Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 17:07

Iris82 schreef:
Piep krijgt GEEN informatie van BVA over wie wat geboden heeft.
Dat kunnen ze dus niet weten.

Behalve als ze in contact staan met de personen die NU de hoogste bieder van die paarden zijn.

Anoniem

Re: Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 17:13

Wat is er mis met frits dan? Dat is toch gewoon een gezonde Belg die nog best voor een koets kan worden gezet?

Eifelopfok

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 17:17

Met First is ook niks mis. Had Piep meteen al een berichtje gestuurd dat ze niet gered zou hoeven worden.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 17:22

Citaat:
Speciale aandacht ook voor Wedford, een goed thuis is beschikbaar maar de prijs loopt (te) hoog op, we hopen dat mensen zich realiseren dat Wedford blijvend ongeschikt is voor de sport en dat hij een lang en kostbaar medisch traject nodig heeft.

En Wico dan??? Daar wordt niet over gerept, over het astronomische bedrag en grote onzekerheid of paard nog sport geschikt is.

'dus stop aub met bieden'.... pff, bepaald men toch zelf wel. Als ik koste wat kost 1 van die paarden zou willen hebben, of dat nu is om het paard zelf of om hem uit handen te houden juist van stichtingen als SPIN, PvdD, Piep etc. , dan is mij dat gewoon goed recht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 17:27

Het lijkt wel opgezet spel.
Stel dat Wedford helemaal niet echt afgekeurd is maar dat dit afgesproken werk is. Dat iemand met voorbedachte rade op deze manier er voor wilde zorgen hem mooi goedkoop (terug) te krijgen.
En dat gaat nu even flink mis. Dus niet meer bieden mensen, pffff.
ik ken die keuringsDA niet maar ik vertrouw ook geen mens meer tegenwoordig.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 17:29

Anoniem schreef:
Stel dat Wedford helemaal niet echt afgekeurd is maar dat dit afgesproken werk is. Dat iemand met voorbedachte rade op deze manier er voor wilde zorgen heem mooi goedkoop (terug) te krijgen.

Nou nou, dat is wel een wel héél erg vergezochte complottheorie :=

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 17:30

Ik hoop eigenlijk dat mensen nu nog harder gaan bieden. Alsof alleen hun mogen bepalen welk huisje goed voor die beestjes is?

SandraBeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 17:31

Het gaat gewoon om het idee iets goeds te doen en wie, waar en wat dan uitgeeft of doet dat doet niet terzake. Als iemand het ervoor overheeft wie zijn wij dan om er zo over te zeiken dat iets teveel geld is.
[/quote]
Citaat:
Zohee, dat vind ik nogal een uitspraak om te doen zeg.

Mensen mogen dus omkomen van de honger omdat dat de natuur is maar een oud paard met heel wat problemen moet kapot gepamperd worden???

Ik geloof dat ik toch een vreemde eend in de bijt aan het worden ben als ik mensenlevens voor dierenlevens stel..

Want niet alle organisaties zijn corrupt. (en wat we nu aan het doen zijn is het met zijn allen zo veel mogelijk bieden zodat een corrupte organisatie minder schulden overhoudt. Say what?)
[/quote]

Blijkbaar lees je niet goed. Ik zeg dat iedereen kan bepalen waar hij of zij zijn eigen geld aan besteed. Ieder heeft zijn eigen goede daad of doel en iedereen mag zelf bepalen of hij een dier boven een mens stelt. De mens bepaalt al genoeg voor hun zogenaamde minderheden, Blijkbaar vind jij de mens GOD boven alles verheven...nou ik niet. Blijkbaar mogen alle uitspraken hier en mag iedereen belachelijk gemaakt worden terwijl als iedereen zich nu eens wat minder bezighoud met wat een ander doet het er een stuk leuker word. En ja ik geef niet aan hongerende kinderen in Ethiopie of waar dan ook want zoals hier al vaak gezegd word dat veel zieke paarden volgens sommige mensen beter af zijn bij de slacht vind ik dat sommige mensen beter af zijn als ze dood zijn. Waarom wel alle zieke kinderen/mensen redden en geen dieren. Wie bepaald dat?[/quote]

Ik denk ( helaas voor mensen die het hier niet mee eens zijn) hetzelfde. Die hongerende kindertjes kunnen ook verwekt worden. Hebben die ouders op dat moment zeker geen honger? Deze paarden zijn volledig afhankelijk van ons, de mens. Jammer genoeg. Gelukkig bepalen we ieder voor zich waar we ons geld aan schenken en dat is maar goed ook. Dat quoten gaat me niet goed af, sorry.
Laatst bijgewerkt door SandraBeer op 27-01-14 17:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 17:32

JoyCiej007 schreef:
[naam] schreef:
Stel dat Wedford helemaal niet echt afgekeurd is maar dat dit afgesproken werk is. Dat iemand met voorbedachte rade op deze manier er voor wilde zorgen heem mooi goedkoop (terug) te krijgen.

Nou nou, dat is wel een wel héél erg vergezochte complottheorie :=

Van stichtingsgeld je dure hobby's betalen is toch ook vergezocht... Voor een normaal en oprecht mens dan :-)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 17:33

:roll: ik dacht dat die discussie (mensen vs. dieren, kindjes in Afrika etc.) inmiddels was stilgelegd omdat het volledig offtopic ging?

Laten we dit topic nou gewoon openhouden, zou toch enorm jammer en zonde zijn als het wordt gesloten wegens offtopic of te verhitte discussies........

SandraBeer; je quote's doen het trouwens ook niet ;)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 17:34

De stichtingen zouden toch gewoon helemaal niet moeten bieden op het moment dat het boven de slachtprijs is, is mijn bescheiden mening.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 17:36

Met beide keuringsrapporten heeft bva niets te maken. Die heeft Wedford niet laten keuren.
in wiens bezit was Wedford ten tijde van beide keuringen??

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 17:37

Anoniem schreef:
Stel dat Wedford helemaal niet echt afgekeurd is maar dat dit afgesproken werk is. Dat iemand met voorbedachte rade op deze manier er voor wilde zorgen hem mooi goedkoop (terug) te krijgen.

Uit die droom kan ik je vast helpen: de keuringsarts is Mark Deuss en die ken ik wel en beter dan dat vind je ze niet (categorie olympische spelen).

SandraBeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 17:39

Ja sorry JoyCie. Als er meerdere quotes zijn weet ik niet hoe ik moet antwoorden. Zal het niet meer doen O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 17:41

Amaris schreef:
[naam] schreef:

Uit die droom kan ik je vast helpen: de keuringsarts is Mark Deuss en die ken ik wel en beter dan dat vind je ze niet (categorie olympische spelen).

Ooh Ik dacht dat ik de naam edwin nogiets op het rapport had zien staan. Niet Mark

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 17:42

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 17:48

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 17:51

ohja ik zie het, van kliniek Someren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 17:54

Vind je niet raar?
Geen geld maar wel paard laten afkeuren. Dat is normaal toch KK.

edit, opdrachtgever is auctioner?
ahh het paard zou bij equine elite geveild worden vorig jaar. En toen afgekeurd.

_manuela_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 18:08

Ik vind het wel grappig al die theorieën die hier losgelaten worden

Het manipuleren van de veiling doordat BVA zelf meebiedt. Ten eerste is er een notaris die deze veiling bewaakt. Alsof een veilingsite het zich kan veroorloven om hun goede naam voor zulke bedragen te grabbel te gooien. Of dat de eigenaar meebiedt. Denkt er nu echt iemand dat een rechter een bedrijf failliet verklaard als dat bedrijf nog positief onder de streep kan eindigen? Of dat de eigenaar dan zelf niet het bedrijf liquideert?

Of de briljante theorie dat bv wedford niet echt afgekeurd is. Is er dan iemand bij hem geweest zo van, "pssst als jij een dubbele peesblessure faked, dan koop ik je en krijg je elke dag wortels EN 3 suikerklontjes" :))

Hopke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 18:13

_manuela_ schreef:
Of de briljante theorie dat bv wedford niet echt afgekeurd is. Is er dan iemand bij hem geweest zo van, "pssst als jij een dubbele peesblessure faked, dan koop ik je en krijg je elke dag wortels EN 3 suikerklontjes" :))

_O- Ik denk inderdaad niet dat zoiets kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 18:16

Ik vind het wel raar dat in de grote mensen wereld grote mensen gaan roepen dat je niet meer moet bieden omdat er fantastische opvangplekken beschikbaar zijn, met speciale aandacht voor Wedford.

Dat horen pennymeisjes te zeggen.
De grote mensen wereld is daar iets te zakelijk voor.
Hallo, het is een veiling. Het gaat hier altijd nog om een zo hoog mogelijke financiële opbrengst.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 18:23

Anoniem schreef:

Was Repelsteeltje niet dat verhaal, waar mensen hun ziel aan de duivel verkopen om iets te krijgen dat ze heel graag willen. :o

haha je had geen betere naam kunnen kiezen, als je geen mensen meer vertrouwt. :D :D
Laatst bijgewerkt door janouk op 27-01-14 18:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 18:25

Nicky1963 schreef:
(Quote) UPDATE PAARDENVEILING:
Piepvandaag is in gesprek met de curator, deze kan niets toezeggen maar hij deelt de zorgen om de paarden en hij wil meedenken over een oplossing voor paarden die kwetsbaar zijn.
Voor Kenzo, Frits, Guus en First zijn fantastische opvangplekken geregeld, stop dus svp met bieden op deze paarden. Speciale aandacht ook voor Wedford, een goed thuis is beschikbaar maar de prijs loopt (te) hoog op, we hopen dat mensen zich realiseren dat Wedford blijvend ongeschikt is voor de sport en dat hij een lang en kostbaar medisch traject nodig heeft. Help ons door dit bericht te verspreiden en lid te worden van Piep! Dank! (Unquote)

Zo lang de veiling loopt, staat helemaal nog niet vast of er überhaupt paarden naar deze 'fantastische opvangplekken' gaan. Piep (wat een naam overigens) wil de schreeuwende aandacht, die ze zelf mede hebben veroorzaakt, stoppen omdat ze anders bang zijn dat de paarden naar een adres gaan waarvan niet zeker is of er goed is nagedacht over de medische gevolgen/kosten. Is dit niet wat wij al die tijd al roepen? O... en als laatste roepen ze nog even op om lid te worden. Hoe doorzichtig kun je zijn, wat een aanfluiting!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 18:26

janouk schreef:
[naam] schreef:

Was Repelsteeltje niet dat verhaal, waar mensen hun ziel aan de duivel verkopen om iets te krijgen dat ze heel graag willen. :o

haha je had geen betere naam kunnen kiezen, als je geen mensen meer vertrouwd. :D :D

_O-

hun eerstgeborene aan een eng mannetje dacht ik?