Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
JoyCiej007 schreef:Lijkt me niet toch? Wico viel volgens hen niet binnen 'de 9 risicogevallen'. Waar ze dat 'risico' op baseerden........ puur alleen startbod lijkt me, ja en kenzo toevallig omdat'ie wat ouder is.
maar heb SPIN nog geen enkele keer gehoord over Wico. Wel over Wedford.
sammy1 schreef:heb veel meegemaakt maar dit.wat een bedragen
JoyCiej007 schreef:sammy1 schreef:heb veel meegemaakt maar dit.wat een bedragen
Ik denk dat dit hele euvel nog lang in de paardenwereld herinnerd zal worden. 'weet je nog, die tijd dat de paardenmarkt op z'n gat lag, de prijzen enorm kelderden, maar dat er kapotte en oude paarden via een executieveiling voor achterlijke prijzen werden verkocht, puur en alleen door media-hysterie??'
JoyCiej007 schreef:sammy1 schreef:heb veel meegemaakt maar dit.wat een bedragen
Ik denk dat dit hele euvel nog lang in de paardenwereld herinnerd zal worden. 'weet je nog, die tijd dat de paardenmarkt op z'n gat lag, de prijzen enorm kelderden, maar dat er kapotte en oude paarden via een executieveiling voor achterlijke prijzen werden verkocht, puur en alleen door media-hysterie??'
Lauraa90 schreef:Ik kan me niet voorstellen dat een handelaar nog een cent aan die paarden gaat verdienen. Iedereen in de paardenwereld weet van deze paarden, google de naam van het paard en je komt alle berichten die nu geplaatst zijn tegen.. Iemand die zo veel geld betaald voor een paard, kijkt echt wel langer dan zijn neus lang is en stuit vanzelf op de berichten mbt de veiling en gezondheid van de paarden.. Ik ga toch uit van het goede van de mens, niet iedereen heeft slechte bedoelingen.
Isabonny schreef:Dat snap ik, maar er zou toch gekeken worden dat de paarden ook echt goed terecht zouden komen? (al vraag ik me af wat daarvoor e criteria zijn die ze willen hanteren; ze kunnen slecht van te voren alle adressen afgaan om te kijken of het dier ook goed komt te staan en goed verzorgd gaat worden).
Lauraa90 schreef:Haha daar heb je gelijk in. Er zijn genoeg mensen voor wie 6000 euro nou eenmaal niet veel geld is. Wie weet willen deze mensen hem 1/2 jaar laten revalideren met behulp van een goede dierenarts en daarna weer oppakken. Hij is pas 11 dus als hij goed geneest is er nog van alles mogelijk. Maargoed dat is wat ik hoop maar ik weet ook dat dit soort dingen dagelijks gebeuren en helaas kunnen we ze niet allemaal redden.
faramunda schreef:Lauraa90 schreef:Haha daar heb je gelijk in. Er zijn genoeg mensen voor wie 6000 euro nou eenmaal niet veel geld is. Wie weet willen deze mensen hem 1/2 jaar laten revalideren met behulp van een goede dierenarts en daarna weer oppakken. Hij is pas 11 dus als hij goed geneest is er nog van alles mogelijk. Maargoed dat is wat ik hoop maar ik weet ook dat dit soort dingen dagelijks gebeuren en helaas kunnen we ze niet allemaal redden.
Maak er maar 8400 van.. incl veilingskosten en btw.. of een stal moet hem kopen dat hij op het b2drijf komt te staan, dan is de btw weer aftrekbaar..
JoyCiej007 schreef:upendo schreef:Arme, arme, arme Wico en Wedford..
Dit kan niet meer bedoeld zijn als 'goh, lief koppie, leuk als knuffel/wandel/weidepaardje voor de kids.'
Mee eens.
En dat juist mede door de mediagekte die PvdD en SPIN aan deze veiling hebben gegeven.
Wat een redders zeg......... niet naar 'de slacht', maar hoogstwaarschijnlijk de sport weer in. Daar zijn kapotte paarden met blessures vast beter af ja