Rex_Rolfo schreef:Kan iemand PvdD, SPIN en Piep erop attenderen dat op Wolf nog helemaal niet geboden is? Zou zonde zijn als die zomaar overblijft en kan het nog echt leuk doen als grasmaaier. Linkje: klik

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Rex_Rolfo schreef:Kan iemand PvdD, SPIN en Piep erop attenderen dat op Wolf nog helemaal niet geboden is? Zou zonde zijn als die zomaar overblijft en kan het nog echt leuk doen als grasmaaier. Linkje: klik
Annemiek80 schreef:Nicky1963 schreef:UPDATE PAARDENVEILING:
Piepvandaag is in gesprek met de curator, deze kan niets toezeggen maar hij deelt de zorgen om de paarden en hij wil meedenken over een oplossing voor paarden die kwetsbaar zijn.
Voor Kenzo, Frits, Guus en First zijn fantastische opvangplekken geregeld, stop dus svp met bieden op deze paarden. Speciale aandacht ook voor Wedford, een goed thuis is beschikbaar maar de prijs loopt (te) hoog op, we hopen dat mensen zich realiseren dat Wedford blijvend ongeschikt is voor de sport en dat hij een lang en kostbaar medisch traject nodig heeft. Help ons door dit bericht te verspreiden en lid te worden van Piep! Dank!
Dit is hetzelfde praatje (weer) als al een paar dagen geleden naar buiten is gekomen (dag dat de veiling startte vlgs mij).
Dat hij de zorgen deelt en meedenkt over een oplossing, de dierenbescherming Limburg werkt al met hun samen en die zie ik in deze situatie als een neutralere partij dan Piep/spin en pvdd
Piep heeft in dit bericht wel hun bewoording wat aangepast naar 'kwetsbaar' ipv 'kans op slacht'. Maar je kunt er vanuit gaan dat alle paarden naar iemand met goede bedoelingen gaat voor deze prijzen, op de 2 afgekeurde sportpaarden na misschien.
Tegelijkertijd heeft Piep op hun site zelf de actie nog steeds staan in de bewoordingen van 'red de paarden van de slacht', dus heb ik nog altijd dubbele gevoelens erover.
Nogmaals ik ben niet tegen wat SPIN en Piep (en pvdd) doen in het algemeen maar in deze situatie vind ik ze wel kwalijk handelen en dat geeft me een nare bijsmaak
edit:
Maar stiekum moet ik ook wel grinnekken om hoe ze zich er straks uit gaan draaien als blijkt dat geen één paard het nodig had om 'gered' te worden met hun acties... maar ja dan zeggen ze hoogstwaarschijnlijk dat dat komt DOOR hun acties en dat het geld terechtkomt bij paarden in vergelijkbare situaties
mayday schreef:Het is niet zo dat de hoogste bieder het product krijgt, maar als het om de centen draait zou je toch wel denken dat het zo werkt?
Anoniem schreef:JoyCiej007 schreef:Heel verhaal. .. knip
ooh je niet je niet zo opwinden over wat ik zeg. Ik zei "stel".
Ik bedoel het niet bloedserieus
Elles schreef:Rex_Rolfo schreef:Kan iemand PvdD, SPIN en Piep erop attenderen dat op Wolf nog helemaal niet geboden is? Zou zonde zijn als die zomaar overblijft en kan het nog echt leuk doen als grasmaaier. Linkje: klikOok Wolf heeft een opknapbeurtje nodig voordat ie dienst kan gaan doen als grasmaaier
JoyCiej007 schreef:[naam] schreef:ooh je niet je niet zo opwinden over wat ik zeg. Ik zei "stel".
Ik bedoel het niet bloedserieus
Als je het niet serieus bedoelde, dan heeft het dus ook geen enkele waarde om zo'n speculatieve complottheorie hier te gaan verkondigen. Enige wat dat opbrengt is vuurtje opstoken waar niemand wat mee verder kan.
Dan vraag ik me af waarom je iets dergelijks posts, en je er vervolgens vanaf probeert te maken met 'ik zei alleen maar 'stel', ik bedoel het niet bloedserieus'.
Zo ken ik er ook nog wel wat, 'stel dat SPIN of PvdD banden heeft met de Italiaanse maffia en dat ze het opgehaalde donateursgeld in drugs, smokkelwaar en andere ongure zaakjes gaan steken'....
Daarbij wind ik mij helemaal niet op over wat jij zei, ik probeerde alleen te tonen hoe enorm onwaarschijnlijk jou theorie wel niet was
Isabonny schreef:Dat snap ik, maar er zou toch gekeken worden dat de paarden ook echt goed terecht zouden komen? (al vraag ik me af wat daarvoor e criteria zijn die ze willen hanteren; ze kunnen slecht van te voren alle adressen afgaan om te kijken of het dier ook goed komt te staan en goed verzorgd gaat worden).