Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
PhiaBink schreef:Bij een klinische keuring kan geen enkele dierenarts een virus zien, die in het lijf zit. Ook niet bij een R.O. keuring. Bij een klinische keuring wordt er niet automatisch bloed getapt. Dat is ook een gewone algemeen onderzoek.
Nadat Rubis zieker en zieker werd is er een zeer uitgebreid bloedonderzoek gedaan. Onverklaarbare symptomen kreeg hij, waar de DA geen antwoord op had. Het heeft ook een tijd geduurd voordat alle bloed uitslagen binnen waren. In die wachttijd is Rubis alleen maar slechter geworden. Nadat de uitslag van alle bloedwaarden en ontdekte ziektes binnen kwamen is Rubis geëuthanaseerd.
Be_stronger schreef:Kromme tenen al een tijdje, en nu ook kromme vingers dus toch een reactie, phiabink, jij leest echt niet he????? Hoe duidelijk moet iedereen omschrijven dat je vriendin aan het oplichten is met dat contract, die domme korte antwoorden slaan 9 van de 10 keer niet eens op het bericht wat je gekregen hebt, zo ook nu weer niet. Wat maakt het uit dat hij 1-7 getekend heeft? Dat is vanaf 21-02 toch een dik 5 maanden na aankoop. Zoals matasja ook aangeeft een paard koop je met contract, gelijk oversteken noemen ze dat. Zeker voor zo'n prijs wil je toch geen risico lopen geen contract erbij te hebben? Dat het via de post is gegaan is gewoon dom en fout, punt uit.
PhiaBink schreef:Be_stronger schreef:Kromme tenen al een tijdje, en nu ook kromme vingers dus toch een reactie, phiabink, jij leest echt niet he????? Hoe duidelijk moet iedereen omschrijven dat je vriendin aan het oplichten is met dat contract, die domme korte antwoorden slaan 9 van de 10 keer niet eens op het bericht wat je gekregen hebt, zo ook nu weer niet. Wat maakt het uit dat hij 1-7 getekend heeft? Dat is vanaf 21-02 toch een dik 5 maanden na aankoop. Zoals matasja ook aangeeft een paard koop je met contract, gelijk oversteken noemen ze dat. Zeker voor zo'n prijs wil je toch geen risico lopen geen contract erbij te hebben? Dat het via de post is gegaan is gewoon dom en fout, punt uit.
Het maakt niet uit of er wel of niet een kontrakt is. Als er een consumenten verkoop is, bedrijf aan partikulier, ben je automatisch door de wet beschermt door het consumentenrecht. Dat is hier door juristen, ook bokkers, al een keer of 100 neergezet. Dat is ook in de uitzending gezegd.
Wat er in de wet staat is hier ook een keer op 100 neergezet.
chevax schreef:Even gewoon uit nieuwsgierigheid, zonder een oordeel te hebben: is het paard inderdaad aangeboden om een merrie te dekken?
Myfairytale schreef:Mioux schreef:en dan nog phia, heb zij contract fraude gepleegd, hoe je t went of keert, plus is er niet te bewijzen dat de fokker schuld heeft en dat t daar al opgelopen is?
Juist!
Maar phia wíl het gewoon niet inzien.
matasja schreef:14 juli is er door bokker lori1kenobi gevraagd of hij nog hengst was en of ze met hem mocht dekken, antwoord daarop was dat ze snel moest zijn, hij was nog hengst maar zou geruind worden, uit berichten zag ik dat dat vrijdags zou gebeuren... paard onder narcose waarvan je weet dat hij wat mankeerd is mijn eerste vraagteken al, 2de vragteken, was hij dan in juli nog toonbaar en fit genoeg om te dekken??
Deze bokker huurde bij mij een stal, vandaar dat ik dit weet
matasja schreef:Phiabink, waarom moest er dan alsnog een contract komen als het ook zonder kan? Dan had ze open kaart kunnen spelen, was het tussen hen gebleven, en had hij het bij de wet op MOETEN lossen. Nu zou ik ook de rug toekeren nu het zo gespeeld is.
matasja schreef:14 juli is er door bokker lori1kenobi gevraagd of hij nog hengst was en of ze met hem mocht dekken, antwoord daarop was dat ze snel moest zijn, hij was nog hengst maar zou geruind worden, uit berichten zag ik dat dat vrijdags zou gebeuren... paard onder narcose waarvan je weet dat hij wat mankeerd is mijn eerste vraagteken al, 2de vragteken, was hij dan in juli nog toonbaar en fit genoeg om te dekken??
Deze bokker huurde bij mij een stal, vandaar dat ik dit weet
PhiaBink schreef:Bij een klinische keuring kan geen enkele dierenarts een virus zien, die in het lijf zit. Ook niet bij een R.O. keuring. Bij een klinische keuring wordt er niet automatisch bloed getapt. Dat is ook een gewone algemeen onderzoek.
Nadat Rubis zieker en zieker werd is er een zeer uitgebreid bloedonderzoek gedaan. Onverklaarbare symptomen kreeg hij, waar de DA geen antwoord op had. Het heeft ook een tijd geduurd voordat alle bloed uitslagen binnen waren. In die wachttijd is Rubis alleen maar slechter geworden. Nadat de uitslag van alle bloedwaarden en ontdekte ziektes binnen kwamen is Rubis geëuthanaseerd.