RTL 4 Pro Deo over paarden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 17:09

Ah ja hoor t al, alleen klinisch... ik zou zelf toch vragen om ook een bloedonderzoek voor ik n paard koop, maar dat is mijn mening...
En de ziekte van lyme? die kan toch ook kort na de teek verschijnselen geven?

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 17:11

bir schreef:
Phia, probeer je hier Kipp's kop te redden????
Ik vind het erg laf wat ik heb gezien op TV. Die 30% zullen idd wel het ergste zijn geweest. Ze zijn uit op kijkcijvers.....
Ze geeft idd zelf toe dat ze niets van de zieke pony heeft verteld,bang dat ze anders het koopcontract niet zou krijgen! En dat voor een medewerkster van de politie...... schamen moet ze zich!!!!!
Ik hoop dat v.d.Berg deze zaak wint. En als hij het niet wint denk ik dat Mw.Kipp heel wat vijanden erbij heeft!

In ieder geval zullen heel veel paardenhandelaren en/of verkopers haar naam onthouden en in de toekomst geen zaken meer met haar durven en/of willen doen omdat ze bang zijn dat ze dit straks ook bij hun gaat proberen.

bevertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 17:12

matasja schreef:
Hallo zeg word eens wakker, natuurlijk is het contract onder valse voorwenselen verkregen, of vind jij het normaal dat er niets maar dan ook NIETS is gezegd over wat voor verschijnselen dan ook, wat ze notabene zelf toegeeft op tv dat ze dit BEWUST VERZWEGEN heeft!! En als het contract binnen is gaat er diezelfde dag nog een brief uit dat ze hem wil ontbinden, want die heeft hij na drie dagen ontvangen, dus is diezelfde dag nog verstuurd... ik noem ik dus onder valse voorwenselen en ik noem dat dus ook fraude! Mijn mening, niks te bont.

Wat zijn precies de valse voorwendselen? Heeft zij als koper niet gewoon recht op een contract?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 17:15

bevertje schreef:
matasja schreef:
Hallo zeg word eens wakker, natuurlijk is het contract onder valse voorwenselen verkregen, of vind jij het normaal dat er niets maar dan ook NIETS is gezegd over wat voor verschijnselen dan ook, wat ze notabene zelf toegeeft op tv dat ze dit BEWUST VERZWEGEN heeft!! En als het contract binnen is gaat er diezelfde dag nog een brief uit dat ze hem wil ontbinden, want die heeft hij na drie dagen ontvangen, dus is diezelfde dag nog verstuurd... ik noem ik dus onder valse voorwenselen en ik noem dat dus ook fraude! Mijn mening, niks te bont.

Wat zijn precies de valse voorwendselen? Heeft zij als koper niet gewoon recht op een contract?

Natuurlijk. Maar het is nogal vals om eerst een contract getekend te krijgen en tot die tijd mooi weer te spelen en pas als het contract getekend is te gaan zeuren over gebreken.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 17:15

Ja misschien wel, maar waarom zou zij die na 3 maanden nog willen en zoiets zou je toch van te voren willen hebben ?

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 17:16

Tuurlijk heb je recht op een contract, bij het overhandigen van papieren, en zij netjes die 3000 euro neertikt! Dan heb je recht op een contract, niet 3 maanden later terwijl je weet dat het paard hoe dan ook dood zal gaan nog even snel een contract willen regelen want anders heb ik niks op papier.. letterlijk valse voorwendselen dus
Bevertje als je mijn bericht goed doorleest wat je quote dan zie je ook wat ik bedoel met valse voorwenselen....

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 17:22

Op het moment dat je over gaat tot de koop dan behoor je ook het koopcontract te ondertekenen.
Dus zowel paard als contract gaan op dezelfde dag weg en niet drie maanden later.

Als ik hier een pup verkoop en die vertrekt met zijn nieuwe eigenaar, dan heeft de nieuwe eigenaar het contract door moeten lezen en ondertekend. De koopovereenkomst hoort bij de pup en gaan samen de deur uit.

matasja

Re: RTL 4 Pro Deo over paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 17:25

Precies kamatz, eerst lezen, ben je het ermee eens dan tekenen, en paard inladen. Ben je het contract vergeten dan teken je het thuis, want hij is gebracht! Dus ze heeft de kans wel degeliji gehad. Denk niet dat je je fjord uitlaait, op stal zet, die man zo even 3000 euro in de handen propt en hem weer laat vertrekken terwijl hij net een paar uur onderweg is geweest.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 17:25

vind ik ook, ik kijk nu het programma, en ik vind het nogal dubbel wat mw kip hier allemaal in programma zegt.
Eerst geeft ze toe dat hij al wel ziek was, en toen weer niet, en dat hij wel weer ziek was maar niet wilde plaatsen vanwege dat koopcontract. Dan geef je toch al toe, dat er iets niet klopt ? Als je wel nee wel nee zegt? Ook heeft meneer van den B een heel goed punt daarin dat hij dat ook erg vreemd vind.
En de speculaties van "het was een byzonder kleur paard, een goede lijn en hengst die als dekhengst gebruikt kon worden waarom doet hij hem weg?" Ik vind dat nogal onzin, dus als je fokker bent moet je alle hengsten die enigzins goed zijn houden? ik denk dat je na 100 hengsten ook niet meer weet wat je er mee moet?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 17:27

Er zijn zoveel vraagtekens over deze zaak, er werd een opmerking gemaakt in het programma dat het paard ook bij haar lyme opgelopen kan hebben, kan. Het hoesten en de dikke knie in het begin kan los van de hele zaak staan. De hoefbevangenheid kan veroorzaakt worden door medicatie die hij bij Jitte kreeg, allemaal vraagtekens. Daarom ben ik heel benieuwd naar de da verslagen, zowel van Barts da als van Jitte's da, ik krijg de indruk dat alleen deze gegevens een duidelijk verslag weer kunnen geven over de gezondheid van het paard. Ik ben wel van overtuigd dat Bart in alle oprechtheid een pony verkocht heeft, zonder te weten dat het paard misschien wat onder de leden had. Bijtincident is heftig maar kan met elk paard gebeuren en dat vind ik los staan van deze zaak, hoe ernstig het ook is. Ik denk dat rtl de plank goed misslaat met deze zaak want uiteindelijk zijn er alleen maar verliezers, Bart, het paard en vooral Jitte want volgens mij had zij niet gedacht dat dit hele gedoe zo'n impact zou hebben.

listiglistje

Mioux schreef:
Ja misschien wel, maar waarom zou zij die na 3 maanden nog willen en zoiets zou je toch van te voren willen hebben ?

Om de verkoper een loer (en een poot uit) te draaien :7

Jannepauli

bevertje schreef:
matasja schreef:

Natuurlijk heeft ze recht op een contract. De meeste kopers overhandigen/ krijgen dat overhandigd bij de aankoop en betaling, c.q. levering van het paard. Ik vermoed dat ze - toen het paard na maanden niet in orde bleek te zijn, door iemand 'geadviseerd' is om alsnog een contract op te vragen en te laten ondertekenen zodat ze sterker zou staan als ze het paard wilde terugbrengen.
Het is dus een vooropgezet geheel geweest want zodra ze het papier in handen had, kwam ze op de proppen met het verhaal dat het dier ziek was en ze de koop wilde ontbinden. Tot die tijd heeft zij richting de verkoper mooi weer gespeeld en niet laten blijken dat er iets aan de hand zou kunnen zijn. Dit omdat ze verwachtte dat de verkoper haar niet terwille zou zijn.
NB: dit zijn haar eigen beweringen.

Wie haar ooit dit advies gegeven heeft.. die mag zich voor de kop slaan. Hoeveel beter was het niet geweest als ze van meet af aan eerlijk geweest was en met de verkoper aan tafel was gaan zitten? De goede man komt over als een man met principes en lijkt oprecht; hij heeft op deze wijze geen kans gekregen om de zaak naar beider tevredenheid op te lossen.
Geef mij zulke adviseurs!

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 17:29

@listiglistje, ik denk ook dat dat t geval was. Dat t paardje ziek werd en zij hoorde van dat kan je claimen bij de fokker dus dan kan je beter nog ff koopcontract eisen en dan claimen... ik denk dat ze t goed mis heeft gehad en verkeerde informatie... ik vind het overigens ook spijtig voor Bart van den Berg dat hij als fokker deze slechte naam krijgt terwijl zover ik kan googlen hij altijd goeie paarden heeft verkocht.

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 17:29

Is ook een belachelijk antwoord geweest van die muts van de DB.
Je kan niet alles aanhouden en als je beter fokmateriaal heb staan, waarom gun je zo'n paard dan geen goed tehuis?
Net of iedere dekhengst goed geld moet opleveren???

Burtzle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 17:32

Zag het op de reclame :j

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 17:35

Ik vind van deheer Kuiper als advocaat zijnde ook niet alles kloppen. Hij meld eerst eerder dat er geen bewijs is of het paard wel of niet ziek is, en dat het bloedonderzoek van maanden na aankoop de ziekte van lyme aangeeft. Hoe kan hij dan een zaak sterk noemen als hij niks kan bewijzen dat de dag van aankoop de ziekte er al was ?

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 17:35

linnke schreef:
Jullie doen net of Jytte verzweeg dat hij ziek was.
Vergeet niet dat zij ook eerst voor een raadsel stond. Een paard met vage klachten.
Wat hadden jullie zelf gedaan? Ow, mijn paard kucht ik licht de fokker in? Komt ook raar over dan niet?
De vergelijkingen met de koelkast: dan weet je wat er mis is! Het ding lekt of noem maar op.
Het was bij Rubis simpelweg niet duidelijk waar het vandaan kwam en wat het was!

Erg frustrerend dat jullie alleen maar geloven wat er op tv is geweest. Zelfs mijn oma, met alzheimer en 0,0 verstand van paarden, zei: dit verhaal is niet compleet, hoop dat de rest nog uitgezonden wordt.

Ja dat heb ik dus wel gedaan met mijn paard ja, de verkopende partij direct inlichten ook al wist ik toen nog nit wat er aan de hand was ;).

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 17:38

Ik vind zowiezo bij enige twijfel dat je een bloedonderzoek moet starten, en ook zeker de fokker met wie je nog contact had deze op de hoogte te stellen, en niet pas na 3 maanden komen met oja hij had vanaf dag 1 klachten... ik vind het nogal veel kanten hebben die niet kloppen en vraag me ook sterk af of mevrouw Kip in dit geval niet beter kan stoppen met de zaak omdat ik zeker niet vind dat zij sterk hierin staat. Meneer van den berg heeft goede paarden gefokt zover bekent is, en ik kan geen enkele negativiteit over zijn verkochte paarden vinden, dus ook meneer staat erg sterk hierin. Ook kan er niet bewezen worden dat dag 1 na aankoop t paard al ziek was, of dag ervoor.

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 17:39

Daar gaat het ook meestal op fout.
Mensen melden alleen de leuke en goede dingen en dan kan alles.....
Maar op het moment dat er iets aan de hand lijkt te zijn, dan kan er niet meer op een fatsoenlijke manier gecommuniceerd worden.
Het is fijn om de positieve dingen te vertellen, maar een fokker of verkoper hoort ook graag de negatieve dingen, want dat is ook in zijn/haar belang.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 17:41

PhiaBink schreef:
matasja schreef:

Hallo, jij maakt het wel erg bont zeg!

De verkoper heeft een alinea door gestreepten het contract zelf ondertekend. Er is nix gefraudeerd!!! Valse voorwenselen?????

Dat hij die alinea doorstreept is HAAR fout, je koopt verdorie een paard van 3000 euro en laat het netjes keuren vanwege je onderzoeksplicht, dan punt 1 vergeet je dat contract niet te tekenen, die man heeft het paard zelfs gebracht, punt 2 zegt ze in een mail dat ze het vergeten is, en punt 3 als je zoiets belangrijks vergeet rij je ernaartoe, hoe ver het dan ook is( en direct de dag erna en niet een paar maanden later), en ga je samen om de tafel zitten om alles helder op papier te krijgen, begrijpelijk voor beide partijen? Ja dan tekenen, nee? Samen een nieuwe opstellen, of een contract van de handelaar tekenen die hij vast standaard heeft liggen.

Er is toch niets tegen jou te zeggen omdat je te dichtbij staat, dus dit zal ook wel bot overkomen, maar hoop dat je mij ook snapt.

Op 1-7 heeft de verkoper ondertekend en met doorgehaalde alinea terug gestuurd!
Het is een kontrakt wat hier op internet te vinden is!

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 17:43

bir schreef:
Phia, probeer je hier Kipp's kop te redden????
Ik vind het erg laf wat ik heb gezien op TV. Die 30% zullen idd wel het ergste zijn geweest. Ze zijn uit op kijkcijvers.....
Ze geeft idd zelf toe dat ze niets van de zieke pony heeft verteld,bang dat ze anders het koopcontract niet zou krijgen! En dat voor een medewerkster van de politie...... schamen moet ze zich!!!!!
Ik hoop dat v.d.Berg deze zaak wint. En als hij het niet wint denk ik dat Mw.Kipp heel wat vijanden erbij heeft!

Alsjeblieft zeg...

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 17:44

ja und? terecht doorgestreept! weet hij veel wat ze in 3 maanden allemaal uitgespookt heeft, laks management? Onkunde?

Paard was gezond bij aankoop/aflevering! Goedgekeurd door haar eigen DA en dat is een bewijsbaar FEIT :Y)

Be_stronger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 17:48

Kromme tenen al een tijdje, en nu ook kromme vingers dus toch een reactie, phiabink, jij leest echt niet he????? Hoe duidelijk moet iedereen omschrijven dat je vriendin aan het oplichten is met dat contract, die domme korte antwoorden slaan 9 van de 10 keer niet eens op het bericht wat je gekregen hebt, zo ook nu weer niet. Wat maakt het uit dat hij 1-7 getekend heeft? Dat is vanaf 21-02 toch een dik 5 maanden na aankoop. Zoals matasja ook aangeeft een paard koop je met contract, gelijk oversteken noemen ze dat. Zeker voor zo'n prijs wil je toch geen risico lopen geen contract erbij te hebben? Dat het via de post is gegaan is gewoon dom en fout, punt uit.

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 17:50

Huh 1 juli is inderdaad pas na 5 maanden! Dacht dat het met 3 maanen getekendwas... ik ben er klaar mee, word steeds onduidelijker zo

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 17:52

Ik lees dat iemand zegt dat de dagvaarding de deur uit is. Maar is dat ook daadwerkelijk zo?? Ze zeiden namelijk alleen dat die advocaat het zou doen maar niet dat hij het daadwerkelijk doet.