Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

amber15

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 13:34

Wat bedoel je precies Femke_Tweety, want er staat toch een dode pony ter adoptie op afstand op de website?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 13:37

Femke_Tweety schreef:
Lees de hele discussie opnieuw, en je ziet dat er geen enkele objectieve reden is om dat te geloven.

PZB leest mee of iemand heeft getipt. Ik zag namelijk net voor jouw post de link naar Anouk nog staan en nu is ie weg. De objectieve reden om het te geloven is, dat meerdere bokkers dit hebben kunnen constateren, waaronder ikzelf. Als je de discussie weg haalt haal je ook deze constatering weg. Want roddels waren het niet.

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 13:42

Ah inderdaad, hij is al weg. Dat is snel. Hopelijk zijn de donateurs van Anouk ook op de hoogte gebracht dan.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 14:02

dan kun je er vanuit gaan dat ze er gewoon niet aan gedacht hebben dus. Juist goed dat ze het gelijk weghalen dan toch?
Hier zie ik echt niks kwaads in, gewoon slordigheid.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 14:03

amber15 schreef:
Wat bedoel je precies Femke_Tweety, want er staat toch een dode pony ter adoptie op afstand op de website?
Dit inderdaad, het (lijkt) er zwart op wit te staan, dan is het toch logisch dat mensen tot zo'n (mogelijke) conclusie komen?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 14:09

Tjonge, mensen kunnen ook overdrijven zeg........Het stond nog op de site. Ja, misschien een foutje of stiekem nog even zo laten staan tot ze hier dus lazen dat men het toch wel zag.

Het gaat erom hoe ze zaken doen en dan wordt er op alles gelet. Heel logisch, want het één zegt vaak ook iets over het ander.

Dat ze zoveel tijd hebben om mee te lezen en actief te zijn op SM baart me wel zorgen, want dat gaat ten koste van de goede zorgen voor al die paarden. Ik red dat iig niet met 5 aan huis.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 14:55

F_T je kunt ook overdrijven met altijd de politieagent willen spelen als topics niet naar jouw zin lopen. Waarschijnlijk is het idd gewoon een foutje en achterstallig onderhoud op de website. Daarbuiten is het handelen en communiceren van PZB op zijn minst ondoorzichtig te noemen dus is het heel raar als er eens een grapje gemaakt wordt in een topic van 80 pagina’s? Het loopt hier verder prima dus je kunt je kopje azijn ook laten staan ipv er weer een slok uit te nemen en op de temknop te duiken.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 15:18

IHN schreef:
dan kun je er vanuit gaan dat ze er gewoon niet aan gedacht hebben dus. Juist goed dat ze het gelijk weghalen dan toch?
Hier zie ik echt niks kwaads in, gewoon slordigheid.

Ik ben het hier eerlijk gezegd niet helemaal mee eens. Vind dit niet onder slordigheid vallen. Ze kunnen ook regelmatig de pagina van adoptie paarden bijwerken, waarom dan niet 5 minuten om het kopje van een overleden pony weg halen? Nu kan dat blijkbaar wel heel snel.
Het is al best een tijd geleden dat deze pony is overleden, als er in die tussen tijd paar mensen zijn geweest die opzoek waren naar een goed doel om te steunen en verder niet bekend zijn met pzb maar wel voor deze pony hebben gekozenhebben, dan heeft pzb daar wel weer profijt van gehad. Ben dan ook benieuwd of alle mensen die ooit deze pony 'geadopteerd' hebben een bericht hebben gehad en een ander voorstel hebben gekregen.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 16:15

Dat de pony overleden is, was pp de site blijkbaar zichtbaar.

De hele speculatie of er voor die pony nog nieuwe betalende adoptanten zijn, en of de tot dan toe betalende adoptanten al dan niet op de hoogte gesteld zijn, is niets meer dan speculatie.

Het gevolg van die speculatie is dat iemand inmiddels lijkt te denken, of toch tenminste navraagt,

Of pzb bewust over de rug van dode ponys geld binnenhaalt.

En dáárom gaat het te ver.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 16:16

Mars schreef:
F_T je kunt ook overdrijven met altijd de politieagent willen spelen als topics niet naar jouw zin lopen. Waarschijnlijk is het idd gewoon een foutje en achterstallig onderhoud op de website. Daarbuiten is het handelen en communiceren van PZB op zijn minst ondoorzichtig te noemen dus is het heel raar als er eens een grapje gemaakt wordt in een topic van 80 pagina’s? Het loopt hier verder prima dus je kunt je kopje azijn ook laten staan ipv er weer een slok uit te nemen en op de temknop te duiken.

Je kunt het met me oneens zijn, dat ik tem.

De manier waarop je dat kenbaar maakt, met lelijke sneren op de man ipv op inhoud vind ik niet erg fatsoenlijk.

Onnodig ook, daar ik normaliter altijd op inhoud reageer en zelden tot nooit op persoon.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 16:25

Femke_Tweety schreef:
Dat de pony overleden is, was pp de site blijkbaar zichtbaar.

De hele speculatie of er voor die pony nog nieuwe betalende adoptanten zijn, en of de tot dan toe betalende adoptanten al dan niet op de hoogte gesteld zijn, is niets meer dan speculatie.

Het gevolg van die speculatie is dat iemand inmiddels lijkt te denken, of toch tenminste navraagt,

Of pzb bewust over de rug van dode ponys geld binnenhaalt.

En dáárom gaat het te ver.

Toen ik keek zag ik nergens dat de pony waar het over ging overleden was. Wel dat je die pony kon adopteren op afstand.
Ik zeg nergens dat ze het bewust doen. Maar wel dat het krom is dat het kan/kon. Zeker als je nagaat de pony eind juni al was ingeslapen. Dus dat is al even geleden.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 16:30

Femke_Tweety schreef:
Mars schreef:

Je kunt het met me oneens zijn, dat ik tem.

De manier waarop je dat kenbaar maakt, met lelijke sneren op de man ipv op inhoud vind ik niet erg fatsoenlijk.

Onnodig ook, daar ik normaliter altijd op inhoud reageer en zelden tot nooit op persoon.

Omdat je in elk topic waar eens een grapje of zijsprongetje gemaakt wordt de politieagente gaat spelen. Meestal negeer ik dat maar inmiddels vind ik het wel een beetje zuur worden. zo’n wereldramp is het ook niet als er eens een luchtig grapje voorbij lomt.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 17:08

Oke pony is dus al van de site.
Maar hoe lang geleden is die pony overleden?
Want met een paar dagen kan ik het begrijpen dat het ze even ontschoten is (al is het slordig) maar bij weken.... dat is echt slecht

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 17:12

3 maand geleden....

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 17:14

kiki1976 schreef:
Want met een paar dagen kan ik het begrijpen dat het ze even ontschoten is (al is het slordig) maar bij weken.... dat is echt slecht

Ik had het opgezocht.

Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd door auteursrecht
Laatst bijgewerkt door Muiz op 13-11-24 04:31, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: verwijderd

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 17:14

Eind juni lees ik hier.

Weet je, bij veel plaatsen zou ik zeggen vergeten. Site niet vaak up to date.
Maar Hier wil ik dat liever ook denken... Maar ergens knaagt me dat gezien ze zowat vast geplakt zitten aan alles op internet.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 17:16

kiki1976 schreef:

In juni blijkbaar en dan nu half september van de site gehaald. En natuurlijk kan het slordigheid zijn.
Maar er wordt inmiddels zoveel omgezet bij PZB dat de informatie op de site wel eens beter bijgehouden mag worden. Nieuwe informatie kan namelijk wel bijgehouden worden blijkbaar.

Wat me nu wel interesseert: Nu staat er nog maar 1 langeafstandsitem op de website, namelijk de shetlander Benji. Gewone adoptiepaarden kunnen niet op die manier "onderhouden" worden want die blijven daar niet staan. Is Benji dan nu het enige verwaarloosde ponietje dat PZB voor eigen rekening heeft staan?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 17:23

DuoPenotti schreef:
Eind juni lees ik hier.

Weet je, bij veel plaatsen zou ik zeggen vergeten. Site niet vaak up to date.
Maar Hier wil ik dat liever ook denken... Maar ergens knaagt me dat gezien ze zowat vast geplakt zitten aan alles op internet.

Precies.
En dat is niet omdat we hier zo graag speculeren maar vanwege het track record dat pzb intussen heeft opgebouwd. Ik hoop dat de mensen die dit paard geadopteerd hadden netjes bericht hebben ontvangen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 22:18

Bijna 3 maanden is wel weer erg lang.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 22:38

Ik vraag me af welk paard ze hebben laten inslapen?

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 11:44

Op hun facebookpagina staat een nieuw bericht dat ze moeite hebben de eindjes aan elkaar te knopen door de crisis en minder donaties enz maar wat mij triggerde in dat bericht was de bewering dat hun nieuwe locatie zoveel voordeliger en goedkoper is maandelijks dan hun locatie daarvoor...
Hoe kan dat??
De locatie is een enorme upgrade van waar ze voordien stonden... Hoe kan deze dan goedkoper zijn?

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 12:04

Zolang er nergens een jaarrekening komt waar dit soort bedragen in vermeld zijn, zullen we dat nooit weten. Ik denk dat ze de prijzen van de zgn bruikleen paarden een stuk omlaag moeten doen. Het zijn allemaal paarden met mankementen waarvan ze gewoon blij moeten zijn dat iemand ze nog een goed huisje wil geven. Dan heb je meer doorstroming en het scheelt onderhoudskosten van de paarden. Ik vrees dat in deze tijd het voor hun erg lastig gaat worden, de meeste mensen hebben al moeite met rondkomen, laat staan dat ze een duur paard gaan adopteren of donateur gaan worden.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 12:28

Nou de reacties die erop komen zijn soms ook niet mild
Helaas word er alweer snel veel reacties weggehaald

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 13:19

Wie gaat zaterdag :D

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 13:39

En ze hebben wee megespiekt want uiteraard staat er nu een bericht op over de maand kosten van de stalling.