Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 18:27

F_Orumster schreef:
Nicky1963 schreef:
(Quote) UPDATE PAARDENVEILING:
Piepvandaag is in gesprek met de curator, deze kan niets toezeggen maar hij deelt de zorgen om de paarden en hij wil meedenken over een oplossing voor paarden die kwetsbaar zijn.
Voor Kenzo, Frits, Guus en First zijn fantastische opvangplekken geregeld, stop dus svp met bieden op deze paarden. Speciale aandacht ook voor Wedford, een goed thuis is beschikbaar maar de prijs loopt (te) hoog op, we hopen dat mensen zich realiseren dat Wedford blijvend ongeschikt is voor de sport en dat hij een lang en kostbaar medisch traject nodig heeft. Help ons door dit bericht te verspreiden en lid te worden van Piep! Dank! (Unquote)

Dit lijkt me al met al goed nieuws, vooral dat men zich zorgen maakt over Wedford en zijn toekomstige eigenaars. Hopelijk kan dit paard, ondanks alle vervelende invloeden van Piep en kornuiten, een echt passende toekomst tegemoet. Lang kostbaar medisch traject, eeuwige groene weides...... time will tell. Maar een ding weet ik zeker: lid worden van Piep en trawanten doe ik niet.

Heeft Piep kinderen in dienst? Trieste opmerking zeg. :')

?

anneliesdj

Re: Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 18:28

Heb jij op First geboden Nicky?

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 18:29

Piep wil duidelijk het laatste woord EN het laatste bod.

Nee, ik heb niet geboden. Waarom denk je dat :D
Laatst bijgewerkt door Nicky1963 op 27-01-14 18:30, in het totaal 1 keer bewerkt

sannerody

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 18:29

wat zonde van al die paarden!
staan erg mooie tussen

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 18:30

Wat een irritante naam zeg, ik denk de hele tijd dat jullie 'piep' zeggen omdat jullie een scheldwoord of zo bedoelen. :')

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 18:31

Anoniem schreef:
_O-

hun eerstgeborene aan een eng mannetje dacht ik?

Nu ben ik toch wel heel nieuwsgierig hoe je eruit ziet, Repelsteeltje :D :D
Verdorie, is je profiel leeg. Kan ik nog niet checken of je eruit ziet als een eng mannetje :j

Repelsteeltje past toch wel heel erg in deze discussie hier. Het lijkt wel een heel kwaadaardig sprookje te worden.
Ik hoop maar dat de paarden de nodige deskundige zorg krijgen en niet in handen komen van lieve mensen, die totaal niet gehinderd worden door enige vorm van kennis over de verzorging van paarden en dan vooral paarden met medische problemen.
Laatst bijgewerkt door janouk op 27-01-14 18:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 18:33

Beb_bokt schreef:
Nicky1963 schreef:
(Quote) UPDATE PAARDENVEILING:
Piepvandaag is in gesprek met de curator, deze kan niets toezeggen maar hij deelt de zorgen om de paarden en hij wil meedenken over een oplossing voor paarden die kwetsbaar zijn.
Voor Kenzo, Frits, Guus en First zijn fantastische opvangplekken geregeld, stop dus svp met bieden op deze paarden. Speciale aandacht ook voor Wedford, een goed thuis is beschikbaar maar de prijs loopt (te) hoog op, we hopen dat mensen zich realiseren dat Wedford blijvend ongeschikt is voor de sport en dat hij een lang en kostbaar medisch traject nodig heeft. Help ons door dit bericht te verspreiden en lid te worden van Piep! Dank! (Unquote)

Zo lang de veiling loopt, staat helemaal nog niet vast of er überhaupt paarden naar deze 'fantastische opvangplekken' gaan. Piep (wat een naam overigens) wil de schreeuwende aandacht, die ze zelf mede hebben veroorzaakt, stoppen omdat ze anders bang zijn dat de paarden naar een adres gaan waarvan niet zeker is of er goed is nagedacht over de medische gevolgen/kosten. Is dit niet wat wij al die tijd al roepen? O... en als laatste roepen ze nog even op om lid te worden. Hoe doorzichtig kun je zijn, wat een aanfluiting!

Tja, het blijft meer van hetzelfde.

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 18:46

Ik heb net voor het eerst op de site van piep gekeken. Die omroep piep heeft dus serieus al ruim 4200 euro gedonateerd gekregen voor de paarden die "gered" moeten worden??? Dat is toch te bizar voor woorden? Ik snap mensen soms echt niet...Iedereen kan toch naar die veiling kijkwn en zien dat die paarden al "gered" zijn inmiddels?
En ze stellen dat ze 5400 euro nodig hebben om die 9 risicogevallen te redden? Dat hadden ze dus nooit gered, daar kunnen ze nu nog amper 2 paarden mee kopen

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 18:53

Ze zeggen dat voor 4200 ze alle paarden volgens hun slachtprijs kunnen kopen. Als ze boven die prijsuitkomen betekent dat dat ze sowieso niet naar een slachthuis gaan omdat er dan geen winst meer is. Al het geld wat ze op die manier nirt besteden wordt gebruikt om "andere paarden van de slacht te reddeb"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 19:12

janouk schreef:
[naam] schreef:
_O-

hun eerstgeborene aan een eng mannetje dacht ik?

Nu ben ik toch wel heel nieuwsgierig hoe je eruit ziet, Repelsteeltje :D :D
Verdorie, is je profiel leeg. Kan ik nog niet checken of je eruit ziet als een eng mannetje :j

Repelsteeltje past toch wel heel erg in deze discussie hier. Het lijkt wel een heel kwaadaardig sprookje te worden.
Ik hoop maar dat de paarden de nodige deskundige zorg krijgen en niet in handen komen van lieve mensen, die totaal niet gehinderd worden door enige vorm van kennis over de verzorging van paarden en dan vooral paarden met medische problemen.

ik ben een vrouwtje 8-)
... een eng oud vrouwtje
}>

;)

Maarehm, ik had verwacht dat een handen ineengeslagen bokt ook nog wel een paard zou gaan redden. Is hier geen mooi bedrag ingezameld?

Lundj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 19:22

Bloyd gaat nu ook hard.. Die vondt ik heel leuk..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 19:24

Anoniem schreef:
Maarehm, ik had verwacht dat een handen ineengeslagen bokt ook nog wel een paard zou gaan redden. Is hier geen mooi bedrag ingezameld?

Inzamelingen mogen niet op bokt. En wie zou dat moeten organiseren? Die paarden komen toch wel goed terecht.

faramunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 19:29

Anoniem schreef:
Het lijkt wel opgezet spel.
Stel dat Wedford helemaal niet echt afgekeurd is maar dat dit afgesproken werk is. Dat iemand met voorbedachte rade op deze manier er voor wilde zorgen hem mooi goedkoop (terug) te krijgen.
En dat gaat nu even flink mis. Dus niet meer bieden mensen, pffff.
ik ken die keuringsDA niet maar ik vertrouw ook geen mens meer tegenwoordig.

Huh? Dat is wel erg ver gezocht zeg.. het kan ook zo zijn dat er goede opvangplekken geregeld zijn, maar als er nog hoger geboden gaat worden, dit ook niet meer haalbaar zal zijn...
Het laatste keuringsrapport van Wedfort is geweest op naam van een stal uit Weert. Deze hebben hem laten keuren bij veterinair someren toch? Dat is hier in zo brabant toch de betere dierenkliniek. Ik ben er gelukkig niet zo vaak naar toe gehoeven..

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 19:30

janouk schreef:
Anoniem schreef:
Het lijkt wel opgezet spel.

ik ken die keuringsDA niet maar ik vertrouw ook geen mens meer tegenwoordig.

Was Repelsteeltje niet dat verhaal, waar mensen hun ziel aan de duivel verkopen om iets te krijgen dat ze heel graag willen. :o

haha je had geen betere naam kunnen kiezen, als je geen mensen meer vertrouwt. :D :D

:')
_manuela_ schreef:
Ik vind het wel grappig al die theorieën die hier losgelaten worden

Het manipuleren van de veiling doordat BVA zelf meebiedt. Ten eerste is er een notaris die deze veiling bewaakt. Alsof een veilingsite het zich kan veroorloven om hun goede naam voor zulke bedragen te grabbel te gooien. Of dat de eigenaar meebiedt. Denkt er nu echt iemand dat een rechter een bedrijf failliet verklaard als dat bedrijf nog positief onder de streep kan eindigen? Of dat de eigenaar dan zelf niet het bedrijf liquideert?

Of de briljante theorie dat bv wedford niet echt afgekeurd is. Is er dan iemand bij hem geweest zo van, "pssst als jij een dubbele peesblessure faked, dan koop ik je en krijg je elke dag wortels EN 3 suikerklontjes" :))

Repelsteeltje: precies dit dus. Jou (vergezochte complot-)theorie is wel héul onrealistisch. Kijk, als je nou als particulier een paard koopt bij een handelaar waar een keuringsrapport van een X aantal weken/maanden oud bij zit, opgesteld door 'dé' DA/bevriende DA van de handelsstal in kwestie en dat je dan gaat twijfelen aan de waarheid en echtheid van een dergelijk rapport, prima.

Maar jou theorie zou in de praktijk haast geen kans hebben, ook theoretisch gezien is het gewoon ver gezocht. Juist en te meer omdat het hier gaat om een executieveiling en dus ook een gerechtelijke procedure.

Anoniem schreef:

Bokt is tot hele mooie dingen in staat, en ook heel divers, dat is in het verleden al wel gebleken, ook buiten het hele 'paardengedoe' om.
Maar toch denk ik, dat de gemiddelde bokker ook wel zo realistisch is dat het werkelijk een onbegonnen werk is om deze paarden te gaan 'redden'. En daarbij; redden van wat? Merendeel hier heeft toch echt wel in de gaten dat er dagelijks 'kapotte', 'niet-geschikte', 'oude' paarden of paarden met bemerkingen gratis en voor niets of voor een schijnbedrag zowel hier op de Boktmarkt als op Marktplaats worden aangeboden. Al die dieren hebben allemaal kans om ofwel bij de slager te belanden (wat helaas in sommige gevallen écht soms het beste is voor het dier!), óf bij hópelijk een goed tehuisje, of....... helaas toch weer de handel in verdwijnen, met grote kans dat 'kapotte' paarden alsnog worden ingezet voor doelen als sport waar zij niet meer geschikt voor zijn.

Zolang er mensen zijn die zelf hun verantwoordelijkheid niet nemen en een 'kapot paard', oud paard/niet geschikt paard snel weer de deur uit knikkeren omdat ze het zelf niet meer kunnen/willen, zal dat aan de gang blijven. Net zoals het ondoordacht pretfokken en doorfokken met dieren die helemaal niet interessant zijn voor de fok, dat heet 'vermeerderen' en geen fokken. Er is al een enorm overschot aan paarden.

En heel persoonlijk gesproken..... als ik mijn geld ergens in steek, is het in een dier wat mij aanstaat, bij voorkeur géén kapot paard en/of de ellende en rotzooi van een ander. Want tegenwoordig zijn er steeds minder mensen die geld over hebben om zo idealistische doelen te verwezenlijken. Als het aan mij had gelegen zou ik op markten, MP en boktmarkt ook speuren naar paarden die alleen maar van eigenaar naar eigenaar gaan, die 'kapot' zijn, die beter af zijn bij de slacht. Om zo de markt weer een beetje te laten aantrekken, om deze dieren 'op te ruimen', zodat de populatie in z'n totaal en de markt er alleen maar op vooruit zal gaan.

Maar dat geld heb ik niet. En heb ik daar geld voor over, steek ik dat toch liever in een paard die ik zelf ook kan gebruiken.
Heb ik zelf oudjes/kapotte paarden, zal ik igg mijn verantwoordelijkheid nemen. Maar dan is het ook míjn verantwoordelijkheid en míjn ellende, waar ik niemand anders mee op wil zadelen.

gblover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 19:42

Amaris schreef:
'voor Kenzo, Frits, Guus en First zijn fantastische opvangplekken geregeld'

Ohja? Waar dan? Bij wie dan? Hoe weten zij dat?

Wie zijn zij om te bepalen dat iemand die (bijvoorbeeld) Frits nu koopt géén fantastische opvangplek is?

Ik blijf een naar smaakje krijgen van het hele piep verhaal.

En wat is er mis met First dat die een goede opvang nodig heeft? Ze is nog relatief jong en met goed bloed. Dus kan zeker bij iemand in de fokkerij terecht komen en daar een uitstekende verzorging krijgen.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 19:43

Heel wat reactie's doorgespit maar nog niet gevonden wat ik zocht.

Hier iemand bekend met de merrie Glamour?

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 19:49

Er komen hier idd wel hele creative theorieën voorbij af en toe.

Hoe die stichtingen het allemaal denken voor elkaar te krijgen om nu nog de paarden te "redden" weet ik niet maar bva is alleen maar tussenpersoon, "insiders" van bva die mee zouden bieden om de prijs op te jagen is een erg risicovolle actie en zou dus behoorlijk dom zijn. Die €200 meer die ze dan zouden krijgen is dan echt de moeite niet. Daarbij als ze zelf "winnen" hebben ze een probleem want dan zitten ze dus met dat beest en kunnen die nooit meer voor zo'n bedrag verkopen. Kort gezegd maken ze daar dus verlies op. Als ze bij meerdere paarden zouden "winnen" kunnen ze dus fluiten naar de opbrengst van deze veiling.

Dat zal dus niet het geval zijn.

Verder vind ik de theorieën bijna vermakelijk :)

Gelukkig zie ik er hier niks van op tv :D

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 19:50

Sammy_xxs schreef:
Ik ben het eens met cavaletti hoor, ik ben ook van mening waarom zieke en uitgehongerde mensen helpen, die zullen waarschijnlijk ook beter af zijn als ze dood zijn. Want dat zal altijd zo blijven ( of ze moeten emigreren naar een rijker land ;) ) Maar hongersnood en ziektes zullen altijd blijven in derde wereldlanden, en dat terwijl er zoveel geld naar toe gaat? Nou daar heb ik ook mn vraagtekens bij.

En mensen tjah daar heb ik niet zoveel mee, kom liever op voor dieren die geen stem hebben in hun welzijn, omdat mensen zich als beesten gedragen.

veel geld naartoe gaat? Weet je hoe wij hier zo voordelig aan onze zooi komen? Door al die kinderen die daar in de fabrieken staan voor een paar cent per dag...als ze een fatsoenlijk salaris zouden krijgen hoefde er geen cent ontwikkelingsgeld meer heen...de westerse wereld vind het echter wel prettig om goedkoop zooi te kunnen kopen....en aangezien er daar niet zoiets bestaat als bijstand doen mensen het ervoor...

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 19:54

IHN. Deze discussie is offtopic.
Graag verder in het topic op lzp.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 19:56

Kan iemand PvdD, SPIN en Piep erop attenderen dat op Wolf nog helemaal niet geboden is? Zou zonde zijn als die zomaar overblijft en kan het nog echt leuk doen als grasmaaier. Linkje: klik

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 19:56

Mag ik dan wel even toevoegen dat zaken als voedsel daar nog geen 10e kost van wat het hier kost?
Dus als ze daar ons salaris zouden verdienen is het evenwicht ook zo zoek, maar dan de andere kant op.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 19:57

Rex_Rolfo schreef:
Kan iemand PvdD, SPIN en Piep erop attenderen dat op Wolf nog helemaal niet geboden is? Zou zonde zijn als die zomaar overblijft en kan het nog echt leuk doen als grasmaaier. Linkje: klik

Doe het zelf? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 19:59

Is het niet zo dat als je aan het eind van de veiling nog een bod doet op wat er overblijft dat het dan van jouw is! Volgens mij doen handelaren dat, die kopen alles wat er overblijft in een keer op voor 1 bedrag.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 20:03

ik viel bijna van mijn stoel voor die wico.. is al 5200 euro geboden :o

een paar andere gaan ook hard..

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 20:05

Nicky1963 schreef:
UPDATE PAARDENVEILING:
Voor Kenzo, Frits, Guus en First zijn fantastische opvangplekken geregeld, stop dus svp met bieden op deze paarden. Speciale aandacht ook voor Wedford, een goed thuis is beschikbaar maar de prijs loopt (te) hoog op, we hopen dat mensen zich realiseren dat Wedford blijvend ongeschikt is voor de sport en dat hij een lang en kostbaar medisch traject nodig heeft. Help ons door dit bericht te verspreiden en lid te worden van Piep! Dank!

Dit is hetzelfde praatje (weer) als al een paar dagen geleden naar buiten is gekomen (dag dat de veiling startte vlgs mij).
Dat hij de zorgen deelt en meedenkt over een oplossing, de dierenbescherming Limburg werkt al met hun samen en die zie ik in deze situatie als een neutralere partij dan Piep/spin en pvdd

Piep heeft in dit bericht wel hun bewoording wat aangepast naar 'kwetsbaar' ipv 'kans op slacht'. Maar je kunt er vanuit gaan dat alle paarden naar iemand met goede bedoelingen gaat voor deze prijzen, op de 2 afgekeurde sportpaarden na misschien.

Tegelijkertijd heeft Piep op hun site zelf de actie nog steeds staan in de bewoordingen van 'red de paarden van de slacht', dus heb ik nog altijd dubbele gevoelens erover.

Nogmaals ik ben niet tegen wat SPIN en Piep (en pvdd) doen in het algemeen maar in deze situatie vind ik ze wel kwalijk handelen en dat geeft me een nare bijsmaak

edit:
Maar stiekum moet ik ook wel grinnekken om hoe ze zich er straks uit gaan draaien als blijkt dat geen één paard het nodig had om 'gered' te worden met hun acties... maar ja dan zeggen ze hoogstwaarschijnlijk dat dat komt DOOR hun acties en dat het geld terechtkomt bij paarden in vergelijkbare situaties
Laatst bijgewerkt door Annemiek80 op 27-01-14 20:08, in het totaal 2 keer bewerkt