Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 14:59

Leven en laten leven...adem in..adem uit :P(sorry off topic)
Laatst bijgewerkt door Isabonny op 27-01-14 15:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 14:59

Even OT: ik zag dat op Faye ook al behoorlijk geboden is!
Staat ondertussen op € 3.050,-.

Ik las hier in het topic dat ze een hartruisje heeft, al weet ik niet hoe dat 'de wereld in gekomen is' want het staat niet bij haar omschrijving. Kon het ook niet vinden in het topic.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 15:02

Ik begrijp de prijzen ook helemaal niet meer. Ik snap niet hoe je je nou beter kunt gaan voelen als je veel te veel voor een 2e hands trailer, paardenauto of wat dan ook biedt.
Ik zou me achteraf behoorlijk }:0 voelen.
Ik ben nu dus voor een 2e hands trailer op MP aan het kijken en bij Decathlon voor een nieuwe deken.
De prijzen bij BVA gaan me veel te hoog.

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 15:12

Iris82 schreef:
Even OT: ik zag dat op Faye ook al behoorlijk geboden is!
Staat ondertussen op € 3.050,-.

Ik las hier in het topic dat ze een hartruisje heeft, al weet ik niet hoe dat 'de wereld in gekomen is' want het staat niet bij haar omschrijving. Kon het ook niet vinden in het topic.

Ff Bericht van sammyy gekopieerd : ''Fay is een mooi diertje. Jong, op de grond wat moeilijk met de achterbenen, maar onder het zadel erg cool. Maar ook zij, is een echte dame! Zo juist kwamen we er via een collega achter dat zij een hart ruisje heeft. Volgens de DA zou dit niks te betekenen hoeven hebben. Maar, zekerheid kan hij niet bieden hierover!''

Hartruisje van Fay is in deze topic gemeld door een 'insider'.
Ze zeggen altijd: problemen moet je niet kopen, die krijg je met paarden vanzelf wel. Helaas geldt dit inderdaad heel vaak.
Laatst bijgewerkt door Nicky1963 op 27-01-14 15:17, in het totaal 1 keer bewerkt

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 15:16

upendo schreef:
cavaletti schreef:
Tja..wat heet grof. Wij snappen hier dat als het echt niet meer gaat de koek op is. Als een dier teveel jonkies krijgt en er is niet genoeg te eten dan gaan er een aantal dood. Die mensen is Afrika e.d waar niet genoeg te eten en dus honger is blijven maar kinderen krijgen en als er geen eten is kun je ervan uitgaan dat er net zoals in de dierenwereld een aantal niet overleven. Het is dweilen met de kraan open. Je redt er 1 en de volgende in die familie is alweer in aantocht. Het zou beter zijn deze mensen te leren dat als er maar genoeg eten is voor 2 je geen 26 kinderen kunt voeden/krijgen.

Daarbij komt dat de paarden in dit verhaal eerst uitgebuit worden vervolgens is door toedoen van een slecht mens alles kapot gemaakt waardoor in dit geval het bedrijf failliet is en de dieren ervoor moeten boeten, dat is een ander verhaal. Deze dieren hebben er niet voor gekozen want dat doen wij mensen voor hun.

Ik denk dat jij een redelijk verkapt beeld hebt van hoe het er in de derde wereld aan toe gaat.
Die mensen nemen kinderen omdat er zonder kinderen geen enkele voorziening in hun oude dag is.

Daarnaast. Hoe denk je dat ze daar zo arm blijven? Omdat ze worden uitgebuit! :)* Weet je door wie? Door ons, de mensen uit de eerstewereldlanden. Met hun H&M shirtjes, koffie- en chocolade- en olieconsumptie.
Right back at ya.

Hoe je het ook wendt of keert, de mensen die het meeste negatieve invloed uitoefenen op dieren en arme mensen zijn toch echt de eerstewereldburgers hoor. En als dat besef er niet komt, maar als ze afgeschreven grasmaaiers kopen voor eigen gewin of niet willen meehelpen aan een betere wereld 'omdat die kinderen er toch wel weer bij gefokt worden', dat vind ik heel erg. Want dat betekent dat je enkel en alleen je schuld afkoopt, op welke manier dan ook.

voornamelijk komt dat door het stammendenken, de bendes en de Braziliaanse mijnen. verder is het hygiënisch denken daar nog niet zo ontwikkeld en is het praten over anticonceptie, naar de wc gaan en ziektes een enorm taboe.

Ik kan je helaas genoeg voorbeelden geven over hoe afrika zichzelf om zeep helpt, en waar geen westerse mens aan te pas komt. wel zijn ze heel slim om te gaan klagen als er een put droog komt te staan, dan moeten de westerlingen die maar verder uitgraven want die hebben hem ook gemaakt :D

De voorbeelden die jij noemt zijn wel schuldig aan uitbuiting maar niet zozeer in afrika, helaas heerst daar ook een groot "Als de buurman het heeft wil ik het ook". maar dat is een hele andere discussie :)

laten we maar weer terug gaan naar veilingpaarden en jij komt mij een keer opzoeken als ik in afrika zit voor vrijwilligerswerk ;)

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 15:31

MarjanB schreef:
Oh ja mocht iemand hier nog een 21 jarige shetland merrie willen overnemen dan hoor ik het graag. Baasje heeft de financiële middelen niet meer. 80 cm hoog en net ontwormd geënt en bekapt. Mag gratis naar een goed tehuis.

Als ze hem komen brengen is hij welkom ;)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 15:32

palousa_boy schreef:
MarjanB schreef:
Oh ja mocht iemand hier nog een 21 jarige shetland merrie willen overnemen dan hoor ik het graag. Baasje heeft de financiële middelen niet meer. 80 cm hoog en net ontwormd geënt en bekapt. Mag gratis naar een goed tehuis.

Als ze hem komen brengen is hij welkom ;)

Hahaha ik denk dat ik de vervoerder ben :) En helaas niet zoveel tijd om naar Frankrijk te toeren. Maar bedankt voor het aanbod!

Lindaonline

Re: Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 15:38

Zo ik ben weer bij gelezen. Ben heel benieuwd hoe de laatste uurtjes voordat de veilig sluit, zal eindigen.

Doggylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 15:48

Het enigste paard wat niet erg hoog in de biedingen staat is Kenzo en dat vind ik enigzins vreemd gezien de aandacht die er vooraf aan gegeven was ?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 16:06

Nicky1963 schreef:
.

Maar wie zegt dat die info klopt? Niet dat ik hiermee wil zeggen dat het gelogen is, maar er word hier nu zoveel geroepen.
Ik zou niet op alles afgaan wat 'insiders' zeggen..

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 16:10

Doggylover schreef:
Het enigste paard wat niet erg hoog in de biedingen staat is Kenzo en dat vind ik enigzins vreemd gezien de aandacht die er vooraf aan gegeven was ?

Ik denk dat dat min of meer logisch is. Kenzo is al 'gered'.
Men weet zeker dat hij toch wel goed terecht zal komen gezien alle media aandacht.

nicqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 16:12

Doggylover schreef:

nog 1dag tegaan.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 16:14

Doggylover schreef:
Ik denk dat de meeste het dat jongetje gunnen en er daarom niet op bieden. Of ze hebben geen geld meer vanwege sommige hele hoge biedingen.

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 16:24

Cayenne schreef:
Nicky1963 schreef:
.

Maar wie zegt dat die info klopt? Niet dat ik hiermee wil zeggen dat het gelogen is, maar er word hier nu zoveel geroepen.
Ik zou niet op alles afgaan wat 'insiders' zeggen..

Tsja, dat geldt natuurlijk voor alles wat hier over de veilingpaarden geschreven wordt.... Geheel zelf te beoordelen.

Doggylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 16:29

naomi_g1998 schreef:
Doggylover schreef:
Ik denk dat de meeste het dat jongetje gunnen en er daarom niet op bieden. Of ze hebben geen geld meer vanwege sommige hele hoge biedingen.

ik denk inderdaad het eerste ja ,maar het viel mij zo eens op ;)

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 16:32

(Quote) UPDATE PAARDENVEILING:
Piepvandaag is in gesprek met de curator, deze kan niets toezeggen maar hij deelt de zorgen om de paarden en hij wil meedenken over een oplossing voor paarden die kwetsbaar zijn.
Voor Kenzo, Frits, Guus en First zijn fantastische opvangplekken geregeld, stop dus svp met bieden op deze paarden. Speciale aandacht ook voor Wedford, een goed thuis is beschikbaar maar de prijs loopt (te) hoog op, we hopen dat mensen zich realiseren dat Wedford blijvend ongeschikt is voor de sport en dat hij een lang en kostbaar medisch traject nodig heeft. Help ons door dit bericht te verspreiden en lid te worden van Piep! Dank! (Unquote)

Dit lijkt me al met al goed nieuws, vooral dat men zich zorgen maakt over Wedford en zijn toekomstige eigenaars. Hopelijk kan dit paard, ondanks alle vervelende invloeden van Piep en kornuiten, een echt passende toekomst tegemoet. Lang kostbaar medisch traject, eeuwige groene weides...... time will tell. Maar een ding weet ik zeker: lid worden van Piep en trawanten doe ik niet.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 16:35

Ik hoop dat het wel gemeend is, en niet omdat bepaalde kennissen nu een paardje mislopen.

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 16:51

Lijkt mij dus dat er bij hun bekend is wie tot u toe het hoogste bod uitgebracht heeft op de vier genoemde paarden (zij zelf dus, of in ieder geval bekenden van hun). Mij valt nl. op dat Doortje er niet tussen staat, dus ik kan alleen concluderen dat het hoogste bod op haar van een "buitenstaander" is. Ik krijg het gevoel dat ze toch hun best aan het doen zijn de paarden zelf in handen te krijgen, zodat ze toch een aantal paarden "gered" hebben. Zeker gezien de tekst "fantastische opvangplekken".

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 16:53

Nicky1963 schreef:
(Quote) UPDATE PAARDENVEILING:
Piepvandaag is in gesprek met de curator, deze kan niets toezeggen maar hij deelt de zorgen om de paarden en hij wil meedenken over een oplossing voor paarden die kwetsbaar zijn.
Voor Kenzo, Frits, Guus en First zijn fantastische opvangplekken geregeld, stop dus svp met bieden op deze paarden. Speciale aandacht ook voor Wedford, een goed thuis is beschikbaar maar de prijs loopt (te) hoog op, we hopen dat mensen zich realiseren dat Wedford blijvend ongeschikt is voor de sport en dat hij een lang en kostbaar medisch traject nodig heeft. Help ons door dit bericht te verspreiden en lid te worden van Piep! Dank! (Unquote)

Dit lijkt me al met al goed nieuws, vooral dat men zich zorgen maakt over Wedford en zijn toekomstige eigenaars. Hopelijk kan dit paard, ondanks alle vervelende invloeden van Piep en kornuiten, een echt passende toekomst tegemoet. Lang kostbaar medisch traject, eeuwige groene weides...... time will tell. Maar een ding weet ik zeker: lid worden van Piep en trawanten doe ik niet.

Heeft Piep kinderen in dienst? Trieste opmerking zeg. :')

Amaris

'voor Kenzo, Frits, Guus en First zijn fantastische opvangplekken geregeld'

Ohja? Waar dan? Bij wie dan? Hoe weten zij dat?

Wie zijn zij om te bepalen dat iemand die (bijvoorbeeld) Frits nu koopt géén fantastische opvangplek is?

Ik blijf een naar smaakje krijgen van het hele piep verhaal.

MarjanB

Speedster schreef:
Lijkt mij dus dat er bij hun bekend is wie tot u toe het hoogste bod uitgebracht heeft op de vier genoemde paarden (zij zelf dus, of in ieder geval bekenden van hun). Mij valt nl. op dat Doortje er niet tussen staat, dus ik kan alleen concluderen dat het hoogste bod op haar van een "buitenstaander" is. Ik krijg het gevoel dat ze toch hun best aan het doen zijn de paarden zelf in handen te krijgen, zodat ze toch een aantal paarden "gered" hebben. Zeker gezien de tekst "fantastische opvangplekken".

Zou ook wel heel lullig zijn als ze helemaal niks 'redden' aangezien ze wel geld hebben ontvangen van onwetende mensen die verwachten dat er met hun geld 1 van deze paarden wordt gered. Ga het maar eens uitleggen als je helemaal geen paard kan kopen en het geld dus niet aan het doel van de inzameling besteed.. |o

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 16:54

Precies.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 16:56

Het is gewoon een sneue oproep, BVA gaat hier heus niet op in (of zou niet moeten).

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 17:01

Op zich een goed bericht dat ze zich drukmaken om Wedford. Niet om Wico ook?
Verder vraag ook ik me dan af of voor Kenzo, Frits, Guus en First al gekeken is naar wie nu de hoogste bieder is? Dat klinkt namelijk wel enigszins vreemd. Maar goed, die hele veiling is 'vreemd' geworden.
Jammer dat dat omroep Piep leden lijkt te werven over de rug van deze veiling.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 17:06

Piep krijgt GEEN informatie van BVA over wie wat geboden heeft.
Dat kunnen ze dus niet weten.