Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tinky12 schreef:lifaya schreef:Betreft die dekking, ik gok dat het gewoon een grapje was, is de dekking uitgevoerd of niet?
Grapje of niet...als dit als bewijs in een zaak wordt aangehaald moet je maar kunnen bewijzen of het een grapje was.
lady62 schreef:dan is er zeker een kans dat hij een probleem heeft want hij moet dan aantonen dat het paard gezond was toen hij het verkocht en geschikt voor het gebruiksdoel
ik begreep dat zij binnen een half jaar heeft aangegeven dat het paard niet goed was en toen had hij het terug moeten nemen en naar ik begreep is dat niet gebeurd
hij had sterk gestaan als hij zelf het paard had laten keuren en op verborgen gebreken bestaat altijd garantie of dat nu op papier staat of niet
wat ik uit het hele verhaal opmaak is dat het paard niet voldeed aan het doel waar het voor is gekocht
en daarom terug genomen had moeten worden
ik blijf het volgen
lady62 schreef:dan is er zeker een kans dat hij een probleem heeft want hij moet dan aantonen dat het paard gezond was toen hij het verkocht en geschikt voor het gebruiksdoel
ik begreep dat zij binnen een half jaar heeft aangegeven dat het paard niet goed was en toen had hij het terug moeten nemen en naar ik begreep is dat niet gebeurd
hij had sterk gestaan als hij zelf het paard had laten keuren en op verborgen gebreken bestaat altijd garantie of dat nu op papier staat of niet
wat ik uit het hele verhaal opmaak is dat het paard niet voldeed aan het doel waar het voor is gekocht
en daarom terug genomen had moeten worden
ik blijf het volgen
lady62 schreef:het paard moest in jullie terug omdat het niet voldeed aan het gebruikers doel
de verkoper kan niet aantonen dat het paard gezond was ten tijde van verkoop en geen verborgen gebreken had
garantie is er altijd het gaat om een heleboel geld
lady62 schreef:het paard moest in jullie terug omdat het niet voldeed aan het gebruikers doel
de verkoper kan niet aantonen dat het paard gezond was ten tijde van verkoop en geen verborgen gebreken had
listiglistje schreef:lady62 schreef:het paard moest in jullie terug omdat het niet voldeed aan het gebruikers doel
Paard was toch gezond bij aankoop volgens de DA van de koper (Juridisch gezien is het paard toen goedgekeurd)
Dus hoezo kan de verkoper dat niet aantonen?
lady62 schreef:ho ho
dat geld alleen voor een bedrijf
bij een particulier is dat heel anders geregeld dan is de bewijsplicht net andersom