Undercover in Nederland mag beelden handelaar toch uitzenden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 11:14

Dames, zoals ik heb begrepen heb, ook uit het andere topic hierover, zit een DA praktijk die zéér gerenomeerd is in het zuiden, hier tot de nek toe in.
Dit is meermaals naar voren gekomen, maar in het programma is er niets over gezegd..... Daarom schept het onduidelijkheid denk ik.
Of het helemaal waar is weet ik dus niet, ik heb de naam echter al meerdere malen in verschillende hoeken horen vallen....

Dressagegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 11:14

Hannanas schreef:
huh... ik heb gisteren gekeken... en door simpel zoeken ben ik erachter wie de handelaarster is.
Dat had ik echt nooit verwacht...
Had dr van t voorjaar nog gevolgd... met die schijnbare tweelingdracht die uiteindelijk geen tweeling was.
8)7

Me To! zo zie je maar in dat soort dingen kan bokt klein zijn ;)! had never nooit gedacht dat zei het was! Kon het eerst ook niet echt bevatten dat zei het was van dat topic :)

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 11:16

nombrado schreef:
melissaxx94 schreef:
Ik vind het echt zielig voor die paarden. En voor de gedupeerde! Vooral wanneer er word gezegt dat het een kern gezond paard is en vervolgens een slachtpaard is dat door de rug is gezakt, achterover slaat wanneer je er op gaat zitten. ;)!

ik heb dit dus anders gezien.
Lusitano merries worden in portugal alleen gebruikt voor de fok
kans is dus heel groot, dat ze nog nooit een zadel opgehad heeft.
en dus niet zadelmak is.
als ik het dier zo zag bewegen, is er niks met die merrie aan de hand.
kwestie van geduld , maar niet verkopen als braaf recreatiepaard.

Gaat het hier wel over hetzelfde paard? Die Kamilia is geen Lusitano-merrie hoor, maar een al wat oudere KWPN-merrie met een veulen van haar eigen Lusitano-hengst. ;)

MamboBeach

Gekeurd of niet, als iemand een paard of pony probeert te verkopen onder valse voorwendselen, dan is diegene toch al verkeerd bezig? Dat er mensen zijn die gaan roepen dat het je eigen schuld is vind ik opmerkelijk want zo wordt het een beetje de omgekeerde wereld. Of zijn we al zo gewend aan liegen en draaien dat we het heel normaal vinden.

Tivoli

Liezel1 schreef:
Dames, zoals ik heb begrepen heb, ook uit het andere topic hierover, zit een DA praktijk die zéér gerenomeerd is in het zuiden, hier tot de nek toe in.
Dit is meermaals naar voren gekomen, maar in het programma is er niets over gezegd..... Daarom schept het onduidelijkheid denk ik.
Of het helemaal waar is weet ik dus niet, ik heb de naam echter al meerdere malen in verschillende hoeken horen vallen....

Op de 1 of andere manier komt het niet in mensen op dat een DA ook omgekocht kan worden.
Daarom gaat het er nogal moeilijk in geloof ik. :o

Ik zou er ook niet aan twijfelen,dat wil zeggen, ik ben niet para genoeg om een complot te zien als ik een paard laat keuren.
Misschien zou dat tegenwoordig wel moeten,helaas.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 11:17

@nadita: nee dat is iemand anders.

mandy4411

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 11:18

ik heb het ook gezien!

nombrado

Sientje schreef:
Gaat het hier wel over hetzelfde paard? Die Kamilia is geen Lusitano-merrie hoor, maar een al wat oudere KWPN-merrie met een veulen van haar eigen Lusitano-hengst. ;)

oké
dus een cruzado lusitano.
nou, dan gaat ie echt geen 30000 euro opleveren als volwassen hengst :+

Anoniem

Tivoli schreef:
melissaxx94 schreef:
aslo: indd! ik vind gewoon dat ze haar permanent moeten verwijderen voordat er over een jaar of 2 dat ze terug komt met wat anders en dan vervolgens weer wat gaat doen onder een andere naam ofzo! er zijn ook gewoon mensen die hier over heen lezen en daar dan intrappen en dat mag gewoon niet gebeuren! er is al zat gebeurd.

ze heeft al schaduwaccounts, dan kan je blijven verwijderenLang leve de IP-ban ;)

(ookal zou ze dan onder andere IP's een account kunnen aanmaken,maar dat ter zijde)

Maar ze heeft een goedgekeurde valkkleurige Lusitano dekhengst, toch, die naam zal je steeds weer overal tegen komen en die naam van die hengst zal dan ook veranderd moeten worden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 11:19

Bijna elk topic wordt haar naam genoemd, maar in dit topic mag het niet! Raar.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 11:19

russel schreef:
Tivoli schreef:

ze heeft al schaduwaccounts, dan kan je blijven verwijderenLang leve de IP-ban ;)

(ookal zou ze dan onder andere IP's een account kunnen aanmaken,maar dat ter zijde)

Maar ze heeft een goedgekeurde valkkleurige Lusitano dekhengst, toch, die naam zal je steeds weer overal tegen komen en die naam van die hengst zal dan ook veranderd moeten worden

Tenzij ze in een evt. SA niet over de hengst rept, maar alleen andere paarden probeert te verkopen,of liefdadigsheidsgiften probeert uit te lokken...

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 11:20

even nog dit idd ze schonk een veulen....maar wie zegt dat het niet ook een leugen was ?
want mens loog/liegt alles bij elkaar.

Toveren

Tivoli schreef:
Ik zei toch ook niet dat de pony Röntg. gekeurd was?
Ik zei alleen dat het antwoord op je vraag er al stond.

Ik ga er maar niet meer op in....
Lees nog maar eens naam wat ik typte;
Goed, erg vervelend voor alle gedupeerden maar ik zou altijd voor een bedrag boven de 5000 euro een paard of pony klinisch en rontgen laten keuren!

Miss is de pony ingespoten tijdens de klinische keuring, dat zou wel erg beschamend zijn en dat zou ook wijzen op dwaling :)
Maarja, ik weet niet of het te bewijzen is daar er geen foto's zijn van die tijd!

Verder vind ik de situatie wel heel erg dat ze slachtpaarden verkoopt als zijnde recreatie paarden of wedstrijd paarden.
Gelukkig zijn sommige klanten van haar erg slim geweest en hebben een contract opgesteld.

Mijn paard is onder een streng contract gekocht;
Punten in het contract opgenomen: - Paard wordt verkocht als zeggende dressuurpaard
- Het paard is Z2 dressuur geklasseerd

Nou, met dit contract hadden al een aantal mensen in het programma minder problemen gehad...

Het is een kwestie van beide kanten, daar blijf ik bij.
Het is een smerig mens, dat ze dit soort praktijken voert, maar goede contracten en keuringe kunnen een hoop schelen!

Dressagegirl

Sientje schreef:
nombrado schreef:
ik heb dit dus anders gezien.
Lusitano merries worden in portugal alleen gebruikt voor de fok
kans is dus heel groot, dat ze nog nooit een zadel opgehad heeft.
en dus niet zadelmak is.
als ik het dier zo zag bewegen, is er niks met die merrie aan de hand.
kwestie van geduld , maar niet verkopen als braaf recreatiepaard.

Ik bedoel indd die Kamilia anders zou ik niet weten welke ook een slachtpaard is want dat was genoemt die was door de rug gezakt slacht paard en achterover geslagen dus denk indd dat jij de verkeerde voor je hebt nombrado ;)

Tivoli

russel schreef:
Bijna elk topic wordt haar naam genoemd, maar in dit topic mag het niet! Raar.

De boktnaam mag genoemd worden aldus Cayenne.

dipstaartje

ik ken alleen haar bokt naam maar heb echt totaal geen idee hoe haar echte naam is.
had graag even willen google

frangelica

o vergeet nog wat die hengst dekt gratis ook beetje vreemd niet ????

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 11:21

Staat de aflevering ergens op internet?
Ik wil hem dan ook even kijken :)

nombrado

hippa schreef:
Sorry voor mijn taalgebruik, maar moet dit echt even kwijt....
Wie heeft er net als mij zin om dit "vieze vuile etterige paasei een paar heerlijke "bokken"" te verkopen??? :( :Y) :( :Y) :( :Y) :( :Y)

nee...die vrouw is ziek
borderline
lees haar berichten maar na
had ik al een keer eerder gemerkt met posts naar haar.
reageerde heel paranoia
en vervolgens slachtoffer
ze valt continue in verschillende rollen
eigenlijk is ze dus ziek. (in haar hoofd)

KiWiKo

als die ponie alleen klinisch gekeurd is kan die heel goed, goedgekeurd worden.........

foto's zeggen pas wat!

dus als die gerennomeerde DAP het paard alleen klinisch gekeurd heeft en het dier liep goed genoeg....... dan is er helemaal geen sprake van omkoping of fraude!!!

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 11:22

Ben benieuwd hoe het nu met Roelie en de handelaar is afgelopen. Lijkt me dat het haar niet in dank werd afgenomen dat ze met een verborgen camera rondliep daar..

Forcalquier

Iedereen blijft hier maar hameren op dat keuren maar dit is bij veel gevallen gewoon gebeurd.

Bovendien wil ik even aanhalen dat toen mijn ouders 17 jaar geleden een Z2 pony voor mij kochten er ook nooit een keuring is geweest,mijn pony was van een particulier op de manege, die reden wedstrijden met haar maar besloten te stoppen met de sport.
Omdat zij zo bekend waren op de manege ga je uit van goed vertrouwen,bovendien reed mijn moeder ook al jaren en had dus echt wel kijk op de pony. We hebben haar zien lopen met de eigenaar, ik heb er zelf op gereden en mijn moeder ook, we kregen haar 2 weken op proef.
Ik was al jaren verliefd op deze pony en was dus in de 7e hemel dat ze mijn pony werd, no way dat die dus na 2 weken proef weg zou gaan. Ze bleef!!! maar nog geen week na de proeftijd werd ze verschrikkelijk ziek (weet niet precies welk virus), de dierenarts gaf aan dat ze het niet zou overleven. Toen hebben we pas een compleet onderzoek laten doen.....resultaat stervende en artrose aan 2 benen. Daar sta je met je 10 jaar oud, met je droompony die van alles mankeert en dood gaat. Gelukkig heeft ze het toch overleeft en is zij inmiddels 33 geworden maar mijn wedstrijddroom heb ik op een andere pony moeten vervullen.

Dat hele keuren is iets van de laatste jaren, natuurlijk gebeurde het vroeger ook al maar ik denk dat het toen meer voor de echte goed wedstrijd ruiter was die flink in paarden wilde investeren.

Dat over die politie agent vond ik sneu, die man is 42.500 euro kwijt. Toont trouwens wel aan hoe gewiekst marialva te werk ging, als zelfs een politie agent niet doorheeft dat ze alles bij elkaar staat te liegen. Zeer veel geld heeft hij betaald maar het was ook duidelijk dat deze man weinig paardenkennis heeft, waarschijnlijk is hij er maar van uitgegaan dat paarden nu eenmaal duur zijn.

Dressagegirl

Fira schreef:
Staat de aflevering ergens op internet?
Ik wil hem dan ook even kijken :)

sbs6.nl undercover in nederland en dan gemist ofzo iets :)

nombrado

melissaxx94 schreef:
Ik bedoel indd die Kamilia anders zou ik niet weten welke ook een slachtpaard is want dat was genoemt die was door de rug gezakt slacht paard en achterover geslagen dus denk indd dat jij de verkeerde voor je hebt nombrado ;)

oke een kwpn er dus
een door de rug gezakt slachtpaard, kan echt niet zo draven zoals ze liet zien
of uberhaupt een veulen krijgen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 11:22

nombrado schreef:
nee...die vrouw is ziek
borderline
lees haar berichten maar na
had ik al een keer eerder gemerkt met posts naar haar.
reageerde heel paranoia
en vervolgens slachtoffer
ze valt continue in verschillende rollen
eigenlijk is ze dus ziek. (in haar hoofd)

Een kat in het nauw maakt rare sprongen, en ik denk dat het gedrag nu wel op z'n plaats valt.
Ik hoop iig dat ze hulp krijgt, vooral voor haar dochtertje, want ook die heeft veel op foto's gestaan en zal dus flink herkend worden ben ik bang. Dat meisje heeft hier ook niet om gevraagd :\