Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 21:20

JoyCiej007 schreef:
Rex_Rolfo schreef:
Kan iemand PvdD, SPIN en Piep erop attenderen dat op Wolf nog helemaal niet geboden is? Zou zonde zijn als die zomaar overblijft en kan het nog echt leuk doen als grasmaaier. Linkje: klik

Volgens mij is 99,9% van de mensen in dit topic er toch over eens dat júist PvdD SPIN en Piep helemaal niet om 'het lot van de paarden' te doen is, maar om zieltjes en donateurs te winnen???
En waarom zou een paard beter af zijn bij SPIN dan bij een particulier?

Heb je de link uberhaupt geopend?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 21:20

Ach ik denk dat straks iedereen die netjes betaalt, fatsoenlijk vervoer bij zich heeft en het paard niet de trailer in trapt hem gewoon meekrijgt, no questions asked.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 21:23

=
JoyCiej007 schreef:
Rex_Rolfo schreef:
Kan iemand PvdD, SPIN en Piep erop attenderen dat op Wolf nog helemaal niet geboden is? Zou zonde zijn als die zomaar overblijft en kan het nog echt leuk doen als grasmaaier. Linkje: klik

Volgens mij is 99,9% van de mensen in dit topic er toch over eens dat júist PvdD SPIN en Piep helemaal niet om 'het lot van de paarden' te doen is, maar om zieltjes en donateurs te winnen???
En waarom zou een paard beter af zijn bij SPIN dan bij een particulier?

secricible schreef:
Heb je de link uberhaupt geopend?

Mijn welgemeende excuses, Rex_Rolfo...........
nee, had de link idd niet geopend, lukte me niet.

en zie nu hoe dom ik ben geweest.

Dus bij deze; ik ben succesvol flink gefopt :+ :')

MarjanB

Re: Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 21:50

Hihihihi _O- wolfje...

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 22:05

€ 6.000,- Wilco.
€ 3.700,- Fia Daula
€ 1.275,- Doortje
€ 3.300,- Wedford
€ 3.250,- Faye

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 22:58

Arme, arme, arme Wico en Wedford..

Dit kan niet meer bedoeld zijn als 'goh, lief koppie, leuk als knuffel/wandel/weidepaardje voor de kids.'

MandyIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 23:07

Meeeeh, ik vroeg me ook af wat dat gunnen inhield, heb gemaild.. Maar haf dus ook wel hier kunnen lezen..
Wie weet is er nog hoop!
Had weer contact gehad met SPIN. Die maken op dit moment geen vrienden met me :')

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 23:08

upendo schreef:
Arme, arme, arme Wico en Wedford..

Dit kan niet meer bedoeld zijn als 'goh, lief koppie, leuk als knuffel/wandel/weidepaardje voor de kids.'

Mee eens.

En dat juist mede door de mediagekte die PvdD en SPIN aan deze veiling hebben gegeven.
Wat een redders zeg......... niet naar 'de slacht', maar hoogstwaarschijnlijk de sport weer in. Daar zijn kapotte paarden met blessures vast beter af ja |o

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 23:16

die 6000 euro krijgt niemand voor een paard zoals wico zonder deze media aandacht was dat nooit zo hoog geworden, maar ja dat zullen we nooit weten.

faramunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 23:18

Spin heeft nu een oproep geplaatst op facebook wie er nu zo hoog op Wico aan het bieden is en waarom, ze maken zich zorgen en willen gerustgesteld worden.. denk niet dat ze de enigen zijn..

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 23:22

Ja joh, dat hebben ze zelf klaar gekregen. En die bieder lacht naar ze en maakt ze een lange neus. Wel bedankt SPIN, PIEP en PVdD. Gelukkig gaan ze in ieder geval niet naar de slacht, dat was vast afschuwelijker geweest dan nog een paar jaar vol de sport in met je blessures *sarcasmemodus uit*

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 23:26

als je die standfoto van wico op een willekeurige paardensite zet voor te koop.. schrikt dat iedereen toch af die voorbenen! laat staan dat er een 6000 euro voor gaat geven...

waarom staat hij 4 maanden stil..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 23:30

faramunda schreef:
Spin heeft nu een oproep geplaatst op facebook wie er nu zo hoog op Wico aan het bieden is en waarom, ze maken zich zorgen en willen gerustgesteld worden.. denk niet dat ze de enigen zijn..

Wat een fucking idioten ook :').

faramunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 23:33

Christiene schreef:
als je die standfoto van wico op een willekeurige paardensite zet voor te koop.. schrikt dat iedereen toch af die voorbenen! laat staan dat er een 6000 euro voor gaat geven...

Omdat alle spullen onder curatele staan.. dus ook de paarden.. en de curator beslist hoe en wat.. veel personeel zal er niet meer geweest zijn om te verzorgen en te trainen van zoveel paarden.. bovendien staat hij met een peesblessure

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 23:35

faramunda schreef:

Kun je zeker alleen zien als je liked?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 23:35

Dadelijk gaan ze nog met spandoeken demonstreren wanneer Wico opgehaald wordt door de nieuwe eigenaar. :')

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 23:39

Ik heb het ergens gelezen maar ga niet 76pagina's doorspitten, mijn vriendin heeft interesse in een kavel waar nog niet op geboden is, wat gebeurd er met de prijs als er niemand bied ?

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 23:40

faramunda schreef:
Christiene schreef:

Omdat alle spullen onder curatele staan.. dus ook de paarden.. en de curator beslist hoe en wat.. veel personeel zal er niet meer geweest zijn om te verzorgen en te trainen van zoveel paarden.. bovendien staat hij met een peesblessure

Er is echt geen mogelijkheid dat alle paarden maanden stil hebben gestaan zonder eten etc, alleen maar omdat er een instantie binnen komt lopen om de boel op slot te gooien.
Er zal niet veel mee gedaan zijn, maar ze stonden al op een zorgboerderij, het was geen eurocommerce..

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 00:04

faramunda schreef:

*Proest* :')

Hopke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 00:04

Speedster schreef:
6000 euro voor wico!!!???

Zo te zien wel, ook nog eens excl. veilingkosten enzo.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 00:05

Ik sprak met een vriend van mij tijdens de kijkdag, die heeft de paarden nog gevoerd onder curatele. Echter mochten ze niet dagelijks uit hun box en als alleen onder toezicht.

Al helemaal niet meer in de wei want dat was te gevaarlijk.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 00:06

secricible schreef:
Ja joh, dat hebben ze zelf klaar gekregen. En die bieder lacht naar ze en maakt ze een lange neus. Wel bedankt SPIN, PIEP en PVdD. Gelukkig gaan ze in ieder geval niet naar de slacht, dat was vast afschuwelijker geweest dan nog een paar jaar vol de sport in met je blessures *sarcasmemodus uit*

_/-\o_

Al hoop ik, misschien tegen beter weten in, wel op een leuk baasje. Iets in mij zegt aan de andere kant dat dit de gewone dagelijkse praktijk is hoor, voor heel veel andere paarden, alleen is hier toevallig een veiling en bijbehorende publiciteit aan te pas gekomen... ;)
Laatst bijgewerkt door Sientje op 28-01-14 00:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 00:08

Letsdunit schreef:
Ik heb het ergens gelezen maar ga niet 76pagina's doorspitten, mijn vriendin heeft interesse in een kavel waar nog niet op geboden is, wat gebeurd er met de prijs als er niemand bied ?

Er komt rond de 40% bovenop de vraagprijs wegens BTW en veilingkosten. Geloof niet dat ze voor sluiting van plan zijn te gaan zakken met de prijs, als je dat bedoelt.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 00:19

faramunda schreef:

Wat een stelletje mafketels bij elkaar zijn het toch. Hebben ze eindelijk voor elkaar wat ze wilden ('paard niet naar de slacht'), gaan ze alsnog lopen mekkeren. Hebben ze toch echt zelf veroorzaakt dat die paarden állemaal eigenlijk ver boven de economische waarde weg gaan.

En dan was de slacht zielig? Beter dood en zonder pijn dan een kapot paard mét last/pijn weer in de sport lijkt mij, maar dat snappen ze daar nog steeds niet. :n 8)7

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 00:21

Zitten ze zeker weten niet zelf te bieden met al dat opgehaalde geld? Al was het maar, om de prijs op te drijven.