RTL 4 Pro Deo over paarden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 17:59

Bij een klinische keuring kan geen enkele dierenarts een virus zien, die in het lijf zit. Ook niet bij een R.O. keuring. Bij een klinische keuring wordt er niet automatisch bloed getapt. Dat is ook een gewone algemeen onderzoek.

Nadat Rubis zieker en zieker werd is er een zeer uitgebreid bloedonderzoek gedaan. Onverklaarbare symptomen kreeg hij, waar de DA geen antwoord op had. Het heeft ook een tijd geduurd voordat alle bloed uitslagen binnen waren. In die wachttijd is Rubis alleen maar slechter geworden. Nadat de uitslag van alle bloedwaarden en ontdekte ziektes binnen kwamen is Rubis geëuthanaseerd.

Mioux

Re: RTL 4 Pro Deo over paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 18:00

en dan nog phia, heb zij contract fraude gepleegd, hoe je t went of keert, plus is er niet te bewijzen dat de fokker schuld heeft en dat t daar al opgelopen is?

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 18:00

PhiaBink schreef:
Bij een klinische keuring kan geen enkele dierenarts een virus zien, die in het lijf zit. Ook niet bij een R.O. keuring. Bij een klinische keuring wordt er niet automatisch bloed getapt. Dat is ook een gewone algemeen onderzoek.

Nadat Rubis zieker en zieker werd is er een zeer uitgebreid bloedonderzoek gedaan. Onverklaarbare symptomen kreeg hij, waar de DA geen antwoord op had. Het heeft ook een tijd geduurd voordat alle bloed uitslagen binnen waren. In die wachttijd is Rubis alleen maar slechter geworden. Nadat de uitslag van alle bloedwaarden en ontdekte ziektes binnen kwamen is Rubis geëuthanaseerd.

Voor de zoveelste keer: had ze gelijk vd Berg in moeten lichten!!
En géén vuil spel met het contract!

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 18:01

Mioux schreef:
en dan nog phia, heb zij contract fraude gepleegd, hoe je t went of keert, plus is er niet te bewijzen dat de fokker schuld heeft en dat t daar al opgelopen is?

Juist!

Maar phia wíl het gewoon niet inzien.

chevax

Even gewoon uit nieuwsgierigheid, zonder een oordeel te hebben: is het paard inderdaad aangeboden om een merrie te dekken?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Waar is trouwens op gebaseerd dat Van de Berg een ziek paard heeft verkocht? Want dat heb ik de DA niet horen zeggen. Of zit dat ook in die 70%? :)

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 18:03

Be_stronger schreef:
Kromme tenen al een tijdje, en nu ook kromme vingers dus toch een reactie, phiabink, jij leest echt niet he????? Hoe duidelijk moet iedereen omschrijven dat je vriendin aan het oplichten is met dat contract, die domme korte antwoorden slaan 9 van de 10 keer niet eens op het bericht wat je gekregen hebt, zo ook nu weer niet. Wat maakt het uit dat hij 1-7 getekend heeft? Dat is vanaf 21-02 toch een dik 5 maanden na aankoop. Zoals matasja ook aangeeft een paard koop je met contract, gelijk oversteken noemen ze dat. Zeker voor zo'n prijs wil je toch geen risico lopen geen contract erbij te hebben? Dat het via de post is gegaan is gewoon dom en fout, punt uit.

Het maakt niet uit of er wel of niet een kontrakt is. Als er een consumenten verkoop is, bedrijf aan partikulier, ben je automatisch door de wet beschermt door het consumentenrecht. Dat is hier door juristen, ook bokkers, al een keer of 100 neergezet. Dat is ook in de uitzending gezegd.

Wat er in de wet staat is hier ook een keer op 100 neergezet.

bir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 18:04

Een goede DA trekt altijd bloed bij een klienische keuring!!!!! Dat bloed wordt dan 1 jaar lang in de koeling bewaard!!!!! En waarvoor zul je je nu afvragen......???? Juist!! Voor zulke gevallen!!!!!

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 18:05

PhiaBink: is het paard ter dekking aangeboden?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 18:05

PhiaBink schreef:
Be_stronger schreef:
Kromme tenen al een tijdje, en nu ook kromme vingers dus toch een reactie, phiabink, jij leest echt niet he????? Hoe duidelijk moet iedereen omschrijven dat je vriendin aan het oplichten is met dat contract, die domme korte antwoorden slaan 9 van de 10 keer niet eens op het bericht wat je gekregen hebt, zo ook nu weer niet. Wat maakt het uit dat hij 1-7 getekend heeft? Dat is vanaf 21-02 toch een dik 5 maanden na aankoop. Zoals matasja ook aangeeft een paard koop je met contract, gelijk oversteken noemen ze dat. Zeker voor zo'n prijs wil je toch geen risico lopen geen contract erbij te hebben? Dat het via de post is gegaan is gewoon dom en fout, punt uit.

Het maakt niet uit of er wel of niet een kontrakt is. Als er een consumenten verkoop is, bedrijf aan partikulier, ben je automatisch door de wet beschermt door het consumentenrecht. Dat is hier door juristen, ook bokkers, al een keer of 100 neergezet. Dat is ook in de uitzending gezegd.

Wat er in de wet staat is hier ook een keer op 100 neergezet.

Ja, maar dan moet de koper wel correct hebben gehandeld om aanspraak te kunnen maken op consumentenrecht en dat heeft ze niet :)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 18:06

Plus contract is getekent na aankoop, en na bekent heid van enige ziektes.

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 18:06

chevax schreef:
Even gewoon uit nieuwsgierigheid, zonder een oordeel te hebben: is het paard inderdaad aangeboden om een merrie te dekken?

Dat vind ik ook een interessante vraag.

Daarnaast Phia, je blijf maar roepen dat wij maar 30% van het verhaal kennen, zolang wij niet meer weten, is het logisch dat mensen het doen met de informatie die er is.
Blijven roepen dat we niet alles weten, is zo zinloos als je niet meer wilt prijsgeven. Het wakkert het speculeren juist aan!
Als je dat wilt stoppen, zou ik je adviseren er verder niet meer op in te gaan, het zal je frustratie namelijk niet oplossen :(:)

Ik blijf er verder bij dat dit verhaal alleen maar verliezers kent.
Heel triest!

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 18:07

14 juli is er door bokker lori1kenobi gevraagd of hij nog hengst was en of ze met hem mocht dekken, antwoord daarop was dat ze snel moest zijn, hij was nog hengst maar zou geruind worden, uit berichten zag ik dat dat vrijdags zou gebeuren... paard onder narcose waarvan je weet dat hij wat mankeerd is mijn eerste vraagteken al, 2de vragteken, was hij dan in juli nog toonbaar en fit genoeg om te dekken??
Deze bokker huurde bij mij een stal, vandaar dat ik dit weet

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 18:07

Myfairytale schreef:
Mioux schreef:

Juist!

Maar phia wíl het gewoon niet inzien.

Wat zitten jullie nu met fraude???? Jytte heeft toegegeven dat ze laat was met het contract. De verkoper heeft ook heel lang erover gedaan om het op internet te vinden kontrakt terug te sturen met een doorgehaalde alinea. Wat is daar nu fraude aan.

Je bent automatisch door de Nederlandse Wetgeving beschermt! Binnen 6 maanden, met of zonder kontrakt, kan je de verkoop ontbinden met een geldende reden.

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 18:08

Ik kom nergens hier dat andere verhaal tegen over nog een koper die een jonge fjord bij deze mijnheer koopt en die dus ook doodziek bleek te zijn vlak na aankoop. Ook daar blijft deze man beweren dat hij een gezond paard heeft verkocht. Toch raar 2 van die gevallen bij dezelfde fokker.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 18:08

ik begrijp niet zo goed waarom phiabink hier zoveel informatie neerzet. heeft ze wel gevraagd of zij mag reageren in dit topic tis tenslotte niet jou paard waar deze rechtzaak omgaat. Als je mijn vriendin was geweest had ik dit zeker niet op prijs gesteld....
Wie weet hoe dit uitpakt voor de rechtzaak

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 18:09

Phiabink, waarom moest er dan alsnog een contract komen als het ook zonder kan? Dan had ze open kaart kunnen spelen, was het tussen hen gebleven, en had hij het bij de wet op MOETEN lossen. Nu zou ik ook de rug toekeren nu het zo gespeeld is.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 18:09

matasja schreef:
14 juli is er door bokker lori1kenobi gevraagd of hij nog hengst was en of ze met hem mocht dekken, antwoord daarop was dat ze snel moest zijn, hij was nog hengst maar zou geruind worden, uit berichten zag ik dat dat vrijdags zou gebeuren... paard onder narcose waarvan je weet dat hij wat mankeerd is mijn eerste vraagteken al, 2de vragteken, was hij dan in juli nog toonbaar en fit genoeg om te dekken??

Dat is dus Bryan geweest en niet Rubis!!!!

Lezen. Bryan zou gecastreerd worden.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 18:11

matasja schreef:
Phiabink, waarom moest er dan alsnog een contract komen als het ook zonder kan? Dan had ze open kaart kunnen spelen, was het tussen hen gebleven, en had hij het bij de wet op MOETEN lossen. Nu zou ik ook de rug toekeren nu het zo gespeeld is.

Als zij een kontrakt wil, is dat haar goed recht, ook al is ze door de wet al beschermt.

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 18:12

MAN O MAN type eens in bij zoeken lori1kenobi en type bij haar zoekresultaten rubis in!! Zelf lezen!

bir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 18:13

matasja schreef:

Hee jij bent goed!!!!!! Zooo ziek dat hij wel nog kon dekken...????? Heel appart!!!!! {:)-:

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 18:13

Heb het op print screen staan voor je mocht het verwijderd zijn

bir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 18:15

Phia was jij misschien adviseur voor mw.Kipp?????? Schuldgevoelens??????
Is maar een vraag hoor!

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 18:16

PhiaBink schreef:

Maar PhiaBink... op het moment dat er een vermoeden was dat dit ietsje ernstiger zou kunnen zijn dat een enkel hoestje of een geblesseerde knie... waarom is toen niet ook meteen vdB ingelicht dat er iets aan de hand was? Dat is toch de normale gang van zaken en dat had al dit leed kunnen voorkomen. Dan had vdB ook nog een contra-expertise kunnen laten uitvoeren. Nu is het gewone een nare puinhoop geworden.

En echt.. consumentenrecht houdt ook in dat je aannemelijk moet maken dat óf de schade er al was bij aanschaf óf dat deze niet later ontstaan is door verkeerd handelen van de consument. Het consumentenrecht geeft je alleen maar 'automatisch het recht' (zoals jij dat noemt) om te reclameren. Maar zoals je zelf zegt: je moet een geldige reden hebben. En die geldige reden heeft ze niet want ze kan nimmer aantonen dat haar een ziek paard verkocht is - het paard kan alles wat hij had nét zo goed in Limburg opgelopen hebben. Jytte staat daar op alle punten zwak. Net zoals jij niet kunt tellen want tegenover de enkele keer dat het consumentenrecht 'sec' uitgelegd is, is er ook even vaak al gezegd dat je daarbij ook als koper aan voorwaarden moet voldoen. Dat is je ook al in alle toonaarden uitgelegd.
Laatst bijgewerkt door Jannepauli op 13-12-12 18:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 18:16

wat steken veel mensen tijd in het "onderzoeken" van andermans berichten zeg.... vind het eigenlijk best triest :+
Het enige dat ik kan zeggen nu is dat zo'n uitzending nooit alle gegevens zal bevatten die een rechtszaak staande houden. Hoe moet dat ooit lukken dat samen te vatten in 30 minuten? En mensen die het gek vinden dat Jytte hier niet reageert... sorry maar aan de reacties te zien die hier voorbij komen zou ik, als ik haar was, ook absoluut mijn hoofd niet laten zien :')