RTL 4 Pro Deo over paarden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mioux

Re: RTL 4 Pro Deo over paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 11:25

Lady als zij zegt eerst dat t goed gaat met t paard en heel blij ermee is etc, en dan paar maanden later anders meld dat t vanaf begin slecht ging, dan is het ook weer anders. Dan is het dus niet duidelijk of het wel of niet goed ging met t paardje.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 11:26

Tinky12 schreef:
lifaya schreef:
Betreft die dekking, ik gok dat het gewoon een grapje was, is de dekking uitgevoerd of niet? ;)

Grapje of niet...als dit als bewijs in een zaak wordt aangehaald moet je maar kunnen bewijzen of het een grapje was.

Als het geen grapje was geweest had de dekking wel plaatsgevonden ;) Lijkt me erg goed te bewijzen

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 11:26

In dit hele verhaal zijn er geen winnaars, alleen maar verliezers....Als eerste is dit meisje het paard kwijt waar ze al jaren voor spaarde en over droomde. Dat moet heel emotioneel zijn en ik kan me dan goed voorstellen dat je niet meer helemaal rationeel denkt en handeld. En ik moet toegeven dat ik haar handelen zeer betreurenswaardig vind. Ik vind dat ze niet eerlijk is geweest naar de verkoper.
En daarbij hebben we gelijk verliezer twee. Deze man heeft naar eer en geweten gehandeld (en dat geloof ik echt) en heeft dit meisje een mooi paard voor een mooie (voor welke partij dan ook...) prijs verkocht. Hij heeft een naam hoog te houden en nu wordt zijn goede naam te grabbel gegooit. Dat moet pijn doen. En ik geloof dat deze man echt wel om zijn dieren geeft en dus ook goed had gehandeld en had geholpen als dit meisje hem gelijk op de hoogte had gesteld bij de eerste kreupele stap, de eerste aanval of de eerste hoest die er ook maar geweest is. Ik zou ook zeggen als verkoper, hé hoe kan dat dat ik op internet de meest geweldige verhalen lees, maar dat je nu verteld dat die niet kloppen. Ik zou ook niet 1, 2, 3 over gaan tot uitbetaling.
Ik denk dat de grootste fout is geweest dat het meisje niet gelijk de verkoper heeft ingelicht over alle gebreken die achter elkaar opvolgen.

Ik ben zeer benieuwd naar de afloop van dit verhaal en ik vind het echt zonde dat mensen zo met elkaar omgaan. Wees eerlijk, speel open kaart, daar mee bereik je toch het meeste.

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 11:27

blijft dat zij binnen een half jaar heeft aangegeven dat het niet goed ging

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 11:28

lady62 schreef:
dan is er zeker een kans dat hij een probleem heeft want hij moet dan aantonen dat het paard gezond was toen hij het verkocht en geschikt voor het gebruiksdoel

ik begreep dat zij binnen een half jaar heeft aangegeven dat het paard niet goed was en toen had hij het terug moeten nemen en naar ik begreep is dat niet gebeurd

hij had sterk gestaan als hij zelf het paard had laten keuren en op verborgen gebreken bestaat altijd garantie of dat nu op papier staat of niet

wat ik uit het hele verhaal opmaak is dat het paard niet voldeed aan het doel waar het voor is gekocht
en daarom terug genomen had moeten worden

ik blijf het volgen

Nee, je hoeft het paard dus niet zomaar terug te nemen. Dat zou wel makkelijk zijn ;) Zoals al vaker is vermeld, zijn er nog geen bewijzen bekend waarin duidelijk staat dat het paard ziek was vóórdat hij naar Jytte ging. Hoe had Bart moeten weten dat zijn paard Lyme had?
Ze wisten overigens pas in Oktober dat hij Lyme had, dus dat is ook vreemd ;)
In Juli moest het paard terug, op grond waarvan? Hoest die hij pas bij Jytte liet zien? Een dikke knie, die bij Jytte is komen opzetten?
Logisch dat je dan dat paard niet terug neemt, aangezien hij niet weet wat Jytte ermee heeft uitgespookt ;)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 11:30

Mee eens inderdaad, je weet nooit wat een koper met een paard doet, of dat alles is gedaan door de koper zijn of haar toedoen of niet. Dus zomaar een paard terug moeten nemen geloof ik niks van, zeker als niet bewezen is dat hij al ziek was toen die bij haar kwam, maar pas maanden later bleek dat hij een ziekte had.

bir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 11:30

lady62 schreef:
dan is er zeker een kans dat hij een probleem heeft want hij moet dan aantonen dat het paard gezond was toen hij het verkocht en geschikt voor het gebruiksdoel

ik begreep dat zij binnen een half jaar heeft aangegeven dat het paard niet goed was en toen had hij het terug moeten nemen en naar ik begreep is dat niet gebeurd

hij had sterk gestaan als hij zelf het paard had laten keuren en op verborgen gebreken bestaat altijd garantie of dat nu op papier staat of niet

wat ik uit het hele verhaal opmaak is dat het paard niet voldeed aan het doel waar het voor is gekocht
en daarom terug genomen had moeten worden

ik blijf het volgen

Hij moet niet bewijzen! De eiser moet bewijzen!!!! Hij moet zich verdedigen!

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 11:32

het paard moest in jullie terug omdat het niet voldeed aan het gebruikers doel
de verkoper kan niet aantonen dat het paard gezond was ten tijde van verkoop en geen verborgen gebreken had

garantie is er altijd het gaat om een heleboel geld

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 11:33

lady52, er is inderdaad altijd garantie, maar daar zitten wel bepaalde regels aan. Anders zou het een mooie boel worden.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 11:34

nou inderdaad chevax, dan zou ik ook ff na een poosje alles claimen dan krijg ik t geld weer terug, klopt niet helemaal natuurlijk.

bir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 11:35

lady62 schreef:
de verkoper kan niet aantonen dat het paard gezond was ten tijde van verkoop en geen verborgen gebreken had

Vergeet niet dat het paard klienisch goedgekeurd werd!!!!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 11:36

lady62 schreef:

Paard was toch gezond bij aankoop volgens de DA van de koper (Juridisch gezien is het paard toen goedgekeurd)

Dus hoezo kan de verkoper dat niet aantonen?

bir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 11:37

listiglistje schreef:
lady62 schreef:

Paard was toch gezond bij aankoop volgens de DA van de koper (Juridisch gezien is het paard toen goedgekeurd)

Dus hoezo kan de verkoper dat niet aantonen?

Dat bedoelde ik dus ook!

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 11:37

lady62 schreef:

Dat hoeft de verkoper ook helemaal niet aan te tonen: wie eist bewijst!
Koper moet dus aantonen dat deze ziekte al aanwezig was bij aanschaf

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 11:39

ja door de dierenarts van de koper momentopname stelt niet zo veel voor
een bedrijf moet aan kunnen tonen dat hij een goed product heeft afgeleverd en dat is niet gedaan
het gaat hier om een verborgen gebrek

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 11:40

lady62 schreef:
ja door de dierenarts van de koper momentopname stelt niet zo veel voor
een bedrijf moet aan kunnen tonen dat hij een goed product heeft afgeleverd en dat is niet gedaan
het gaat hier om een verborgen gebrek

Klinisch goedgekeurd stelt in de praktijk niets voor, maar juridisch wel :7

Love_myhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 11:45

PhiaBink: Jytte kipp kiest om deze zaak voor de tv te doen, dan kan je verwachten dat mensen hierover gaan praten. Aangezien jij beweert dat er maar 30% is uitgezonden en het nog een open einde is. Gaan mensen speculeren/mening geven.
Je vindt allemaal vervelend om te lezen en schrijft groots dat dingen niet kloppen, maar zelf vertel je niet hoe de vork in de steel zit.. en dus blijven mensen speculeren om wat zij gezien hebben.

Het blijft een vervelende kwestie voor beide partijen, maar dan had ze niet voor de camera moeten verschijnen en de zaak achter gesloten deuren moeten doen (en dat kost haar centen, dus heeft ze gekozen voor de media)

bir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 11:47

Maar dat zou dan wel heel erg makkelijk zijn! Ik koop een paard ,laat niet keuren. wacht een half jaar af. Binnen het half jaar krijgt het paard iets en ik breng hem mooi terug en krijg ook nog mijn geld weer! Waar gaat dat heen met de paardenverkoop?

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 11:50

ho ho

dat geld alleen voor een bedrijf
bij een particulier is dat heel anders geregeld dan is de bewijsplicht net andersom

dreamer80

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 11:53

Het enige wat ik niet heel goed begrijp is waarom jytte Rubis heeft gekocht terwijl hij op dat moment zo mager was, want dat was hij toch op dat moment.
Er staan zoveel mooie, leuke en goede Fjorden en uberhaupt paarden te koop.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 11:53

Dit is een bedrijf :) en geen particulier. Zowiezo kan je niet 6 maanden na aankoop denken van goh breng hem terug en wil me geld erbij ook maar terug met andere kosten, in die tijd kan die ook alles opgelopen hebben bij de koper.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 11:55

lifaya schreef:
Als het geen grapje was geweest had de dekking wel plaatsgevonden ;) Lijkt me erg goed te bewijzen

Er zijn genoeg redenen om een dekking niet door te laten gaan,dat het een grapje zou zijn is nu niet echt het 1e wat er in mij opkomt ;)

bir

Mioux schreef:
Dit is een bedrijf :) en geen particulier. Zowiezo kan je niet 6 maanden na aankoop denken van goh breng hem terug en wil me geld erbij ook maar terug met andere kosten, in die tijd kan die ook alles opgelopen hebben bij de koper.

Dat bedoel ik!!!!!!

listiglistje

lady62 schreef:
ho ho

dat geld alleen voor een bedrijf
bij een particulier is dat heel anders geregeld dan is de bewijsplicht net andersom

Wat moet hij bewijzen? paard was juridisch gezien gezond bij aflevering, eigen DA van de koper heeft dat schriftelijk bevestigd...

Wat snap jij hier niet aan?

Ik koop bij de BOVAG garage een auto, scheur en rag er een half jaar mee rond, rijdt hem in de prak
en vervolgens geef ik de auto terug aan de BOVAG garage en wil mijn geld (volle mep) en gemaakte kosten terug (benzinegeld etc) 8)7
Weet die BOVAG garage wat ik met die auto heb uitgevreten na koop, BOVAG garage geeft ook maar 2 maanden garantie...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 11:56

Bir, 1 uitroepteken is voldoende ;)