Staatsbosbeheer raadt bijvoeren in Oostvaardersplassen af

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mvdbijl

Re: Staatsbosbeheer raadt bijvoeren in Oostvaardersplassen af

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 20:41

Dat hoeft toch niet bij 1x te blijven veel mensen zijn nu veel meer op de hoogte en als ik zie hoeveel mensen en schreeuwen en dwlen, laat die toe tot je actie maar goed zo denk ik..

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 20:43

mvdbijl schreef:
Dat hoeft toch niet bij 1x te blijven veel mensen zijn nu veel meer op de hoogte en als ik zie hoeveel mensen en schreeuwen en dwlen, laat die toe tot je actie maar goed zo denk ik..

Dus dan ga je daar weer met z'n allen staan en dan?

Op 4 maart is al aangekondigd dat er andere acties in de planning zaten voor als er niks zou veranderen. Dus het is niet alsof SBB en de provincie nu ineens voor het blok worden gezet.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 20:52

Ga met naast andere acties met ze alle in den haag staan oid

Zet naast je acties nog een hele groep voor t hek naar, het trekt zeker media aandacht in binnen en buitenland als zoveel nl betrokken zijn..

Maar goed zoals ik al zei dat is mijn mening..

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 20:58

Er zijn al veel verschillende acties geweest en pogingen om zoveel mogelijk media in te schakelen. Hoelang moet je dan wachten met de volgende stap als er intussen sprake is van massasterfte daar?

Voor de goede orde: Ik weet niet wat die volgende stap zal inhouden, maar vertrouw erop dat die goed georganiseerd en verantwoordelijk zal zijn.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 21:01

MarjanB schreef:
Nikass schreef:
En wie zijn zij om dat te doen? :roll: Je kan zoveel stellen... laat ze eerst een eigen milieuonvriendelijke bedrijfjes duurzaam maken?

Wie ben jij om de boeren in nl niet duurzaam te vinden?

Zo en nu weer klaar met zeuren op boeren

Serieus...? Ik mag toch aannemen dat iedereen inmiddels wel weet dat de reguliere (niet biologische) boerenbedrijven één van de grootste vervuilers zijn. En het woord diervriendelijk kennen ze al helemaal niet.

Maar een beetje zelfkritiek is -op een enkeling na, die zo gauw mogelijk wordt weggepest- dit hele topic al niet te horen.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 21:20

Moderatoropmerking:
Willen jullie ontopic blijven? De discussie verplaatsen naar veehouderijen is hier niet op zijn plek, indien er behoefte is aan die discussie kan hier een apart topic over geopend worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 21:31

Leo schreef:
Willen jullie ontopic blijven? De discussie verplaatsen naar veehouderijen is hier niet op zijn plek, indien er behoefte is aan die discussie kan hier een apart topic over geopend worden.

Nu een groep boeren met een ultimatum komt naar SBB, is het toch redelijk on topic als mensen daar iets van vinden. Beetje rare gang van zaken als daar niets over gezegd mag worden, vind ik.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 21:33

Ik vind het juist echt suuupergoed van de boeren! Heb het niet echt op “de Hollandse boer”, maar door dit soort acties ga ik heel anders naar ze kijken. Die doen tenminste wat; hoedje af! Volgende demo ben ik er ook zeker bij! Mag niet zo zijn dat dit volgend jaar weer hetzelfde liedje is. Stoppen, nu!

Jammer dat het voor de meeste mensen (SBB) zo moeilijk is om fouten toe te geven. Neem je verlies, los het op, ga verder met het leven.........

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 23:01

Jaja..die boeren!! Al in 1984, net na het begin van de OVP, waren de omwonende boeren al tegen dit studeerkamerplan. Piet Kostelijk voorspelde dat dit helemaal uit de klauwen zou lopen. Een andere prominente tegenstander van het eerste uur is Jan Cees Vogelaar, die zich nu ook volop inzet en probeert de acties op een goede manier te begeleiden en coördineren. Er zit veel meer verband en samenwerking bij de actievoerders dan het lijkt omdat velen op eigen manier een steentje bijdragen aan het verwoorden van het dierenleed. Volkomen begrijpelijk. Ik denk dat het nu wel duidelijk is bij de politiek verantwoordelijken dat het een onverantwoordelijk en mislukt experiment is. En dat voortzetting niet zal worden getolereerd. Het imago van SBB heeft hier een behoorlijke deuk opgelopen. Terecht.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 23:02

Marie_Anne schreef:
Leo schreef:

Nu een groep boeren met een ultimatum komt naar SBB, is het toch redelijk on topic als mensen daar iets van vinden. Beetje rare gang van zaken als daar niets over gezegd mag worden, vind ik.

Helemaal mee eens en daarnaast hoor je als mod natuurlijk gewoon niet te modereren in een topic waarin jezelf actief bent (geweest). Want dan begint het wel heel erg op sturen te lijken...

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 23:06

Dus omdat een boer iets goed doet doet hij toch alles verkeerd en moet je de hele groep maar meteen afkraken? Elke mogelijkheid aangrijpen dat wederom te doen terwijl er al 3 mod opmerkingen over staan.
Nee lijkt mij ook niet nodig en de mod opmerking terecht.
De vraag er een ander topic over te beginnen is al meerdere malen aangekaart maar dat word niet gedaan. Dan ook niet hier blijven miepen.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 23:08

Je hebt gelijk, dat is mijn fout. :) door diverse topics over hetzelfde onderwerp alsmede de recente grote verandering in het modereersysteem is me oprecht ontschoten dat ik hier in dit specifieke topic heb gereageerd. Is niet de bedoeling geweest. Ik vraag mijn collega's het over te nemen. :)

riegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 23:40

Nikass schreef:
En wie zijn zij om dat te doen? :roll: Je kan zoveel stellen... laat ze eerst een eigen milieuonvriendelijke bedrijfjes duurzaam maken?

Wie ben jij om de boeren in nl niet duurzaam te vinden?

Zo en nu weer klaar met zeuren op boeren[/quote]

Serieus...? Ik mag toch aannemen dat iedereen inmiddels wel weet dat de reguliere (niet biologische) boerenbedrijven één van de grootste vervuilers zijn. En het woord diervriendelijk kennen ze al helemaal niet.

Maar een beetje zelfkritiek is -op een enkeling na, die zo gauw mogelijk wordt weggepest- dit hele topic al niet te horen.[/quote]

Erug kort door de bocht deze opmerking, En daarnaast is het erg makkelijk om iemand anders aan te wijzen als vervuiler, ga eerst maar eens kijken hoeveel huishoudens er in NL zijn en kijk maar eens wat die huishoudens ''uitstoten'' tel dat bij elkaar op en zet daar de boer naast. je zal nog opkijken wat daar uitkomt

senna21Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 23:47

Blij dat er mensen zijn die zich actief blijven inzetten om iets van dit drama te redden, ook nu de media-aandacht afneemt.
SBB blijkt niets te willen veranderen.
Diep, diep diep triest.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 06:55

senna21 schreef:
Blij dat er mensen zijn die zich actief blijven inzetten om iets van dit drama te redden, ook nu de media-aandacht afneemt.
SBB blijkt niets te willen veranderen.
Diep, diep diep triest.

Helemaal mee eens! Hopelijk levert het uiteindelijk een constructieve oplossing op zodat dit laatste hongerwinter was voor de dieren.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 08:52

Inderdaad.
Ik krijg het gevoel dat sbb zoiets heeft van het is goed weer gras gaat weer groeien. Klaar.
De boeren weten wel beter. Die hebben verstand van land. En al helemaal bij gras onder het groeipunt gegeten. Dat heeft echt herstel tijd nodig.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 09:10

Boswachters redden wild zwijn:

https://www.nu.nl/230994/video/boswacht ... t-wak.html

Een wild dier kan, en màg je dus gewoon redden.

Het lijkt erop dat ze in de OVP juist graag dieren niet redden, en zelfs ze het de dieren extra moeilijk maken, en dat kan er bij mij nog steeds niet in. De Facebook foto's (van o.a. een paard verstrikt in kreupelhout) spreken boekdelen.
Alsof men expres in de OVP dit soort omstandigheden bewerkstelligt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 09:52

sterregoud schreef:
Boswachters redden wild zwijn:

https://www.nu.nl/230994/video/boswacht ... t-wak.html

Een wild dier kan, en màg je dus gewoon redden.

Het lijkt erop dat ze in de OVP juist graag dieren niet redden, en zelfs ze het de dieren extra moeilijk maken, en dat kan er bij mij nog steeds niet in. De Facebook foto's (van o.a. een paard verstrikt in kreupelhout) spreken boekdelen.
Alsof men expres in de OVP dit soort omstandigheden bewerkstelligt.

Normaal plaatsten ze nooit zoiets dus ik kan me niet aan de gedachte onttrekken dat ze dit expres geplaatst hebben, meteen al toen ik dit filmpje zag dagen geleden.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 10:10

@ Bigone, ik laat het zien om juist het grote verschil te laten zien, tussen de normale reactie van; "wij helpen een dier, of het nu wild is of niet". De natuurlijke respons om te helpen als je een dier in nood ziet en het vreemde afwijkende beleid van de OVP waarin de dieren worden geplaatst in een situatie die het lijden juist vergroot. En onder het mom van de natuur, er niet ingegrepen wordt.
Die tegenstelling is zo fors, en zo buitensporig.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 12:55

Weet iemand iets over sbb die gedoneerd hooi aan maneges probeerd te slijten??

Om welke maneges/stallen gaat dit?

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 13:53

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 14:24

https://www.nrc.nl/nieuws/2018/03/13/ze ... j-a1595528

Voor alle verontwaardigde "redders" hier: je kunt vast een actiegroep oprichten om Lenie t Hart te gaan steunen (ze is ook tegen de OVP, dus dat moet jullie aanspreken!)
Jullie krijgen het nog druk ;)

Wat betreft de OVP: van de zeven voerlocaties zijn er twee niet gebruikt door de grazers.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 14:30

Die 2 voerlocaties waren dus niet toegankelijk. Genoeg dieren die honger hebben, dat lijkt me duidelijk.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 14:33

die waren wel degelijk toegankelijk. :j

Het spijsverteringsstelsel van de dieren is nu van de "spaarstand" af, ze zullen nu dus meer honger gaan krijgen.

(gelukkig zijn er altijd nog "deskundigen" die brood en appels over de hekken gooien +:)+ )

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 14:40

sterregoud schreef:
sterregoud schreef:
Hoe kan je nu dieren laten 'leven' op een kale vlakte, met hekken erom heen, en geen grassprietje meer te bekennen als vrijheid zien ?
Elk jaar weer een hongerwinter, met versterven ook voor jonge dieren. Bedacht door de mens die graag in ecologie theorieën gelooft.
Dat is pas arrogantie, dat je denkt te kunnen bepalen dat die dieren jaarlijks zo intens moeten lijden, omdat jullie graag een idee van natuur nastreven. Maar daar is bijna geen natuur meer, een kale vlakte, met dieren die gedoemd zijn heel veel pijn en ongemak te lijden.
Van de honger sterven is een langzame en pijnlijke dood. Dieren die niet in vrijheid leven, mag je dat niet laten doormaken.

@Nikass, ik quote mijzelf maar even. Ik stelde jou ook een vraag, waar jij tot nu toe ook nog geen antwoord op hebt.

Hoi Nikass, nu je online bent, kun je mijn eerder gestelde vraag beantwoorden ?