Undercover in Nederland mag beelden handelaar toch uitzenden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 11:31

reddieforu schreef:
@essie ik zeg ook niet dat ik de oplichting goed keur, maar het word zoals gewoonlijk weer enorm overtrokken.

'Gewoonlijk' ?
Je bent net een uur op bokt, hoe weet jij wat hier gewoonlijk is :Y)

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 11:31

reddieforu schreef:
@essie ik zeg ook niet dat ik de oplichting goed keur, maar het word zoals gewoonlijk weer enorm overtrokken.

vind ik absoluut niet overtrokken!

reddieforu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 11:32

nombrado schreef:
melissaxx94 schreef:
Nombrado heb jij de uitzending wel gezien? dan zou je ook moeten weten waar het over gaat qua Kamilia en de andere paarden ;)! dan zou je ook weten dat ze van de slacht gekocht is :)

het paard van de slacht kopen zegt mij niks
ook gezonde paarden komen bij de slacht terecht hier in nederland.

dat is waar, heb kerngezonde paarden gezien die naar de slacht gingen. Dus een zogenaamd slachtpaard kan nog juist herl goed zijn.

Heb trouwens ook zieke paarden gezien die gewoon worden doorgereden. Triets hier in Nederland.

Mindfields

Een merrie met een dusdanig kapotte rug die je gratis krijgt, is duidelijk niet gezond. Of geef jij dagelijks kerngezonde paarden weg Nombrado?

SteffiiY

En dat beoordeel jij ff na 3 posts op bokt.

newnails

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 11:33

nombrado schreef:
newnails schreef:
Sorry hoor maar wie zegt dat mijn dochter net rijd.
Dat doet ze dus niet!
Even voor de duidelijkheid mijn dochter is een natuurtalentje wat een droom heeft.
Namelijk wedstrijden gaan rijden, en nee natuurlijk is dat niet meteen op z niveau, heb je dat ergens gelezen dan, dat we dat hebben gezegd.
Dacht het niet!
Heb jij trouwens gezien hoe mijn dochter rijd? Nee, ook niet.
Dus wie ben jij om daarover te oordelen.
Maargoed ik ben blij dat de mensen die zo lekker snel hun oordeel klaar hebben zelf nooit gedupeerd worden door iemand, petje af voor jullie!

Wij liepen daar namelijk op stal rond om paarden te verzorgen.
Dit was een buitenkansje deze pony zei ze, en dat die pony al op z reed was mooi meegenomen zei ze.
Natuurlijk moesten mijn dochter en de pony aan elkaar wennen en samen naar dat z niveau toe groeien, ik ben niet helemaal achterlijk!
Dus als je niet alle ins en outs weet wil je dan aub je oordelen voor je houden.
Aan de zijlijn is het makkelijk roepen!

O, gedupeerd ben ik zeker in mijn leven
en leer daar van
ik vond het gisteren wel heel triest te zien dat je je dochter in dit programma betrekt
in haar ogen is lucky haar lucky...., daar is ze voor gevallen
niet voor de prestatie
dat is een droom die ze misschien zelfs waarmaakt met lucky, dat weet ik niet
maar haal haar nu niet uit die droom...., laat haar blij zijn met haar lucky!
dat het veel geld heeft gekost is zuur....voor de ouders
maar betrek niet je 10 jarige dochter in dit verhaal (laat ouderen dit onderling uitvechten over geld, daar zit zij echt niet op te wachten)
Laat haar blij zijn met haar Lucky...
en vechten jullie als ouders dit juridisch uit.

Onze dochter (en wij) is/zijn zeker blij met lucky!!!
Maar omdat onze dochter beter rijd dan het gemiddelde meisje van 10 jaar kwam ze er zelf ook achter hoor.
En wat wil je als je 30 minuten op je pony hebt gereden en dan je pony vervolgens 3 weken stil moet staan, en je er niet op kunt rijden omdat ze vet kreupel is.
Denk je dat mijn dochter achterlijk is ofzo, ik weet zeker van niet.
Mijn dochter rijd al lang genoeg op de manege en heeft al lang genoeg 2x per week priveles om daar verstand van te hebben.
Maar ik vind het in triest als je als kind je droompony krijgt, (dachten we) en dat je zo goed als wedstrijdklaar bent, je dan niet elke dag op je pony kunt rijden omdat het beestje pijn heeft.
En wij hebben hier uiteraard ook van geleerd hoor dit gebeurd ons nooit meer.
Laatst bijgewerkt door newnails op 24-05-10 11:34, in het totaal 1 keer bewerkt

reddieforu

Tivoli schreef:
reddieforu schreef:

'Gewoonlijk' ?

ik ben al drie jaar op bokt, mn oude account kan ik niet meer in :P

Dressagegirl

nombrado schreef:
melissaxx94 schreef:
Nombrado heb jij de uitzending wel gezien? dan zou je ook moeten weten waar het over gaat qua Kamilia en de andere paarden ;)! dan zou je ook weten dat ze van de slacht gekocht is :)

het paard van de slacht kopen zegt mij niks
ook gezonde paarden komen bij de slacht terecht hier in nederland.

Ja maar met de verborgen camera van Roelie heeft ze alles verteld ;)! vooral over kamilia..
En als je dan de foto's ziet en dat Roelie er mee achterover is geklapt! Come One! een paard laat zich niet zomaar achterover klappen! daar is echt een rede voor.. Het paard z'n rug was helemaal rond ingezakt! Meerdere zeggen het hier ook ! :).
En een paard wat achterover klapt zet je toch niet zomaar een kind op ja super braaf VERONGELUKKEN ermee! Mensen krijg wijsheid want in de paarden wereld word veel gelogen! en vraag deskundige hulp tijdens het kopen van een paard!

nombrado

frangelica schreef:
en als dat veulen het virus heeft en komt bij jou op stal ??????
nou ????
niks mis mee toch ???

dat is niet bewezen
maar een vermoeden volgens de uitzending
bovendien zou ik bij deze dame geen paarden kopen denk ik :+

Mindfields

Tivoli schreef:
reddieforu schreef:

'Gewoonlijk' ?

HAHAHAHAHHAHAH oh echt briljant.

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 11:34

ik wil ook antwoord....
dat virus komt bij jou op stal want veulen staat te koop ???
ze weten het niet dus verkopen ???
ook niet erg ????
niks mis mee ????
duhhhhh....sorry maar hoe ......kun je zijn he
Laatst bijgewerkt door frangelica op 24-05-10 11:35, in het totaal 1 keer bewerkt

roelie85

xMendy schreef:
Ben benieuwd hoe het nu met Roelie en de handelaar is afgelopen. Lijkt me dat het haar niet in dank werd afgenomen dat ze met een verborgen camera rondliep daar..

Nou Roelie leeft nog zoals je ziet hihi!
Onze relatie is niet bepaald lekker meer! Ik heb haar nog 1 keer gesproken daarna niet meer....

Breghje

reddieforu schreef:
dat is waar, heb kerngezonde paarden gezien die naar de slacht gingen. Dus een zogenaamd slachtpaard kan nog juist herl goed zijn.

Heb trouwens ook zieke paarden gezien die gewoon worden doorgereden. Triets hier in Nederland.

Vind ik knap, dat je zonder rontgenogen kan zien of een paard dat van binnen misschien wel helemaal stuk is niet naar de slacht hoeft. En idd, dat slechte paarden doorgereden worden is ook triest, net zoals het gedrag van dat mens, willens en wetens mensen stukke paarden verkopen. Arme dieren!

SteffiiY

ze ging flink tegen je tekeer zeker roelie? omdat je daar ''veraden''heb of hoe je het ook wilt noemen ;)
Heb respect voor j ;)

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 11:35

roelie85 schreef:
xMendy schreef:
Ben benieuwd hoe het nu met Roelie en de handelaar is afgelopen. Lijkt me dat het haar niet in dank werd afgenomen dat ze met een verborgen camera rondliep daar..

Nou Roelie leeft nog zoals je ziet hihi!
Onze relatie is niet bepaald lekker meer! Ik heb haar nog 1 keer gesproken daarna niet meer....

Ze was zeker, op zn zachtst gezegd: Not amused?

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 11:35

Waar is het te zien ik heb het helaas gemist :(

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 11:36

SteffiiY schreef:
ze ging flink tegen je tekeer zeker roelie? omdat je daar ''veraden''heb of hoe je het ook wilt noemen ;)
Heb respect voor j ;)

ja idd hier nog een _/-\o_ _/-\o_

marengo

Het HELE verhaal was complete ONZIN, van het gereutel wat de zogenaamde advocaat uitkraamde, tot het verhaal over het palomino worden, tot het verhaal dat het veulen het aan zijn longen had door rhino......tot dat het veulen "er wel overheen zou groeien".
Doodgaan aan een longontsteking komt eerder.
En deze vriendelijke, makkelijke merrie geschikt voor IEDEREEN, staat dan vastgehouden te worden met een ketting over de neus ???
Deze dame is licht geflipt, en verkoopt complete onzin, net als haar niet al te slimme advocaat.
MAAR, alles wat hiet gebeurt is in het geheel niet abnormaal in de paardenhandel...........durf ik zelfs te zeggen dat er velen zijn die veel erger zijn nog, als je maar eens door zou zoeken.
By the way: en wáár is onze Belgische vriend gebleven met al deze onbruikbare paarden ???
Verkocht aan de volgende handelaar ? Of op slacht transport naar Italië ?
Vind ik ook nog een intrigerende vraag.......

Tivoli

ArabicQueen schreef:
Waar is het te zien ik heb het helaas gemist :(

link op pag. 48 :)

Dressagegirl

Deze paarden worden verkocht van de oude eigenaar naar de verzekering! De oude eigenaar krijgt daar geld voor van de verzekering en de verzekering bepaald wat er met die paarden gebeurd! En dan komen ook de paarden die volgens hun nog goed gereden kunnen worden gaan dan naar een handelaar! en die verkoopt ze weer voor recreatie! maar niet voor een Dress of Springpaard wat kern gezond is! gezonde paarden worden niet zomaar verkocht aan de slacht ;)! er is bijna altijd wel iets mis met die paarden.. Vooral paarden die de kelder in de kop heeft of paarden die een ziekte hebben! En een gezond paard word echt niet zomaar verkocht aan de slacht.. Lijkt me zoiezo al vrij on logisch :?

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 11:37

hee maar mensen.... Even voor mezelf he, ik heb het denk ik gemist!
maare, komt er in de uitzending naar voren dat er door een DA rhino is vastgesteld? Ik las nl ergens dat het is vastgesteld, maar heb het geloof ik in het programma gemist?

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 11:38

ik heb heel veel repect voor roelie top echt waar .
toch wel eng om het allemaal uit te laten komen je weet nooit wat dat zieke mens doet .

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 11:39

newnails schreef:
Onze dochter (en wij) is/zijn zeker blij met lucky!!!
Maar omdat onze dochter beter rijd dan het gemiddelde meisje van 10 jaar kwam ze er zelf ook achter hoor.
En wat wil je als je 30 minuten op je pony hebt gereden en dan je pony vervolgens 3 weken stil moet staan, en je er niet op kunt rijden omdat ze vet kreupel is.
Denk je dat mijn dochter achterlijk is ofzo, ik weet zeker van niet.
Mijn dochter rijd al lang genoeg op de manege en heeft al lang genoeg 2x per week priveles om daar verstand van te hebben.
Maar ik vind het in triest als je als kind je droompony krijgt, (dachten we) en dat je zo goed als wedstrijdklaar bent, je dan niet elke dag op je pony kunt rijden omdat het beestje pijn heeft.
En wij hebben hier uiteraard ook van geleerd hoor dit gebeurd ons nooit meer.

wat is nou 10 jaar
JIJ vind haar een talentje
laat haar gewoon lekker paardrijden.
en ga je dochter niet gek maken door te zeggen dat ze een talentje is
ze vind paardrijden fijn.
ik zou lucky met alle liefde hier willen neerzetten om eens te kijken wat er met lucky aan de hand is.
als je goed rijd, heb je er nl geen last van

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 11:39

faye1995 schreef:
hee maar mensen.... Even voor mezelf he, ik heb het denk ik gemist!
maare, komt er in de uitzending naar voren dat er door een DA rhino is vastgesteld? Ik las nl ergens dat het is vastgesteld, maar heb het geloof ik in het programma gemist?

ja dat had hij heeft ie medic voor gehad maar was nog hetzelfde.
dus....denk niet dat nog goed komt en deze word dan verkocht.

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 11:40

Breghje schreef:
reddieforu schreef:

Vind ik knap, dat je zonder rontgenogen kan zien of een paard dat van binnen misschien wel helemaal stuk is niet naar de slacht hoeft. En idd, dat slechte paarden doorgereden worden is ook triest, net zoals het gedrag van dat mens, willens en wetens mensen stukke paarden verkopen. Arme dieren!

dat vind ik inderdaad ook knap. blijkbaar weet ze het voledige medische dossier van alle slachtpaarden in nederland.