Undercover in Nederland mag beelden handelaar toch uitzenden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 12:47

xMendy schreef:
Ja er staan ook foto;s van haar op een paard tussen haar posts. Ook fotos van het meisje met die springpony Lucky. (dan niet met lucky maar een andere pony).

Volgens mij heeft ze vandaag alle foto's verwijderd

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 12:50

MissJ schreef:
Tivoli schreef:
Nee,dat niet , aldus de eigenaar.
(anders even in haar berichten kijken,dan kan je het verhaal wat samenhangender lezen :) )

Dank je wel voor de update, ik zal zo even zoeken. Maar dat snap ik dus nooit zo goed. Als je 6000 euro aan een pony uit kan en wil geven, waarom dan geen 500 voor een volledige keuring, dus ook röntgenologisch? En dan komt het voor mij weer uit op het stukje voorlichting.

Hier heeft alleen onze oplichter wat mee gewonnen. Ouders zijn hun geld kwijt, dochter is verdrietig.

Ja,dat is zoiets waar de eigenaar ook zegt een harde les geleerd te hebben.
Maarja,nogmaals... je kent de vrouw persoonlijk etc... je hebt misschien niet heel veel verstand van hoe verkopen in paardenland normaliter gedaan worden.Misschien weet je niet eens af van het bestaan van röntg. keuringen...
Er zijn vele scenario's te bedenken over het hoe en waarom er wel of geen keuring had moeten plaatsvinden...

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 12:51

yvonnedv schreef:
xMendy schreef:
Ja er staan ook foto;s van haar op een paard tussen haar posts. Ook fotos van het meisje met die springpony Lucky. (dan niet met lucky maar een andere pony).

Volgens mij heeft ze vandaag alle foto's verwijderd

Ze heeft behoorlijk wat dingen op het internet gezet. Door grondig te zoeken zie je nog erg veel informatie over haar erop staan.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 12:52

nombrado schreef:
Eleonora_ schreef:
ik vind het erg banketstaaf van je nombrado.
een moeder mag haar dochter toch wel talentje noemen?
als je dat meisje zag huilen gisteren zag je dat ze verdriet had van haar 'droompony' waar ze nu niet meer elke dag op mag omdat het beestje pijn heeft.

en je zou lucky op willen vangen en kijken wat er aan de hand is?
waarom? is het niet duidelijk genoeg voor je dat het beestje pijn heeft?

respect voor roelie :)

ik vind banketstaaf wel lekker :D
but
ik vind het zelf niet juist je dochter op die manier te misbruiken voor een negatief televisieprogramma.
daar is een dochter niet mee geholpen. Vind het ook niet juist, om een pony met zadel erop voor te stellen op tv, als zijnde kreupel paard. (want er wordt dus blijkbaar wel op gereden)
ja, ik zou idd het beestje willen opvangen om te kijken wat er aan de hand is
in het belang van Lucky (super krachtige uitstraling) en haar dochter ('s droom)

Lucky heeft spat zoals al is verteld.
Ook was er te horen dat t meisje daar al langer op stal kwam en ze dus bevriend waren met deze oplichtster
Tsja als je dochter dan verliefd wordt op de pony en er wordt gezegd dat ie kerngezond is en je kent de mensen goed dan ga je er toch vanuit dat t ook goed zit... Zeker bij aankoop van een 1e pony weet je als ouders van een manegeruitertje echt niet alles, helaas!

En met spat kan je niet aktief de sport in, is iig niet aan te raden ook niet in een goede periode want spat kan steeds weer opnieuw aktief worden.
Mijn pony had dit ook, en is met haar 9e met pensioen gegaan en op haar 18e afgmaakt omdat het te erg werd
die laatste jaren is ze wel recratief gereden, en kreeg +/- iedere 9 maanden een infuus met Tildren daarmee was het voor haar goed te doen
Maar op t eind ging ze achteruit en heb ik besloten dat t genoeg was.
Dus nee met zadel erop voor de camera is helemaal niet raar.

Deze mensen zitten trouwens zelf ook op bokt, denk niet dat ze t leuk vinden om alle berichtjes te lezen van mensen die het beter denken te weten...

nombrado

MissJ schreef:
nombrado schreef:

Van mij mag je dit soort huis-tuin en keukenpsychologie achterwege laten. Voor er een dergelijke diagnose gesteld kan worden, dienen er een aantal uitgebreide, gestandaardiseerde onderzoeken plaats te vinden. Dus tenzij jij haar behandelend arts bent en toegang hebt tot haar medisch dossier, en dat zal niet, want dat mag je het hier niet melden, heeft dit totaal geen toegevoegde waarde.

ik denk dat de symtomen heel herkenbaar zijn voor mensen die haar kennen

die mensen hebben geen empathisch vermogen, niet naar zichzelf en niet naar de omgeving.
vandaar dat ze ook zo reageert op paarden of/en mensen oplicht.

Urbanus

Het is voor de mensen die erin getuind zijn een harde les, die weten nu in ieder geval hoe ze een paard wel moeten aanschaffen, maar of C ervoor gestraft zal worden betwijfel ik. Wel denk ik dat haar handel opgedoekt kan worden en hoop ik voor de dochter die ze zelf heeft dat ze in therapie gaat.

Toveren

Knert schreef:
heb het zelf maar deels gezien.. helaas. Maar dames (en heren)... er gebeurt vaker van dit soort praktijken. .. bij mij in het vorige dorp (onlangs verhuisd) gebeurt zoiets dagelijks.. maar wel een bekende ruiter! En daar verkopen ze ook slachtpaarden, nadat ze een tijd op weide hebben gelopen. Gewoon 2 straten van mij verwijderd..Heb er een blauwe maandag op pension gestaan, maar met dikke tranen... o zo paard onvriendelijk! maar ben je bewust dat dit dichterbij gebeurt dan je denkt! en kan iedereen wel over deze vrouw vallen.. (oke slechte praktijken), maar in mijn geval deed mijn achter-achter-achter bekende buurman het net zo goed. En dat weten veel insider mensen en niemand zei wat! En zolang er blijkbaar veel geld mee verdient kan worden.. zal het, hoe zielig ook, ook vast wel bij jullie in de buurt voorkomen...

ik ben zelf vertrokken, vooral omdat ik vele praktijken niet aan kon zien, ondanks mijn vertrek zag ik als dorpsgenoot voldoende. Het was niet echt vreselijk..maar toch genoeg om een paard ongelukkig te krijgen. En oke..sommige slachtpaarden trokken na een lang seizoen weide toch goed bij en was het een gevalletje van lange genezing en veel (geestelijk) rust. Ik geloof er wel in dat sommige paarden bij de slacht komen die de kans niet hebben gekregen om te genezen of de slechte rij manier van de ruiter geestelijk of lichamelijk niet aankonden. Tegenwoordig danken we paarden snel af..omdat het vaak onze ZZzwaar ambities niet waar kan maken! Niet elk paard is een elast, en niet elk paard kan alles verwerken.

vele mensen verzwijgen kleine dingen om de prijs hoog te houden..ook in de prive wereld! Paarden verkopen met Z2 ervaring, al heel lang niet meer uitgebracht maar wel thuis doorgetraint.. maar er ondertussen 5 jaar niet op gereden en voor de verkoop er een paar keer opgezeten en zoveel mogelijk afdwingen. En dan maar verkondigen dat je er thuis maar een seizoen niet op gereden hebt maar dat het paard het makkelijk aan kan! en wat met die mensen die paarden in de winter verkopen omdat de exceem dan niet zo duidelijk te zien is? Denk je echt dat dit die zomer erna, wanneer de exceem weer opspeelt, je kunt bewijzen dat het paard dit voor de keuring ook al had?

oke deze vrouw... mogen ze wat mij betreft hard aanpakken.. maar bedenk wel, dat vele mensen dit ook doen..ook al is het in lichte mate!

@ eleonora_..idd voor elke moeder is haar kind een wonder! ook al rijden ze 20 jaar in de B!!.. weet zo niet eens meer wie dat zo was: maar als je dit leest; _/-\o_ voor de trotse moeder!

Maar, technisch gezien is het paard Z2 dressuur. Als jij een paard of pony koopt die naar zeggen Z heeft gelopen, dan vraag je toch om een knhs combinatienummer zodat je de klasse kan nakijken? Sorry, maar hier ben je zelf gewoon ook nalatig als je zo handelt.

Mensen, met degelijke contracten en onderzoeken bespaar je jezelf zo'n hoop ellende... Het kost geld, maare dat is nog altijd beter dan een paard kopen dat niet aan je verwachtingen voldoet!!!
Laatst bijgewerkt door Toveren op 24-05-10 12:53, in het totaal 1 keer bewerkt

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 12:53

Tivoli schreef:
Maarja,nogmaals... je kent de vrouw persoonlijk etc... je hebt misschien niet heel veel verstand van hoe verkopen in paardenland normaliter gedaan worden.Misschien weet je niet eens af van het bestaan van röntg. keuringen...
Er zijn vele scenario's te bedenken over het hoe en waarom er wel of geen keuring had moeten plaatsvinden...

Zeker een harde les. En ik heb niet de ilusie dat deze dame ophoudt met haar malifide handel. Dus daarom hoop ik nogmaals dat instanties als de KNHS, FNRS, Vereniging eigen paard enz enz dit als een leerpunt oppikken, om de voorlichting te verbeteren. En hopelijk hebben kijkers, die overwegen een paard te kopen, geleerd dat het heel verstandig is om iemand met verstand van zaken mee te nemen. Iemand die objectief kijkt, zonder emotie. Dan wordt het voor stallen als deze al een stuk moeilijker dit soort praktijken voort te zetten.

liess1

denk ook wel dat mensen makkelijk denken dat hun oude of afgekeurde paard bij een ander een goed tehuis krijgt..en dan niet doorverkocht wordt,nou het blijkt dus wel dat niet iedereen zo aardig en eerlijk is in de wereld.Als je paard artrose heeft o.i.d. en niet meer bereden kan worden en je wilt hem als gezelschapspaard verkopen dan moet je dat zelf enorm goed in de gaten houden want voor je het weet is hij ingespoten,doorverkocht en weet je niet meer waar hij gebleven is..dat heb ik al over zoveel paarden gehoord.zeker als ze Z of hoger niveau kunnen lopen.Dan kan je nog beter je paard een spuitje laten geven of naar de slager brengen. Dan komt hij niet in die louche handel terrecht. Op die manier blijven zulke foute handelaren hun praktijken gewoon doen. Ze krijgen de paarden nl.bijna gratis aangeboden..nou wat wil je nog meer..

magda_90

Renske_ schreef:
Ook was er te horen dat t meisje daar al langer op stal kwam en ze dus bevriend waren met deze oplichtster
Tsja als je dochter dan verliefd wordt op de pony en er wordt gezegd dat ie kerngezond is en je kent de mensen goed dan ga je er toch vanuit dat t ook goed zit... Zeker bij aankoop van een 1e pony weet je als ouders van een manegeruitertje echt niet alles, helaas!

En dat is zo verschrikkelijk jammer, dat je niet meer van het goede vertrouwen uit kan gaan, waar gaat het naar toe. :n

gebruiker002

in het topic over de 2ling word er door roelie gezegt dat marialva een veterinaire opleiding heeft gevolgd.. is dit ook zo?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 12:54

nombrado schreef:

die mensen hebben geen empathisch vermogen, niet naar zichzelf en niet naar de omgeving.

Ik denk dat je niet moet gaan speculeren.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 12:55

carolalisa schreef:
trekpaardluf schreef:
tjee wat erg zeg! roelie! echt heel veel respect voor wat je gedaan hebt.

en die stomme advocaat snapt het ook niet helemaal en hamert de hele tijd op jaa klinische keuring dit klinische keuring dat!

die advocaat doet gewoon zijn werk. het zou een slechte advocaat zijn als ie had gezecht ja jullie hebben allemaal gelijk. hij heeft grotendeels moeten zeggen wat dat mens hem verteld heeft. die vent kan ook niet overal verstand van hebben. trouwens ik zou wel eens willen weten hoe degenen die hier allemaal over die advocaat zeuren daar zouden zitten met allemaal vragen over iets waar je geen verstand van hebt maar wat je wel moet verdedigen met een camera op je neus.

degene die hier schuld heeft is dat mens zelf.

Inderdaad die beste man doe gewoon zijn werk, daar krijgt hij voor betaald
en tja iemand moet the bad guys verdedigen!
Dat hij niet overal verstand van heeft hoeft mi ook niet hij zegt net genoeg om het juridisch dicht te timmeren.

Overigens vond ik de hele uitzending onprofessioneel en onwetend overkomen,
tot de verkoper, kopers, vereniging eigen paard, de dierenbescherming en zelfs Alberto...
Die vrouw is gewoon gewoon een oplichtster, maar daar zijn er zoveel van in nl en niet alleen in de paarden...
De kopers zijn naief geweest en hebben een dure les gehad, volgende keer echte
paardenkenners meenemen en altijd klin en rontg. laten keuren door een eigen veearts
en ff googelen of kijken op Bokt ;-) dat voorkomt een hoop leed....
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 24-05-10 12:55, in het totaal 2 keer bewerkt

Liezel1

faye... heeft de gemiddelde beginnende ruiter in het manegeklasje ooit gehoord van een combinatienr? Nee....

De mensen die dit allemaal weten worden niet opgelicht. Die weten met 1 zoekactie dat er geen bal van kan kloppen.
Het gaat om de beginners, die wél braaf een keuring uitvoeren (en dan kom je er vervolgens achter dat de DAP niet echt netjes heeft gehandeld) en niet verder kijken dan dat...

Tivoli

MissJ schreef:
Tivoli schreef:

Zeker een harde les. En ik heb niet de ilusie dat deze dame ophoudt met haar malifide handel. Dus daarom hoop ik nogmaals dat instanties als de KNHS, FNRS, Vereniging eigen paard enz enz dit als een leerpunt oppikken, om de voorlichting te verbeteren. En hopelijk hebben kijkers, die overwegen een paard te kopen, geleerd dat het heel verstandig is om iemand met verstand van zaken mee te nemen. Iemand die objectief kijkt, zonder emotie. Dan wordt het voor stallen als deze al een stuk moeilijker dit soort praktijken voort te zetten.

Ik hoop ook een beetje dat dit ook het doel,en hopelijk resultaat van de aflevering gaat worden.
Mensen waarschuwen om nooit iemand op zijn blauwe oogjes te vertrouwen, of keuringsrapporten van een DA die je niet kent.
Het is jammer maar waar,dat mensen hiervoor gewaarschuwt moeten worden.

MissJ

nombrado schreef:

Dan nog kan en mag je imo niet dat soort "diagnoses" stellen. Tenzij je haar behandelend arts bent en haar uitgebreid hebt onderzocht, anders ben je niet in staat om medische diagnoses te stellen. Voegt ook totaal niks toe aan de discussie.

Toveren

nombrado schreef:
ik vind banketstaaf wel lekker :D
but
ik vind het zelf niet juist je dochter op die manier te misbruiken voor een negatief televisieprogramma.
daar is een dochter niet mee geholpen. Vind het ook niet juist, om een pony met zadel erop voor te stellen op tv, als zijnde kreupel paard. (want er wordt dus blijkbaar wel op gereden)
ja, ik zou idd het beestje willen opvangen om te kijken wat er aan de hand is
in het belang van Lucky (super krachtige uitstraling) en haar dochter ('s droom)

Renske_ schreef:

En met spat kan je niet aktief de sport in, is iig niet aan te raden ook niet in een goede periode want spat kan steeds weer opnieuw aktief worden.
Mijn pony had dit ook, en is met haar 9e met pensioen gegaan en op haar 18e afgmaakt omdat het te erg werd
die laatste jaren is ze wel recratief gereden, en kreeg +/- iedere 9 maanden een infuus met Tildren daarmee was het voor haar goed te doen
Maar op t eind ging ze achteruit en heb ik besloten dat t genoeg was.
Dus nee met zadel erop voor de camera is helemaal niet raar.

Deze mensen zitten trouwens zelf ook op bokt, denk niet dat ze t leuk vinden om alle berichtjes te lezen van mensen die het beter denken te weten...

Zij besluiten hun verhaal te doen he, niet wij?!!!! Dus, ik denk zeker dat we mogen zeggen dat ze het beter anders aan hadden kunnen pakken... Denk dat zij onze mening inmiddels wel delen.
Laatst bijgewerkt door Toveren op 24-05-10 12:56, in het totaal 1 keer bewerkt

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 12:56

MarcoBorsato schreef:
nombrado schreef:

Ik denk dat je niet moet gaan speculeren.

en wat is dan de uitzending en hele poppenkast hier?
de waarheid??

Tivoli

liess1 schreef:
denk ook wel dat mensen makkelijk denken dat hun oude of afgekeurde paard bij een ander een goed tehuis krijgt..en dan niet doorverkocht wordt,nou het blijkt dus wel dat niet iedereen zo aardig en eerlijk is in de wereld.Als je paard artrose heeft o.i.d. en niet meer bereden kan worden en je wilt hem als gezelschapspaard verkopen dan moet je dat zelf enorm goed in de gaten houden want voor je het weet is hij ingespoten,doorverkocht en weet je niet meer waar hij gebleven is..dat heb ik al over zoveel paarden gehoord.zeker als ze Z of hoger niveau kunnen lopen.Dan kan je nog beter je paard een spuitje laten geven of naar de slager brengen. Dan komt hij niet in die louche handel terrecht. Op die manier blijven zulke foute handelaren hun praktijken gewoon doen. Ze krijgen de paarden nl.bijna gratis aangeboden..nou wat wil je nog meer..

De paarden zijn ook grotendeels bij de slager vandaan gehaald,dus ook dat is geen garantie.

roelie85

noortje schreef:
in het topic over de 2ling word er door roelie gezegt dat marialva een veterinaire opleiding heeft gevolgd.. is dit ook zo?

Ja dat klopt wel ze heeft het alleen niet afgemaakt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 12:57

faye1995 schreef:
Zij besluiten hun verhaal te doen he, niet wij?!!!! Dus, ik denk zeker dat we mogen zeggen dat ze het beter anders aan hadden kunnen pakken... Denk dat zij onze mening inmiddels wel delen.

Natuurlijk mag dat, maar dan moet je wel feiten neerzetten en geen dingen die helemaal niet kloppen, om daar vervolgens over te gaan speculeren :n

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 12:57

MissJ schreef:
nombrado schreef:

Dan nog kan en mag je imo niet dat soort "diagnoses" stellen. Tenzij je haar behandelend arts bent en haar uitgebreid hebt onderzocht, anders ben je niet in staat om medische diagnoses te stellen. Voegt ook totaal niks toe aan de discussie.

als ze niet naar een arts gaat/hoeft
zal die dit ook niet kunnen constateren
iedereen zit hier toch diagnoses te stellen en te gissen?

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 12:58

Cayenne schreef:
faye1995 schreef:

Natuurlijk mag dat, maar dan moet je wel feiten neerzetten en geen dingen die helemaal niet kloppen, om daar vervolgens over te gaan speculeren :n

Waar doe ik dat dan?

frangelica

als je een paard koopt voor 1500 euro keur ik deze alleen kl.
verder denk ik dat als je een paard gaat kopen en je hebt er de balen verstand niet van neem dan iemand mee die dat wel heeft.
maar dan nog...zou een meisje van 10 niet zo kunnen bedriegen.
maar goed ik heb een hart.

louiisie

waar is de uitzending terug te zien?
hij is namelijk niet op de sbs6 site te vinden..