Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
PhiaBink schreef:We gaan weer verder met speculeren van een TV programma wat onvolledig is uitgezonden. De schuld ligt niet bij de koopster, maar bij de eindredactie/montage van het programma van RTL4.
Omdat het een onvolledig uitgezonden programma is, is er een hele verkeerde kijk op gekomen. Jullie speculeren van wat je heb gezien. ER WAS MEER AAN DE HAND DAN DAT WERD UITGEZONDEN!
Stop met speculeren en wacht af wat een echte!!! advocaat en een echte!!!! rechter met de zaak doet.
Je kan het hele wetboek hier neerzetten, maar nogmaals ER WAS MEER AAN DE HAND!
Het is echt schandalig hoe er gespeculeerd wordt, verzonnen wordt, erbij verzonnen wordt, vermoedens, beledigingen, onterechte beschuldigingen enz.
Er zijn heel wat die getemt hebben. 99% weet absoluut niet wat er aan de hand is. 1% is op de hoogte en die zitten net als ik met kromme tenen achter de PC en hebben medelijden met Jytte hoe ze zo door het slijk wordt gehaald.
Een oordeel geven over iets waar je als leek (gewone bokker, geen jurist) geen verstand van heb. De inhoudelijke feiten niet weet!
Stop met grote onzin uitkramen! Doe wat nutigs dan iemand zo de grond in te boren!
Mods, slotje erop!
SaskiaKa schreef:Ik had dit al eerder gevraagd, maar geen antwoord gekregen. Dus hierbij nogmaals:
Volgens Phia heeft dhr vd Berg op 1 juli het contract getekend. Drie dagen later kreeg hij het bericht dat Jytte het contract wilde ontbinden omdat het paard Lyme, Rhino en nog wat andere ziektes had. Twee weken later wordt, zoals hier in het topic te lezen is, het paard ter dekking aangeboden..
In oktober is het paard (vlak na de uitslag van het bloedonderzoek volgens Phia) ingeslapen.
Hoe kon ze dan in juli het paard terug willen brengen vanwege deze ziektes, terwijl daar pas in oktober die bloeduitslag van was? Weet jij dit, Phia?
Jessix schreef:Ik moet er gewoon een beetje om lachen, 76 pagina's lange discussie.. Ik vind het op z'n minst dubieus te noemen en dan bedoel ik het gedrag van de koper, niet de verkoper.
Als ik een paard koopt en die mankeert een week later wat, wat het dan ook is, ik zou het meteen noemen aan de verkoper. Ook vind ik het normaal dat die beste man het gedeelte van consumentenrecht uit het contract heeft geschrapt. Na drie maanden weet je toch totaal niet meer in welke conditie het paard verkeerd? Een contract teken je meteen, niet maanden later.
CindyUniek schreef:Wat iemand op pagina hiervoor zegt
Ik denk niet dat de tv beseft dat paardenmensen nu negatief naar jytte kijken
Ze zeggen op het eind met een stapeltje in hun handen 'met deze uitslagen hebben we genoeg bewijs voor een zaak'
Die topadvocaten zien het allemaal gunstig in voor jytte, dus die weten, zoals hier ook aangegeven wordt, méér
Ik vind het niet netjes dat er nu begonnen wordt over haar opleidingen en dat haar baas het maar niet onder ogen moet krijgen en over haar kundigheid met hengsten, over het grapje van dekking, dat de bijtwond ineens heel anders gegaan zou zijn en OF het wel een bijtwond was
Er schijnen meer gedupeerden te zijn, maar wees eerlijk, denk je dat die nu nog hier zouden durven te reageren?
Ik heb zelf ook een fjordenmerrie en in de wandelgangen ook genoeg negatief over de verkoper gehoord dat ik mijn merrie er niet 1,2,3 zou brengen om te laten dekken oid en dan ben ik er zelf nog nooit geweest.
Op een ander forum staat ook openbaar dat iemand een van de meiden daar extra betaalde zodat haar merrie uit de stal kwam en gemest werd. Dat geeft toch ook wel een klein beetje inzicht op situatie daar lijkt me
Ik denk dan ook dat het verstandig is dit topic op slot te gooien tot de zaak geweest is en de uitslag verteld kan worden!
CindyUniek schreef:Wat iemand op pagina hiervoor zegt
Ik denk niet dat de tv beseft dat paardenmensen nu negatief naar jytte kijken
Ze zeggen op het eind met een stapeltje in hun handen 'met deze uitslagen hebben we genoeg bewijs voor een zaak'
Die topadvocaten zien het allemaal gunstig in voor jytte, dus die weten, zoals hier ook aangegeven wordt, méér
Ik vind het niet netjes dat er nu begonnen wordt over haar opleidingen en dat haar baas het maar niet onder ogen moet krijgen en over haar kundigheid met hengsten, over het grapje van dekking, dat de bijtwond ineens heel anders gegaan zou zijn en OF het wel een bijtwond was
Er schijnen meer gedupeerden te zijn, maar wees eerlijk, denk je dat die nu nog hier zouden durven te reageren?
Ik heb zelf ook een fjordenmerrie en in de wandelgangen ook genoeg negatief over de verkoper gehoord dat ik mijn merrie er niet 1,2,3 zou brengen om te laten dekken oid en dan ben ik er zelf nog nooit geweest.
Op een ander forum staat ook openbaar dat iemand een van de meiden daar extra betaalde zodat haar merrie uit de stal kwam en gemest werd. Dat geeft toch ook wel een klein beetje inzicht op situatie daar lijkt me
Ik denk dan ook dat het verstandig is dit topic op slot te gooien tot de zaak geweest is en de uitslag verteld kan worden!
Mioux schreef:Dat denk ik ook suelza, als zij niet al die publiciteit opzocht en probeerde de verkoper in t negatief te zetten, dat mogelijk de verkoper, mits die van te voren alles wist op de dag na en nie maanden later, die best had gezeg van nou beide pech, misschien maar 50/50 en is t klaar. Maar zij wil gelijk het aankoopbedrag plus 2000 euro.. ja dan zegt de verkoper ook sorry maar na dit alles en de manier waarop laat maar
Kriel schreef:JOh, overal is wel wat.
Ik mopper ook wel eens op de gang van zaken van mijn pensionstalling. Of op mijn stalbaas.
En ja, ik moet ook meer betalen in de zomer wanneer ik wil dat mijn paarden worden buiten gezet.
Wanneer die regels vooraf duidelijk zijn, ga je er dus mee akkoord en weet je waar je aan toe bent.
Er zitten altijd twee kanten aan een verhaal en in een dergelijk programma wordt het misschien te eenzijdig belicht.
Zorgt toch altijd weer voor kostelijk vermaak wanneer zulke programma's over paardjes gaan.
De halve wereld op zijn kop
lady62 schreef:ik vraag me af is de fokker nu particulier of niet want daar gaat het om
ik volg dit verhaal een beetje maar dit is mij niet helemaal duidelijk en wel belangrijk voor de garantie
want daar gaat het om niet wat er op papier staat
kan iemand mij dat met zekerheid vertellen
lady62 schreef:ik vraag me af is de fokker nu particulier of niet want daar gaat het om
ik volg dit verhaal een beetje maar dit is mij niet helemaal duidelijk en wel belangrijk voor de garantie
want daar gaat het om niet wat er op papier staat
kan iemand mij dat met zekerheid vertellen
lifaya schreef:Betreft die dekking, ik gok dat het gewoon een grapje was, is de dekking uitgevoerd of niet?
Mioux schreef:Dannog is de client altijd degene die akkoord gaat of niet... Pro deo of niet, t gaat altijd in overleg met de client.