Isabell voorlopig bovenaan klassement ondanks fouten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Isabell voorlopig bovenaan klassement ondanks fouten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-08 11:07

Maar wordt er eigenlijk nog gejureerd met het oog op het klassieke beeld? Want volgens mij is dat niet het geval.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 11:11

Wij, basisjuryleden, jureren op basis van het Skala der Ausbildung, en dat is wel degelijk gebaseerd op de Klassieke rijkunst.

Maar zoals ik hierboven al zei, iedere sport maakt zijn ontwikkeling door, zo ook de dressuursport.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-08 11:12

Op die manier Ja
Maar ik bedoelde eigenlijk de juryleden op de OS.

Devato

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 11:29

Fitzroy schreef:
Wij, basisjuryleden, jureren op basis van het Skala der Ausbildung, en dat is wel degelijk gebaseerd op de Klassieke rijkunst.
Maar zoals ik hierboven al zei, iedere sport maakt zijn ontwikkeling door, zo ook de dressuursport.

Hmm, dat is misschien de bedoeling, maar of ze het allemaal doen...

Ik denk wel dat juryleden nu iets anders willen zien dan vroeger. Het gaat denk ik toch meer om hoe spectaculair iets is, met minder oog op de ontspanning... Ik heb gister ook mensen voorbij zien komen die ik totaal niet fijn vond rijden, paarden die min of meer teruggetrokken worden uit de uitgestrekte galop, en toch scoort het.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 12:27

Fitzroy schreef:

Gelukkig maar! Ik heb een filmpje gezien met een compilatie van vroegere Olympische kampioenen, de échte klassiekers!
Het was echt niet om aan te zien voor het grootste deel.

Maar vroegah was het véél beter hoor, zeker weten... Lips are sealed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 13:15

Het schaamrood stijgt mij naar de kaken als ik lees, hoe en wat voor commentaar men hier op Bokt heeft op de absolute wereldtop van de dressuur... Bloos! Nagelbijten / Gniffelen

Ook vind ik het persoonlijk heel onsportief om de 'concurenten' nare dingen toe te wensen (niet in dit topic, maar in een topic over de blessure van Imke's paard het toewensen van dit soort pech aan Isabell of anderen).
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-08-08 13:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 13:17

moet er dan maar altijd ja en amen op gezegd worden omdat het de wereldtop is?

ik begrijp je wel,maar ben het er niet helemaal mee eens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 13:21

Snoevie schreef:
moet er dan maar altijd ja en amen op gezegd worden omdat het de wereldtop is?

ik begrijp je wel,maar ben het er niet helemaal mee eens

Nee ik begrijp jou ook wel, maar ik zou het niet in mijn hoofd halen om de rijstijl van Isabell Werth te bekritiseren; meer succes dan zij heeft nog geen amazone geboekt en volgens mij is zij juist wel iemand die rijdt met een heleboel gevoel!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 13:26

nouja ik vind dat je dat best mag en kan doen,tot op zekere hoogte.

maarja het gezegde van: de beste stuurlui zitten op bokt vond ik hierbij ook wel toepasselijk

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 15:41

Devato schreef:
Fitzroy schreef:

Hmm, dat is misschien de bedoeling, maar of ze het allemaal doen...

Ik denk wel dat juryleden nu iets anders willen zien dan vroeger. Het gaat denk ik toch meer om hoe spectaculair iets is, met minder oog op de ontspanning... Ik heb gister ook mensen voorbij zien komen die ik totaal niet fijn vond rijden, paarden die min of meer teruggetrokken worden uit de uitgestrekte galop, en toch scoort het.

Kortom?? Los van de basis Pling

Kun je nagaan hoe ruiters die een andere vorm van dressuur beoefenen hier tegenaan kijken. Of wat dacht je van leken die alleen een ongelukkig paard zien?

Ik denk dat deze dressuurwereld blij mag zijn dat programmamakers heel goed door hebben dat het brede publiek het helemaal niet leuk vindt om daar naar te kijken en het, dus zijn programa, zal wegschakelen.

hc

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 17:53

Bandida schreef:
amondi schreef:
Ik heb bitloze optomingen gezien waarbij de neus van het paard compleet opengechuurd was! Moet ik dan maar gaan generaliseren en zeggen dat alle bitloze ruiters in wezen mishandelaren zijn?

Maakt me niet uit.
Ik had het niet over 'iedereen' of 'alle dressuur', ik had het concreet over wat ik gisteren op de televisie zag. Dat is toevallig echter wel de top van de sport, die de OS aan het rijden zijn Knipoog
Zien jullie dat niet dan? Zijn jullie daar blind voor geworden uit liefde voor de sport?

We zijn niet blind, maar kijken er anders tegen aan. Gelukkig kunnen we op heel veel manieren van paarden genieten.
Dat de emoties soms hoog oplopen schijnt vooral rond het woord DRESSUUR te gebeuren. Blijkbaar trekt dat deel van de paardensport de meeste, al of niet kundige, liefhebbers aan.
BIj springen, mennen, eventing schijnt het minder te leven. Terwijl een gemiddeld Bokt meisje een appelflauwte zal krijgen als ze realiseert wat daar kan gebeuren op het gebied van trainingsmethoden, bitten! hulpteugels! enz.
Zoveel paarden, zoveel liefhebbers met eigen mening. Dat al wel altijd zo blijven.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 17:57

Cayenne schreef:
Typerend trouwens dat Salinero nu aan het einde gewoon rustig stil stond Haha!

Ja, bijna jammer hoor:):):), want als Salinero niet stilstaat kunnen er weer een boell Bokt'kenners' met droge ogen verklaren dat zoiets niet kan in de Topsport, en dus heeft Anky slecht gereden.
Gelukkig doet Salinero een hoop erg goed, en stilstaan gaat steeds beter.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 13:15

Ik vind Isabell met Satchmo echt geweldig en ze staan verdiend aan de top. Neem na zo´n fout alles nog maar eens onverstoorbaar weer op!

En ik vind dat er nu juist bij deze OS minder op spectakel en meer op correctheid wordt gejureerd.