Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Iris82 schreef:Even OT: ik zag dat op Faye ook al behoorlijk geboden is!
Staat ondertussen op € 3.050,-.
Ik las hier in het topic dat ze een hartruisje heeft, al weet ik niet hoe dat 'de wereld in gekomen is' want het staat niet bij haar omschrijving. Kon het ook niet vinden in het topic.
upendo schreef:cavaletti schreef:Tja..wat heet grof. Wij snappen hier dat als het echt niet meer gaat de koek op is. Als een dier teveel jonkies krijgt en er is niet genoeg te eten dan gaan er een aantal dood. Die mensen is Afrika e.d waar niet genoeg te eten en dus honger is blijven maar kinderen krijgen en als er geen eten is kun je ervan uitgaan dat er net zoals in de dierenwereld een aantal niet overleven. Het is dweilen met de kraan open. Je redt er 1 en de volgende in die familie is alweer in aantocht. Het zou beter zijn deze mensen te leren dat als er maar genoeg eten is voor 2 je geen 26 kinderen kunt voeden/krijgen.
Daarbij komt dat de paarden in dit verhaal eerst uitgebuit worden vervolgens is door toedoen van een slecht mens alles kapot gemaakt waardoor in dit geval het bedrijf failliet is en de dieren ervoor moeten boeten, dat is een ander verhaal. Deze dieren hebben er niet voor gekozen want dat doen wij mensen voor hun.
Ik denk dat jij een redelijk verkapt beeld hebt van hoe het er in de derde wereld aan toe gaat.
Die mensen nemen kinderen omdat er zonder kinderen geen enkele voorziening in hun oude dag is.
Daarnaast. Hoe denk je dat ze daar zo arm blijven? Omdat ze worden uitgebuit!Weet je door wie? Door ons, de mensen uit de eerstewereldlanden. Met hun H&M shirtjes, koffie- en chocolade- en olieconsumptie.
Right back at ya.
Hoe je het ook wendt of keert, de mensen die het meeste negatieve invloed uitoefenen op dieren en arme mensen zijn toch echt de eerstewereldburgers hoor. En als dat besef er niet komt, maar als ze afgeschreven grasmaaiers kopen voor eigen gewin of niet willen meehelpen aan een betere wereld 'omdat die kinderen er toch wel weer bij gefokt worden', dat vind ik heel erg. Want dat betekent dat je enkel en alleen je schuld afkoopt, op welke manier dan ook.
palousa_boy schreef:MarjanB schreef:Oh ja mocht iemand hier nog een 21 jarige shetland merrie willen overnemen dan hoor ik het graag. Baasje heeft de financiële middelen niet meer. 80 cm hoog en net ontwormd geënt en bekapt. Mag gratis naar een goed tehuis.
Als ze hem komen brengen is hij welkom
Doggylover schreef:Het enigste paard wat niet erg hoog in de biedingen staat is Kenzo en dat vind ik enigzins vreemd gezien de aandacht die er vooraf aan gegeven was ?
Doggylover schreef:Ik denk dat de meeste het dat jongetje gunnen en er daarom niet op bieden. Of ze hebben geen geld meer vanwege sommige hele hoge biedingen.Het enigste paard wat niet erg hoog in de biedingen staat is Kenzo en dat vind ik enigzins vreemd gezien de aandacht die er vooraf aan gegeven was ?
Cayenne schreef:Nicky1963 schreef:Hartruisje van Fay is in deze topic gemeld door een 'insider'.
.
Maar wie zegt dat die info klopt? Niet dat ik hiermee wil zeggen dat het gelogen is, maar er word hier nu zoveel geroepen.
Ik zou niet op alles afgaan wat 'insiders' zeggen..
naomi_g1998 schreef:Doggylover schreef:Ik denk dat de meeste het dat jongetje gunnen en er daarom niet op bieden. Of ze hebben geen geld meer vanwege sommige hele hoge biedingen.Het enigste paard wat niet erg hoog in de biedingen staat is Kenzo en dat vind ik enigzins vreemd gezien de aandacht die er vooraf aan gegeven was ?
Nicky1963 schreef:(Quote) UPDATE PAARDENVEILING:
Piepvandaag is in gesprek met de curator, deze kan niets toezeggen maar hij deelt de zorgen om de paarden en hij wil meedenken over een oplossing voor paarden die kwetsbaar zijn.
Voor Kenzo, Frits, Guus en First zijn fantastische opvangplekken geregeld, stop dus svp met bieden op deze paarden. Speciale aandacht ook voor Wedford, een goed thuis is beschikbaar maar de prijs loopt (te) hoog op, we hopen dat mensen zich realiseren dat Wedford blijvend ongeschikt is voor de sport en dat hij een lang en kostbaar medisch traject nodig heeft. Help ons door dit bericht te verspreiden en lid te worden van Piep! Dank! (Unquote)
Dit lijkt me al met al goed nieuws, vooral dat men zich zorgen maakt over Wedford en zijn toekomstige eigenaars. Hopelijk kan dit paard, ondanks alle vervelende invloeden van Piep en kornuiten, een echt passende toekomst tegemoet. Lang kostbaar medisch traject, eeuwige groene weides...... time will tell. Maar een ding weet ik zeker: lid worden van Piep en trawanten doe ik niet.
Speedster schreef:Lijkt mij dus dat er bij hun bekend is wie tot u toe het hoogste bod uitgebracht heeft op de vier genoemde paarden (zij zelf dus, of in ieder geval bekenden van hun). Mij valt nl. op dat Doortje er niet tussen staat, dus ik kan alleen concluderen dat het hoogste bod op haar van een "buitenstaander" is. Ik krijg het gevoel dat ze toch hun best aan het doen zijn de paarden zelf in handen te krijgen, zodat ze toch een aantal paarden "gered" hebben. Zeker gezien de tekst "fantastische opvangplekken".