Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
mvdbijl schreef:Dat hoeft toch niet bij 1x te blijven veel mensen zijn nu veel meer op de hoogte en als ik zie hoeveel mensen en schreeuwen en dwlen, laat die toe tot je actie maar goed zo denk ik..
MarjanB schreef:Nikass schreef:En wie zijn zij om dat te doen?Je kan zoveel stellen... laat ze eerst een eigen milieuonvriendelijke bedrijfjes duurzaam maken?
Wie ben jij om de boeren in nl niet duurzaam te vinden?
Zo en nu weer klaar met zeuren op boeren
Leo schreef:Willen jullie ontopic blijven? De discussie verplaatsen naar veehouderijen is hier niet op zijn plek, indien er behoefte is aan die discussie kan hier een apart topic over geopend worden.
Marie_Anne schreef:Leo schreef:Willen jullie ontopic blijven? De discussie verplaatsen naar veehouderijen is hier niet op zijn plek, indien er behoefte is aan die discussie kan hier een apart topic over geopend worden.
Nu een groep boeren met een ultimatum komt naar SBB, is het toch redelijk on topic als mensen daar iets van vinden. Beetje rare gang van zaken als daar niets over gezegd mag worden, vind ik.
Nikass schreef:En wie zijn zij om dat te doen?Je kan zoveel stellen... laat ze eerst een eigen milieuonvriendelijke bedrijfjes duurzaam maken?
senna21 schreef:Blij dat er mensen zijn die zich actief blijven inzetten om iets van dit drama te redden, ook nu de media-aandacht afneemt.
SBB blijkt niets te willen veranderen.
Diep, diep diep triest.
sterregoud schreef:Boswachters redden wild zwijn:
https://www.nu.nl/230994/video/boswacht ... t-wak.html
Een wild dier kan, en màg je dus gewoon redden.
Het lijkt erop dat ze in de OVP juist graag dieren niet redden, en zelfs ze het de dieren extra moeilijk maken, en dat kan er bij mij nog steeds niet in. De Facebook foto's (van o.a. een paard verstrikt in kreupelhout) spreken boekdelen.
Alsof men expres in de OVP dit soort omstandigheden bewerkstelligt.
sterregoud schreef:sterregoud schreef:Hoe kan je nu dieren laten 'leven' op een kale vlakte, met hekken erom heen, en geen grassprietje meer te bekennen als vrijheid zien ?
Elk jaar weer een hongerwinter, met versterven ook voor jonge dieren. Bedacht door de mens die graag in ecologie theorieën gelooft.
Dat is pas arrogantie, dat je denkt te kunnen bepalen dat die dieren jaarlijks zo intens moeten lijden, omdat jullie graag een idee van natuur nastreven. Maar daar is bijna geen natuur meer, een kale vlakte, met dieren die gedoemd zijn heel veel pijn en ongemak te lijden.
Van de honger sterven is een langzame en pijnlijke dood. Dieren die niet in vrijheid leven, mag je dat niet laten doormaken.
@Nikass, ik quote mijzelf maar even. Ik stelde jou ook een vraag, waar jij tot nu toe ook nog geen antwoord op hebt.