Undercover in Nederland mag beelden handelaar toch uitzenden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 11:51

Mindfields schreef:
en Roelie, hoe zit het dan met haar eigen lichamelijke gezondheid waarover ze op Bokt enorm zielig zat te doen?

En nog een vraag aan jou, je hebt er twee jaar gezeten, waarom nu pas die actie? Heeft * ze jou zo lang aan het 'lijntje' gehouden? En wanneer begon het bij jou te kriebelen?

roelie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 11:51

Mindfields schreef:
en Roelie, hoe zit het dan met haar eigen lichamelijke gezondheid waarover ze op Bokt enorm zielig zat te doen?

Ach ze is toch zo ziek!
Voor de mensen die een beetje verstand hebben van het menselijk lichaam: Ze heeft een bloedprop van 2 cm doorsnee in haar hersenen zitten! figger it out!?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 11:51

melissaxx94 schreef:
Roelie wat gebeurd er als je nou naar haar toe gaat en het terrein op gaat enzo? zou je dan mishandeld worden door dat mens of weggestuurd?

Dat lijkt me speculatie.. Je weet nooit van tevoren hoe iemand reageerd..

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 11:52

magda_90 schreef:
Overigens zijn er wel een paar dingen die wat schommelen in het programma.

Ten eerste lijkt het mij dat je de verkoper doorlicht en dat ook doet met het paard wat je op het oog hebt (d.m.v. een keuring). Persoonlijk kies ik er voor om ook een paard van €1.000,- in ieder geval te laten bekijken door een door mij gekozen paardenarts. Als ik dan te horen krijg dat die optie er niet is, omdat er 1) geen eigen DA het terrein op mag en/of 2) het paard niet van het terrein af mag, dan gaan er bij mij alarmbellen rinkelen. En hoe lief dat paard dan ook keek, ik had hem laten staan.

Daarnaast vind ik ook dat de woordvoerders in het programma zich wat meer in de paarden had mogen verdiepen.

Zoals de advocaat, de beste man doet zijn werk, maar bijster veel verstand van paarden heeft hij ook niet. Dan had * beter een advocaat kunnen inschakelen die wel verstand van paarden heeft. Maar imo heb je dan wel weer de kans dat de advocaat je dan door heeft (kan zo'n advocaat je dan eigenlijk laten 'vallen'?).

Maar ook de woordvoerders van de dierenbescherming en VEP kwamen met sommige stukken nogal onwetend over.

Al met al had er imo toch wat meer inhoudelijke informatie op genomen mogen worden in het programma, dan was het voor mij iig overgekomen alsof ze zich eerst verdiept hadden in de paarden. Nu mis ik dat gevoel hier en daar.

Al met al hoop ik dat deze dame die niet genoemd mag worden mag branden in de hel.

Nederland wordt steeds acoscialer, zie hier het resultaat.

helemaal mee eens....
Had meer van Alberto verwacht na al zijn andere operaties!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 11:53

newnails schreef:
Onze dochter (en wij) is/zijn zeker blij met lucky!!!
Maar omdat onze dochter beter rijd dan het gemiddelde meisje van 10 jaar kwam ze er zelf ook achter hoor.
En wat wil je als je 30 minuten op je pony hebt gereden en dan je pony vervolgens 3 weken stil moet staan, en je er niet op kunt rijden omdat ze vet kreupel is.
Denk je dat mijn dochter achterlijk is ofzo, ik weet zeker van niet.
Mijn dochter rijd al lang genoeg op de manege en heeft al lang genoeg 2x per week priveles om daar verstand van te hebben.
Maar ik vind het in triest als je als kind je droompony krijgt, (dachten we) en dat je zo goed als wedstrijdklaar bent, je dan niet elke dag op je pony kunt rijden omdat het beestje pijn heeft.
En wij hebben hier uiteraard ook van geleerd hoor dit gebeurd ons nooit meer.

Newnails een adviesje: Nombrado en ik gaan ook niet door één deur... ;) Ervaring heeft me geleerd: "Niet op haar happen."
Maar dat je nu roept dat je dochter een natuurtalentje is, dat is een flinke bewering. Rijd je zelf ook? Heb je oog voor deze details of is je dat ook op de mouw gespeld door deze mevrouw? Kom daar over een jaar of 8 nog maar op terug. Elke mama vindt haar kind natuurlijk talentvol en hoort graag dat het kind een talent heeft en laten we eerlijk zijn: Elk mens wordt geboren met talenten, dus het zou zo maar kunnen idd. Mijn dochter van 7 is ook de nieuwe Lotje schoots. :+ Ik vind het triest dat iemand zoals deze handelaar jouw vertrouwen heeft gewonnen en je gezin zo heeft beschadigd. Ze heeft het vast en zeker heel goed gespeeld en jouw onwetendheid heeft je genekt. Jouw dochtertje verdient net als ieder ander kind van 10 een leuke gezonde sterke pony waar ze tot haar 18e met ontzettend veel plezier de sport kan ontdekken. Ik weet zeker dat je veel geleerd hebt hiermee. Een heel dure les. Ik kan je alleen maar heel veel sterkte wensen en hopelijk kom je snel een erg leuke pony tegen die het verdriet om Lucky een beetje minder kan maken. Idd laat je kind genieten van het feit dat jullie zo lief zijn om een pony voor haar aan te schaffen. Er zijn zat ouders met kinderen die daar al niet aan beginnen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 11:53

nombrado schreef:
en waar iedereen instonk :+

Ben daar in ieder geval nooit ingestonken. Kreeg alleen de kans nooit om dat te uiten. Zowel in dat topic over dat zgn. gegeven veulen als dat topic over Lotus heb ik haar min of meer steeds ontmaskerd. Maar tja..... ze kon en mocht rustig doorbokken met al haar leugens.....

Arme Lotus trouwens.... hoe zou het daar mee gaan....

roelie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 11:55

magda_90 schreef:
Mindfields schreef:

En nog een vraag aan jou, je hebt er twee jaar gezeten, waarom nu pas die actie? Heeft * ze jou zo lang aan het 'lijntje' gehouden? En wanneer begon het bij jou te kriebelen?

PFF, ik had al moeite met bijlezen en nou nog al die vragen!

Komt ie:

Ik ben 2 jaar geleden begonnen voor mijn hobby dus niet als werk, met het rijden van de paarden en het doen van de stallen enz enz.
Ik heb wat vreemde dingen gezien daar, en ja ik heb er achteraf misschien wel te lang rond gelopen.
IK bleef daar komen voor de paarden, ik had een band opgebouwd met de paarden en die laat ik niet zomaar in de steek!
er is in het laatste half alleen te veel gebeurd en nou ik zo veel weet van alle gedupeerde valt veel op zijn plek!

newnails

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 11:56

nombrado schreef:
newnails schreef:
Onze dochter (en wij) is/zijn zeker blij met lucky!!!
Maar omdat onze dochter beter rijd dan het gemiddelde meisje van 10 jaar kwam ze er zelf ook achter hoor.
En wat wil je als je 30 minuten op je pony hebt gereden en dan je pony vervolgens 3 weken stil moet staan, en je er niet op kunt rijden omdat ze vet kreupel is.
Denk je dat mijn dochter achterlijk is ofzo, ik weet zeker van niet.
Mijn dochter rijd al lang genoeg op de manege en heeft al lang genoeg 2x per week priveles om daar verstand van te hebben.
Maar ik vind het in triest als je als kind je droompony krijgt, (dachten we) en dat je zo goed als wedstrijdklaar bent, je dan niet elke dag op je pony kunt rijden omdat het beestje pijn heeft.
En wij hebben hier uiteraard ook van geleerd hoor dit gebeurd ons nooit meer.

wat is nou 10 jaar
JIJ vind haar een talentje
laat haar gewoon lekker paardrijden.
en ga je dochter niet gek maken door te zeggen dat ze een talentje is
ze vind paardrijden fijn.
ik zou lucky met alle liefde hier willen neerzetten om eens te kijken wat er met lucky aan de hand is.
als je goed rijd, heb je er nl geen last van

Sorry hoor Nombrado maar ik zelf heb niet gezegd dat mijn dochter een natuurtalentje is dat hebben mensen gedaan die er wel verstand van hebben.
Met name ook roelie! Waar ze priveles van krijgt!
En ze is niet de enige die dat heeft gezegd, duuussssssss.
En inderdaad ze mag van ons gewoon lekker paardrijden en er zit beslist geen druk van ons achter maar het is wat mijn dochter zelf wil.
Heb al eerder gezegd dat je niet zo snel moet oordelen!
Als je iets van mij of mijn dochter wil weten mag je gerust pb-en hoor dan krijg je ook gewoon antwoord.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 11:56

Faye: ook ik heb mensen om me heen, die ik zonder twijfel vertrouw in hun kennis en waar ik zonder enige moeite de kennis van aanvaart die zij hebben. Zij zouden mij op dezelfde manier kunnen bedonderen als nu met deze mensen is gebeurd. Als je goed had gekeken naar de documentaire, had je geweten dat beide gedupeerden al een flinke vertrouwensrelatie hadden met de verkoper en vertrouwden op haar kennis van zaken. Een harde opmerking dan van jouw kant. Dus jij hebt zelf overal zo veel kennis van, dat jij geen mensen vertrouwt in je leven?

Dressagegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 11:57

Cayenne schreef:
melissaxx94 schreef:
Roelie wat gebeurd er als je nou naar haar toe gaat en het terrein op gaat enzo? zou je dan mishandeld worden door dat mens of weggestuurd?

Dat lijkt me speculatie.. Je weet nooit van tevoren hoe iemand reageerd..

Misschien zou ik het wel een kleine uitdaging vinden om daar naar toe te gaan en gewoon normaal te doen en te vragen waarom ze geen reactie krijgt op telefoontjes. :)!

QueenD

amondi schreef:
Mevrouw stopt met de paarden en ze gaat palomino HONDEN fokken!

Nou euhh sorry maar dit wijf zou ik nog niet eens muizen laten fokken :( . Als ik het voor het zeggen had zou ik ervoor zorgen dat ze niets, maar dan ook niets meer in de dierenlarij iets mag doen, geen vergunningen geven enz.
Ik zou zo'n wijf een taakstraf geven bij Bokito in het hok :+ .

Toveren

jezus, wat boeit het nou of ze een natuurtalentje is.... het is sneu of het kind nu kan rijden of niet :)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 11:59

melissaxx94 schreef:
Misschien zou ik het wel een kleine uitdaging vinden om daar naar toe te gaan en gewoon normaal te doen en te vragen waarom ze geen reactie krijgt op telefoontjes. :)!

Neuh, zoiets moet je niet gaan uitlokken. Daar doe je een rechtzaak ook geen goed mee.
Laat mensen het maar uitzoeken die er verstand van hebben en bewandel de officiele wegen.
Dan kun je jezelf later in ieder geval niets verwijten en heeft het niet aan de gedupeerden gelegen.

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 11:59

Roelie leuk dat je reageert, wat ik mij afvroeg, heb je inmiddels een andere leuke baan kunnen vinden? Je bent immers toch je baan kwijt al was het wel voor een goed doel.

Wat ik tegen newnails wilde zeggen: ik vind het echt goed dat jullie Lucky ondanks alles houden,zoals je zelf in de docu al zei: Lucky kan er niets aan doen.Jullie zijn opgelicht maar jullie dochter is gek op hem,zuur dat haar droom niet uit kan komen met Lucky maar toch verkiest ze de liefde voor het dier boven haar droom.
Misschien dat ze een pony kan starten voor een ander??? Doet mijn nichtje ook, pony is van een 7 jarige die nog niet klaar is voor wedstrijdjes, mijn nichtje rijd die pony op wedstrijden zodat hij alvast de nodige ervaring op doet.

Ik hoop dat je dochter hoe dan ook haar wedstrijd droom kan waarmaken en dat jullie nog heel lang van Lucky mogen genieten.

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 12:00

idefix4 schreef:
Faye: ook ik heb mensen om me heen, die ik zonder twijfel vertrouw in hun kennis en waar ik zonder enige moeite de kennis van aanvaart die zij hebben. Zij zouden mij op dezelfde manier kunnen bedonderen als nu met deze mensen is gebeurd. Als je goed had gekeken naar de documentaire, had je geweten dat beide gedupeerden al een flinke vertrouwensrelatie hadden met de verkoper en vertrouwden op haar kennis van zaken. Een harde opmerking dan van jouw kant. Dus jij hebt zelf overal zo veel kennis van, dat jij geen mensen vertrouwt in je leven?

Mag ik vragen wat je een harde opmerking vindt?

Het spijt me zeer, maar ja ik zou mn paarden en pony's altijd klinisch laten keuren en boven een bedrag van 5000 euro ook zeker rontgenologisch... Hoe goed ik iemand ook ken :) Het gaat immers om mijn geld, en het is nogal een smak!
En daarbij zou ik zelf de DA uit willen kiezen daar ik voor de keuringen betaal!
Dit heeft niks met vertrouwen van mensen te maken, ik wil voor mezelf duidelijk hebben dat een paard gezond is. Ik wil niet achteraf hoeven zeggen: 'Had ik maar...'
Niks uit vertrouwen dus, maar uit eigenbelang en in het belang van het paard!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 12:00

amondi schreef:

Bron?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 12:01

magda_90 schreef:
amondi schreef:

Bron?

Dat was geen serieuze opmerking :+

Dressagegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 12:02

Cayenne schreef:
melissaxx94 schreef:

Neuh, zoiets moet je niet gaan uitlokken. Daar doe je een rechtzaak ook geen goed mee.
Laat mensen het maar uitzoeken die er verstand van hebben en bewandel de officiele wegen.
Dan kun je jezelf later in ieder geval niets verwijten en heeft het niet aan de gedupeerden gelegen.

Ja okee als je het zo gaat bekijken geef ik je daar gelijk in :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 12:04

Cayenne schreef:
Dat was geen serieuze opmerking :+

Ow. :') Ik nam hem inderdaad serieus op. :+

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 12:04

slimmerik schreef:
nombrado schreef:
en waar iedereen instonk :+

Ben daar in ieder geval nooit ingestonken. Kreeg alleen de kans nooit om dat te uiten. Zowel in dat topic over dat zgn. gegeven veulen als dat topic over Lotus heb ik haar min of meer steeds ontmaskerd. Maar tja..... ze kon en mocht rustig doorbokken met al haar leugens.....

had het ook al gauw door, dat deze vrouw ziek was (in haar hoofd)
zelf veel te maken gehad met dit soort mensen, die kunnen in 1 keer omslaan als een blad aan de boom...
in emoties.
helaas is het voor vele idd moeilijk te herkennen
en in haar slachtoffer rol, wordt ze op bokt altijd gevoed , getroost en gestimuleerd.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 12:05

'kleine uitdaging?'

Wat een ontzettend aparte opmerking.

Verder vroeg ik me af of iemand weet hoe illegaal ze bezig is geweest. Waar ze eventueel voor veroordeeld kan worden.

Eleonora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 12:05

ik vind het erg lullig van je nombrado.
een moeder mag haar dochter toch wel talentje noemen?
als je dat meisje zag huilen gisteren zag je dat ze verdriet had van haar 'droompony' waar ze nu niet meer elke dag op mag omdat het beestje pijn heeft.

en je zou lucky op willen vangen en kijken wat er aan de hand is?
waarom? is het niet duidelijk genoeg voor je dat het beestje pijn heeft?

respect voor roelie :)

roelie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 12:06

wendyashley schreef:
Roelie leuk dat je reageert, wat ik mij afvroeg, heb je inmiddels een andere leuke baan kunnen vinden? Je bent immers toch je baan kwijt al was het wel voor een goed doel.

Wat ik tegen newnails wilde zeggen: ik vind het echt goed dat jullie Lucky ondanks alles houden,zoals je zelf in de docu al zei: Lucky kan er niets aan doen.Jullie zijn opgelicht maar jullie dochter is gek op hem,zuur dat haar droom niet uit kan komen met Lucky maar toch verkiest ze de liefde voor het dier boven haar droom.
Misschien dat ze een pony kan starten voor een ander??? Doet mijn nichtje ook, pony is van een 7 jarige die nog niet klaar is voor wedstrijdjes, mijn nichtje rijd die pony op wedstrijden zodat hij alvast de nodige ervaring op doet.

Ik hoop dat je dochter hoe dan ook haar wedstrijd droom kan waarmaken en dat jullie nog heel lang van Lucky mogen genieten.

Nog even een keer aangezien het nog niet duidelijk is IK WERKTE DAAR NIET DEED HET VOOR MIJN HOBBY!!!!!!! ik heb een compleet andere baan

roelie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 12:07

Eleonora_ schreef:
ik vind het erg banketstaaf van je nombrado.
als je dat meisje zag huilen gisteren zag je dat ze verdriet had van haar 'droompony' waar ze nu niet meer elke dag op mag omdat het beestje pijn heeft.

Thanx chicky! was een goeie uitzending he :P

Eleonora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 12:09

roelie85 schreef:
Eleonora_ schreef:
ik vind het erg banketstaaf van je nombrado.

Thanx chicky! was een goeie uitzending he :P

graag gedaan! ik schrok toen ik je zag staan, ik dacht he is dat roelie nou!! :oo
en mama zei het ook, je hebt het heel goed gedaan hoor, wat een gestoord wijf is zij zeg pff!