaaf zijn!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 12:56

judithh schreef:
Tallie1979 schreef:
Wat kunnen mensen zich toch hysterisch gedragen als er een keer wat gebeurd in paardenland.. :))

:)) :=

Ik zit met stijgende verbazing te lezen dat allerlei bokkertjes zich uiterst onsportief opstellen ( een beeld wat ik al bijzonder lang heb van dressuurruiters; het zogenaamde "elkaar het licht niet in de ogen gunnen" )

Daarnaast kennen diverse bokkers álle ruiters waar in dit topic over gesproken word goed genoeg om te kunnen speculeren.

En daarnaast staat iedereen op zijn achterste poten omdat er een paard is verkocht.. Zoals er honderden per dag worden verhandeld in Nederland.. Ja, deze kan zijn kunstje net iets beter als het paard van de buurman, maar het is en blijft gewoon een paard. Hij schijt ook geen gouden drollen :P

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 13:00

Nikka schreef:
Ik vind het op zich wel zuur als je de kwaliteiten bij je directe concurrent gaat wegkopen om te kunnen winnen. Duitsland kwam de laatste tijd ook wel erg gefrustreerd in de media over. Maar dit haalt toch iets weg bij de sport. Begint dan op voetbal te lijken waarbij je de talenten die in eigen land zijn opgeleid wegkoopt. Isabelle Werth is wat mij betreft een wijf met ballen.

Wij Nederlanders hebben dat ook vaak zat gedaan.

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 13:01

tja, ik kan alleen zeggen dat ik Schockmole veel succes wens met Totilas.
Ik hoop dat hij het nog lang goed gaat doen.
als je ervanuit gaat dat je 5000 dekgeld meot betalen voor Toot, kun je uitrekenen hoeveel hij er moet dekken voor je die 10-15 miljoen eruit hebt. (dit jaar 250 gedekt meen ik ) ach misschien dat Paul niet zo'n strenge eisen stelt aan de meries maar het zal toch zeker een jaar of 6 duren voor hij zijn geld eruit heeft.
maar dat ter zijde...
Zou toch al mooi zijn als we Totilas opp het hoogste niveau zouden blijven zien?!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 13:01

Wat vind je onsportief? Dat we het niet eerlijk vinden dat iemand anders met het werk van Edward gaat lopen?
Ik vind het onsportief dat iemand dat doet, net zoals Isabell Werth ook aangeeft.
Heeft niets te maken met "het licht niet in de ogen gunnen", maar juist met de juiste persoon het licht gunnen, degene die het werk heeft gedaan mag toch ook de vruchten plukken?

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 13:02

Het is gewoon afwachten of Rath iets met totilas kan misschien is Toti ook wel een Lando.

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 13:02

Nou dit zou pas wat zijn...Naar 1 of andere arabier..
Stel Totilas gaat naar één of andere sjeik met heeel veel geld!
Er staat dat het niet onmogelijk is..

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 13:03

Tallie1979 schreef:
judithh schreef:

Ik zit met stijgende verbazing te lezen dat allerlei bokkertjes zich uiterst onsportief opstellen ( een beeld wat ik al bijzonder lang heb van dressuurruiters; het zogenaamde "elkaar het licht niet in de ogen gunnen" )

Daarnaast kennen diverse bokkers álle ruiters waar in dit topic over gesproken word goed genoeg om te kunnen speculeren.

En daarnaast staat iedereen op zijn achterste poten omdat er een paard is verkocht.. Zoals er honderden per dag worden verhandeld in Nederland.. Ja, deze kan zijn kunstje net iets beter als het paard van de buurman, maar het is en blijft gewoon een paard. Hij schijt ook geen gouden drollen :P

Geen gouden drollen nee.... maar wel gouden medailles :P :D

KarinvdM

judithh schreef:
Tallie1979 schreef:

Nou, inderdaad...

horseyfries

Moeni11 schreef:
Nikka schreef:

Wij Nederlanders hebben dat ook vaak zat gedaan.

Welk paard in het Nederlandse team is door een buitenlander naar topniveau gereden??

Omgekeerd? Ravel.... Edward Gal..... Lingh.... Edward Gal...... Lancet......Imke Schellekens Bartels.....
Om het over springen nog maar niet te hebben.