Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 20:05

Rex_Rolfo schreef:
Kan iemand PvdD, SPIN en Piep erop attenderen dat op Wolf nog helemaal niet geboden is? Zou zonde zijn als die zomaar overblijft en kan het nog echt leuk doen als grasmaaier. Linkje: klik

:') Ook Wolf heeft een opknapbeurtje nodig voordat ie dienst kan gaan doen als grasmaaier :))

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 20:07

Iris82 schreef:
IHN. Deze discussie is offtopic.
Graag verder in het topic op lzp.

sorry...las het later idd.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 20:15

Annemiek80 schreef:
Nicky1963 schreef:
UPDATE PAARDENVEILING:
Piepvandaag is in gesprek met de curator, deze kan niets toezeggen maar hij deelt de zorgen om de paarden en hij wil meedenken over een oplossing voor paarden die kwetsbaar zijn.
Voor Kenzo, Frits, Guus en First zijn fantastische opvangplekken geregeld, stop dus svp met bieden op deze paarden. Speciale aandacht ook voor Wedford, een goed thuis is beschikbaar maar de prijs loopt (te) hoog op, we hopen dat mensen zich realiseren dat Wedford blijvend ongeschikt is voor de sport en dat hij een lang en kostbaar medisch traject nodig heeft. Help ons door dit bericht te verspreiden en lid te worden van Piep! Dank!

Dit is hetzelfde praatje (weer) als al een paar dagen geleden naar buiten is gekomen (dag dat de veiling startte vlgs mij).
Dat hij de zorgen deelt en meedenkt over een oplossing, de dierenbescherming Limburg werkt al met hun samen en die zie ik in deze situatie als een neutralere partij dan Piep/spin en pvdd

Piep heeft in dit bericht wel hun bewoording wat aangepast naar 'kwetsbaar' ipv 'kans op slacht'. Maar je kunt er vanuit gaan dat alle paarden naar iemand met goede bedoelingen gaat voor deze prijzen, op de 2 afgekeurde sportpaarden na misschien.

Tegelijkertijd heeft Piep op hun site zelf de actie nog steeds staan in de bewoordingen van 'red de paarden van de slacht', dus heb ik nog altijd dubbele gevoelens erover.

Nogmaals ik ben niet tegen wat SPIN en Piep (en pvdd) doen in het algemeen maar in deze situatie vind ik ze wel kwalijk handelen en dat geeft me een nare bijsmaak

edit:
Maar stiekum moet ik ook wel grinnekken om hoe ze zich er straks uit gaan draaien als blijkt dat geen één paard het nodig had om 'gered' te worden met hun acties... maar ja dan zeggen ze hoogstwaarschijnlijk dat dat komt DOOR hun acties en dat het geld terechtkomt bij paarden in vergelijkbare situaties

Idd Annemiek80: 10 tegen 1 gaat er zometeen niet € 1,00 naar deze paarden. Nu kost het onderhoud van hun huidige verzameling paarden natuurlijk ook veel geld, dus zullen ze blij zijn met elke euro die ze nu hebben opgehaald.

mayday

Re: Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 20:19

Het is niet zo dat de hoogste bieder het product krijgt, maar als het om de centen draait zou je toch wel denken dat het zo werkt?

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 20:20

Maar dat voegt niet echt veel geloofwaardigheid toe aan de leden van deze stichtingen.
Dat je paarden wil "redden" prima, dat met het geld van anderen, ook prima, maar maak je woorden dan ook waar, of het nu €500 of €50000 gaat kosten, maar ga niet geld inzamelen voor het ene paard, en geef het vervolgens aan een ander paard uit.

Maar zo denk ik erover.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 20:24

Rex_Rolfo schreef:
Kan iemand PvdD, SPIN en Piep erop attenderen dat op Wolf nog helemaal niet geboden is? Zou zonde zijn als die zomaar overblijft en kan het nog echt leuk doen als grasmaaier. Linkje: klik

Volgens mij is 99,9% van de mensen in dit topic er toch over eens dat júist PvdD SPIN en Piep helemaal niet om 'het lot van de paarden' te doen is, maar om zieltjes en donateurs te winnen???
En waarom zou een paard beter af zijn bij SPIN dan bij een particulier?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 20:25

JoyCiej007 schreef:
Heel verhaal. .. knip

ooh je moet je niet zo opwinden over wat ik zeg. Ik zei "stel".
Ik bedoel het niet bloedserieus ;-)

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 20:28

mayday schreef:
Het is niet zo dat de hoogste bieder het product krijgt, maar als het om de centen draait zou je toch wel denken dat het zo werkt?

Ik denk dat het uiteindelijk toch de curator is die dat beslist. Als er genoeg is binnengehaald met de verkoop aan spullen, dan zal hij waarschijnlijk er eerder naar kijken of de paarden goed terecht komen, dan wanneer er niet voldoende is binnengehaald.
Kan me niet voorstellen dat, wanneer hij bv. € 10.000 tekort komt om alle schuldeisers te kunnen betalen, een bod van € 5200 op een paard afslaat en het dier aan een lagere bieder "gunt".

Al zou dat wel de werkwijze moeten zijn (als de hogere bieder geen goed tehuis kan bieden en de daarop volgende bieder wel), als ik het goed begrepen heb..
Laatst bijgewerkt door Isabonny op 27-01-14 20:43, in het totaal 3 keer bewerkt

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 20:29

Anoniem schreef:
JoyCiej007 schreef:
Heel verhaal. .. knip

ooh je niet je niet zo opwinden over wat ik zeg. Ik zei "stel".

Als je het niet serieus bedoelde, dan heeft het dus ook geen enkele waarde om zo'n speculatieve complottheorie hier te gaan verkondigen. Enige wat dat opbrengt is vuurtje opstoken waar niemand wat mee verder kan.
Dan vraag ik me af waarom je iets dergelijks posts, en je er vervolgens vanaf probeert te maken met 'ik zei alleen maar 'stel', ik bedoel het niet bloedserieus'.

Zo ken ik er ook nog wel wat, 'stel dat SPIN of PvdD banden heeft met de Italiaanse maffia en dat ze het opgehaalde donateursgeld in drugs, smokkelwaar en andere ongure zaakjes gaan steken'.... :+

Daarbij wind ik mij helemaal niet op over wat jij zei, ik probeerde alleen te tonen hoe enorm onwaarschijnlijk jou theorie wel niet was ;)

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 20:30

Elles schreef:
Rex_Rolfo schreef:

:') Ook Wolf heeft een opknapbeurtje nodig voordat ie dienst kan gaan doen als grasmaaier :))

Wij hebben er al één. En dat is een sportgrasmaaier, die kan je niet met anderen op het gras zetten. Veel te bang dat ze elkaar stuk maken O:)

poging tot luchtige noot in af en toe verhit topic. In dat kader zeg ik ook: laat die complottheorieën maar komen

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 20:30

Dat onder gunning, staat er geloof ik altijd bij bij veilingen van BVA.. tenminste degene waar wij tot nu toe aan meegedaan hebben wel altijd.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 20:33

ninz schreef:
Dat onder gunning, staat er geloof ik altijd bij bij veilingen van BVA.. tenminste degene waar wij tot nu toe aan meegedaan hebben wel altijd.

Klopt, dat heeft vooral te maken of het minimale bedrag wordt gehaald.
Dit om te voorkomen dat iets voor te weinig weg gaat.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 20:40

Het "gunnen" heeft meestal niks met het "mag jij hem wel en jij niet" te maken, zou alleen maar corrupt zijn. Veiling mag niet partijdig zijn, daarom is er ook altijd een notaris betrokken om alles in de gaten te houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 20:44

JoyCiej007 schreef:
[naam] schreef:
ooh je niet je niet zo opwinden over wat ik zeg. Ik zei "stel".

Als je het niet serieus bedoelde, dan heeft het dus ook geen enkele waarde om zo'n speculatieve complottheorie hier te gaan verkondigen. Enige wat dat opbrengt is vuurtje opstoken waar niemand wat mee verder kan.
Dan vraag ik me af waarom je iets dergelijks posts, en je er vervolgens vanaf probeert te maken met 'ik zei alleen maar 'stel', ik bedoel het niet bloedserieus'.

Zo ken ik er ook nog wel wat, 'stel dat SPIN of PvdD banden heeft met de Italiaanse maffia en dat ze het opgehaalde donateursgeld in drugs, smokkelwaar en andere ongure zaakjes gaan steken'.... :+

Daarbij wind ik mij helemaal niet op over wat jij zei, ik probeerde alleen te tonen hoe enorm onwaarschijnlijk jou theorie wel niet was ;)

Er staat hier wel meer gepost dat geen knip voor de neus waard is.
En er staat toch ook stel. .. stond er al vanaf het begin, heb ik niet gewijzigd.
Maar ik sta nergens meer van te kijken tegenwoordig.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 20:46

Dat snap ik, maar er zou toch gekeken worden dat de paarden ook echt goed terecht zouden komen? (al vraag ik me af wat daarvoor e criteria zijn die ze willen hanteren; ze kunnen slecht van te voren alle adressen afgaan om te kijken of het dier ook goed komt te staan en goed verzorgd gaat worden).

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 20:52

nog 1 dagje dames en heren, ben echt super benieuwd waar de tellers op gaan belanden.

Ik hoop dat we nog eens horen over waar sommige paarden naar toe zijn gegaan, maar vrees van niet

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 20:55

Dat zou idd leuk zijn, Silly, maar ik denk ook niet dat we er veel van zullen horen waar ze terecht zijn gekomen. Ik hoop dat een aantal Bokkers mazzel hebben.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 20:56

Hoe laat sluit de veiling morgen?

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 20:58

nog 20 uur en 10 minuten, maar als de laatste bieding 5 min voor tijd is , komt er 5 min bij net zolang tot er dus niet meer geboden wordt.

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 20:59

Isabonny schreef:
Dat snap ik, maar er zou toch gekeken worden dat de paarden ook echt goed terecht zouden komen? (al vraag ik me af wat daarvoor e criteria zijn die ze willen hanteren; ze kunnen slecht van te voren alle adressen afgaan om te kijken of het dier ook goed komt te staan en goed verzorgd gaat worden).

ff mijn fb-vraag aan t veilingbedrijf en hun antwoord gekopieerd:

Ik: Dat over de gunning staat altijd al op de site. Niks nieuws dus. Waar ik benieuwd naar ben is HOE de curator en de pandhoudster gaan kijken of de laatste (hoogste) bieder geschikt is. ZO niet, gaan ze dan kijken of de eennahoogste bieder geschikt is? En zo verder? Graag hierop uw reactie.

BVA-Auctions: Dank voor uw vraag! Dit is aan de curator en pandhoudster om te beoordelen. Maar een aantal criteria kunnen zijn: Op basis van kopersgegevens(bij registratie dient een aantal gegevens ingevuld te worden), eventueel persoonlijk gesprek, screening op het internet, etc. Zelf suggesties?

Kortom, geen idee wat ze gaan doen ;(

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 21:01

Alles wat niet Frits de Slager heet is goed terechtkomen.

mrs_ed

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 21:10

Sorry, maar hóe wil je checken dan of een bieder een goed huis kan bieden? Voldoende centen op de bankrekening? De kennis van de bieder testen? Ik ken zat mensen die met een minder dikke bankrekening meer kunnen doen voor een dier dan iemand met een dikkere bankrekening maar minder kennis, of nog belangrijker, de drive om het dier helemaal gezond te krijgen en daarvoor alles uit de kast te trekken.

Ik geloof er helemaal niks van dat de curator erop zal toezien dat de paarden aan de juiste persoon wordt verkocht. Sterker nog, ik denk zelfs dat (hij) dat helemaal niet kán! Zijn verplichting is om een zo hoog mogelijke opbrengst te genereren zodat zo min mogelijk schuldeisers met lege handen achterblijven. Want geloof me, er zijn bij dit soort faillissementen altijd verliezers. Je gaat niet zomaar failliet. De curator kan hoogstens de bieders vragen of ze goed om zullen gaan met de paarden, maar er is geen enkele verplichting aan de bieders om daaraan mee te werken.

Als Piep écht zo'n fantastische omroep is als ze zeggen, maken ze straks een goed vervolgverhaal dmv goede gedegen journalistiek. Als daaruit blijkt dat er paarden tussen wal en schip zijn belandt, kun je met dát verhaal bij de politiek aankomen om wetgeving te wijzigen zodat dit in de toekomst niet meer gebeurt.

Op dit moment wordt op het sentiment ingespeeld waarvan ik het gevoel krijg dat het bij Piep, Spin en PvdD draait om ikke ikke en de rest kun je invullen. Bah!
Ik hoop van harte dat ik ongelijk krijg.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 21:14

wat een toren hoge prijzen voor 'kapotte' paarden. belachelijk gewoon. wat bezielt mensen? (alleen als je het paard kent en hij gaat je aan het hart snap ik het'

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 21:18

Ook bva zit gebonden aan de privacy wet..
Dus inkomen, bankrekeningen en dat soort zaken checken gaat er niet in zitten.
Zoals ze zelf al zeggen, hebben ze geen idee hoe ze kunnen nagaan of de paarden ook daadwerkelijk goed terecht gaan komen.

Het gunnen is dus gewoon de verkoop aan de hoogste bieder.

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 21:18

6000 euro voor wico!!!???