Undercover in Nederland mag beelden handelaar toch uitzenden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 12:10

Wat een gepraat nog in de tijd dat ik weg was
Ik heb her en der wat bijgelezen

Ik heb enorm respect voor Roelie dat ze dit zo durft! Want het is niet niets en ik ben benieuwt wat er via de telefoon is besproken door haar kant ben je niet bang dat als je haar tegen komt dat er wat gebeurt?

Tjaa hier op bokt zijn vele mensen in haar achterlijk gedrag gestonken ik had ook bewondering voor haar dochtertje met de hengst maar ik heb eigenlijk nooit in haar topic's gelooft
Vooral toen ik op het 2ling topic stuite maargoed gebeurt is gebeurt

Deze vrouw zal zich niet zosnel meer laten vertonen in het openbaar en terecht

Danielle86

klopt het dat deze vrouw ook in diesse een tijdje heeft gezeten met stallen en paarden..
dan ben ik ooit ook bijna opgelicht door haar..
ben ik blij dat ik mn gevoel vertrouwde en dat paard wat ze me wilde verkopen niet gekocht heb

Toveren

MarcoBorsato schreef:
'kleine uitdaging?'

Wat een ontzettend aparte opmerking.

Verder vroeg ik me af of iemand weet hoe illegaal ze bezig is geweest. Waar ze eventueel voor veroordeeld kan worden.

Dit is moeilijk te bepalen...
Zo bijvoorbeeld bij de d-pony; Hij is klinisch goed bevonden maak ik op uit de posts. Ten tijde van de keuring was hij dus goed...
Het is moeilijk te bewijzen dat hij hiervoor al slecht liep. NB, dit komt ook niet in het programma naar voren; Er wordt slechts over het niveau gepraat waarover men verschilde van mening.
Ik denk eigenlijk dat zij op dit punt geen poot hebben om op te staan omdat er, voor zover de uitspraken uit de uitzending, geen bewijs is.
Met betrekking tot bijvoorbeeld het niveau; Tja ook moeilijk. Blijkbaar zijn er geen knhs standen nagekeken, en dus niet aan onderzoeksplicht voldaan. Heeft de pony een knhs niveau van Z, of een niveau van Z thuis springen? Dit is een lastige..

Dat andere paard, van Carolien? (is dat haar naam?) Tja, daarbij staat het eea zwart op wit, en zij maakt denk ik meer kans.

StillAngel

Whaaat, echt erg, had tijd geleden ook topic gelezen met die hengst en dat kleine meisje van haar erop, zo lief vond ik dat! En dan kan er zo iemand achter schuilen.. Weird.. |(

newnails

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 12:11

idefix4 schreef:
newnails schreef:
Onze dochter (en wij) is/zijn zeker blij met lucky!!!
Maar omdat onze dochter beter rijd dan het gemiddelde meisje van 10 jaar kwam ze er zelf ook achter hoor.
En wat wil je als je 30 minuten op je pony hebt gereden en dan je pony vervolgens 3 weken stil moet staan, en je er niet op kunt rijden omdat ze vet kreupel is.
Denk je dat mijn dochter achterlijk is ofzo, ik weet zeker van niet.
Mijn dochter rijd al lang genoeg op de manege en heeft al lang genoeg 2x per week priveles om daar verstand van te hebben.
Maar ik vind het in triest als je als kind je droompony krijgt, (dachten we) en dat je zo goed als wedstrijdklaar bent, je dan niet elke dag op je pony kunt rijden omdat het beestje pijn heeft.
En wij hebben hier uiteraard ook van geleerd hoor dit gebeurd ons nooit meer.

Newnails een adviesje: Nombrado en ik gaan ook niet door één deur... ;) Ervaring heeft me geleerd: "Niet op haar happen."
Maar dat je nu roept dat je dochter een natuurtalentje is, dat is een flinke bewering. Rijd je zelf ook? Heb je oog voor deze details of is je dat ook op de mouw gespeld door deze mevrouw? Kom daar over een jaar of 8 nog maar op terug. Elke mama vindt haar kind natuurlijk talentvol en hoort graag dat het kind een talent heeft en laten we eerlijk zijn: Elk mens wordt geboren met talenten, dus het zou zo maar kunnen idd. Mijn dochter van 7 is ook de nieuwe Lotje schoots. :+ Ik vind het triest dat iemand zoals deze handelaar jouw vertrouwen heeft gewonnen en je gezin zo heeft beschadigd. Ze heeft het vast en zeker heel goed gespeeld en jouw onwetendheid heeft je genekt. Jouw dochtertje verdient net als ieder ander kind van 10 een leuke gezonde sterke pony waar ze tot haar 18e met ontzettend veel plezier de sport kan ontdekken. Ik weet zeker dat je veel geleerd hebt hiermee. Een heel dure les. Ik kan je alleen maar heel veel sterkte wensen en hopelijk kom je snel een erg leuke pony tegen die het verdriet om Lucky een beetje minder kan maken. Idd laat je kind genieten van het feit dat jullie zo lief zijn om een pony voor haar aan te schaffen. Er zijn zat ouders met kinderen die daar al niet aan beginnen.

Dat mijn dochter een natuurtalentje is, is me verteld door mensen die er wel degelijk verstand van hebben. Ook door Roelie ;-)
Nee ik rijd zelf niet. En natuurlijk vind ik mijn dochter de beste hahaha niet gek toch.
Ze heeft het idd heel goed gespeeld, ik heb zelf een nagelstuddio en heb ook echt wel mensenkennis, alleen niet zoveel kennis van "beesten" (en daar bedoel ik niet paarden mee).
Ja was idd erg onwetend, maar weet nu ineens veeel meer over paarden enz, dus mij gebeurd dit niet meer.
Bedankt voor je lieve woorden!
Laatst bijgewerkt door newnails op 24-05-10 12:30, in het totaal 1 keer bewerkt

roelie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 12:11

Gentlegiant schreef:
Wat een gepraat nog in de tijd dat ik weg was
Ik heb her en der wat bijgelezen

Ik heb enorm respect voor Roelie dat ze dit zo durft! Want het is niet niets en ik ben benieuwt wat er via de telefoon is besproken door haar kant ben je niet bang dat als je haar tegen komt dat er wat gebeurt?

Tjaa hier op bokt zijn vele mensen in haar achterlijk gedrag gestonken ik had ook bewondering voor haar dochtertje met de hengst maar ik heb eigenlijk nooit in haar topic's gelooft
Vooral toen ik op het 2ling topic stuite maargoed gebeurt is gebeurt

Deze vrouw zal zich niet zosnel meer laten vertonen in het openbaar en terecht

Er is niks bijzonders gezegt over de tel! en nee ik ben niet bang voor haar

magda_90

Re: Undercover in Nederland mag beelden handelaar toch uitzenden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 12:13

Is mevrouwdienietgenoemdmagworden nu eigenlijk ook diegene van dat topic een hele tijd terug? Die scheen ook oplichtpraktijken te hebben met paarden? Ik ga kijken of ik hem kan vinden, dat topic.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 12:14

Maar ze zal toch allicht pissig zijn op je dat je meegewerkt hebt aan dit programma?

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 12:14

Roelie wat leuk dat je hier reageerd, echt mijn complimenten voor je !!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 12:15

Eleonora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 12:18

newnails schreef:
Dat mij dochter een natuurtalentje is, is me verteld door mensen die er wel degelijk verstand van hebben. Ook door Roelie ;-)
Nee ik rijd zelf niet. En natuurlijk vind ik mijn dochter de beste hahaha niet gek toch.
Ze heeft het idd heel goed gespeeld, ik heb zelf een nagelstuddio en heb ook echt wel mensenkennis, alleen niet zoveel kennis van "beesten" (en daar bedoel ik niet paarden mee).
Ja was idd erg onwetend, maar weet nu ineens veeel meer over paarden enz, dus mij gebeurd dit niet meer.
Bedankt voor je lieve woorden!

ben ik het mee eens, ik ben natuurlijk nog geen moeder maar dat je je dochter een natuurtalentje noemt, is niet raar hoor, is alleen maar goed bedoeld en geeft zo'n meisje alleen maar meer vertrouwen :)
vind het heel erg voor uw dochter, hopelijk heeft ze met haar volgende pony meer geluk!

Mindfields

Floortje2002

OMG! ik heb de uitzending deels gezien. maar wat ik niet begrijp in dit land:

waarom moet dat mens onherkenbaar in beeld? dit is toch een duidelijke zaak? echt belachelijk. NL is zo soft met dit soort dingen. wat nou privacy! dat verdiend zij echt niet meer.

ik ben een gedupeerde van een andere handelaarster uit brabant, dus ik weet hoe mensen zich voelen. en als ik dit nu allemaal weerzie lees en hoor krijg ik spontaan weer wurgkriebels naar zulke figuren ......

iedereen die ermee te maken heeft sterkte en ik hoop dat de mevrouw in kwestie deze praktijken niet weer kan herhalen.

en alberto en iedereen die er aan meegewerkt heeft: TOP!!!

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 12:20

Roelie dat is mooi dat je niet bang bent voor d'r!

cube

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 12:23

Ik heb het ook gezien..bah. Respect voor Roelie en veel sterkte voor alle gedupeerden!

ikkieikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 12:23

ik heb enige jaren geleden met haar een aanvaring gehad ... ivm een lusitano veulen... gelukkig heb ik toen geen veulen gekocht....
wel zielig voor dat meisje... zo blij met lucky en zo.....

en iedereen wil het beste voor zijn kind..natuur talent of niet.......

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 12:25

Vindt het nog steeds jammer dat deze persoon zo beschermd wordt. Aanpakken die handel.

Ik was voor m'n oudje op zou naar een plek waar hij nog lekker kon genieten en daar werd natuurlijk ook op gereageerd met de vraag in hoeverre hij nog bereden kon worden door een klein meisje voor een stapritje. Doordat ik zelf wist wat ik absoluut niet wilde voor m'n paard ben ik verder niet meer op in gegaan maar als je erg naief bent denk je leuk voor het beessie wordt er toch nog 2x per week nog iets met hem gedaan.

Daan_Romi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 12:26

Ik weet wel dat mijn vriendin haar paard heeft laten keuren door een kliniek daar in de buurt (ik was erbij).

Maar inmiddels is duidelijk dat die kliniek (in elk geval 1 arts die daar werkzaam is) gewoon onjuiste informatie heeft gegevens en niet alleen bij dit paard.

Paard is dus goedgekeurd, terwijl het verre van goed is!

Roelie vind het heel knap van je! Ben blij dat er nu eindelijk aandacht voor is, ook al is dit het topje van de ijsberg.
Ik heb ook het idee dat je niet uit kan wijden over alles, dat is logisch.

Wallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 12:27

jeetje zeg..
stille meelezer. maar toch even een reactie!!!
respect voor roelie.. dat je dit zomaar even doet!! ontzettend knap..

ik kan je eerlijk zeggen dat ik met tranen in me ogen heb gezeten bij het verhaal van paardje lucky!! en ik enorm met deze mensen mee leef, want wie heeft nou het lef om een meisjes droom (die bijna elk meisje wel heeft!!) zo in duigen te laten vallen..

en die vrouw.. gadver ik walg van der en al die leugens.. (die advocaat ook zeg! haha) je zou die maar zijn, er is zwart op wit bewijs materiaal en hij gaat er vol tegen in.. maar goed dat is zijn job.. ik hoop dat deze vrouw nooit meer paarden kan KOPEN en VERKOPEN!!

gedupeerde heel veel sterkte!!
en stiekem heel stiekem hoop ik dat die vrouw hier mee leest!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 12:28

Ik vrees dat deze handelaar ongestraft zal blijven.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 12:28

Daar vrees ik helaas ook voor
Ben benieuwd of er nog een vervolg komt van Alberto...

HRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 12:30

Je kon aan die advocaat zien dat hij niet wist wat hij moest zeggen; ik dacht echt kerel hou je mond je weet niet waar je over praat. Ik hoop dat er een vervolg komt van alberto!

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 12:31

Ik zag dat ze alle foto's van haar Photobucket account heeft gehaald of haar hele account heeft verwijderd. Gister deden alle foto's het nog.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 12:31

MarcoBorsato schreef:
Ik vrees dat deze handelaar ongestraft zal blijven.

In dat geval hoop ik dat er nu in ieder geval bereikt wordt dat ze geen paard meer zal kunnen slijten.
Ik weet niet in hoeverre dit haar broodverdienende inkomsten waren,maar ik hoop dat dat bij deze dus volledig over de kop gaat :=

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 12:32

Eleonora_ schreef:
ik vind het erg banketstaaf van je nombrado.
een moeder mag haar dochter toch wel talentje noemen?
als je dat meisje zag huilen gisteren zag je dat ze verdriet had van haar 'droompony' waar ze nu niet meer elke dag op mag omdat het beestje pijn heeft.

en je zou lucky op willen vangen en kijken wat er aan de hand is?
waarom? is het niet duidelijk genoeg voor je dat het beestje pijn heeft?

respect voor roelie :)

ik vind banketstaaf wel lekker :D
but
ik vind het zelf niet juist je dochter op die manier te misbruiken voor een negatief televisieprogramma.
daar is een dochter niet mee geholpen. Vind het ook niet juist, om een pony met zadel erop voor te stellen op tv, als zijnde kreupel paard. (want er wordt dus blijkbaar wel op gereden)
ja, ik zou idd het beestje willen opvangen om te kijken wat er aan de hand is
in het belang van Lucky (super krachtige uitstraling) en haar dochter ('s droom)