Totilas verkocht aan Schockemöhle *update 5*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ilse86

Re: Totilas verkocht aan Schockemöhle *update 3*

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 11:00

je mag ook helemaal niks hier :P

Harvest_Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 11:01

Waar we allemaal nog niet aan gedacht hebben... Misschien loopt Totilas wel nooit meer onder de 95% procent met een nieuwe ruiter, gaan ze samen over Edwards oude records heen.
Is wel onwaarschijnlijk en lijkt mij niet erg leuk...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 11:02

Asyaa schreef:
Aan de kant wil jij je de halve dressuur wereld op de hals halen?

Ook hier chapeau voor Werth.

Het zou me bitter weinig boeien. ;) De halve dressuurwereld heeft zich niet met iemand zaken te moeien. Als ze zich met zichzelf bemoeien hebben ze al werk genoeg.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 11:04

welke dressuurwereld gaat het hier over? het topkader waarin gereden wordt of jij en ik die het jammer vinden dat dat paard niet meer van 'ons' is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 11:05

ilse86 schreef:
welke dressuurwereld gaat het hier over? het topkader waarin gereden wordt of jij en ik die het jammer vinden dat dat paard niet meer van 'ons' is?

Zeg maar iedereen die komt om te kijken wie de beste ruiter is, niet wiens papa het meeste geld heeft.

Harvest_Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 11:05

Beide, denk ik zo :)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 11:06

Ik heb niet alle 75 pagina's doorgelezen dat snappen jullie wel he. ;)

Maar waarom krijg ik altijd zo'n wrang gevoel in mijn maag als ik de naam Shockemole hoor.
De oudere bokkers onder ons zullen wellicht nog weten dat meneer in de jaren 80 betrapt is op barreren van springpaarden. Ik zie de foto's nog voor me.

En voor de rest: het draait allemaal om die stomme centen. Edward en Totilas zijn gewoon een uniek stel. Net als Okidoki en Albert Zoer of Zenyatta en Mike Smith. Denk ook dat een andere ruiter het er nooit uit zal halen.
Mag hopen dat Edward het paard mag blijven rijden anders ben ik bang dat we er niks meer van zullen horen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 11:06

Onassa schreef:
djuulsie schreef:
liever dekdienst dan een duitser erop LOL :P

Het is een geheel onsportieve gedachte, maar ik deel hem wel!

Want jullie redeneren hierbij vanuit het belang van een paard dat graag werkt of...?

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 11:07

djuulsie schreef:
@Harvest_moon: ja of niet... dan verdwijnt er een topper van ongekende klasse het dekcircuit in en zien we hem nooit meer in de ring :S

Ze kunnen hem altijd weer door Edward laten trainen en uit laten brengen toch? Dat sperma kunnen ze daar in de buurt ook wel winnen? Gaat nu ook al de hele wereld over...

djuulsie

@hestejente: zoiets ja ;)
Laatst bijgewerkt door djuulsie op 15-10-10 11:07, in het totaal 1 keer bewerkt

ilse86

Harvest_Moon schreef:
Beide, denk ik zo :)

denk ik ook

prizzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 11:12

De hele mediahype over de verkoop van dit wonderpaard is op zich al een hele kunst. Iedereen heeft het er over!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 11:18

prizzz schreef:
De hele mediahype over de verkoop van dit wonderpaard is op zich al een hele kunst. Iedereen heeft het er over!

Dat was met Okidoki net zo.

cayenne123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 11:20

Ik vind het erg jammer!:(

prizzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 11:22

Yep, die werd rechtstreeks aan de ruiter verkocht en nu is de hele wereld aan het speculeren wat er met Totilas gaat gebeuren. Ik kan me niet voorstellen dat de deal rond is gemaakt zonder deze info maar dat het alleen nog niet naar buiten is gebracht. Ook dat is weer speculatie ....

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 11:26

mijn vriend vertelde dat bij voetballers als hun 1x een interland gespeeld hebben ze dan niet meer van land mogen wisselen je mag dus niet als je voor nederland speelt en ze vragen ze voor bv belgie dan mag je niet voor het belgische nationale team spelen,hij vroeg of dat ook voor een paard gold als hij 1x voor het nederlandse team is uitgekomen hij dan niet meer mag wisselen van land.helaas is dat niet zo was het maar zo dan hadden we heel veel goede paarden in nederland gehouden en had totilas gewoon voor nederland op de os kunnen spetteren.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 11:32

hoorde vanochtend op de radio dat het helemaal niet in overleg met Edward is gegaan, dat hij in het buitenland zat met andere paarden te trainen en dat de huidige/ vorige hem het via de telefoon verteld heeft.

Tja de eventuele goede berijden van Toot kan er immers niks aan doen, denk dat iedereen de kans zou grijpen om dit dier te rijden zelfs de simpele bokkers onder ons. Die zullen dan echt niet uit respect voor Edward het rijden afwijzen. Ik respecteer Edward heel erg maar ook ik zal het rijden van toot niet afwijzen, geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt.
Dat de volgende ruiter een flinke kluif aan hem krijgt om hem net zo te laten lopen is duidelijk.

prizzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 11:36

Pashon schreef:
hoorde vanochtend op de radio dat het helemaal niet in overleg met Edward is gegaan, dat hij in het buitenland zat met andere paarden te trainen en dat de huidige/ vorige hem het via de telefoon verteld heeft.

Tja de eventuele goede berijden van Toot kan er immers niks aan doen, denk dat iedereen de kans zou grijpen om dit dier te rijden zelfs de simpele bokkers onder ons. Die zullen dan echt niet uit respect voor Edward het rijden afwijzen. Ik respecteer Edward heel erg maar ook ik zal het rijden van toot niet afwijzen, geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt.
Dat de volgende ruiter een flinke kluif aan hem krijgt om hem net zo te laten lopen is duidelijk.

Ja, ook al val ik er 3 keer af. Ik wil ook wel eens piafferen voor een 10! :P

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 11:40

http://nos.nl/video/191413-hendriks-verkoop-deed-bijna-pijn.html

"Het waren, zo leek het tenminste, twee zekere gouden medailles voor de Olympische Spelen van Londen. Edward Gal was met Totilas een onverslaanbare combinatie. Dat team is nu uit elkaar, want Totilas is door de eigenaren verkocht aan de Duitse stal van Paul Schockemöhle. NOC*NSF-voorzitter Maurits Hendriks erkende dat dat best een beetje pijn deed."

Is dit on topic genoeg??

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 11:45

Om maar even ontopic te gaan. Ik denk dat het rijden van Totilas voor Rath een enorme boost kan zijn voor zijn carrière. Zelf vind ik hem een erg fijne ruiter en laten we eerlijk zijn, wie laat zo'n kans nu aan zich voorbij gaan? :D

wabisabi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 11:50

Als ik het geld had... had ik Totilas voor Edward gekocht! :(

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 11:50

"Een erg fijne ruiter"? Hij rijdt alleen maar paarden na die door anderen zijn opgeleidt, en bovendien vind ik zijn rijden weinig gevoel uitstralen.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 11:52

Cowgirl schreef:
Ik heb niet alle 75 pagina's doorgelezen dat snappen jullie wel he. ;)

Maar waarom krijg ik altijd zo'n wrang gevoel in mijn maag als ik de naam Shockemole hoor.
De oudere bokkers onder ons zullen wellicht nog weten dat meneer in de jaren 80 betrapt is op barreren van springpaarden. Ik zie de foto's nog voor me.

En voor de rest: het draait allemaal om die stomme centen. Edward en Totilas zijn gewoon een uniek stel. Net als Okidoki en Albert Zoer of Zenyatta en Mike Smith. Denk ook dat een andere ruiter het er nooit uit zal halen.
Mag hopen dat Edward het paard mag blijven rijden anders ben ik bang dat we er niks meer van zullen horen.

Och dat doen wel meer ruiters dan alleen schockemöhle. ;) Snap niet wat dat met Totilas te maken heeft.

Snap ook alle comotie hierover niet. Totilas is in NL gefokt en opgeleid dat is toch prachtig? Ook de WEG neemt niemand meer weg. het is jammer maar ik gun de nieuwe ruiter ook alle succes van de wereld. En of dat nu een Duitser is of een engelsewat maakt het uit? Het gaat om de sport,

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 11:56

horseyfries schreef:
"Een erg fijne ruiter"? Hij rijdt alleen maar paarden na die door anderen zijn opgeleid, en bovendien vind ik zijn rijden weinig gevoel uitstralen.

De ideale ruiter voor Totilas dus +:)+

Nee, zonder gekheid. Ik vind hem een fijne sympathieke ruiter, het is nog een jonge vent, super dat hij mogelijk zo'n kans zou krijgen vind ik.

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 12:06

Sorry, ik heb even wat gemist denk ik, weten we inmiddels al wie de toekomstige rutier wordt of zjin het alleen maar speculaties? :)