Undercover in Nederland mag beelden handelaar toch uitzenden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 12:32

HRE schreef:
Je kon aan die advocaat zien dat hij niet wist wat hij moest zeggen; ik dacht echt kerel hou je mond je weet niet waar je over praat. Ik hoop dat er een vervolg komt van alberto!

EN hij was vet zenuwachtig, logisch, want er is bewijs van, dus hij kan zeggen wat ie wil, gelijk heeft ie toch nie

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 12:33

tjee wat erg zeg! roelie! echt heel veel respect voor wat je gedaan hebt.

en die stomme advocaat snapt het ook niet helemaal en hamert de hele tijd op jaa klinische keuring dit klinische keuring dat!

Miss_Caroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 12:35

Respect voor Roelie. het is niet zomaar wat om zoiets te doen.

Haha Wallie, ik denk dat als ze meeleest, ze toch niet zal beseffen wat voor schade ze aanricht bij mensen en paarden. Ze is gewoon ziek in haar hoofd en ik denk zelf dat dit niet meer goed komt :oo
Ik vind ook dat ze teveel privacy kreeg op de tv. Ze verdient dat echt niet na wat ze allemaal heeft gedaan.

ik zat tijdens de uitzending ook te zeggen dat die advocaat niet sterk staat. Je zag echt goed dat hij niks wist te zeggen. ik hoop ook op een vervolg van Alberto, hopelijk wordt deze paardenhandelaar dan flink gestraft.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 12:35

heb het zelf maar deels gezien.. helaas. Maar dames (en heren)... er gebeurt vaker van dit soort praktijken. .. bij mij in het vorige dorp (onlangs verhuisd) gebeurt zoiets dagelijks.. maar wel een bekende ruiter! En daar verkopen ze ook slachtpaarden, nadat ze een tijd op weide hebben gelopen. Gewoon 2 straten van mij verwijderd..Heb er een blauwe maandag op pension gestaan, maar met dikke tranen... o zo paard onvriendelijk! maar ben je bewust dat dit dichterbij gebeurt dan je denkt! en kan iedereen wel over deze vrouw vallen.. (oke slechte praktijken), maar in mijn geval deed mijn achter-achter-achter bekende buurman het net zo goed. En dat weten veel insider mensen en niemand zei wat! En zolang er blijkbaar veel geld mee verdient kan worden.. zal het, hoe zielig ook, ook vast wel bij jullie in de buurt voorkomen...

ik ben zelf vertrokken, vooral omdat ik vele praktijken niet aan kon zien, ondanks mijn vertrek zag ik als dorpsgenoot voldoende. Het was niet echt vreselijk..maar toch genoeg om een paard ongelukkig te krijgen. En oke..sommige slachtpaarden trokken na een lang seizoen weide toch goed bij en was het een gevalletje van lange genezing en veel (geestelijk) rust. Ik geloof er wel in dat sommige paarden bij de slacht komen die de kans niet hebben gekregen om te genezen of de slechte rij manier van de ruiter geestelijk of lichamelijk niet aankonden. Tegenwoordig danken we paarden snel af..omdat het vaak onze ZZzwaar ambities niet waar kan maken! Niet elk paard is een elast, en niet elk paard kan alles verwerken.

vele mensen verzwijgen kleine dingen om de prijs hoog te houden..ook in de prive wereld! Paarden verkopen met Z2 ervaring, al heel lang niet meer uitgebracht maar wel thuis doorgetraint.. maar er ondertussen 5 jaar niet op gereden en voor de verkoop er een paar keer opgezeten en zoveel mogelijk afdwingen. En dan maar verkondigen dat je er thuis maar een seizoen niet op gereden hebt maar dat het paard het makkelijk aan kan! en wat met die mensen die paarden in de winter verkopen omdat de exceem dan niet zo duidelijk te zien is? Denk je echt dat dit die zomer erna, wanneer de exceem weer opspeelt, je kunt bewijzen dat het paard dit voor de keuring ook al had?

oke deze vrouw... mogen ze wat mij betreft hard aanpakken.. maar bedenk wel, dat vele mensen dit ook doen..ook al is het in lichte mate!

@ eleonora_..idd voor elke moeder is haar kind een wonder! ook al rijden ze 20 jaar in de B!!.. weet zo niet eens meer wie dat zo was: maar als je dit leest; _/-\o_ voor de trotse moeder!

Eleonora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 12:36

ik irriteerde me heel erg aan die advocaat :oo

newnails

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 12:36

Inderdaad voor Roelie hebben ook wij enorm veel respect.
Ze is echt een schat, vond ik al voor deze heisa begon hoor!

Dusseh Roelie You go girl!!!

Dikke kus!

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 12:37

@Knert, tuurlijk gebeurd dit vaker.
Maar dit is een goed begin om de malafide paardenhandel aan te pakken...Hoop ik.

ikkieikke

wat zou er met haar paarden gebeuren?
het lijkt me duidelijk dat ze daar net zo "lief " mee omgaat als alle andere paarden ....

WinSel

Ja ik irriteerde me er ook mateloos aan, die advocaat.

Roelie dubbel respect voor jou, super goed gedaan

Wallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 12:38

Tivoli schreef:
@Knert, tuurlijk gebeurd dit vaker.
Maar dit is een goed begin om de malafide paardenhandel aan te pakken...Hoop ik.

je haalt de woorden uit me mond.. ;) gelukkig is deze zaak aan het licht gekomen en zullen er nog vele volgen

newnails

Knert schreef:
heb het zelf maar deels gezien.. helaas. Maar dames (en heren)... er gebeurt vaker van dit soort praktijken. .. bij mij in het vorige dorp (onlangs verhuisd) gebeurt zoiets dagelijks.. maar wel een bekende ruiter! En daar verkopen ze ook slachtpaarden, nadat ze een tijd op weide hebben gelopen. Gewoon 2 straten van mij verwijderd..Heb er een blauwe maandag op pension gestaan, maar met dikke tranen... o zo paard onvriendelijk! maar ben je bewust dat dit dichterbij gebeurt dan je denkt! en kan iedereen wel over deze vrouw vallen.. (oke slechte praktijken), maar in mijn geval deed mijn achter-achter-achter bekende buurman het net zo goed. En dat weten veel insider mensen en niemand zei wat! En zolang er blijkbaar veel geld mee verdient kan worden.. zal het, hoe zielig ook, ook vast wel bij jullie in de buurt voorkomen...

ik ben zelf vertrokken, vooral omdat ik vele praktijken niet aan kon zien, ondanks mijn vertrek zag ik als dorpsgenoot voldoende. Het was niet echt vreselijk..maar toch genoeg om een paard ongelukkig te krijgen. En oke..sommige slachtpaarden trokken na een lang seizoen weide toch goed bij en was het een gevalletje van lange genezing en veel (geestelijk) rust. Ik geloof er wel in dat sommige paarden bij de slacht komen die de kans niet hebben gekregen om te genezen of de slechte rij manier van de ruiter geestelijk of lichamelijk niet aankonden. Tegenwoordig danken we paarden snel af..omdat het vaak onze ZZzwaar ambities niet waar kan maken! Niet elk paard is een elast, en niet elk paard kan alles verwerken.

vele mensen verzwijgen kleine dingen om de prijs hoog te houden..ook in de prive wereld! Paarden verkopen met Z2 ervaring, al heel lang niet meer uitgebracht maar wel thuis doorgetraint.. maar er ondertussen 5 jaar niet op gereden en voor de verkoop er een paar keer opgezeten en zoveel mogelijk afdwingen. En dan maar verkondigen dat je er thuis maar een seizoen niet op gereden hebt maar dat het paard het makkelijk aan kan! en wat met die mensen die paarden in de winter verkopen omdat de exceem dan niet zo duidelijk te zien is? Denk je echt dat dit die zomer erna, wanneer de exceem weer opspeelt, je kunt bewijzen dat het paard dit voor de keuring ook al had?

oke deze vrouw... mogen ze wat mij betreft hard aanpakken.. maar bedenk wel, dat vele mensen dit ook doen..ook al is het in lichte mate!

@ eleonora_..idd voor elke moeder is haar kind een wonder! ook al rijden ze 20 jaar in de B!!.. weet zo niet eens meer wie dat zo was: maar als je dit leest; _/-\o_ voor de trotse moeder!

Dank je wel Knert voor de _/-\o_

MissJ

Ik geloof dat de uitzending wel duidelijk heeft gemaakt dat deze stal zich schuldig maakt aan pure oplichting. Maar toch snijdt het mes hier wel weer aan 2 kanten. Ik vond de kopers namelijk ook wel wat naief. Die pony van 6000, is die gekeurd? En die Belgische man, sorry, maar dat vond ik gewoon dom. je koopt een paard, blijkt niet in orde te zijn, en dan ga je terug naar dezelfde stal tot je een heleboel afgekeurde paarden en 42000 euro verder bent?

Ik denk dat deze uitzending maar weer heeft aangetoond dat er nog een hele grote rol is weggelegd voor instanties als bijvoorbeeld de Vereniging Eigen Paard, op et gebied van voorlichting. Blijkbaar gaan er nog steeds te veel mensen met weinig tot geen verstand van paarden zelf op pad om iets te kopen, zonder goed voorgelicht te zijn of goede begeleiding mee te nemen. Op dat punt kan een hoop gewonnen worden. En waarschijnlijk kan er dan ook een hoop leed voorkomen worden.

Maar dit soort mensen, ik vond het walgelijk.

scarabee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 12:40

Miss_Caroo schreef:
Respect voor Roelie. het is niet zomaar wat om zoiets te doen.

Haha Wallie, ik denk dat als ze meeleest, ze toch niet zal beseffen wat voor schade ze aanricht bij mensen en paarden. Ze is gewoon ziek in haar hoofd en ik denk zelf dat dit niet meer goed komt :oo
Ik vind ook dat ze teveel privacy kreeg op de tv. Ze verdient dat echt niet na wat ze allemaal heeft gedaan.

ik zat tijdens de uitzending ook te zeggen dat die advocaat niet sterk staat. Je zag echt goed dat hij niks wist te zeggen. ik hoop ook op een vervolg van Alberto, hopelijk wordt deze paardenhandelaar dan flink gestraft.

Meelezen doet ze vast wel. Alleen heeft ze helaas die oogkleppen op en ziet alleen maar die dollartekens in haar oogkassen rollen 24 uur per dag 365 dagen per jaar

Tivoli

MissJ schreef:
Ik geloof dat de uitzending wel duidelijk heeft gemaakt dat deze stal zich schuldig maakt aan pure oplichting. Maar toch snijdt het mes hier wel weer aan 2 kanten. Ik vond de kopers namelijk ook wel wat naief. Die pony van 6000, is die gekeurd? .

Ja.
De eigenaar staat een post boven je ;)

Daan_Romi

O ja newnails, je hebt groot gelijk dat je je dochter een natuurtalentje vind!! Daar ben je haar moeder voor!

En als anderen dat ook zeggen, alleen maar fijn. Wie weet over een paar jaar breekt ze echt door. Zou toch super zijn.
Begrijp niet dat mensen daar commentaar op kunnen hebben.
Hebben zelf waarschijnlijk geen kinderen.

Ik heb een zoontje en dochtertje en die zijn in mijn ogen ook overal talentjes in. En ja misschien ben ik de enige. Jammer dan, zijn mijn kinderen en ik vind ze de beste! Of dat nu met paardrijden, zwemles, judo, voetbal enz is

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 12:41

Wat ik opmerkelijk vond was dat ze in dat tweelingtopic zo uit haar naadje ging door een fout van de DA wat ik heel onsamenhangend vond. Uiteindelijk was het geen tweeling natuurlijk. Over de bevalling van dat paard ging ze tekeer alsof ze dat allemaal niet wist. (Een bokker vroeg iets of maakte een bepaalde opmerking) En dat topic over haar dochtertje met haar zwemdiploma'S! :) Ik feliciteerde haar ermee met haar zwemdiploma van haar dochter maar het waren er 2! :D

Ik vond haar heel apart om het maar even netjes te zeggen.

Xhiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 12:42

ik zat gisteren ook te kijken, maar bij de naam van de merrie (kamilia) wist ik al direct om wie het ging. had het echt neit van haar verwacht.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 12:42

Tivoli schreef:
Ja.

Oh :D Maar ook röntgenologisch?

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 12:43

Als het 'n goede advocaat was geweest had hij z'n huiswerk gedaan en kunnen zien dat deze persoon al jaren liegt & bedriegt. Eerst in de honden en nu in de paarden. Misschien heeft deze persoon nog wel meer op haar kerfstok.

Kunnen we niet terug naar de straffen welke vroeger uitgedeeld werden: eigen rechter spelen... Je zou toch het liefst flink gas geven als je in de auto zat en haar tegen kwam ;) !

Wat wij goedkoop noemen is voor een leek veel geld en daardoor is het jammer dat er helaas zoveel mensen in haar leugens getrapt zijn want ze bespeelt de mensen echt heel goed.

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 12:44

trekpaardluf schreef:
tjee wat erg zeg! roelie! echt heel veel respect voor wat je gedaan hebt.

en die stomme advocaat snapt het ook niet helemaal en hamert de hele tijd op jaa klinische keuring dit klinische keuring dat!

die advocaat doet gewoon zijn werk. het zou een slechte advocaat zijn als ie had gezecht ja jullie hebben allemaal gelijk. hij heeft grotendeels moeten zeggen wat dat mens hem verteld heeft. die vent kan ook niet overal verstand van hebben. trouwens ik zou wel eens willen weten hoe degenen die hier allemaal over die advocaat zeuren daar zouden zitten met allemaal vragen over iets waar je geen verstand van hebt maar wat je wel moet verdedigen met een camera op je neus.

degene die hier schuld heeft is dat mens zelf.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 12:44

MissJ schreef:
Tivoli schreef:
Ja.

Oh :D Maar ook röntgenologisch?

Nee,dat niet , aldus de eigenaar.
(anders even in haar berichten kijken,dan kan je het verhaal wat samenhangender lezen :) )

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 12:45

grauwman schreef:
Als het 'n goede advocaat was geweest had hij z'n huiswerk gedaan en kunnen zien dat deze persoon al jaren liegt & bedriegt. Eerst in de honden en nu in de paarden. Misschien heeft deze persoon nog wel meer op haar kerfstok.

Ik snapte ook niet dat die advocaat voor de camera wilde reageren. Duidelijk totaal geen verstand van zaken, wat een aanfluiting. Ik kan me niet voorstellen dat dit positief is voor zijn reputatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 12:45

ik weet wel zeker dat ze meeleest. Ik heb haar site bekeken toen ik opzoek was naar een paard. gelukkig vond ik die site er kinderlijk in elkaar gezet en ben ik niet eens gaan kijken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 12:46

@Knert, en heb je dat soort wantoestanden dan ook gemeld bij de autoriteiten? :)

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 12:46

Tivoli schreef:
Nee,dat niet , aldus de eigenaar.
(anders even in haar berichten kijken,dan kan je het verhaal wat samenhangender lezen :) )

Dank je wel voor de update, ik zal zo even zoeken. Maar dat snap ik dus nooit zo goed. Als je 6000 euro aan een pony uit kan en wil geven, waarom dan geen 500 voor een volledige keuring, dus ook röntgenologisch? En dan komt het voor mij weer uit op het stukje voorlichting.

Hier heeft alleen onze oplichter wat mee gewonnen. Ouders zijn hun geld kwijt, dochter is verdrietig.