Xu wandelt naast zijn paard naar China: Mijn leven wordt steeds korter

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Xu wandelt naast zijn paard naar China: Mijn leven wordt steeds korter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 22:20

Dat is ook nog wel een ding, revalidatie. Hij krijgt een schema mee van de kliniek maar het is maar de vraag of hij in Spanje voldoende kennis om zich heen heeft om dit in goede banen te leiden.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 23:09

Zolang niemand weet waar hij heen gaat in Spanje is er niet veel te zeggen over hoe het daar zal gaan.
Neem aan dat de kliniek groen licht geeft voor het transport?

Ik vermoed dat Furion terug gaat naar de vorige eigenaar.
Die kwam volgens mij uit Galiciƫ en daar was Unas laatst.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 23:22

Hij ging naar Spanje om even een nieuw paspoort voor furion te halen. Waarschijnlijk heeft hij stalling bij vorige eigenaar geregeld.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 23:33

BigOne schreef:
Hij ging naar Spanje om even een nieuw paspoort voor furion te halen. Waarschijnlijk heeft hij stalling bij vorige eigenaar geregeld.

Dat is op zich niet zo een gek idee. Zijn post dat Furion naar huis gaat klopt dan ook.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 23:34

Nou laat hem eerst maar betalen. Daarna klopt het misschien

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 23:35

Sjonge jonge. Dat wordt weer een een zenuwslopend getrut met dat paard.

Maar goed, geen geld geen vertrek voor het paard dus volgens de kliniek.
Hopelijk zit daar nog een stukje venijn.
Zou daar niet rouwig om zijn.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 23:39

7ofhearts schreef:
Sjonge jonge. Dat wordt weer een een zenuwslopend getrut met dat paard.

Maar goed, geen geld geen vertrek voor het paard dus volgens de kliniek.
Hopelijk zit daar nog een stukje venijn.
Zou daar niet rouwig om zijn.

Dit is waar ik op hoop als ik heel eerlijk ben. Hoop dat het paard een beetje stabiele eigenaar krijgt met verstand van wat er gaande is in dat been.

Vind het toch naar dat je na zo'n korte tijd gewoon weer een best heftig transport wilt doen terwijl je eerst beweert hem in Frankrijk achter te laten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 00:41

Pfoeh er is nog zat aan het uitspelen dus.... mja wat moet zo'n kliniek er nou mee? Kost hun alleen maar geld en wie anders heeft er nou interesse in zo'n kapot paard dan Unas die zijn leven ermee verweven ziet.

Is er eigenlijk wat bekend over die vorige eigenaar....? Dat moet toch ook wel een type zijn weer, dat 'ie een hengst mee gegeven heeft aan zo'n onervaren vent met wilde plannen....?

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 07:25

pmarena schreef:
Pfoeh er is nog zat aan het uitspelen dus.... mja wat moet zo'n kliniek er nou mee? Kost hun alleen maar geld en wie anders heeft er nou interesse in zo'n kapot paard dan Unas die zijn leven ermee verweven ziet.

Is er eigenlijk wat bekend over die vorige eigenaar....? Dat moet toch ook wel een type zijn weer, dat 'ie een hengst mee gegeven heeft aan zo'n onervaren vent met wilde plannen....?

In Spanje is het normaal om hengsten hengst te laten en ermee te werken. Alleen paarden waar niets mee aan te vangen is, worden geruind, en aan Nederlandse Pennies verkocht.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 07:46

Ja in Spanje is heel veel normaal. Maar je zou toch hopen dat daar ook wel even achter de oren gekrabt wordt voordat je je hengst meegeeft aan een nitwit die niks van paarden weet en er mee naar China wil wandelen, zonder ook maar iets geregeld te hebben onderweg en zonder enige kennis van / handigheid met paarden :=

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 07:49

pmarena schreef:
Ja in Spanje is heel veel normaal. Maar je zou toch hopen dat daar ook wel even achter de oren gekrabt wordt voordat je je hengst meegeeft aan een nitwit die niks van paarden weet en er mee naar China wil wandelen, zonder ook maar iets geregeld te hebben onderweg en zonder enige kennis van / handigheid met paarden :=

Ja en kijk dan ga ik weer speculeren maaaaaar

Ergens is het ook wel een stunt als dat met een paard bij jou vandaan gedaan wordt. Beetje naamsbekendheid kan je dan nog denken.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 08:11

Hij mocht het paard pas kopen als hij eerst leerde rijden en wat basis dingen zou leren

Daarbij hoe vreemd Unas ook is hij heeft wel twee jaar en vele duizenden kilometers door heel veel landen rond getrokken met Furion.
Ergens moet hij toch iets goed gedaan hebben omdat te redden.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 08:21

Volgens mij was dat meer geluk dan wijsheid hoor :+. Paard heeft zich in de loop der tijd leren lostrekken en hij heeft dat gewoon laten gebeuren. Dat is een heel aantal keren goed gegaan en nu de laatste keer niet.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 08:35

Eef_Bam schreef:
Volgens mij was dat meer geluk dan wijsheid hoor :+. Paard heeft zich in de loop der tijd leren lostrekken en hij heeft dat gewoon laten gebeuren. Dat is een heel aantal keren goed gegaan en nu de laatste keer niet.

Weet ik niet of het alleen geluk is geweest, ook bij mensen die goed voorbereid op pad gaan gaan er dingen mis. Paarden die uitbreken, paarden in prikkeldraad etc
Trektochten maken is erg intensief qua zorg voor het paard. Hij heeft het zeker gezien zijn gebrek aan paardenkennis echt lang volgehouden.

Dat hij andere keuzes had kunnen maken ben ik eens.
Ik zou het zeker ook niet op zijn manier doen en het zeker ook niet aanraden aan iemand te om zo een lange tocht te gaan doen zonder goede voorbereiding en kennis.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 08:39

Het paard is diverse keren losgebroken en 1x zelfs een aantal uren kwijt geweest. Imo is het wel meer geluk dan wijsheid dat er niet eerder iets ernstigs is gebeurd. Hij had een back-up van ervaren internationale longriders, maar deed niets met hun adviezen.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 08:41

Kijk heel eerlijk

Het is een nuchtere ziel. Juist door zijn houding kunnen dingen heel goed gaan. Niet nadenken maar doen.

Ik ben zelf ook het type wat gewoon doet en niet nadenkt waar veel mensen roepen dat ze het bizar vinden wat voor een rust ik in die paarden breng en dat ze alles maar gewoon doen. Dat komt eigenlijk puur omdat ik geen seconde nadenk en ja agh dan gaan ze wel eens aan de kletter of doen raar, maar er verandert niks in mijn houding naar hun waardoor ze al gauw weer afvloeien en na een hele tijd wordt het normaal dat ik "rare" dingen met ze doe.

Ik denk dus dat het juis met hem heel goed kan gaan, maar als het misgaat dat het ook goed mis kan gaan

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 08:49

Ann schreef:
Het paard is diverse keren losgebroken en 1x zelfs een aantal uren kwijt geweest. Imo is het wel meer geluk dan wijsheid dat er niet eerder iets ernstigs is gebeurd. Hij had een back-up van ervaren internationale longriders, maar deed niets met hun adviezen.

Dat niets met adviezen doen van andere longriders is ook een beetje longrider eigen. Sterker nog degene die op de socials roept dat Unas zijn advies in de wind heeft geslagen heeft dat zelf ook ooit gedaan.

Eigenwijs en eigengereid zijn eigenschappen die horen bij mensen die dit soort dingen doen.

Losbreken en kwijt zijn kan ook gebeuren in Nederland bij erg verantwoorde mensen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 08:56

Als jullie op zijn fb kijken kun je gewoon lezen dat het paard terug gaat naar de oude eigenaar.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 18:04

Popstra schreef:
Als jullie op zijn fb kijken kun je gewoon lezen dat het paard terug gaat naar de oude eigenaar.

Dat zou een hele wijze beslissing zijn ( denk/ hoop ik. )

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 18:08

Waar staat dat?
Er staat dat hij naar galicia gaat. En dat Furion daar vandaan komt.
Maar ik zie niet staan dat hij naar die eigenaar gaat. Of lees ik daar overheen?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 18:29

Ik lees vooral een discussie met de kliniek over de betaling. Kan het altijd maar moeilijk volgen.

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 18:33

Kan niet op facebook heeft me x geblokt

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 18:35

Dat staat weer op tik tok

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 18:40

DuoPenotti schreef:
Dat staat weer op tik tok

Ik heb geen tiktok. Wel insta.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 18:52

Staat in de reacties. Daar vraagt iemand of hij terug gaat naar de oude eigenaar en hij antwoord met "yes"