RTL 4 Pro Deo over paarden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 10:11

russel schreef:
Standaard bloedtesten wijzen geen lyme uit, dat wordt speciaal getest in andere labs en niet het tandaard lab van de da.

Ik heb ook nooit rontgenologisch laten keuren , dan alleen de voeten op de foto voor hoefkatrol bij een 6 jarige....

Nu roept gans bokt dat ze maar bloed had moeten laten trekken bij de keuring, wil wel een eerlijk ingevuld polletje zien hoeveel bokkers dat bij aankoop van hun paarden hebben gedaan....

Wie was aankoop da? Ik heb ooit zicht gehad op een paard en moest een da nemen van verkoper, jawel die da zou hem goed keuren, paard wa reeds afgekeurd op spat....

Keurn is ook niet alles, hoe vaak daar wel niets mis meegaat...

Hier gaat het er niet om wat jij hebt gedaan! Hier gaat het om feiten!!!!
Zeker is keuren een momentopname maar een beeld of het paard zo ziek is dat hij bijna sterft of of het een ogenschijnlijk gezond paard is kun je wel met een keuring zien. Wat HIER dus ook het geval was!!!

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 10:11

We gaan weer verder met speculeren van een TV programma wat onvolledig is uitgezonden. De schuld ligt niet bij de koopster, maar bij de eindredactie/montage van het programma van RTL4.

Omdat het een onvolledig uitgezonden programma is, is er een hele verkeerde kijk op gekomen. Jullie speculeren van wat je heb gezien. ER WAS MEER AAN DE HAND DAN DAT WERD UITGEZONDEN!

Stop met speculeren en wacht af wat een echte!!! advocaat en een echte!!!! rechter met de zaak doet.
Je kan het hele wetboek hier neerzetten, maar nogmaals ER WAS MEER AAN DE HAND!

Het is echt schandalig hoe er gespeculeerd wordt, verzonnen wordt, erbij verzonnen wordt, vermoedens, beledigingen, onterechte beschuldigingen enz.

Er zijn heel wat die getemt hebben. 99% weet absoluut niet wat er aan de hand is. 1% is op de hoogte en die zitten net als ik met kromme tenen achter de PC en hebben medelijden met Jytte hoe ze zo door het slijk wordt gehaald.

Een oordeel geven over iets waar je als leek (gewone bokker, geen jurist) geen verstand van heb. De inhoudelijke feiten niet weet!

Stop met grote onzin uitkramen! Doe wat nutigs dan iemand zo de grond in te boren!

Mods, slotje erop!

Suelza

Re: RTL 4 Pro Deo over paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 10:12

Phia, overdrijf niet zo.

dreamer80

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 10:13

Ik denk dat een slotje misschien het beste is.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 10:13

Er word helemaal niemand de grond in geboord. De enige die zo aan het schreeuwen is en het ingewikkelder blijft maken ben je zelf, Phia.
Het is toch volkomen logisch dat mensen gaan speculeren? en het blijft ook nog best netjes. Dat geeft ook weer waarom de mods het weer open hebben gezet.
Je bent wel een beetje aan het overdrijven en je blijft het vuurtje zelf aanwakkeren. Wees dan verstandig en neem wat afstand als je het je teveel is. :)
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 14-12-12 10:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 10:15

Misschien helpt het:

Afbeelding

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 10:15

Ik denk dat Phia beter uit het topic kan gaan, voor ze straks op de hartbewaking ligt. :+

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 10:16

Volgens mij hebben zich wel een aantal mensen laten horen in dit topic met wel (enige) juridische kennis? Zoals gebleken is zijn juist jullie degene die in dezen geen juridische kennis hebben?

Daarnaast begrijp ik niet dat jij je zo opwindt in dit topic? Ze heeft er toch zelf voor gekozen om de publiciteit op te zoeken? Dit lijkt me dan een logisch gevolg?

Dat vele meningen niet zo uitpakken als jij/jullie hadden gewild is niet te wijten aan degene die hun mening geven?

Edit: Geniale reacties hierboven!
Laatst bijgewerkt door Megan_ op 14-12-12 10:17, in het totaal 1 keer bewerkt

bir

PhiaBink schreef:
We gaan weer verder met speculeren van een TV programma wat onvolledig is uitgezonden. De schuld ligt niet bij de koopster, maar bij de eindredactie/montage van het programma van RTL4.

Omdat het een onvolledig uitgezonden programma is, is er een hele verkeerde kijk op gekomen. Jullie speculeren van wat je heb gezien. ER WAS MEER AAN DE HAND DAN DAT WERD UITGEZONDEN!

Stop met speculeren en wacht af wat een echte!!! advocaat en een echte!!!! rechter met de zaak doet.
Je kan het hele wetboek hier neerzetten, maar nogmaals ER WAS MEER AAN DE HAND!

Het is echt schandalig hoe er gespeculeerd wordt, verzonnen wordt, erbij verzonnen wordt, vermoedens, beledigingen, onterechte beschuldigingen enz.

Er zijn heel wat die getemt hebben. 99% weet absoluut niet wat er aan de hand is. 1% is op de hoogte en die zitten net als ik met kromme tenen achter de PC en hebben medelijden met Jytte hoe ze zo door het slijk wordt gehaald.

Een oordeel geven over iets waar je als leek (gewone bokker, geen jurist) geen verstand van heb. De inhoudelijke feiten niet weet!

Stop met grote onzin uitkramen! Doe wat nutigs dan iemand zo de grond in te boren!

Mods, slotje erop!

Dat had Kipp zich eerder moeten realiseren wat er kan gebeuren als je voor de kamera gaat!!!!!!!!
Dan laat haar het WARE VERHAAL vertellen!!!!!!!!!!!! Wat er nog meer aan der hand was!!!!!!!

PhiaBink

Suelza schreef:
Phia, overdrijf niet zo.

Ik doe dat niet!! Het is schandalig wat er gebeurt. Speculaties over en weer over een programma dat niet volledig en niet goed weergegeven is. De ins-en outs niet kennen!

Als jou dat was overkomen, vond je dat normaal dat er zo over je sproken werd!

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 10:17

Als je andersmans mening niet kan handelen, moet je de publiciteit niet opzoeken :)

bir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 10:19

Suelza schreef:
Misschien helpt het:

[ Afbeelding ]

:)) :)) :)) :)) :)) :)) :)) _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 10:19

PhiaBink schreef:
Suelza schreef:
Phia, overdrijf niet zo.

Ik doe dat niet!! Het is schandalig wat er gebeurt. Speculaties over en weer over een programma dat niet volledig en niet goed weergegeven is. De ins-en outs niet kennen!

Ze zoekt toch zelf de publiciteit op? Dan kun je verwachten dat men gaat speculeren. Dat is namelijk menselijk.
Dat het programma niet naar tevredenheid heeft uitgepakt.. tja, dat is zaak tussen Jytte en het RTL team. Maar los daarvan gaan de speculaties hier niet alleen daar over, maar ook rond feiten, en dat is dat Jytte gewoon niet netjes heeft gehandeld, hoe vervelend het ook is dat ze haar paard heeft verloren.

Dat de reacties hier jullie niet bevallen is erg vervelend, maar wel gewoon toegestaan :) Ze wilde toch zelf in de publiciteit staan? Dat kan ook negatief uitpakken.

bir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 10:20

PhiaBink schreef:
Suelza schreef:
Phia, overdrijf niet zo.

Mij kan zoiets niet overkomen!!!!! Ik ga niet een probleem via de TV oplossen!!!!! _/-\o_

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 10:21

Ik vind het gewoon bijna grappig worden.
Toch apart dat een programma de zaak van iemand aanneemt. En deze persoon dus verdedigt.
En dat dan zelfs de uitzending niet positief uitkomt voor die persoon.
Je gaat als je iemand helpt, deze niet slechter afschilderen als deze is toch?!
Dus ik denk dat deze uitzending gewoon niet positiever voor haar had kunnen zijn.
En dat zegt dan imo een heleboel. :o

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 10:21

PhiaBink schreef:

Als je publiciteit zoekt, krijg je publiciteit...

Dat is de consequentie als je ervoor kiest om gratis hulp te aanvaarden in ruil voor media-aandacht. Daarnaast blijven bepaalde acties van de koper wel vreemd, want zoals al eerder genoemd, is Rubis ter dekking aangeboden. Zoals ik weet, maar jij wellicht ook wel, slijten hengsten soms nog best wel op het dekken. Dus waarom zou je met een doodziek paard gaan dekken? Om nog maar te zwijgen over de sperma-kwaliteit...

Bericht van 14 juli (dus 5 maanden na aankoop, hij moest toen al doodziek zijn):

esmir schreef:
lori1kenobi schreef:
He Rubis,

Daar waren ze een aantal jaar geledn toch mkee bezig om er een officiele dekhengst van te maken? Die had ik voor mijn blonde fjord uitgezocht maar het was er nog niet van gekomen. MMM nu zag ik ergens in het forum dat je hem wilde ruinen, zal je vast al gedaan hebben SNIK!!! Maar ik begrijp het wel, had ik ook maar wat eerder moeten zijn. Veel plezier verder met hem.

groetjes Lori

Als je snel bent... hij is nog hengst :Y)

Je moet het toch met mij eens zijn, dat dit soort reacties niet pleiten voor de koper, los van het feit dat ik het verschrikkelijk vind wat haar is overkomen. Want dat is een feit...

-O-

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 10:23

Suelza, wees eerlijk, die reactie van Esmir zal ongetwijfeld niet helemaal serieus bedoeld zijn.

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 10:24

Phia, je wakkert zelf de discussie telkens weer aan!
Door te schreeuwen dat wij niet alles weten, dat is heel vervelend, maar zolang daar geen helderheid in komt blijft het zo!
Door we telkens over te beginnen, roep je de reacties wel een beetje op jezelf af..

Bovendien vind ik de meeste reacties ook helemaal niet hard, ik snap dat ze hard binnen kunnen komen omdat je er emotioneel bij betrokken bent, maar dat wil niet zeggen dat de reacties ook daadwerkelijk hard zijn, dat ligt aan jouw (begrijpelijke) emotie.

Laat het gewoon zo, erop blijven reageren met dezelfde kreten als wij weten niet alles, dat we niet mogen speculeren ect helpt alleen maar deze reacties in de hand..

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 10:25

Johnnydepony schreef:
Suelza, wees eerlijk, die reactie van Esmir zal ongetwijfeld niet helemaal serieus bedoeld zijn.

Dat weet ik niet... Dat is hieruit niet af te leiden. En uit de eerdere berichten van iemand die de betreffende bokker kende, bleek dus wel een en ander besproken te zijn.

Dus daaruit kun je afleiden, dat er wellicht wel serieus over gesproken is.

In ieder geval niet handig om dit op internet te zetten... En daar blijf ik bij, waarom al die verhalen op internet als het paard doodziek is. Dan hou je toch gewoon je mond, totdat een en ander juridisch geregeld is, als je besluit de koop te ontbinden?

Ik begrijp die logica niet.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 10:26

Phia, ze gaat toch zelf met haar hoofd op tv? Dan weet je toch dat er voor en tegenstanders zullen zijn? Lijkt me dat je dat van tevoren allemaal afweegt voordat je met zoiets in zee gaat?

bir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 10:28

Phia......WAAROM heeft ze voor de TV gekozen????????

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 10:29

bir schreef:

Nou omdat ze er zelf niet uitkwam.
Vind jouw reactie overigens ook een beetje schreeuwerig, komt de sfeer hier ook niet ten goede hè :o

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 10:33

Ik denk wel dat we moeten proberen om hier niet over elkaar te gaan buitelen met verwijten ofzo. Discussie is tot nu toe gewoon netjes verlopen, zou jammer zijn als er straks toch een definitief slotje komt.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 10:33

Ing__ schreef:
bir schreef:

Nou omdat ze er zelf niet uitkwam.
Vind jouw reactie overigens ook een beetje schreeuwerig, komt de sfeer hier ook niet ten goede hè :o

Centenkwestie... En ik kan mij dat best wel voorstellen (juridische kwesties zijn gewoon duur, het is jammr dat ze geen rechtsbijstand had op dat moment), maar dit is wel een mogelijk gevolg als je met nationale tv in zee gaat. Ze zenden natuurlijk alle interessante zaken uit, maar zullen dit wel op een dusdanige manier doen, waarop ze hun 'client' niet in een kwaad daglicht stellen (dat is niet handig).

Dat men nu bedenkingen krijgt, mede door de zaken die ze op internet heeft gepost, is niet zozeer het programma aan te rekenen (die zullen het vanuit haar perspectief nog best netjes geknipt h ebben, want ik neem aan dat de fokker ook zijn vragen heeft aangezien hij haar posts heeft uitgeplozen), maar wel haar eigen acties...

Was gewoon niet handig van haar...

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 10:38

Als de fokker volledig de grond in werd geboord had je Phia niet gehoord. Ik vind het schandalig dat je deze man zijn reputatie op het spel durft te zetten. Lyme is nou eenmaal een ziekte waar je niet snel op laat testen als je een paard aanschaft. Maar echt "een verborgen gebrek" nee...

Neem je verlies, ga door met je leven en je nieuwe paard. Wat heeft die 5000 voor toegevoegde waarde? Is dat al die emotionele rompslomp waard?