Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Fitzroy schreef:Wij, basisjuryleden, jureren op basis van het Skala der Ausbildung, en dat is wel degelijk gebaseerd op de Klassieke rijkunst.
Maar zoals ik hierboven al zei, iedere sport maakt zijn ontwikkeling door, zo ook de dressuursport.
Fitzroy schreef:Wij, basisjuryleden, jureren op basis van het Skala der Ausbildung, en dat is wel degelijk gebaseerd op de Klassieke rijkunst.
Maar zoals ik hierboven al zei, iedere sport maakt zijn ontwikkeling door, zo ook de dressuursport.
Snoevie schreef:moet er dan maar altijd ja en amen op gezegd worden omdat het de wereldtop is?
ik begrijp je wel,maar ben het er niet helemaal mee eens
Devato schreef:Fitzroy schreef:Wij, basisjuryleden, jureren op basis van het Skala der Ausbildung, en dat is wel degelijk gebaseerd op de Klassieke rijkunst.
Hmm, dat is misschien de bedoeling, maar of ze het allemaal doen...
Ik denk wel dat juryleden nu iets anders willen zien dan vroeger. Het gaat denk ik toch meer om hoe spectaculair iets is, met minder oog op de ontspanning... Ik heb gister ook mensen voorbij zien komen die ik totaal niet fijn vond rijden, paarden die min of meer teruggetrokken worden uit de uitgestrekte galop, en toch scoort het.
Bandida schreef:amondi schreef:Ik heb bitloze optomingen gezien waarbij de neus van het paard compleet opengechuurd was! Moet ik dan maar gaan generaliseren en zeggen dat alle bitloze ruiters in wezen mishandelaren zijn?
Maakt me niet uit.
Ik had het niet over 'iedereen' of 'alle dressuur', ik had het concreet over wat ik gisteren op de televisie zag. Dat is toevallig echter wel de top van de sport, die de OS aan het rijden zijn![]()
Zien jullie dat niet dan? Zijn jullie daar blind voor geworden uit liefde voor de sport?
Cayenne schreef:Typerend trouwens dat Salinero nu aan het einde gewoon rustig stil stond