Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pullaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 13:05

Share schreef:
Speedster schreef:
O-ohhhhh.... Er komt weer een paardenveiling aan...
Ik ga maar direct de SPIN en de PvdD bellen, voordat deze arme paarden ook allemaal bij de slacht eindigen!

http://horses.nl/fokkerij/kwpn-lanceert-online-veiling/

Zat dit er al aan te komen of haken ze gewoon heel snel en slim in, op dit gebeuren?

Hier is al een héél lange voorbereidingstijd aan vooraf gegaan hoor,
heeft helemaal niets met die mediagekte te maken,
en zal ook een heel ander publiek trekken.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 13:30

cavaletti schreef:
Tja..wat heet grof. Wij snappen hier dat als het echt niet meer gaat de koek op is. Als een dier teveel jonkies krijgt en er is niet genoeg te eten dan gaan er een aantal dood. Die mensen is Afrika e.d waar niet genoeg te eten en dus honger is blijven maar kinderen krijgen en als er geen eten is kun je ervan uitgaan dat er net zoals in de dierenwereld een aantal niet overleven. Het is dweilen met de kraan open. Je redt er 1 en de volgende in die familie is alweer in aantocht. Het zou beter zijn deze mensen te leren dat als er maar genoeg eten is voor 2 je geen 26 kinderen kunt voeden/krijgen.

Daarbij komt dat de paarden in dit verhaal eerst uitgebuit worden vervolgens is door toedoen van een slecht mens alles kapot gemaakt waardoor in dit geval het bedrijf failliet is en de dieren ervoor moeten boeten, dat is een ander verhaal. Deze dieren hebben er niet voor gekozen want dat doen wij mensen voor hun.

Ik denk dat jij een redelijk verkapt beeld hebt van hoe het er in de derde wereld aan toe gaat.
Die mensen nemen kinderen omdat er zonder kinderen geen enkele voorziening in hun oude dag is.

Daarnaast. Hoe denk je dat ze daar zo arm blijven? Omdat ze worden uitgebuit! :)* Weet je door wie? Door ons, de mensen uit de eerstewereldlanden. Met hun H&M shirtjes, koffie- en chocolade- en olieconsumptie.
Right back at ya.

Hoe je het ook wendt of keert, de mensen die het meeste negatieve invloed uitoefenen op dieren en arme mensen zijn toch echt de eerstewereldburgers hoor. En als dat besef er niet komt, maar als ze afgeschreven grasmaaiers kopen voor eigen gewin of niet willen meehelpen aan een betere wereld 'omdat die kinderen er toch wel weer bij gefokt worden', dat vind ik heel erg. Want dat betekent dat je enkel en alleen je schuld afkoopt, op welke manier dan ook.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 13:30

MarjanB schreef:
Oh ja mocht iemand hier nog een 21 jarige shetland merrie willen overnemen dan hoor ik het graag. Baasje heeft de financiële middelen niet meer. 80 cm hoog en net ontwormd geënt en bekapt. Mag gratis naar een goed tehuis.

Bereden? Kindvriendelijk?

testebeest

Re: Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 13:37

Maneges moeten hier op inspelen.ALle oude paarden die jaarlijks op transsport gaan na jarenlange trouwe dienst. Ook een veilingsite maken media erbij en hoppa ktjing :')

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 13:48

Silly1972 schreef:
MarjanB schreef:
Oh ja mocht iemand hier nog een 21 jarige shetland merrie willen overnemen dan hoor ik het graag. Baasje heeft de financiële middelen niet meer. 80 cm hoog en net ontwormd geënt en bekapt. Mag gratis naar een goed tehuis.

Bereden? Kindvriendelijk?

Kindvriendelijk ja! Bereden moet ik even navragen :)

Edit: niet beleerd maar wel een schat van een pony voor kinderen

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 13:54

cavaletti schreef:
Wat een ophef... Als iemand nou 10.000 euro neer wil leggen voor een paard wat misschien 1000 euro waard is laat die mensen dan gewoon. Het gaat om de goede daad, waar je zelf een goed gevoel bij hebt. Iemand anders ziet een zielige reclame op de TV van een sneu afrikaans kindje en stort daar 100 euro op de rekening terwijl dat geld naar wapens oid gaat. Ik zou ook liever 5000 euro neerleggen om een zielig dier te redden ipv een zielig kind. Ieder zijn meug. Als ik nu een paard of hond aan de boom gebonden zie of in nood dan redt ik het ook en wat het dan kost maakt me niet uit. Maar kom bij mij ook niet aan om geld te bedelen voor die ondervoede kinderen enz. want daar begrijp ik niet dat niet meer mensen zeggen.... zo is de natuur, dat regelt zichzelf en de sterkste overleefd..

Bah wat ben jij harteloos zeg :n
Wel een hond van een boom redden en dan maakt het niet uit hoeveel het kost, maar verhongerende kinderen is de natuur en het recht van de sterkste.
Walgelijk :r

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 13:57

Iphi schreef:
cavaletti schreef:
En ja ik geef niet aan hongerende kinderen in Ethiopie of waar dan ook want zoals hier al vaak gezegd word dat veel zieke paarden volgens sommige mensen beter af zijn bij de slacht vind ik dat sommige mensen beter af zijn als ze dood zijn. Waarom wel alle zieke kinderen/mensen redden en geen dieren. Wie bepaald dat?

Wow dit vind ik echt grof :( Hoe kan je nu zoiets zeggen???

Die ouwe knollen wil je redden, maar die arme kinderen zijn beter af als we ze maar dood laten gaan?? OMG Wat een totaal gebrek aan empathie, mooi dat jouw bedje in een rijk land staat waar we alle voorzieningen hebben.

_/-\o_

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 13:59

Laten we on topic blijven zodat het topic niet gesloten wordt oid..m

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 14:00

wilma12 schreef:
Laten we on topic blijven zodat het topic niet gesloten wordt oid..m

:j

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 14:00

Misschien is die discussie wel wat voor een nieuw topic :) Zelf denk ik er namelijk ook wel eens over na... hoe dat nou moet met eten honger enz.

Even over de paarden, zal de 10K voor wico gehaald worden?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 14:01

cavaletti schreef:
Tja..wat heet grof. Wij snappen hier dat als het echt niet meer gaat de koek op is. Als een dier teveel jonkies krijgt en er is niet genoeg te eten dan gaan er een aantal dood. Die mensen is Afrika e.d waar niet genoeg te eten en dus honger is blijven maar kinderen krijgen en als er geen eten is kun je ervan uitgaan dat er net zoals in de dierenwereld een aantal niet overleven. Het is dweilen met de kraan open. Je redt er 1 en de volgende in die familie is alweer in aantocht. Het zou beter zijn deze mensen te leren dat als er maar genoeg eten is voor 2 je geen 26 kinderen kunt voeden/krijgen.

Daarbij komt dat de paarden in dit verhaal eerst uitgebuit worden vervolgens is door toedoen van een slecht mens alles kapot gemaakt waardoor in dit geval het bedrijf failliet is en de dieren ervoor moeten boeten, dat is een ander verhaal. Deze dieren hebben er niet voor gekozen want dat doen wij mensen voor hun.

En Afrika is het paradijs op aarde en het enige probleem daar is te weinig eten voor het aantal bewoners???
Mijn hemel, ik hoop echt dat jij nog volwassen moet worden.

Maar jullie hebben gelijk :) off topic.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 14:07

MarjanB schreef:
Misschien is die discussie wel wat voor een nieuw topic :) Zelf denk ik er namelijk ook wel eens over na... hoe dat nou moet met eten honger enz.

Even over de paarden, zal de 10K voor wico gehaald worden?

Wie weet....
Ik denk wel dat er op het laatste moment nog een paar duizend bij komt.
En degenen die nu zitten te bieden denken toch dat hij nog een rondje mee kan óf willen hem perse redden, dus die willen er nog wel wat extra tegenaan gooien.

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 14:08

die vosruin staat 5200 op geboden inclusief veilingkosten betaal je al 7600 pff

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 14:09

Ja de prijzen zijn te hoog, echt geen reële waarde meer de paarden.
Ook die land rovers, trailer, vrachtwagen, menkar, niet realistisch!

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 14:14

20000 euro voor dat vrachtwagentje excl veilingkosten. rijst echt de pan uit

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 14:25

MarjanB schreef:
Kindvriendelijk ja! Bereden moet ik even navragen :)

Edit: niet beleerd maar wel een schat van een pony voor kinderen

Helaas, de mensen die ik ken zoeken echt een beleerde pony.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 14:26

Oh jammer :) Maar mocht hier iemand wat weten of nog willen 'redden' ;)

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 14:29

upendo schreef:
cavaletti schreef:

Ik denk dat jij een redelijk verkapt beeld hebt van hoe het er in de derde wereld aan toe gaat.
Die mensen nemen kinderen omdat er zonder kinderen geen enkele voorziening in hun oude dag is.

Daarnaast. Hoe denk je dat ze daar zo arm blijven? Omdat ze worden uitgebuit! :)* Weet je door wie? Door ons, de mensen uit de eerstewereldlanden. Met hun H&M shirtjes, koffie- en chocolade- en olieconsumptie.
Right back at ya.

Hoe je het ook wendt of keert, de mensen die het meeste negatieve invloed uitoefenen op dieren en arme mensen zijn toch echt de eerstewereldburgers hoor. En als dat besef er niet komt, maar als ze afgeschreven grasmaaiers kopen voor eigen gewin of niet willen meehelpen aan een betere wereld 'omdat die kinderen er toch wel weer bij gefokt worden', dat vind ik heel erg. Want dat betekent dat je enkel en alleen je schuld afkoopt, op welke manier dan ook.

Ik denk dat de bokkers die nu zo wereldwijs reageren in de leefdtijd 15 tot 25 zijn, weinig levenservaring en niet weten hoe het er in de echte wereld aan toe gaat. De "grote mensen" dus vanaf eind 20 (ben zelf 40+) denken waarschijnlijk meer zoals ik of niet maar dat doet er niet eens toe, want dat is niet eens relavant, tenslotte kunnen we niet allemaal gelijk zijn (godzijdank).

Maar nogmaals daar gaat mijn tekst niet eens over. Het gaat erom dat iedereen hier zich met iedereen bemoeit en wil bepalen wat een ander doet. Ik heb alleen voorbeelden genoemd dat iedereen zelf mag bepalen wie en wat hij wil redden of geld aan uit wil geven. Dat iedereen een andere mening heeft is wat anders dan hier iedereen de les gaan geven over hoe belachelijk het niet is om " een paard" te redden. Dat de prijzen te hoog zijn voor deze dat snapt iedereen, maar jeetje de een rookt of zuipt voor 500 euro per maand weg en de ander krijgt een "high" gevoel van iets redden van de slacht.
Laatst bijgewerkt door cavaletti op 27-01-14 14:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 14:33

Beste Cavaletti,

Ik vind het jammer dat het topic door dit soort uitspraken een venijnig tintje krijgt. Ik vond het super dat we al 70 pagina's zonder mod-ingrijpen in een toch bij vlagen heftige discussie zaten maar dat het gewoon goed ging. Jouw bijdrage draagt zeker niet bij aan de sfeer in het topic.

Ik verwacht eigenlijk ook wel dat als je zo wereldwijs bent als dat je zegt, je ook wel doorhebt dat je hier niet tegen tieners aan het praten bent. Graag hoop ik dat de vorige reageerders de moed op kunnen brengen om het hare ervan te denken en weer over gaan tot de orde van de dag.

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 14:35

Ik heb de mod getipt, dit is gewoon niet relevant bij dit onderwerp.
Zoek of start hiervoor een onafhankelijk topic aub.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 14:35

Iris82 schreef:
Beste Cavaletti,

Ik vind het jammer dat het topic door dit soort uitspraken een venijnig tintje krijgt. Ik vond het super dat we al 70 pagina's zonder mod-ingrijpen in een toch bij vlagen heftige discussie zaten maar dat het gewoon goed ging. Jouw bijdrage draagt zeker niet bij aan de sfeer in het topic.

Ik verwacht eigenlijk ook wel dat als je zo wereldwijs bent als dat je zegt, je ook wel doorhebt dat je hier niet tegen tieners aan het praten bent. Graag hoop ik dat de vorige reageerders de moed op kunnen brengen om het hare ervan te denken en weer over gaan tot de orde van de dag.

I second that. En ik moet er stiekem heel hard om lachen, sorry.

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 14:37

Iris82 schreef:
Beste Cavaletti,

Het is niet eens mijn bedoeling het topic verstoren. Het ging mij erom dat er zo enorm afgegeven word door mensen die het onderwerp van dit topic (dus de veiling en evt. paarden redden) juist willen handhaven. Dus jullie gescheld en getreiter mag allemaal wel maar als er dan eindelijk eens iemand zegt dat jullie grote bemoeials zijn dan verstoor ik het topic....... beetje vreemd want was juist van mening dat jullie allemaal al hard op weg waren dit topic te laten sluiten en daarop reageer ik omdat ik hoopte dat het juist weer bij het onderwerp kon blijven. Ik reageer alleen op het eigen domme geleuter van sommige van jullie, geef mijn mening over het onderwerp van het topic en omdat jullie blijkbaar geen andere mening aankunnen word er getemd??? sneue bedoeling dan. Het enige wat ik doe is reageren op jullie dus ga eerst zelf je berichten na.
Laatst bijgewerkt door cavaletti op 27-01-14 14:47, in het totaal 3 keer bewerkt

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 14:38

Dan ben je in deze de enige.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 14:45

cavaletti schreef:
Het is niet eens mijn bedoeling het topic verstoren. Het ging mij erom dat er zo enorm afgegeven word door mensen die het onderwerp van dit topic (dus de veiling en evt. paarden redden) juist willen handhaven. Dus jullie gescheld en getreiter mag allemaal wel maar als er dan eindelijk eens iemand zegt dat jullie grote bemoeials zijn dan verstoor ik het topic....... beetje vreemd want was juist van mening dat jullie allemaal al hard op weg waren dit topic te laten sluiten en daarop reageerd ik omdat ik hoopte dat het juist weer bij het onderwerp kon blijven.

Oh, je hebt wel een punt hoor. Het topic zit redelijk vol met mensen die afgeven op SPA en SPIN op een niet gefundeerde wijze en waarbij ik me af en toe een beetje achter de oren krabte zo van: nou nou, moet dat nou op die manier? Of: wat wil je hiermee bereiken? Maar op het moment dat je daar fel op ingaat, krijg je alleen maar een weerwoord en wordt het een welles nietes spelletje (sorry voor ontbrekende streepjes Lee).

Maar het heeft geen nut om derhalve maar met een stelling te komen waarbij je weet (als je dan toch zoveel levenservaring hebt) dat die flink wat mensen echt behoorlijk doet schrikken. Wat wil je daarmee bereiken? Juist daardoor dwalen mensen af en richten ze zich op jou als persoon. Dus je hebt precies het tegenovergestelde bereikt.

faramunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 14:56

Ach, Bokt .. iedereen mag zijn of haar eigen mening hebben vind ik en diegenen die het daar niet mee eens zijn, mogen hun weerwoord bieden. Blijf alleen wel een beetje respect voor mekaar houden en blijf een beetje bij dit topic. Met verwijten en of steken geven bereik je uiteindelijk ook niet zoveel.. tenslotte zitten we hier allemaal op dit forum met hetzelfde doel, en dat is dat we t beste willen voor de paarden en evt de nodige informatie verkrijgen. Tenminste, zo zie ik t, maar wie ben ik