Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JoyCiej007

Re: Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 00:22

Lijkt me niet toch? Wico viel volgens hen niet binnen 'de 9 risicogevallen'. Waar ze dat 'risico' op baseerden........ puur alleen startbod lijkt me, ja en kenzo toevallig omdat'ie wat ouder is.
maar heb SPIN nog geen enkele keer gehoord over Wico. Wel over Wedford.

faramunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 00:28

JoyCiej007 schreef:
Lijkt me niet toch? Wico viel volgens hen niet binnen 'de 9 risicogevallen'. Waar ze dat 'risico' op baseerden........ puur alleen startbod lijkt me, ja en kenzo toevallig omdat'ie wat ouder is.
maar heb SPIN nog geen enkele keer gehoord over Wico. Wel over Wedford.

Ja, daar hoor je ze dan weer niet over dat ze zich daar zorgen om maken... beetje raar, want dat bod is anders ook behoorlijk voor een paad met zo, n keuringsrapport..

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 00:29

heb veel meegemaakt maar dit.wat een bedragen

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 00:31

sammy1 schreef:

Ik denk dat dit hele euvel nog lang in de paardenwereld herinnerd zal worden. 'weet je nog, die tijd dat de paardenmarkt op z'n gat lag, de prijzen enorm kelderden, maar dat er kapotte en oude paarden via een executieveiling voor achterlijke prijzen werden verkocht, puur en alleen door media-hysterie??'
:')

Ababe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 00:51

Ik kan me niet voorstellen dat een handelaar nog een cent aan die paarden gaat verdienen. Iedereen in de paardenwereld weet van deze paarden, google de naam van het paard en je komt alle berichten die nu geplaatst zijn tegen.. Iemand die zo veel geld betaald voor een paard, kijkt echt wel langer dan zijn neus lang is en stuit vanzelf op de berichten mbt de veiling en gezondheid van de paarden.. Ik ga toch uit van het goede van de mens, niet iedereen heeft slechte bedoelingen.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 00:51

JoyCiej007 schreef:
sammy1 schreef:

Ik denk dat dit hele euvel nog lang in de paardenwereld herinnerd zal worden. 'weet je nog, die tijd dat de paardenmarkt op z'n gat lag, de prijzen enorm kelderden, maar dat er kapotte en oude paarden via een executieveiling voor achterlijke prijzen werden verkocht, puur en alleen door media-hysterie??'

ja dat gok ik ook. :')

faramunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 00:53

:)
JoyCiej007 schreef:
sammy1 schreef:

:) :( , ja.. dit is nu niet bepaald zoals de veiling in Borculo of Sell veulenveiling Deurne.. dan hoor je niemand.. het is natuurlijk ook de pech dat er bij deze paardjes enkele zitten met behoorlijk wat gebreken. Het zal miss echt wel vaker voorkomen dat er paarden tijdens een executie veiling geveild worden, maar dit geeft toch een naar gevoel zo.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 00:53

Lauraa90 schreef:
Ik kan me niet voorstellen dat een handelaar nog een cent aan die paarden gaat verdienen. Iedereen in de paardenwereld weet van deze paarden, google de naam van het paard en je komt alle berichten die nu geplaatst zijn tegen.. Iemand die zo veel geld betaald voor een paard, kijkt echt wel langer dan zijn neus lang is en stuit vanzelf op de berichten mbt de veiling en gezondheid van de paarden.. Ik ga toch uit van het goede van de mens, niet iedereen heeft slechte bedoelingen.

de handelaren zijn niet gek he, die hebben hun handen allang terug getrokken, die gaan ook echt niet nog mee bieden om de prijs op te drijven, want hun weten ook wel dat er een risco is dat ze als hoogste bieder eindigen :')

Ababe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 00:58

Ook dat inderdaad.. Alleen ik lees veel berichten dat mensen bang zijn dat ze weer de sport in gaan en dan voor de hoofdprijs doorverkocht worden. Ook die kans lijkt mij vrij klein gezien de bekendheid van de paarden :).

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 01:00

meschien dat er nu onnozele ouders op de sport paarden bieden als ziende "goed leer paard voor dochter lief voor een prikkie want tja een echt zz paard kost natuurlijk veel meer" maar gok en mag hopen dat mensen met verstand toch realisties genoeg zijn om te weten dat ze dit helemaal niet waard zijn.

Ababe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 01:09

Haha daar heb je gelijk in. Er zijn genoeg mensen voor wie 6000 euro nou eenmaal niet veel geld is. Wie weet willen deze mensen hem 1/2 jaar laten revalideren met behulp van een goede dierenarts en daarna weer oppakken. Hij is pas 11 dus als hij goed geneest is er nog van alles mogelijk. Maargoed dat is wat ik hoop maar ik weet ook dat dit soort dingen dagelijks gebeuren en helaas kunnen we ze niet allemaal redden.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 01:13

Mijn hemel, ik ging tegen een bericht van piepvandaag in op Facebook en wordt gelijk uitgemaakt voor een dierenhater, op geld belust rotwijf etc :') Okay dus de dieren worden er beter van als ze voor 5000 euro van eigenaar wisselen ipv 500 euro?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 01:17

Isabonny schreef:
Dat snap ik, maar er zou toch gekeken worden dat de paarden ook echt goed terecht zouden komen? (al vraag ik me af wat daarvoor e criteria zijn die ze willen hanteren; ze kunnen slecht van te voren alle adressen afgaan om te kijken of het dier ook goed komt te staan en goed verzorgd gaat worden).

Dat kunnen ze niet, dat mogen ze niet en dat zal bva ook niet intresseren gok ik.
Ze geven alleen toe aan de mediahysterie door te zeggen dat paarden alleen bij gunning verkocht worden.
Gunning heeft puur te maken met de minimumprijs, stel dat wico wel kerngezond zou zijn en er zou niet meer geboden worden dan 1500 euro zou hij niet gegund worden, simpelweg omdat hij het tig dubbele waard is. Dus dan is het een kwestie van handelaren benaderen of na wat bekendheid genereren opnieuw veilen.
Maar ze gaan niet checken of de hoogste bieder wel voldoende paardenkennis heeft, of die wel voldoende geld heeft om een paard te onderhouden enz. Dat mogen ze ook helemaal niet.
Ga er maar vanuit dat de hoogste bieder het paard gewoon krijgt, wellicht dat een van die stichtingen zich er nog mee gaat bemoeien op de afhaaldag, maar bva werkt ze de trailer in en geeft garantie tot het hek van de dam.

faramunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 01:33

Lauraa90 schreef:
Haha daar heb je gelijk in. Er zijn genoeg mensen voor wie 6000 euro nou eenmaal niet veel geld is. Wie weet willen deze mensen hem 1/2 jaar laten revalideren met behulp van een goede dierenarts en daarna weer oppakken. Hij is pas 11 dus als hij goed geneest is er nog van alles mogelijk. Maargoed dat is wat ik hoop maar ik weet ook dat dit soort dingen dagelijks gebeuren en helaas kunnen we ze niet allemaal redden.

Maak er maar 8400 van.. incl veilingskosten en btw.. of een stal moet hem kopen dat hij op het b2drijf komt te staan, dan is de btw weer aftrekbaar..

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 01:39

faramunda schreef:
Lauraa90 schreef:

Maak er maar 8400 van.. incl veilingskosten en btw.. of een stal moet hem kopen dat hij op het b2drijf komt te staan, dan is de btw weer aftrekbaar..

En dat voor een kapot beest :(

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 01:57

Naja, als hij echt nog volledig te genezen zou zijn en weer terug op het oude niveau kan komen valt het wel mee. Hij is nog jong, loopt al ZZ licht, dan zou hij nog een paar jaar door kunnen maar dan koop je wel een gok.
Maar ik betwijfel of hij met deze benen ooit hoger komt dan hij is geweest.

Merell123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 02:35

Doet BVA eigenlijk alleen aan executie veilingen of kunnen we daar ook gewoon verkooppaarden als kavels aanmelden? En dan passen we 'gunning' aan, aan onze eigen eisen? :) :P

(Paarden markt lijkt haast wel niet op z'n gat te liggen als ik de prijzen van deze paarden op dit moment zo lees...)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 02:49

Ze doen alle soorten veilingen, dus als jij nog 20 stuks jong spul hebt staan waar je vanaf wilt, kun je dat ook aanmelden. Of 20 auto's, of 20 kruiwagens, of 20 pannensets, of 20 levi's, of ...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 07:06

JoyCiej007 schreef:
upendo schreef:
Arme, arme, arme Wico en Wedford..

Dit kan niet meer bedoeld zijn als 'goh, lief koppie, leuk als knuffel/wandel/weidepaardje voor de kids.'

Mee eens.

En dat juist mede door de mediagekte die PvdD en SPIN aan deze veiling hebben gegeven.
Wat een redders zeg......... niet naar 'de slacht', maar hoogstwaarschijnlijk de sport weer in. Daar zijn kapotte paarden met blessures vast beter af ja |o

Goh conclusies trekken is ook een vak. Wacht nou maar rustig af en dan hoor je vanzelf wat er met beiden gaat gebeuren (mits de juiste personen ze natuurlijk in handen krijgen).

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 07:44

Gelukkig maar :o ............ik maakte me al zorgen dat de kruiwagens geen nieuwe eigenaar zouden krijgen en naar de vuilnisbelt moesten.

...............maar er is al 95 euro geboden op de kruiwagen, inclusief btw en veilingkosten is dat toch al gauw 140 euro. En tel daarbij op dat je er helemaal heen moet rijden en wachten op je beurt........en dat duurt al gauw 2 uur bij de ophaaldag. Goh je moet wel heel erg van kruiwagens houden.

Nou, dat weet ik zeker, dat ze goed voor de tweedehands kruiwagen zullen zorgen.
https://www.bva-auctions.com/auction/lot/9665/3742835

_/-\o_ :D _/-\o_ :D

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 08:25

haha heerlijk jou reactie.ik denk dat de kruiwagen een mooi strikje erom krijgt

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 08:29

:+ Wtf, zoveel geld voor een kruiwagen?!

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 08:35

Ik koop wel 20 ikea pannensets en dan kan ik ze bij BVA voor het dubbele verkopen.
Klinkt goed :)

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 08:36

Sowieso bieden er geen mensen die verstand van zakendoen hebben meer op die kavels. Het zijn nu de redders die tegen elkaar opbieden

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 08:37

wat media aandacht niet doet.er zijn echte kenners die wico kennen dat zag ik al op de kijkdag.was zelfs een Dierenarts bij die de benen na aan het voelen was.deken eraf en helemaal checken zover het kon.en je zag haar knikken doen.