Undercover in Nederland mag beelden handelaar toch uitzenden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 11:40

maar je laat je paard toch eerst keuren als je hem koopt ofniet!? dan wist je toch dat er niet iets helemaal goed is..

scarabee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 11:41

Ben hier gekomen omdat ik even me hart wil luchten.
Ik heb echt met kippevel naar dit nare mens zitten kijken. Wat mens BEEST. Ik kan me niet indenken dat je zo met dieren omgaat. Slaan schelden en ga maar door. In en in triest dit. Dit mens moeten ze opsluiten in een vette stal met paardenstront en dan een stel boze paarden erin zetten en dan maar zien wie er bang word. Ik kan er echt nog steeds niet over uit dat ze niet is opgepakt. Jammer want haar tieste praktijken zullen vast en zeker gewoon doorgaan.

Voor alle gedupeerde heel veel sterkte en ik leef met jullie mee
Groetjes Danielle

idefix4

Ja, het klinkt idd cru. Als je paard verzekerd is, wordt ie gehaald en god weet waar die je paard laat. Een goeie kennis van mij heeft het heel netjes gedaan met haar paard toen. Die had een tumor in het hoofd. Ze heeft haar paard 'teruggekocht' van de verzekering voor de doodsprijs en hem zelf naar de slager gebracht om zelf getuige te zijn dat ie werd geslacht. Heel dapper, ik denk niet dat ik dat kan. Maar wel een actie waar ik dan weer diep, diep respect voor heb. Omdat de meeste amazones zo zijn als ik: te schijterig om toe te kijken hoe je paard wordt geslacht, krijgen we dit soort excessen.

Mindfields

Nombrado ga je lekker, als spat op een verkeerde plek zit kun je nog zo goed rijden maar krijg je er alsnog kreupelheid van. Als jij een paard met spat te koop hebt staan, zeg je dat dan ook tegen de evt koper: Als je goed rijdt heeft ie er geen last van?

roelie85

frangelica schreef:
SteffiiY schreef:
ze ging flink tegen je tekeer zeker roelie? omdat je daar ''veraden''heb of hoe je het ook wilt noemen ;)
Heb respect voor j ;)

ja idd hier nog een _/-\o_ _/-\o_

Thanx, ze is niet tegen mij tekeer gegaan, ik heb haar niet meer gezien alleen nog maar 1 keer gesproken aan de telefoon na de confrontatie!

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 11:42

wat ik me afvraag he, zelf woont ze zo een 45 minuten van de paarden vandaan, heeft ze zelf in dat tweelingtopic verteld. Is dit dan gehiird of zijn de stallen eigendom??
want het ziet er niet goedkoop uit om te huren.
waarom ik dit vraag?? persoonlijk kan ik me niet voorstellen dat madame dit zomaar even allemaal ophoest, dus ja er moet een hoop "slecht geld"aan te pas komen, denk IK dan he

Tivoli

mieneke12 schreef:
maar je laat je paard toch eerst keuren als je hem koopt ofniet!? dan wist je toch dat er niet iets helemaal goed is..

*zucht*

er is gekeurd.

suuzepuus

nombrado schreef:
newnails schreef:
Onze dochter (en wij) is/zijn zeker blij met lucky!!!
Maar omdat onze dochter beter rijd dan het gemiddelde meisje van 10 jaar kwam ze er zelf ook achter hoor.
En wat wil je als je 30 minuten op je pony hebt gereden en dan je pony vervolgens 3 weken stil moet staan, en je er niet op kunt rijden omdat ze vet kreupel is.
Denk je dat mijn dochter achterlijk is ofzo, ik weet zeker van niet.
Mijn dochter rijd al lang genoeg op de manege en heeft al lang genoeg 2x per week priveles om daar verstand van te hebben.
Maar ik vind het in triest als je als kind je droompony krijgt, (dachten we) en dat je zo goed als wedstrijdklaar bent, je dan niet elke dag op je pony kunt rijden omdat het beestje pijn heeft.
En wij hebben hier uiteraard ook van geleerd hoor dit gebeurd ons nooit meer.

wat is nou 10 jaar
JIJ vind haar een talentje
laat haar gewoon lekker paardrijden.
en ga je dochter niet gek maken door te zeggen dat ze een talentje is
ze vind paardrijden fijn.
ik zou lucky met alle liefde hier willen neerzetten om eens te kijken wat er met lucky aan de hand is.
als je goed rijd, heb je er nl geen last van

nou zeg, wat oordeel jij snel zeg. een talentje klinkt misschien erg uit de hoogte maar om nou te zeggen dat de pony niet kreupel zou zijn als jij erop zou rijden vind ik nog erger. pfff wat een ego

Hannanas

stalnijmegen schreef:
wat ik me afvraag he, zelf woont ze zo een 45 minuten van de paarden vandaan, heeft ze zelf in dat tweelingtopic verteld. Is dit dan gehiird of zijn de stallen eigendom??
waarom ik dit vraag?? persoonlijk kan ik me niet voorstellen dat madame dit zomaar even allemaal ophoest, dus ja er moet een hoop "slecht geld"aan te pas komen, denk IK dan he

Ha dat waren onze gedachten ook al!

roelie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 11:43

stalnijmegen schreef:

Ze huurt alles daar!

ArabicQueen

Ik zit het even te bekijken maar ik herken die vrouw meteen :( wij hebben daar een keer gekeken

Nadia
Oppermuts

Moderatoropmerking:
Een discussie over een account is offtopic en alle berichten zijn dus verwijderd.
Willen jullie je aub bij het onderwerp houden?? Bedankt.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 11:44

Hannanas schreef:
stalnijmegen schreef:

Ha dat waren onze gedachten ook al!

dat dacht ik ook. Het is een flink optrek, ook al is het oud het is groot en veel grond dus moet zeker wat kosten!

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 11:44

mensen voor je gaat gillen lees het topic toch ff door vooral over het keuren.
komen steeds dezelfde vragen voorbij waar allang antwoord op is gegeven.

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 11:45

frangelica schreef:
mensen voor je gaat gillen lees het topic toch ff door vooral over het keuren.
komen steeds dezelfde vragen voorbij waar allang antwoord op is gegeven.

zijn ze wel een paar uur mee bezig :o

roelie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 11:47

stalnijmegen schreef:

Ha dat waren onze gedachten ook al![/quote]

dat dacht ik ook. Het is een flink optrek, ook al is het oud het is groot en veel grond dus moet zeker wat kosten![/quote]

De huur is bijna niks en er is dan ook helemaal niks van haar bij, dus wat ze tegen Alberto zegt: "ga van MIJN terrein af!" klopt ook niet :D

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 11:47

suuzepuus schreef:
nou zeg, wat oordeel jij snel zeg. een talentje klinkt misschien erg uit de hoogte maar om nou te zeggen dat de pony niet kreupel zou zijn als jij erop zou rijden vind ik nog erger. pfff wat een ego

wie heeft er in deze ego?

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 11:48

en Roelie, hoe zit het dan met haar eigen lichamelijke gezondheid waarover ze op Bokt enorm zielig zat te doen?

magda_90

Overigens zijn er wel een paar dingen die wat schommelen in het programma.

Ten eerste lijkt het mij dat je de verkoper doorlicht en dat ook doet met het paard wat je op het oog hebt (d.m.v. een keuring). Persoonlijk kies ik er voor om ook een paard van €1.000,- in ieder geval te laten bekijken door een door mij gekozen paardenarts. Als ik dan te horen krijg dat die optie er niet is, omdat er 1) geen eigen DA het terrein op mag en/of 2) het paard niet van het terrein af mag, dan gaan er bij mij alarmbellen rinkelen. En hoe lief dat paard dan ook keek, ik had hem laten staan.

Daarnaast vind ik ook dat de woordvoerders in het programma zich wat meer in de paarden had mogen verdiepen.

Zoals de advocaat, de beste man doet zijn werk, maar bijster veel verstand van paarden heeft hij ook niet. Dan had * beter een advocaat kunnen inschakelen die wel verstand van paarden heeft. Maar imo heb je dan wel weer de kans dat de advocaat je dan door heeft (kan zo'n advocaat je dan eigenlijk laten 'vallen'?).

Maar ook de woordvoerders van de dierenbescherming en VEP kwamen met sommige stukken nogal onwetend over.

Al met al had er imo toch wat meer inhoudelijke informatie op genomen mogen worden in het programma, dan was het voor mij iig overgekomen alsof ze zich eerst verdiept hadden in de paarden. Nu mis ik dat gevoel hier en daar.

Al met al hoop ik dat deze dame die niet genoemd mag worden mag branden in de hel.

Nederland wordt steeds acoscialer, zie hier het resultaat.

__Nathalie__

echt een zieke geest is het. Onvoorstelbaar.

nombrado

en waar iedereen instonk :+

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 11:49

Roelie respect hoor!

Heeft ze je de huid volgescholden bij dat laatste contact of viel het mee?

Dressagegirl

Re: Undercover in Nederland mag beelden handelaar toch uitzenden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 11:50

Roelie wat gebeurd er als je nou naar haar toe gaat en het terrein op gaat enzo? zou je dan mishandeld worden door dat mens of weggestuurd?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 11:51

gisteravond heb ik de uitzending ook bekeken,en eerlijk gezegd dat ik dat het over iemand anders zou gaan,was een beetje verbaast te zien dat dat deze bokker,was,daar ik niet wist dat zij handelde,en daarnaast zij hier altijd over kwam als iemand die alles voor haar dieren over had.. :\

meest schokkende vond ik eigenlijk het feit dat zij dus overal en nergens paarden gratis/cq tegen symoblisch bedrag ophaald met een valse naam,om een week later die dieren voor veel geld te koop te zetten..

hoe beschamend,en hoe weinig hart dan voor dieren (wel voor haar portemonnee ,daar had ze wel hart voor),en voor de medemens,die hoopten een veilige plek voor hun paard te hebben gevonden waar deze nog een tijdje pijnvrij konden leven...

echt...kan er met mijn verstand niet bij,dat je zó slecht kan worden... :\

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 11:51

roelie85 schreef:
xMendy schreef:
Ben benieuwd hoe het nu met Roelie en de handelaar is afgelopen. Lijkt me dat het haar niet in dank werd afgenomen dat ze met een verborgen camera rondliep daar..

Nou Roelie leeft nog zoals je ziet hihi!
Onze relatie is niet bepaald lekker meer! Ik heb haar nog 1 keer gesproken daarna niet meer....

Hahah fijn te horen dat het goed gaat :D en dat was te verwachten natuurlijk, maar kan me heel goed voorstellen dat je daar ook niet wil blijven als er zo wordt omgegaan met de paarden. Heb echt respect voor je +:)+ het lijkt me nogal wat om zoiets te doen voor een programma. Ik zou 'm kapot stressen met zo'n camera bij me :o maar dankzij jou is er een heleboel bewijs gekomen. Hoop voor je dat je snel een ander plekje vindt waar je kan rijden/trainen, maar dat komt helemaal goed denk ik :)