Totilas verkocht aan Schockemöhle *update 5*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 10:03

s0173957 schreef:
Of net niet. Als Totilas nu onder een andere ruiter op dezelfde manier door de ring gaat, toont aleen maar meer z'n makklijk karakter dan... en ja, hij zal wel een bom zijn, moet ook wel, maar naar wat ik zie is die echt een van de makkelijkste GP paarden...

Er is regelmatig gezegd dat totilas een redelijk temperament heeft, en ook een bommetje onder het zadel.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 10:03

lovelyd schreef:
Abercrombie schreef:
Zou het dan niet nog slimmer zijn om hem toch nog de OS te laten lopen onder Gall? Dan breekt hij niet alleen alle records maar heeft ook een nog een OS gouden plak op zn naam staan..

best bijzonder.. dat we gewoon zonder twijfel altijd durven te zeggen..
een gouden plak...

Gezien zn trackrecord zou ik daar wel op durven gokken ja :+
En de duitser die er eventueel op kruipt zou daar misschien ook wel op durven gokken, maar toch een nieuwe combi die klaar moet zijn voor 2012 is wel heel rap :)

lovelyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 10:04

laatst was er toch tussen de wedstrijden van de WEG door.. een korte "documentaire" over Totilas..

Wat daarin verteld werd.. heb ik het idee dat Toot niet echt de makkelijkste is...

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 10:07

De manier waarop die de spaning van zich af kan laten vloeien spreekt voor zich...
En over dat heet zijn, een paard dat onder Gal niet het is met wel een koudbloed zijn...

Dressagegirl

Re: Totilas verkocht aan Schockemöhle *update 3*

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 10:08

lees net op de douglas voice hyves dat hij niet verkocht is maar dat hij nog in eigendom is van de huidige eigenaar en ''beschikbaar'' is besteld voor edward.!
zie: http://hunterdouglasvoice.hyves.nl/

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 10:09

Asyaa schreef:
hestejente schreef:
Nou kijk aan. Heeft hij dus een eigen paard en hoeft hij zich ook geen zorgen te maken dat het zomaar verkocht wordt ;)

En gaat hij met voice het zelfde magische bereiken? :)

Geen flaaaaaaaauuw idee, en ik word het gespeculeer hier ook een beetje zat.

Maar het zal niet een of andere bosknol zijn, en als hij in eigendom is van meneer Gal hoeft hij zich in ieder geval geen zorgen maken dat het paard ineens verdwijnt.

lovelyd

haha...

nee ik bedoel emer hoe hij ook in de stal is...

Ik meende dat ze helemaal een planning hadden opgesteld omdat hij anders gek ging doen en gloedje heet werd onder het zadel...

Hij mocht neit naar buiten, maar ging wel 12x per dag z'n stal uit ofzo.. een heel beleid hadden ze voor Totilas...

Sorry als ik verkeerd ben..

s0173957

Zowaar nog erger, dat is een paard afsnoepen van je collega...
Ok, kan je zoiets weigeren? Ik weet het niet, maar kan dan de toekomstige ruiter van Totilas hetzelfde weigeren, iets wat imo no ene pak minder erg is?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 10:11

Ik weet niet hoor waarom zouden paarden van profs niet onderling verkocht mogen worden of van ruiter wisselen en de gewone paarden wel?

s0173957

lovelyd schreef:
haha...

nee ik bedoel emer hoe hij ook in de stal is...

Ik meende dat ze helemaal een planning hadden opgesteld omdat hij anders gek ging doen en gloedje heet werd onder het zadel...

Hij mocht neit naar buiten, maar ging wel 12x per dag z'n stal uit ofzo.. een heel beleid hadden ze voor Totilas...

Sorry als ik verkeerd ben..

neenee, daarin heb je gelijk... maar denk je dat Salinero buitenkomt in de wei?

Ik vind dat persoonlijk enorm fout, je neemt het paard zijn af van het paard... maar da's een andere discussie...

Zonnetje81

Ik weet dat de paarden van tineke en imke wel dagelijks buiten komen. Ook de toppers.

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 10:12

Opmn stage zeiden ze het,ik dacht echt dat ze een grapje maakte zeg! Schrok ervan,doodzonde!

killerbee84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 10:12

lovelyd schreef:
Alweer de rillingen...

Ik kan het maar niet tot me door laten dringen...

Nooit meer edward en totilas... dat is echt een domper voor onze sport.. ;(

Inderdaad !
Zonde Zonde Zonde ...
Flinke domper , dat zeker weten .

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 10:13

Idd, dat noem ik een veel beter management...
Van zodra ze Totilas zijn beginnen binnen houden was het 'naar de kl*ten' zoals ze zeggen. Zo'n paarden kan je gewoon niet meer buiten zetten want die lopen zich kapot...
maar nogmaals, andere discussie...

ilsetessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 10:14

wat vreselijk!!!
ook voor edward, had ie eindelijk een super paard, wordt ie onder z'n kont weg verkocht!
gewoon belachelijk!

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 10:14

ilsetessa schreef:
gewoon belachelijk!

leg uit!

lovelyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 10:15

hmm.. zelfs m'n oma was ervan onder de idnruk... ze heeft totaal niks met paarden.. maar ze heeft de WEG-dressuur grotendeels gevolgd..

en ze was er gister echt stil van...

Renee1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 10:16

ik vind het echt erg!
zo'n pracht paard en ook nog getalenteerd!

ik hoop dat edward hem mag bijven rijden,
iig héél veel sterkte voor hem :(:)

ik had hem zo graag eens in het echt gezien:P

Zonnetje81

Ik snap eigenlijk niet als je ook een topper dagelijks buiten doet, maakt hij echt niet van die rare sprongen. De gewone paarden hebben zich bij ons nog nooit verwond op de weide. Beetje raar om te denken dat een topper ook meteen verongelukt. Ja als je hem altijd opsluit doet hij gek als hij 'vrij' wordt gelaten.

Koper

ilsetessa schreef:
ook voor edward, had ie eindelijk een super paard

Ja zeg dat, eindelijk. Want die Lingh was me toch een beroerde pokkebok ;)

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 10:18

hestejente schreef:
ilsetessa schreef:
ook voor edward, had ie eindelijk een super paard

Ja zeg dat, eindelijk. Want die Lingh was me toch een beroerde pokkebok ;)

:)) kon je niks mee...

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 10:19

Zonnetje81 schreef:
Ik snap eigenlijk niet als je ook een topper dagelijks buiten doet, maakt hij echt niet van die rare sprongen. De gewone paarden hebben zich bij ons nog nooit verwond op de weide. Beetje raar om te denken dat een topper ook meteen verongelukt. Ja als je hem altijd opsluit doet hij gek als hij 'vrij' wordt gelaten.

Dit is heel erg offtopic, maar om je vraag te beantwoorden: Ja, als een paard de hele dag binnen staat wel. Maar zo'n topsportpaard komt 10x per dag zijn stal uit, waaronder minstens eenmaal om te trainen, en wordt verder nog voldoende gestapt. Bovendien bestaat er zoiets als aan de hand grazen.

Nogmaals, in de top heeft een paard niks te klagen hoor. Natuurlijk is het fijn dat Sunrise in de wei komt, maar als anderen dat risico niet nemen kun je ze daar niet om veroordelen.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 10:19

Pfffffffff, zonde zonde zonde!!!

niet iemand op bokt die mede-eigenaar wil worden zodat edward kan blijven rijden :P

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 10:20

En kom, alsof Sisther zo'n knolletje is.
Ok, ze is geen Totilas, maar in Begië lopen er geen GP paarden rond van het kaliber Sisther De Jeu!

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 10:21

Sander_ schreef:
Zonnetje81 schreef:

Dit is heel erg offtopic, maar om je vraag te beantwoorden: Ja, als een paard de hele dag binnen staat wel. Maar zo'n topsportpaard komt 10x per dag zijn stal uit, waaronder minstens eenmaal om te trainen, en wordt verder nog voldoende gestapt. Bovendien bestaat er zoiets als aan de hand grazen.

Nogmaals, in de top heeft een paard niks te klagen hoor. Natuurlijk is het fijn dat Sunrise in de wei komt, maar als anderen dat risico niet nemen kun je ze daar niet om veroordelen.

ik liet ook niet zomaar ff 10 miljoen in t weitje duikelen hoor. alles onder begeleiding.